Rychleji do Krkonoš. Nová Paka je díky novému obchvatu bez tranzitu, ŘSD na trase chystá další přeložku

Obchvat Nové Paky. Foto: Josef Cogan / Facebook.comObchvat Nové Paky. Foto: Josef Cogan / Facebook.com

Městem denně projede až 20 tisíc aut, velká část z nich zamíří na obchvat.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romario

Obchvat super, ale okolní silnice středověk. To nikoho nezajímá, jsou v tak dezolátnim stavu, že odpovědný provozovatel nechce opravovat .

Dálnice

Jakoby dobré, že se něco postavilo a transit nepojede přes město, ale jinak je to promarněná příležitost… horší už bude jen chystaná okružní křižovatka na stejnočíselné avšak čtyřpruhové silnici u Úlibic…

Dálnice

Naprosto souhlasím.

Jaja

To se nám tady zase sešla parta plivačů špíny, no ježíšmarja!
Náhodou je to super! Byli jste někdy v Pace v posledních letech? Častěji, než když jste jednou v zimě projížděli na lyže a pak zpátky?
Bylo to peklo, teď je to mnohem lepší.

Aquinas

Pravidelně. Nikdo něříká, že obchvat nebude fajn, ale je potřřeba to udělat taky tak, aby když se postaví obchvat kde bude platit jiná rychlost než v obci, aby to nepřineslo zvýšenou nehodovost větší než bychom potřebovali.

Jarda

nikdo tu nekritizuje samotnou existenci a význam obchvatu, ale doby, kdy se muselo držet hubu a krok už jsou naštěstí pryč, takže rozumná kritika je na místě a tady těch věcí ke kritice se docela najde dost, přitom to jsou v rácmi celé stavby „drobnosti“, která se dalo vyřešit víceméně bez nákladů.

Radek

Tak se, Vy trumpety, podívejte, co všechno je potřeba ve Vidichově na tu silnici všechno připojit. Kdyby tam postavili MúK, tak to bude stavba jako jedno hovězí zvíře a zabere to mrtě místa. Tak se, prosím, nezblázněte z jednoho kruháče.

Jarda

to se dá úplně jednoduše vyřešit jednou křižovatkou a pak udělat kruháč na „odbočce“, s ohledem na to, že se bude s přeložkou pokračovat by to bylo úplně super řešení

ABCD

Měl bych takový malý zlepšovák, když musí být na silnici 1. třídy v intravilanu kruhák, mohlo by tam být v hlavním směru na výjezdu 100m 2+1, abyste mohli předjet ten kamion, co jste tam právě vychytali?

ABCD

Pardon v extravilánu…

Jiří Urban

Na nových (turbo)kruháčích se to již dělá.. tento je výsledek redukce nákladů po škrtnutí MÚK deset let zpátky. Nyní další škrtli i na navazující přeložce, takže tam v budoucnu bude v Horce ještě jeden.

Martin

„v Horkách“ prosím.

Jiří Urban

Jsem víceméně místní a nikdy v životě jsem neslyšel „v Horkách“.. vždycky „v Horce“… od lidí z Nové Paky, z Jičína, z Vrchlabí i od projíždějících turistů. Jak je to správně popsané v encyklopedii měst netuším. Proč by to mělo být v Horchách? Je to ta jedna obec Horka.. a v té jedné obci Horce?

moje jméno

Otřesný výraz v Horce slyším jen a pouze od lufťáků. Místní zásadně používají spojení Na Horkách, přes Horka, u Horek.

Jiří Urban

V tom případě navrhuji přejmenovat obec Horka u Staré Paky na Horky u Staré Paky.. Třeba to potom lufťáci přestanou plést a postaví na křížení s cestou do Studence (nebo Studenců? teď fakt nevím) MÚK místo kruháče.

Lsv

Otřesný? 😀 Čte to tu někdo z Horky na Chrudimsku?

Obě obce s názvem Horka se dají rozlišit právě podle toho, jestli je řeč o Horkách v čísle množném (Horka u Staré Paky), nebo o Horce v čísle jednotném (Horka u Chrudimě)

Jiří Urban

A co tomu teprve řekne Horka, která je hned vedle?
https://mapy.com/s/cataharura

Jiří Šrámek

Proč se asi sousední obec jmenuje Čistá u HOREK?

