Rychlík Arrivy opět v plamenech, hasiči evakuovali 39 cestujících
Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého kraje
Jednotka 845 vzplála v katastru obce Zákupy.
Jednotka 845 vzplála v katastru obce Zákupy.
Takže dokud nebudou zranění, nedej bože mrtví, tak MD nic řešit nehodlá, teprve pak nastane v médiích divení.
nakonec jim ty autobusy shoří všechny
Jaké číslo to bylo?
Myslím že 845.301
Myslím, že by Arriva měla po každém zahoření či zadýmení popravdě sdělit, kdy byla přičína a jak to hodlá řešit, to by byl férový přístup k cestujícím. Raději nedomýšlet, kdyby to zahořelo v tunelu.
tak v tunelu nezastaví a zastaví až mimo tunel..zas tak dlouhé tunely u nás nemáme..
Sychrovský tunel má 640 metrů. Stát se může, že to blafne těsně před tunelem a zastaví to v tunelu. Náhoda je blbec.
taky už to před tím tunelem blaflo..ale ten vlak nezastaví sám, ale zastaví ho fíra, tak prostě ten tunel přejede tzv. „za každou cenu“ a nebo ho projede i bez pohonu, tunel je v rovině i kdyby měl na začátku 40, tak ho projede celý v obou směrech..
Jste si vědom toho, jak funguje oheň v tunelu…? Pokud ne, doporučuji shlédnout na youtube některé dokumenty na toto téma, myslím, že třeba Vteřiny před katastrofou mají na toto téma pár dílů.
A myslet si, že vlak v tunelu nezastaví… Je trochu dětinské. Na 100% to nemůžete nikdy ovlivnit.
já vím jak funguje oheň v tunelu, ale tak řekněme cíleně nezastaví a pravděpodobnost, že to vyjde na tunel naprosto bez ovlivnění je fakt dost malá, tohle není výbuh, ale postupné zahoření, zastaví se až po delší době a často se to cíleně udělá na dostupném místě..de o minuty, ale nejde o vteřiny.
Začínám mít obavy, co tady bude za 20 let jezdit, když do tý doby Arrivě shoří skoro všechny 845.
Mnozí by navrhli (spolu s dalším rozšířením silnic, kam už se předtím povedlo přesunout i nákladní přepravy) autobusy. 🙂
628.4. Ty ještě pořád jezdí (depo Mühldorf), pokud je všechny nevykoupí do Rumunska. Když budeme větší optimisté, budou k dispozici díky německé baterkizaci další Desira a Linty.
taková již tradice, že každé cca 4 měsíce jedna shoří
takže to vychází na další někdy před Vánoci
S rekonstruovanými 845 se jezdí dobře, dají se v tom přežít i téměř 3 hodiny z Liberce do Pardubic. Oproti 843, které zde jezdily předtím, je to určitě skok správným směrem. Pohodlná sedadla nejen v konfiguraci 2+2 naproti sobě, klimatizace, o poznání tišší provoz. Zde to pravděpodobně narazilo na podceněnou údržbu a honění na maximum do stoupání na tratích, na které tyto jednotky nejspíš nepatří. Bude to podobná písnička, jako 840 na Zubačce.
Ona Arriva těch s klima moc nemá.
Právě. Stavět svůj argument na pár výjimkách s klimatizací je argumentační faul. Krom toho jsem nedávno jednou jednotkou s klimatizaci v horku jel a klimatizaci rozhodně neměla zapnutou.
Řekl šotoušek z Želpage. Tak to musí být pravda. Amen
Martine asi bych byl opatrný s tvrzením 840 na Zubačce, kde narážíme na dlouhodobou neschopnost SŽ a opravy trati a vozidlo zde hodně trpí… To, že se zde v létě přehřívají je také dáno tím, že se ucpává chlazení a natahují se do filtrů různé nečistoty poletující vzduchem, pak může dojít k omezení výkonu HV, ale táborák se zde díky tomu zatím nekonal.
