Rychleji z Úštěcka k D8 i VRT. Kraj řeší vybudování nového přivaděče
Terminál VRT Roudnice n. L., 1. místo - Rusina Frei. Pramen: Správa železnic

Ústecký kraj chce, aby novou silnici zaplatil stát.
Ústecký kraj chce, aby novou silnici zaplatil stát.
Inu proč ne. Postavit zároveň s VRT (a za „státní“) může být dobrý nápad. Bude-li kraj či obce házet vidle do VRT, nebudou mít ani tuhle silnici…
Přivaděč k VRT, aby měli více silnic a snáze se dostali na dálnici. Zajímavá myšlenka. 🙂 Pokud nechtějí VRT, nepotřebují přece silnici k ní. Takže proč by ji jinak měli chtít?
Chtějí VRT a chtějí se dostat na vlak (také autem, busem, na kole). Nic složítého v tom nehledej.
Znám plno míst, kde se chtějí silničního tranzitu zbavit. A často neví jak.
Po dnešku znám i místo, kam si chtějí tranzit natáhnout nově.
Přesně.
Spíše než zbavit se jej se jej snaží akorát přemístit o kus dále, bych řekl. Odpovídá tomu celý dosavadní způsob „řešení“ nadměrné autodopravy a nechuť přizpůsobit potřebám železnici. Naopak, i dále stavíme tratě buď oklikami, nebo aspoň se stanicemi v polích, jen ať je to komplikované a první volbou zůstane pokud možno u co nejvíce lidí auto.
Nevím, zda záměrně.
Ale když se pohybuji po Německu mám pocit, že o železnici a veřejné dopravě přemýšlí více koncepčně a dlouhodobě. Takové nové nádraží v Berlíně je toho dokladem. Propojují se tu dálkové i místní linky a to ve dvou patrech se snadným přístupem. Je tu přestup na všechny firmy VHD, S-bahn, nová linka metra, tramvaje, autobusy, taxi…Zůstalo místo i na podzemní parkoviště. K tomu hafo obchodů otevřených do noci. A vše v centru.
V Roudnici asi nechtějí probourat město, aby se VRT vedla středem. Co je špatně na tom, že někdo přijede na nádraží autobusem?
Bylo by to dobré také kvůli odporu k přeložce I/9.