Rychlík Arrivy opět v plamenech, hasiči evakuovali 39 cestujících
Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého kraje
Jednotka 845 vzplála v katastru obce Zákupy.
Jednotka 845 vzplála v katastru obce Zákupy.
Starý německý šrot v českém kapitalismu. Kraj ušetřil za projetý kilometr, stát platí výjezdy hasičů. Jak se říká nalej – vylej.
Rychlíky jsou v objednávce státu, navíc ČD taky běžně hoří vlaky, sám jsem to zažil, jenže o tom se píše málokdy, no. Za to když někde hoří Arriva, píše se o tom všude.
Je důležité být zapálený pro věc.
Taková vznětlivá souprava…
Proč tam nenasadí něco lepšího, modernějšího. Možná by se tam hodil ten Regio Fox.
Ten Fox je asi tak deset krát dražší než to co tam je. Tak proto. Leda byste sáhl do vlastní kapsy.
Protože si stát objednal německý šrot
… a protože „nestíhal soutěžit“, resp. v roce 2019 se vymlouval, že pořádnou soutěž s dlouhodobým kontraktem a požadavkem na moderní soupravy nezadal kvůli „nejisté budoucnosti naftového pohonu“ (tehdejší oficiální zdůvodnění od MD).
Až na to, že pokud by to měla být řádná soutěž + na nové soupravy s kontraktem od 12/2019 (resp. zde 12/2020), tak by se musela vyhlásit cca v roce 2016, max. 2017. A to o „nejistotě dieselu“ nebyly potuchy (do Green Dealu atd. bylo ještě daleko).
stát si objednal cokoliv co splní zadání..že to bude ojetina z německa, bylo samozřejmě více než jasné, ale nikdo nebrání arrivě nasadit něco lepšího..i tu klimu jí nikdo nebrání dosadit do všech jednotek..párkrát se mi teď poštěstilo jet s klimatizovanou 845 a dokonce byla klimatizace v provozu, krom neskutečného hluku je to posun o 300% výše v komfortu v těchto dnech..bohužel včera se mi poštěstilo naopak jednotku, kde ani půlka z těch pár okýnek nešla otevřít..škoda, že je nenapadne tam dát alespoň polospouštěcí okna při tech modernizacích..tenhle systém kdo vymyslel nechápu..
A uznání hasičům, přece jen ochlazování té palivové nádrže, když ve vlaku už vesele hoří, to asi není jen tak.
Podle jedné fotky to tak vypadá.
A měli by se ptát,jestli tomu poněkolikáté opravdu znovu nešlo zabránit. To,že jsou vozy staré ještě neznamená, že musí hořet.
Ta jednotka není určena na takový hornatý terén jako je u nás.
Nemecko take neni placka, zalezi kde v nemecku jsou/byly provozovany.
No za tím bude zanedbaná údržba. Ale důvod prož vlak k dopravě volím jako tu úplně nejposlednější možnost je především vozy s kupé (jezdím sám) a potom hlavně tenhle pojízdný šrot. Situace už se lepší (nasazují se nové jednotky) ale dokud z kolejí nezmizí pojízné muzeum vlak bude pro mě vždy jen nouzovka. Chápu lokálku nebo turistickou trať (z okna koukám na Moldavskou trať kde jezdí 811 ZSSK) ale k normální dopravě už ten šrot fakt být nemá.
Nevím za co mu dáváte ty mínusy, vždyť má pravdu.
Motoráky Arriva (845) jsou za mě moderní a uvnitř dobře uspořádané (je tam i celkem velký prostor pro kola nebo kočárky), sice nejsou nízkopodlažní, ale určitě je to posun proti hlučným a těžkopádným „hydrám“ řady 854.
Kdy uz tyhle soupravy vyradej, jezdim tim prakticky denne v Praze a v lete je to neskutecny parak, navic neni nizkopodlazni, ani pro vozickare, na kazdem druhem okne male vyklopky pro vetrani, ktere moc nepomahaji, pri jizde i na nastupisti se nadychate splodin…
To máte pravdu s tou nízkopodlažností. Vozí sebou nájezdové rampy, ale dát to na nízká nástupiště je problém (Lochovice, Jince, Příbram, Písek, atd.) Ale jako náhrada za 854 je to lepší pro osoby s franc.holemi. Má to lepší a širší nástup a docela o velký kus je to nižší. To samé kolo do 854 dostat je děs a do vleku to není o nic lepší, tady je dostširoký nástup.Klimatizace by se hodila, ale rozdíl mezi žádným rychlíkem a rychlíkem bez klimatizace je přeci jen ve prospěch bez klimatizace. Jiný dopravce, žádné vozidla nenabídl, takže dilema je falešné.
jiný dopravce vozidla samozřejmě nabídl..ale md vybralo arrivu, čd nabízelo „inter“foxy/sharky
Kdyz se napise, ze “hasici evakuovali 39cestujicich”, tak mne to pripada, ze udelali 39 lidem klystyr. Prislo by mi lepsi, kdyby hasici evakuovali vlak.