Ohledně 845 ani nic nepíšu, díky nim jsem přesedlal do auta. Protože při svých cestách jsem se vždy potřeboval někam dostat a né stát na trati.
klimu mají pouhé 4 jednotky a ani když se na ně náhodou natrefí, tak to není záruka, že bude v provozu (v sobotu na Praha-Tanvald nefungovala)..bez klimy se v tom z Liberce do Pardubic vydržet v létě nedá, stačilo mi v neděli jet z Turnova do Liberce a to nebyl žádný tropický den, jen klasicky letní a bylo dost mraků.. V leteckém uspořádání je mezi sedačkama hrozně málo místa a to nejsem žádnej velikán, ani na 4 to není žádná sláva, prostě snaha nacpat co nejvíc sedaček do jednotky, proti 843 je to +- stejné, v nečem lepší to a… Číst vice »
Starý německý šrot v českém kapitalismu. Kraj ušetřil za projetý kilometr, stát platí výjezdy hasičů. Jak se říká nalej – vylej.
Rychlíky jsou v objednávce státu, navíc ČD taky běžně hoří vlaky, sám jsem to zažil, jenže o tom se píše málokdy, no. Za to když někde hoří Arriva, píše se o tom všude.
845 hoří nadprůměrně, to se okecat prostě nedá, tohle je 7 od motorového prostoru..
Každému dopravci někdy hoří vlak. Jde o to jak často. A v tom Arriva bohužel bezpečně vítězí.
Co to melete?
Málokdy? V době sociálních sítí toho dneska moc neututláš.
Bohužel nemluvite pravdu. Ano občas každému hoří vlak. Tady to ovšem hoří často. Je třeba vzít v úvahu kolik vlaku provozuje dopravce a kolik jich hoří. Tento poměr je důležitý ne vaše pocity.
Bohužel u Arrivy chybí ta německá údržba.
Objednatelem je MD, za peníze kraje tam jezdí Desira DLB po modernizaci.
za peníze od kraje tam jezdí ty stejné 845..možná by se to chtělo podívat někdy na realitu..poslední týdny/měsíce je vypravováno max 1 desiro, jinak ostatní na L3 jsou 845, na L31 tam jezdí 845 už naprosto běžně..někdy nejezdí ani to jedno desiro..nevím co zase mají za problémy, jeden čas na L3 celkem ty desira jezdily..Spálov-Sychrov jsou také jen 845..
Přesně tak nedávno jsme jeli ze zastávky Líšný do Staré Paky,venku bylo cca 25°,ale to jsem neřešil… jelikož to byl osobák,tak jsem očekával Desiro…jenže přijelo to kvůli čemu jsem skoro přestal jezdit vlakem… vevnitř bylo odhadem 35-40°s dítětem v kočáru úžasný zážitek…museli jsme vystoupit v Semilech a známý pro nás dojel autem…už šlo opravdu o zdraví dítěte
To jsem na tom stejně. Do tohohle německého krámu mě v létě nikdo nedostane. Už i 810 mají stahovací okna a MD si objedná tenhle krám s vyklápěčkami. Zlatý autobus s klimou.
810 měla i ty vyklápěčky lepš, byly hlavně na každém okně a to se tomu říkalo skleník
Ano, ano. Manželka jela z Pardubic do Staré Paky s naším 4 letým synem a vedrem kolabovali. Dali to jen do Dvora a dojel jsem tam pro ně autem. Takže jednotkou 845 v létě nikdy. Jde o zdraví.
by to chtělo hlásit jako stížnost na kraj..tohle není nějaký nahodilý výpadek, trvá to cca minimálně června..to kdyby bylo u čd, to by bylo hned halóo, ale ariiva je v pohodě a nikdo to neřeší..navíc celkově spolehlivost desir na L3 nebyla nikdy bůhvíjak vysoká, to čd se stadlery na sousedních tratí je úplně někde jinde..tady když jezdily desira na všech L3 a L31, tak to byl spíš svátek..velmi často se tam min jedna 845 někam propašovala
Já se musím smát, jak se tu šotoušové dohadují kdo ma větší šrot. Tak za mě, obyčejného cestujícího říkám, že šrot mají všichni. Teď sedím v EC 276 Metropolitan z Bratislavy na Prahu. Koupil jsem si todo první třídy na samostatné sedadlo, že si trochu odpočinu. A realita. Vlak měl 35 minut zpoždění. Vagón 1 třídy tu jaksi není a nedali ani jeden vagón druhé třídy navíc. Veze nás špinavý šrot. Narvaný po strop. Na otázku na průvodčího kam si mám sednout odpověď: Něco si ulovte a neotravujte. Na otázku dáte mi potvrzení abych dostal alespoň část peněz zpět. Odpověď:… Číst vice »
Je třeba rozlišovat mezi mimořádností a systémovým problémem. Minulý měsíc jsem byl nucen jezdit Brno-Praha i 3 x týdně a vždycky šla klima a bylo dodrženo řazení. Podotýkám s ČD
Tak vidím, že za těch pět let, co jsem Metropolitany přestal jezdit se nezměnilo vůbec nic…
Je důležité být zapálený pro věc.
