Rychlík Arrivy opět v plamenech, hasiči evakuovali 39 cestujících

Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého krajeJednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého kraje

Jednotka 845 vzplála v katastru obce Zákupy.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Starý německý šrot v českém kapitalismu. Kraj ušetřil za projetý kilometr, stát platí výjezdy hasičů. Jak se říká nalej – vylej.

Traveller

Rychlíky jsou v objednávce státu, navíc ČD taky běžně hoří vlaky, sám jsem to zažil, jenže o tom se píše málokdy, no. Za to když někde hoří Arriva, píše se o tom všude.

Osoba odborně nezpůsobilá

Je důležité být zapálený pro věc.

Jan

Taková vznětlivá souprava…

Josef Král

Proč tam nenasadí něco lepšího, modernějšího. Možná by se tam hodil ten Regio Fox.

Chronosphere

Ten Fox je asi tak deset krát dražší než to co tam je. Tak proto. Leda byste sáhl do vlastní kapsy.

HLN

Protože si stát objednal německý šrot

xyz

… a protože „nestíhal soutěžit“, resp. v roce 2019 se vymlouval, že pořádnou soutěž s dlouhodobým kontraktem a požadavkem na moderní soupravy nezadal kvůli „nejisté budoucnosti naftového pohonu“ (tehdejší oficiální zdůvodnění od MD).

Až na to, že pokud by to měla být řádná soutěž + na nové soupravy s kontraktem od 12/2019 (resp. zde 12/2020), tak by se musela vyhlásit cca v roce 2016, max. 2017. A to o „nejistotě dieselu“ nebyly potuchy (do Green Dealu atd. bylo ještě daleko).

kix

stát si objednal cokoliv co splní zadání..že to bude ojetina z německa, bylo samozřejmě více než jasné, ale nikdo nebrání arrivě nasadit něco lepšího..i tu klimu jí nikdo nebrání dosadit do všech jednotek..párkrát se mi teď poštěstilo jet s klimatizovanou 845 a dokonce byla klimatizace v provozu, krom neskutečného hluku je to posun o 300% výše v komfortu v těchto dnech..bohužel včera se mi poštěstilo naopak jednotku, kde ani půlka z těch pár okýnek nešla otevřít..škoda, že je nenapadne tam dát alespoň polospouštěcí okna při tech modernizacích..tenhle systém kdo vymyslel nechápu..

mouvoj

A uznání hasičům, přece jen ochlazování té palivové nádrže, když ve vlaku už vesele hoří, to asi není jen tak.
Podle jedné fotky to tak vypadá.
A měli by se ptát,jestli tomu poněkolikáté opravdu znovu nešlo zabránit. To,že jsou vozy staré ještě neznamená, že musí hořet.

Alex

Ta jednotka není určena na takový hornatý terén jako je u nás.

Martin

Nemecko take neni placka, zalezi kde v nemecku jsou/byly provozovany.

Jiří Švácha

No za tím bude zanedbaná údržba. Ale důvod prož vlak k dopravě volím jako tu úplně nejposlednější možnost je především vozy s kupé (jezdím sám) a potom hlavně tenhle pojízdný šrot. Situace už se lepší (nasazují se nové jednotky) ale dokud z kolejí nezmizí pojízné muzeum vlak bude pro mě vždy jen nouzovka. Chápu lokálku nebo turistickou trať (z okna koukám na Moldavskou trať kde jezdí 811 ZSSK) ale k normální dopravě už ten šrot fakt být nemá.

MP22

Nevím za co mu dáváte ty mínusy, vždyť má pravdu.

Jiří Kadlec

Motoráky Arriva (845) jsou za mě moderní a uvnitř dobře uspořádané (je tam i celkem velký prostor pro kola nebo kočárky), sice nejsou nízkopodlažní, ale určitě je to posun proti hlučným a těžkopádným „hydrám“ řady 854.

Martin

Kdy uz tyhle soupravy vyradej, jezdim tim prakticky denne v Praze a v lete je to neskutecny parak, navic neni nizkopodlazni, ani pro vozickare, na kazdem druhem okne male vyklopky pro vetrani, ktere moc nepomahaji, pri jizde i na nastupisti se nadychate splodin…

Petr

To máte pravdu s tou nízkopodlažností. Vozí sebou nájezdové rampy, ale dát to na nízká nástupiště je problém (Lochovice, Jince, Příbram, Písek, atd.) Ale jako náhrada za 854 je to lepší pro osoby s franc.holemi. Má to lepší a širší nástup a docela o velký kus je to nižší. To samé kolo do 854 dostat je děs a do vleku to není o nic lepší, tady je dostširoký nástup.Klimatizace by se hodila, ale rozdíl mezi žádným rychlíkem a rychlíkem bez klimatizace je přeci jen ve prospěch bez klimatizace. Jiný dopravce, žádné vozidla nenabídl, takže dilema je falešné.

kix

jiný dopravce vozidla samozřejmě nabídl..ale md vybralo arrivu, čd nabízelo „inter“foxy/sharky

ghjghj

Kdyz se napise, ze “hasici evakuovali 39cestujicich”, tak mne to pripada, ze udelali 39 lidem klystyr. Prislo by mi lepsi, kdyby hasici evakuovali vlak.