Ta trať je nějaká začarovaný, loni to tam bylo taky
To nebude tratí, ale údržbou vozidel …
Ona ani za údržba už asi nebude všeho spásná.
dyť to hoří úplně všude
Pochodně, co čekat…
Na tom severu pořád něco hoří. To tam máte takové horko? Jednou národní park pak 753 a teď 845.
to je smůla drahá podívej
hasiči to stejně přejedou
oni si moc dobře nevedou
schovej sirky ať je neviděj
Hoří horní Heršpická hospoda Hrbatý Hrozen. Hostinský Hrubeš hýká hrůzou. Hasiči hovno hasí. Hledají hlavní hydrant. „Haste hovada“. Huš haj….
Hoří Arriva…něco si přej! 😀
Než někdo začne osočovat arrivu tak nedávno hořelo ČD Cargo a pokud vím pár týdnů zpátky hořel panter nebo co to bylo 🤫🤫
Nikdo neosočuje Arrivu ale 845 je křáp, který by už neměl jezdit.
Proč ? Leckde i v Německu jsou stále v provozu a pravděpodobně ještě několik let budou. Problém nejsou vozy, ale absence jejich údržby.
Kdo pamatuje 704+Bp+Bh po rozdělení Československa, toho už nic nerozhodí. Všechno ostatní už je lepší. V té době byly tyto jednotky v nejlepší kondici. https://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=704013d.jpg
Njn, to byla fakt hruza, ale to je nejakych plusminus tricet let zpatky…dneska uz clovek preci jen ocekava trochu neco jineho…
To ano. Takto ale vypadal rychlík, který dnes jezdí 845 za pžedchozího dopravce před pěti roky https://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r714&loko=23002
Zrovna reko Bdtn, zejména ty poslední série, byly určitě pohodlnější než 845, minimálně se tam dalo normálně vyvětrat.
Musí bát udržované, ale leze se do nich stejně o něco hůř než do 845. Mají vyšší podlahu. Navíc když jsou rezavá skla oken, nejde WC a teče voda z nádrže po podlaze. To není to zrovna ideál. Prostě i ušák na smetišti je horší, než židle v čistém prostředí. Ostatně i ČD si uvědomuje, že nemá co na tyto spoje nabídnout. Dokud nebude prostá elektrizace, je rychlíková doprava ve verzi MR doménou dovezených ojetin.
Ale nikoliv v pravidelném řazení. V tomto složení to opravdu mockrát nejelo.
To by v případě Arrivy muselo být porovnáváno s jejími začátky z téhož období ve složení netopící brejlovec a historické vozy KŽC.
Nebo Pílštyk se třemi B odvěšenými z Přerovského rychlíku coby „spěšný“ z Břeclavi do Znojma….Ale ten byl alespoň výkonem jinde
Tak zahořet může cokoliv, ale ten poměr vlaků/požárů vychází pro Arrivu strašidelně.
Vy hned myslíte na polep jako na té pražské tramvají. 2:0, 3:0, 4:0… ;o)
Po kolikáté už? Potřetí? Počtvrté? Uráčí se konečně DI udělat důsledné šetření a závěrečnou zprávu? Tohle je buď konstrukční vada, nebo velmi hrubá nedbalost.
Absolutně souhlasím s Geraltem. Jaké byly příčiny předchozích událostí? Hezký den všem.
Konstrukční vada to fakt není. To by se projevila, vždyť ty vlaky jezdí 30 let.
Taky se může projevit při změně užívání, ty jednotky nejsou stavěný na naše kopcovité tratě. A Jihočeský mají dva motory na přibližně stejnou váhu tj. menší tepelné namáhání, protože nejdou tolik natvrdo ve výkonu.
Na R26 se to neděje, není to sabotáž?
Na R26 už se taky tak alespoň 2x stalo.
Kdy prosím to bylo?
https://x.com/trat171/status/1556893498539900928
A jaký byl výsledek, co tam hoří? Teče nafta, nebo elektrika je špatná?
Otázka jaká byla příčina zahoření? Zda-li motor, brzdy nebo jiná příčina (závada na elektroinstalaci, .. ). Pravda je, že například GWTR používají na Šumavě dvoumotorové jednotky 845, které lépe zvládají kopce.
Ty jsou perfektní, Arriva jí měla půjčenou na začátku provozování R26 a to bylo pěkné.
tady je jasně vidět, že to bylo na motrové části, brzdy jim zahořely jen snad 1x, zato od motoru už je to asi po sedmé
Na DI jsou v požarech jen 843 a plecháč. Šetří to vůbec?
Kdy hořela nějaká 843? Mě napadá jen pripad, kdy upadl kardan a prorazil naftovou nádrž. Je to tak 15 let.
na to už prsty u jedné ruky nestačí..pokud mě pamět neklame tak je to 7.případ