Taková vznětlivá souprava…
Proč tam nenasadí něco lepšího, modernějšího. Možná by se tam hodil ten Regio Fox.
Ten Fox je asi tak deset krát dražší než to co tam je. Tak proto. Leda byste sáhl do vlastní kapsy.
Ale on to doslova objednává stát z „naší“ kapsy.
Celkové náklady pro kraj jsou vyšší, ale zdaleka ne tolik.
A čím odhadujete, že Arriva nahradí ty shořelé kusy? Když neodkoupí od ČD šrotovou Regionovu nebo Hydru, moc možností kromě právě RegioFoxu už mít nebude.
nahradí je tím stejným, dotáhne další, v něměcku se ještě něco najde, navíc ty co neshořely úplně opravuje
Protože si stát objednal německý šrot
… a protože „nestíhal soutěžit“, resp. v roce 2019 se vymlouval, že pořádnou soutěž s dlouhodobým kontraktem a požadavkem na moderní soupravy nezadal kvůli „nejisté budoucnosti naftového pohonu“ (tehdejší oficiální zdůvodnění od MD).
Až na to, že pokud by to měla být řádná soutěž + na nové soupravy s kontraktem od 12/2019 (resp. zde 12/2020), tak by se musela vyhlásit cca v roce 2016, max. 2017. A to o „nejistotě dieselu“ nebyly potuchy (do Green Dealu atd. bylo ještě daleko).
Ale kdepak. Green Deal byl podepsán 2019 a připravoval se roky před tím, navazoval na Pařížskou dohodu o klimatu podepsanou 2015. Úředníci neměli odvahu koupit diesel, co by musel jezdit ještě 40 let, protože nebylo zjevné, že ani za několik desetiletí nebude většina tratí zadrátovaná, připravená na BEMU, vodíkový pohon nebo zrušená. Dnes to jasné víceméně je.
stát si objednal cokoliv co splní zadání..že to bude ojetina z německa, bylo samozřejmě více než jasné, ale nikdo nebrání arrivě nasadit něco lepšího..i tu klimu jí nikdo nebrání dosadit do všech jednotek..párkrát se mi teď poštěstilo jet s klimatizovanou 845 a dokonce byla klimatizace v provozu, krom neskutečného hluku je to posun o 300% výše v komfortu v těchto dnech..bohužel včera se mi poštěstilo naopak jednotku, kde ani půlka z těch pár okýnek nešla otevřít..škoda, že je nenapadne tam dát alespoň polospouštěcí okna při tech modernizacích..tenhle systém kdo vymyslel nechápu..
No on si před 16 roky objednal provoz MR čadou Siemens DESIRO, které si měl objednat dopravce ČD a.s. No jak to dopadlo všichni víme. Citát z Želpage „V současné době se, jak již bylo řečeno, jedná o zavádění nových spojů trase Praha – Příbram – Písek – České Budějovice, vedených motorovou jednotkou řady 832 „Desiro“. Tímto krokem dráhy zvolily strategii nahrazování jednoho vlaku větším množstvím nových, jezdících v pravidelném intervalu. O tom, zda tento krok bude správnou volbou, se přesvědčíme až v praxi. Počet rychlíků se však v celorepublikovém měřítku zvýšil. Například mezi Děčínem, Ústím nad Labem a Prahou.… Číst vice »
Ano, však i „možností uplatnění moderních vozidel“ bylo v roce 2009 obhajováno 10leté „nabagrování“ všech výkonů bez soutěže do rukou ČD…
arriva si tam vzala vzor, taky vykřikovala jak pořídí nová vozdila během 7letých smluv a že 845 je spíš jen tak na rozjezd…
A uznání hasičům, přece jen ochlazování té palivové nádrže, když ve vlaku už vesele hoří, to asi není jen tak.
