Rychleji do Orlických hor. ŘSD získalo důležitý souhlas se stavbou nové silnice mezi dvěma kraji
Nová silnice I/36 Časy - Holice. Foto: ŘSD

ŘSD posunulo termín zahájení nové přeložky na rok 2029.
ŘSD posunulo termín zahájení nové přeložky na rok 2029.
Ono je to spíše kvůli Kvasinám.
Tak když jsou pořád někde překvapený, že jim z ničeho nic vyrostla podhůří automobilka a vede tam jen taková parodie na trať (jednokolej, bez drátů), tak tam prostě musí jít dálniční přívaděč, at jim trochu klesnou náklady a udrží tam místa.
Koukám nějaké rozumné připojení spodní častí OH a Kralicka , neni ani v přípravách .
Myslím, že by nebylo špatné ani toto propojení: https://mapy.cz/s/joladosalu
Škoda, že to nikoho nenapadlo.
To by bylo moc jednoduché a levnější , to nejde .
No,tak hlavně by to nebyl obchvat Holic a Borohrádku.
Máte propojení kousek vedle z Býště až do Třebechovic.
Tak buďte fér a naznačte, kudy byste to vedl okolo Albrechtic a Týniště.
Ideálně východně od Albrechtic a napojit na I/11 (nejlépe využít most přes železnici jako MÚK). Samozřejmě nyní je to sci-fi, komplikované a nákladné a tedy nereálném, ale v ideálním světě by se to vyhýbalo sídlům.
V Čestlicich bylo první autokino v tehdejším Československu.Fungovalo od roku 1981.
….v Česticich…
Bydlím kousek,ale o kině v Česticích jsem nikdy neslyšel. Spíše Čermná nad Orlicí.
Ano, o autokinu v Česticích jsem nikdy neslyšel. Ale do Čermné jsem jezdil dost pravidelně od jeho začátku, většinou na kole.
Autokino bylo v Čermné, jestli bylo první v ČSSR to nevím,ale jediné široko daleko. Normální letní kino bylo v Častolovicích.
To by bodlo i mezi D5 a D4 u Hořovic.
Poslední zachovalý les široko daleko, tak ho musí zabetonovat a zaasfaltovat. Líný tlustý anály si pochrochtají blahem…
Však trasa silnice vede převážně v trase silnic III. třídy kromě obchvatu Borohrádku. Za mě trasování v pohodě, akorát by se mělo více dbát na pohyb lesní zvěře (ploty, podchody pro zvěř…)
Hlavně to oproti stávající trase akorát trochu víc míjí sídla. Prostě jen další kus asfaltu, žádný pokrok (jako třeba lepší spojení do Orlických hor pro změnu po železnici). Fragmentace krajiny plesá…
Zásadní bude, že silnici bude moci využívat nákladní doprava. V současné době kvůli viaduktu v Borohrádku kamiony po I/36 skrz Borohrádek neprojedou, v Albrechticích je omezená tonáž mostu (letos začne výstavba nového mostu), přes Krňovice zákaz kamionů = v současné době kamiony od Rychnova, kdyby někdo kamionem potřeboval do Holic, musí přes Hradec nebo přes Choceň.
Zároveň se letos začíná elektrifikovat trať z Týniště do Solnice.
Tak co chcete, pokrok a lepší cestu nebo co nejmenší fragmentaci??
Jel jste tam někdy? Holice průjezd celým městem, pak Veliny a nakonec Borohrádek – jednopruhový podjezd, motaní se u náměstí a problém dvou kamionů vyhnout se na mostě.
jasně, zachovalost z toho kouká na kilometr 😀
https://mapy.cz/letecka?x=16.0525656&y=50.0943610&z=16&ovl=5
Myslíte jako ten perfektní les co se nachází 100 metrů za kolejištěm stanice Borohrádek? Tak to vám asi nikdo kromě kámošů nežere…
Naštvaný výblitek análové kvality…
Ano prosím! Po otevření dálnice je dominantní směr přes střed Holic. V Borohrádku nelze ve špičce často přejít silnici.
A „řeší“ to další silniční tah, navíc skoro stejný jako původní, jen ty obce míjí o trochu více. Pak tu zase budou moudra, jak „lidé (ani zvěř) nemají co přecházet silnice v lese, nýbrž mají dojít pár kilometrů do obce na přechod. 🙂 Jako jo, pro lidi je to méně kolizní, ale – my se z toho asfaltování prostě nevyhrabeme…
Škoda je, že to není včetně obchvatu Čestic. Staví se podle ideovéjo záměru starého možná desítky let. Mezitím v Česticích vyrostlo u I/36 nové sídliště.
Mezi touto přeložkou a budoucím obchvatem Častolovic zůstanou zapomenuté Čestice.
Tam je ale chyba v územním plánování Čestic. Povolit satelitní městečko uprostřed pole za dvěma rušnýma silnicema je urbanistický zločin.
Otázka je jestli to bylo srozumitelně publikováno… ta silnice se „neuhla“, je pořád tam co byla, a je to krajovka… takže kdo si staví blízko u krajovky? Hasiči, prodejna, ZŠ (75m od silnice)… těm to moc vadit nemusí. Rozhodně to tam nevede „přes náves okolo kostela“.
A co autobusová zastávka na obou stranách silnice první třídy? Nastupující děti. To vůbec není ideální. Lepší kdyby tam ta auta vůbec nebyla a jezdila po obchvatu.
Máte pravdu, měl by ten autobus zajet blíž k centru obce…
A kudy byste ho tam chtěl vést? Tohle téma už bylo mockrát diskutováno. Na jedné straně máte přírodní park Orlice kterým obchvat neprocpete, na druhé straně zástavbu a žel. trať. Ano, napojit obchvat Častolovic na stávající průtah a nechat tam ten KO není úplně nejlepší ale na druhou stranu těch domů kolem té I/11 není tolik. A pokud si tam nějaký blbec koupil pozemek a postavil dům, tak je to jenom a jenom jeho chyba že tam bude mít zvýšený provoz a hluk.
Je to na nějaký kompromis a výjimku i s Naturou. 99% aut vůbec do Čestic jet nepotřebuje a přesto projíždějí.
Čestice měli obchvat požadovat sami. Jak to bylo, vědí jen oni sami.
To je ale typická vlastnost silnic, podle takové I/43 je takových vesnic asi 20 a kupodivu většina projíždějících nejede ani do jedné z nich…
To je, ale historické dědictví, to je pochopitelné, stejně jako v Česticích.
Bude se stavět I/73 (dříve se to značilo, R43 a D43) a to bude obchvat I/43 a většina tranzitu už přes ty vesnice nepojede.