Rychlejší výstavba dálnic a modernizace železnic. Nový slovenský ministr dopravy představil své priority

R4 Prešov, severní obchvat, 1. etapa. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosťR4 Prešov, severní obchvat, 1. etapa. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť

Podle Ráže se na Slovensku aktuálně staví minimum dálničních úseků, většina se připravuje. Pomoci by mělo zjednodušení povolovacích procesů.

K prioritám nového slovenského ministra dopravy Jozefa Ráže ml. bude patřit zjednodušení povolovacích procesů a urychlení výstavby dálnic. Zajistit by to měl zákon o nadřazené infrastruktuře, na jehož vytvoření nový ministr trvá. Informovala o tom agentura TASR.

Podle Ráže se na Slovensku aktuálně staví minimum dálničních úseků, většina se připravuje. Řekl, že zjednodušení povolovacích procesů by bylo potřebné zejména při výstavbě dálnice do Košic, týká se to hlavně úseku Turany – Hubová. Optimistický scénář počítá s jeho dokončením v roce 2032. Ráž slíbil, že udělá vše pro to, aby termín posunul.

Další prioritou nového šéfa resortu bude modernizace železničních tratí. Peníze na ně by se prý mohly najít v plánu obnovy či v Programu Slovensko. Ráže trápí především její stav, rozsahem je prý slovenská železniční síť dostatečná. Zaměřit se chce na zvýšení rychlosti.

Jozef Ráž ml. (nominant strany Smer-SD) vystřídal ve funkci Pavola Lančariče, který byl součástí úřednické vlády Ľudovíta Ódora. Před Lančaričem vedl slovenské ministerstvo dopravy od roku 2020 Andrej Doležal. Ráž se měl v minulosti stát ministrem vnitra, tehdejší prezident Kiska ho však v roce 2018 odmítl jmenovat. Poukazoval na Rážovo napojení na Roberta Kaliňáka, který odstoupil kvůli nátlaku veřejnosti po vraždě novináře Jána Kuciaka. Dnes vede Kaliňák ve Ficově vládě resort obrany.

Podle Deníku N pracoval Ráž pro kontroverzního podnikatele a jednoho z nejbohatších Slováků Ivana Kmotríka ve skalické nemocnici.

Tagy dálnice investice do železnice Ministerstvo dopravy Ministerstvo dopravy SR slovensko
70 komentářů