Podle jedné fotky to tak vypadá.
A měli by se ptát,jestli tomu poněkolikáté opravdu znovu nešlo zabránit. To,že jsou vozy staré ještě neznamená, že musí hořet.
Ta jednotka není určena na takový hornatý terén jako je u nás.
Nemecko take neni placka, zalezi kde v nemecku jsou/byly provozovany.
Tento typ byl postaven speciálně pro nížiny. Například v okolí Kielu a Flensburgu, a i tam byl označován za nedostačující. Existovala i dvoumotorová varianta pro trasy s velkým stoupáním.
Existuje a provozuje ji např. GW Train Regio na SP Usti-Moldava a Ústí – Žatec.
A jaktože to podle této Vaší teorie honí po kopcích (15-20 promile) na všech tratích vycházejících z Mühldorfu? Passau, Landshut, Salzburg, Traunstein, Burgdorf….
No za tím bude zanedbaná údržba. Ale důvod prož vlak k dopravě volím jako tu úplně nejposlednější možnost je především vozy s kupé (jezdím sám) a potom hlavně tenhle pojízdný šrot. Situace už se lepší (nasazují se nové jednotky) ale dokud z kolejí nezmizí pojízné muzeum vlak bude pro mě vždy jen nouzovka. Chápu lokálku nebo turistickou trať (z okna koukám na Moldavskou trať kde jezdí 811 ZSSK) ale k normální dopravě už ten šrot fakt být nemá.
Nevím za co mu dáváte ty mínusy, vždyť má pravdu.
Nikoli, má jen názor – s nímž se zkrátka někteří tak úplně neshodneme. Osobně mi ty důvody přijdou malicherné, konzumní – ale budiž; nejspíše by jel autem tak jako tak. Některé směry jsou ostatně limitovány hlavně stavem tratí.
Když pominu to hoření, tak zrovna na trase UL-LB je to proti řadě 843 výrazný krok vpřed.
Ale ani, dokázal bych si tu představit i něco modernějšího.
Všimněte si, že ty diskuze jsou výrazně personálně korektní. Každý ví co Havlíčkův s CD provedli s linkou do C.L a Pa do LB ta čachry… zkrátka to bylo připravené ale Arriva na to přišla, vytáhla šrot z Kopřivnice a teď tu jezdí.
Z kopřiv
CD bylo vždy známé, že si tam drží prst v řiti navíc v jednom baráku.
Motoráky Arriva (845) jsou za mě moderní a uvnitř dobře uspořádané (je tam i celkem velký prostor pro kola nebo kočárky), sice nejsou nízkopodlažní, ale určitě je to posun proti hlučným a těžkopádným „hydrám“ řady 854.
Tak 854 byly na dlouhé úseky, bez vžměny cestujících a také jsou o dvacet let starší než 845. 845 je možné srovnávat s naší 842. jenže ty bohužel dorazily pozdě a v malém počtu. 845 je pěkná jen má svá léta a bohužel mají i nevyhovující pohon. Snad dojde na prostou elektrifikaci a brzo je nahradí EMU.Prozatím splňují záplatu na díru, která tady dlouhá léta zela, kdy byl nedostatek velkých motorů a jezdilo se 830 do roztrhání těla nebo zpopelnění.
Jirko, chceme taky to tvoje matro.
Ale v „hlučné a těžkopádné (vona ta limetka taky není výkonem / odšťuchem nic moc)“ hydře alespoň člověk v létě nezdechne vedrem – ač nemá klimatizaci – tak narozdíl od limetek – má polostahovací okna…. A ta hydra zas z pohledu cestujícího taky není tak hrozná – 845 taky neviděla nízkopodlažnost ani z rychlíku a ty dveře taky nemá o moc širší než 854 – spíš naopak – 854 nejčastěji jezdí i 954 („písmenkové“ označení z hlavy nevim), která má dvoukřídlé dveře a zdvihací plošinu… A alespoň v Praze už 854 dostala WiFi…. (Ale teda ještě lepší než hydra je… Číst vice »
To bych zrovna u těch 845 neřekl. Když vezmu jak strojmistr „losoval“ co pošle za mašinu, aby mu dojela z Prahy do bulharska a zpět. A to se mačina opravila a odpoledne si pro ní jeli někam na trať kde zdechla.