Pete

Ta trať je nějaká začarovaný, loni to tam bylo taky

udavač

To nebude tratí, ale údržbou vozidel …

Jenda První

Ona ani za údržba už asi nebude všeho spásná.

kix

dyť to hoří úplně všude

Bez přezdívky

Pochodně, co čekat…

Petr

Na tom severu pořád něco hoří. To tam máte takové horko? Jednou národní park pak 753 a teď 845.

Honza

to je smůla drahá podívej
hasiči to stejně přejedou
oni si moc dobře nevedou
schovej sirky ať je neviděj

Pája

Hoří horní Heršpická hospoda Hrbatý Hrozen. Hostinský Hrubeš hýká hrůzou. Hasiči hovno hasí. Hledají hlavní hydrant. „Haste hovada“. Huš haj….

medved

Hoří Arriva…něco si přej! 😀

To bude dobrý

Než někdo začne osočovat arrivu tak nedávno hořelo ČD Cargo a pokud vím pár týdnů zpátky hořel panter nebo co to bylo 🤫🤫

Francimor

Nikdo neosočuje Arrivu ale 845 je křáp, který by už neměl jezdit.

Pan průvodčí

Proč ? Leckde i v Německu jsou stále v provozu a pravděpodobně ještě několik let budou. Problém nejsou vozy, ale absence jejich údržby.

Petr

Kdo pamatuje 704+Bp+Bh po rozdělení Československa, toho už nic nerozhodí. Všechno ostatní už je lepší. V té době byly tyto jednotky v nejlepší kondici. https://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=704013d.jpg

MPE

Njn, to byla fakt hruza, ale to je nejakych plusminus tricet let zpatky…dneska uz clovek preci jen ocekava trochu neco jineho…

Petr

To ano. Takto ale vypadal rychlík, který dnes jezdí 845 za pžedchozího dopravce před pěti roky https://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r714&loko=23002

Dan

Zrovna reko Bdtn, zejména ty poslední série, byly určitě pohodlnější než 845, minimálně se tam dalo normálně vyvětrat.

Petr

Musí bát udržované, ale leze se do nich stejně o něco hůř než do 845. Mají vyšší podlahu. Navíc když jsou rezavá skla oken, nejde WC a teče voda z nádrže po podlaze. To není to zrovna ideál. Prostě i ušák na smetišti je horší, než židle v čistém prostředí. Ostatně i ČD si uvědomuje, že nemá co na tyto spoje nabídnout. Dokud nebude prostá elektrizace, je rychlíková doprava ve verzi MR doménou dovezených ojetin.

XP3

Ale nikoliv v pravidelném řazení. V tomto složení to opravdu mockrát nejelo.
To by v případě Arrivy muselo být porovnáváno s jejími začátky z téhož období ve složení netopící brejlovec a historické vozy KŽC.

Pája

Nebo Pílštyk se třemi B odvěšenými z Přerovského rychlíku coby „spěšný“ z Břeclavi do Znojma….Ale ten byl alespoň výkonem jinde

Jarda

Tak zahořet může cokoliv, ale ten poměr vlaků/požárů vychází pro Arrivu strašidelně.

Petr Drozda

Vy hned myslíte na polep jako na té pražské tramvají. 2:0, 3:0, 4:0… ;o)

Geralt

Po kolikáté už? Potřetí? Počtvrté? Uráčí se konečně DI udělat důsledné šetření a závěrečnou zprávu? Tohle je buď konstrukční vada, nebo velmi hrubá nedbalost.

Daniel

Absolutně souhlasím s Geraltem. Jaké byly příčiny předchozích událostí? Hezký den všem.

Ares

Konstrukční vada to fakt není. To by se projevila, vždyť ty vlaky jezdí 30 let.

Zrzek

Taky se může projevit při změně užívání, ty jednotky nejsou stavěný na naše kopcovité tratě. A Jihočeský mají dva motory na přibližně stejnou váhu tj. menší tepelné namáhání, protože nejdou tolik natvrdo ve výkonu.

Petr

Na R26 se to neděje, není to sabotáž?

XXXD

Na R26 už se taky tak alespoň 2x stalo.

Martin

Kdy prosím to bylo?

kix
Petr

A jaký byl výsledek, co tam hoří? Teče nafta, nebo elektrika je špatná?

noerf

Otázka jaká byla příčina zahoření? Zda-li motor, brzdy nebo jiná příčina (závada na elektroinstalaci, .. ). Pravda je, že například GWTR používají na Šumavě dvoumotorové jednotky 845, které lépe zvládají kopce.

Petr

Ty jsou perfektní, Arriva jí měla půjčenou na začátku provozování R26 a to bylo pěkné.

kix

tady je jasně vidět, že to bylo na motrové části, brzdy jim zahořely jen snad 1x, zato od motoru už je to asi po sedmé

Petr

Na DI jsou v požarech jen 843 a plecháč. Šetří to vůbec?

Vid

Kdy hořela nějaká 843? Mě napadá jen pripad, kdy upadl kardan a prorazil naftovou nádrž. Je to tak 15 let.

kix

na to už prsty u jedné ruky nestačí..pokud mě pamět neklame tak je to 7.případ