Rychleji z Úštěcka k D8 i VRT. Kraj řeší vybudování nového přivaděče

Terminál VRT Roudnice n. L., 1. místo - Rusina Frei. Pramen: Správa železnicTerminál VRT Roudnice n. L., 1. místo - Rusina Frei. Pramen: Správa železnic

Ústecký kraj chce, aby novou silnici zaplatil stát.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin K.

Ano, a podél nové dilnice a poblíž nové VRT se opět rozjede česká klasika, nekontrolovyný a neřízený urban sprawl, kdy s pomocí zastupitelů budou místní „elity“ a majitelé pozemků měnit pole na stavební parcely, developeři budou lákat na „bydlení v zeleni 20 minut od Prahy …“, vzniknou desítky rezidenčních projektů, nové sklady a průmyslové zóny, všechny obce budou bachratět a začnou se propojovat, tak jako obce u Prahy podél D8 (Postřižín, Kozomín, Bášť, Líbeznice), případně silnice č. 240 (Tursko, Velké přílepy, Holubice, Statenice, Horoměřice). A až to bude po nějaké době neúnosné, bude se vynucovat výstavba obchvatů stávajícího původního obchvatu… Číst vice »

xyz

Ten neskutečný paradox, že se řeší silnice k VRT namísto železniční odbočky z VRT v obdobné trase, aby i „Úštěcko/Českolipsko se stalo předměstím Prahy“. 🙁

Přitom VRT vedená poměrně nedaleko od nich bude přínosem leda tak při dojezdu na terminál Roudnice (poměrně daleko) nebo vlakem přes Lovosice (značnou oklikou).

marek hudec

nebudou chtít taky nový most přes Labe východně od Roudnice s napojením na D8? nabízí se nová MÚK na křížení s II/246 která by stále raketu, anebo levněji nová paralelní silnice od exitu 29, západní obchvat roudnice a pak most…

N.N.

„Silnice se napojí na obchvat Roudnice nad Labem… “ zbývá dohledat ten obchvat Roudnice. https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-resi-posledni-etapu-obchvatu-roudnice-nad-labem-soucasti-bude-most-pres-labe-181552/

Honza1

Napojení ve směru Šluknovského výběžku je skvělá myšlenka. Dneska máme reálně na výběr 6 tras (přes Liberec, Mimoň, Doksy, Mělník, Litoměřice a Ústí), které jsou plus mínus pár minut. Nicméně vše lehce pod dvě hodiny/kolem dvou hodin. Tato trasa by mohla být konečně něčím výrazně lepším.

Tomáš

Tuto studii vítám, protože taková přeložka by bylo dost potřebná. i dnes je tam silná doprava přes tyhle vesničky https://mapy.com/s/fubuganeto a ta silnice je na to naprosto nevhodná. Navíc by to pomohlo nejen Úštěcku, ale i České Lípě, pro kterou by to bylo nejrychlejší spojení na sever Prahy.

Hans N.

Osoba, která Vás mínusuje tuto trasu zjevně nezná a nejezdí. Osobní i nákladní dopravy, která z I/15 odbočuje v Liběšicích na Roudnici (a opačně) je vskutku víc než dost.
Letmý pohled do mapy ukazuje, že průchod nové kapacitní komunikace krajinou má dost prostoru.

Honza1

A dále pak Novému Boru, Rumburku, Varnsdorfu, respektive výřezu mezi D8 a D10. Můžeme to nazvat jako zárodek D9. 🙂

M H

Inu proč ne. Postavit zároveň s VRT (a za „státní“) může být dobrý nápad. Bude-li kraj či obce házet vidle do VRT, nebudou mít ani tuhle silnici…

Frantisek X

Přivaděč k VRT, aby měli více silnic a snáze se dostali na dálnici. Zajímavá myšlenka. 🙂 Pokud nechtějí VRT, nepotřebují přece silnici k ní. Takže proč by ji jinak měli chtít?

N.N.

Chtějí VRT a chtějí se dostat na vlak (také autem, busem, na kole). Nic složítého v tom nehledej.

Zbyněk

Znám plno míst, kde se chtějí silničního tranzitu zbavit. A často neví jak.

Po dnešku znám i místo, kam si chtějí tranzit natáhnout nově.

Koro

Přesně.

Frantisek X

Spíše než zbavit se jej se jej snaží akorát přemístit o kus dále, bych řekl. Odpovídá tomu celý dosavadní způsob „řešení“ nadměrné autodopravy a nechuť přizpůsobit potřebám železnici. Naopak, i dále stavíme tratě buď oklikami, nebo aspoň se stanicemi v polích, jen ať je to komplikované a první volbou zůstane pokud možno u co nejvíce lidí auto.

troglj

Nevím, zda záměrně.
Ale když se pohybuji po Německu mám pocit, že o železnici a veřejné dopravě přemýšlí více koncepčně a dlouhodobě. Takové nové nádraží v Berlíně je toho dokladem. Propojují se tu dálkové i místní linky a to ve dvou patrech se snadným přístupem. Je tu přestup na všechny firmy VHD, S-bahn, nová linka metra, tramvaje, autobusy, taxi…Zůstalo místo i na podzemní parkoviště. K tomu hafo obchodů otevřených do noci. A vše v centru.

N.N.

V Roudnici asi nechtějí probourat město, aby se VRT vedla středem. Co je špatně na tom, že někdo přijede na nádraží autobusem?

Jirka

Bylo by to dobré také kvůli odporu k přeložce I/9.