Kdy uz tyhle soupravy vyradej, jezdim tim prakticky denne v Praze a v lete je to neskutecny parak, navic neni nizkopodlazni, ani pro vozickare, na kazdem druhem okne male vyklopky pro vetrani, ktere moc nepomahaji, pri jizde i na nastupisti se nadychate splodin…
To máte pravdu s tou nízkopodlažností. Vozí sebou nájezdové rampy, ale dát to na nízká nástupiště je problém (Lochovice, Jince, Příbram, Písek, atd.) Ale jako náhrada za 854 je to lepší pro osoby s franc.holemi. Má to lepší a širší nástup a docela o velký kus je to nižší. To samé kolo do 854 dostat je děs a do vleku to není o nic lepší, tady je dostširoký nástup.Klimatizace by se hodila, ale rozdíl mezi žádným rychlíkem a rychlíkem bez klimatizace je přeci jen ve prospěch bez klimatizace. Jiný dopravce, žádné vozidla nenabídl, takže dilema je falešné.
jiný dopravce vozidla samozřejmě nabídl..ale md vybralo arrivu, čd nabízelo „inter“foxy/sharky
Psal jsem o R26, kterou dostala Arriva z ruky.
Arriva nedostala žádný výkon na železnici z ruky.
Jiný dopravce nabídl 832 už v roce 2008 a nic nedodal.
https://zdopravy.cz/arriva-ma-jistotu-provozu-u-tri-rychlikovych-linek-az-do-roku-2027-105250/
tohle bylo prodloužení, předchozí nabídka byla, tady neměl nikdo zájem tak nějak z logiky věci..s novými soupravami by nikdo neuspěl a ostatní neměly dostatečný počet ojetin, čd bylo tak nějak rádo, že stabilizovalo svůj provoz v nezávislé trakci motorových vozů, být to klasické výběrko, tak by se třeba někdo přihlásil, ale teď s přísunem foxů by se čd něco takového na uplatnění výběhových typů mohlo hodit.
Kdyz se napise, ze “hasici evakuovali 39cestujicich”, tak mne to pripada, ze udelali 39 lidem klystyr. Prislo by mi lepsi, kdyby hasici evakuovali vlak.
Tak to asi přijde jenom Vám, sice jsem ze zdravotnictví, kde se narozdíl od železniční dopravy (nebo o tom aspoň nevím) ty klystýry v některých případech opravdu používají, ale tenhle výklad mě fakt nenapadl. 🙂
Posun významu, ale v základu je to tak – vyprázdnili vlak, nikoli cestující. 🙂 (Doufám.)
Ta trať je nějaká začarovaný, loni to tam bylo taky
To nebude tratí, ale údržbou vozidel …
Ona ani za údržba už asi nebude všeho spásná.
dyť to hoří úplně všude
Pochodně, co čekat…
Na tom severu pořád něco hoří. To tam máte takové horko? Jednou národní park pak 753 a teď 845.
to je smůla drahá podívej
hasiči to stejně přejedou
oni si moc dobře nevedou
schovej sirky ať je neviděj
Hoří horní Heršpická hospoda Hrbatý Hrozen. Hostinský Hrubeš hýká hrůzou. Hasiči hovno hasí. Hledají hlavní hydrant. „Haste hovada“. Huš haj….
Homosexuál Horáček hladí hasičskou hadici hýžděmi.
Maximálně doporučuju toho „buvola“ Miloše Knora a jeho naprosto neskutečné PĚT PÉ… Čtyři minuty příběhu, všechna slova začínají na P. . Úžasný 🤪🤪🤪.
Jmenuje se to POPRVÉ
Hoří Arriva…něco si přej! 😀
Než někdo začne osočovat arrivu tak nedávno hořelo ČD Cargo a pokud vím pár týdnů zpátky hořel panter nebo co to bylo 🤫🤫
Nikdo neosočuje Arrivu ale 845 je křáp, který by už neměl jezdit.
Proč ? Leckde i v Německu jsou stále v provozu a pravděpodobně ještě několik let budou. Problém nejsou vozy, ale absence jejich údržby.
Kdo pamatuje 704+Bp+Bh po rozdělení Československa, toho už nic nerozhodí. Všechno ostatní už je lepší. V té době byly tyto jednotky v nejlepší kondici. https://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=704013d.jpg
Njn, to byla fakt hruza, ale to je nejakych plusminus tricet let zpatky…dneska uz clovek preci jen ocekava trochu neco jineho…
To ano. Takto ale vypadal rychlík, který dnes jezdí 845 za pžedchozího dopravce před pěti roky https://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r714&loko=23002
Zrovna reko Bdtn, zejména ty poslední série, byly určitě pohodlnější než 845, minimálně se tam dalo normálně vyvětrat.
Musí bát udržované, ale leze se do nich stejně o něco hůř než do 845. Mají vyšší podlahu. Navíc když jsou rezavá skla oken, nejde WC a teče voda z nádrže po podlaze. To není to zrovna ideál. Prostě i ušák na smetišti je horší, než židle v čistém prostředí. Ostatně i ČD si uvědomuje, že nemá co na tyto spoje nabídnout. Dokud nebude prostá elektrizace, je rychlíková doprava ve verzi MR doménou dovezených ojetin.
Ale nikoliv v pravidelném řazení. V tomto složení to opravdu mockrát nejelo.
To by v případě Arrivy muselo být porovnáváno s jejími začátky z téhož období ve složení netopící brejlovec a historické vozy KŽC.
Což jezdilo u ČD od roku 2008 i když na slíbilynové 832.
To jo, ale nikoliv už před nástupem Arrivy. To bychom mohli za chvíli srovnávat s rokem 1990 nebo 1980.
Nebo Pílštyk se třemi B odvěšenými z Přerovského rychlíku coby „spěšný“ z Břeclavi do Znojma….Ale ten byl alespoň výkonem jinde
Na tom obrázku není Bh. Je to Bai, vyrobená ve Studénce 1972 teplovzdušné topení, el. výzbroj 48V topení pouze 3000V a parní. Další je Bai, Smíchov, 1960 až 1964. Bh bylo vyrobené v Maďarsku 1967 až 1974. Mělo velmi pohodlné sedačky. Jak ta souprava topilla, když jí táhla 704?
Tak zahořet může cokoliv, ale ten poměr vlaků/požárů vychází pro Arrivu strašidelně.
Vy hned myslíte na polep jako na té pražské tramvají. 2:0, 3:0, 4:0… ;o)
Po kolikáté už? Potřetí? Počtvrté? Uráčí se konečně DI udělat důsledné šetření a závěrečnou zprávu? Tohle je buď konstrukční vada, nebo velmi hrubá nedbalost.
Absolutně souhlasím s Geraltem. Jaké byly příčiny předchozích událostí? Hezký den všem.
Konstrukční vada to fakt není. To by se projevila, vždyť ty vlaky jezdí 30 let.
Taky se může projevit při změně užívání, ty jednotky nejsou stavěný na naše kopcovité tratě. A Jihočeský mají dva motory na přibližně stejnou váhu tj. menší tepelné namáhání, protože nejdou tolik natvrdo ve výkonu.
Na R26 se to neděje, není to sabotáž?
Na R26 už se taky tak alespoň 2x stalo.
Kdy prosím to bylo?
https://x.com/trat171/status/1556893498539900928
A jaký byl výsledek, co tam hoří? Teče nafta, nebo elektrika je špatná?
Otázka jaká byla příčina zahoření? Zda-li motor, brzdy nebo jiná příčina (závada na elektroinstalaci, .. ). Pravda je, že například GWTR používají na Šumavě dvoumotorové jednotky 845, které lépe zvládají kopce.
Ty jsou perfektní, Arriva jí měla půjčenou na začátku provozování R26 a to bylo pěkné.
tady je jasně vidět, že to bylo na motrové části, brzdy jim zahořely jen snad 1x, zato od motoru už je to asi po sedmé
Na DI jsou v požarech jen 843 a plecháč. Šetří to vůbec?
Kdy hořela nějaká 843? Mě napadá jen pripad, kdy upadl kardan a prorazil naftovou nádrž. Je to tak 15 let.
Přesně tak, víc pořárů to nevyfiltruje.
na to už prsty u jedné ruky nestačí..pokud mě pamět neklame tak je to 7.případ