Jiří Urban

No jsem rád, že největší problém v téhle diskusi se s pomocí expertů dopravních inženýrů podařilo objasnit… Jako místní ale stále nesouhlasím, a ChatGPT také ne. Čistá u Horek je množné z jiných důvodů.

https://i.imgur.com/HndZQou.png

strepon

Je zvláštní argumentovat jazykovým modelem, navíc když máme oficiální skloňování: https://vdp.cuzk.gov.cz/vdp/ruian/obce/574201

Jiří Urban

Ok, děkuji, tohle jsem nevěděl. Vycházel jsem z lokálního doslechu a intuitivního skloňování. V podstatě jsem jenom narážel na tu úžasnou českou vlastnost zabývat se na celém problému tou neméně důležitou a nic neměnící věcí. I když možná by špatně napsaná značka nakonec vadila místním diskutérům víc, než bude vadit ten další kruhový objezd hned za Horkou.. tak si ho asi nejspíš opravdu zasloužíme.

Patrik

Za Horkami… žádná Horka (jednotné číslo rod ženský) tam není, nýbrž jsou tam ta Horka (množné číslo), říkám jako Vrchlabák s původem ze Studence.

zyx

Navíc toto skloňování schvalovali zástupci obce, tedy existuje papír že toto obec schvaluje a s podpisy a razítkem.

🦃 Krocan

Tak já, jako řidič kamionu, bych poprosil ještě o jeden pruh (3+1), abych mohl předjet všechny řidiče osobáků, kteří se mi lepí na čumák.

Jarda

tak jsem si to byl projet a jsem z celé té stavby spíše zklamaný, křižovatky na Kumburský újezd a hlavně Heřmanice, to fakt vymyslel nějaký chytrolín, těsně za zatáčkou s protihlukovými stěnami, viditelnost nula nula prd, nová silnice, každý se rád sveze, to čekám, kdy se tam něco stane..u Újezdu opět za zatáčkou a pod kopcem, kde to taky lidé budou pálit, odbočit tam vlevo nebude úplně lehké, od Paky je tam alespoň připojovák, ale dosti utažený, neumožňující nabrání rychlosti už dopředu, přitom úplně zbytečné a na konci to je zabité kruháčem, čekal jsem alespoň nějakou turbo variantu či víceproudový,… Číst vice »

Hytlák

To bych raději jezdil dále přes město,když máte takové obavy.

Jarda

k tomu není důvod

moje jméno

Úrovňová křížovatka na Valdov a Lázně Bělohrad je ve 21. století trestuhodnost nejvyššího kalibru a to o to víc, že lesáci mají o kousek dál most až do lesa….
Nízké protihlukovky na estakádě jsou též humorné a jsem rád, že nebydlím v ve Štikově v jakémkoliv z baráků, které mají nově obchvat doslova před okny.

Jarda

na Lázně Bělohrad je křižovatka odpovídající, připojovací a odbočovací pruhy ze všech směrů a je na přehledném místě..od Valdova je to bohužel naprostá tragédie..jenže to je takový trend na většině nových staveb

Kodl

A teď ještě prosím všechna ostatní velká a krajská města 😏🤭

Tomáš Záruba

A zatím železnice široko daleko… darmo mluvit.

David

A může za to RSD, která teda neutápí ten samý objem peněz v projektech co se relativně snadno přípraví, ale mají minimální efekt na zvednutí poptávky?

Frantisek X

A ministerstvo snad mělo v zadání lepší železnici místo ještě větších parkovišť v horách? Jen se plní dopravní politika těch, které jste si zvolili. Jenže je těžké si to přiznat. Možná i vy už jste závislí na autech a jen si tak kopete. Tím neobhajuji SŽ, ale kde se nechce…

Dopravak01

Na železnici určitě přibyde mode zabradlí

František

Opravdu nikde v okolí neopraví nějaké maloměstské nádraží v rozpočtu, který do celého kraje nejde ani na všechny ostatní památky dohromady? To je škoda …

Jiří Urban

Stará Paka není zase tak daleko a zanedbaně rozhodně nevypadá.

zyx

Modrého zábradlí je opravdu dost v Staré Pace, na těch šílených přestupech z jednoho nástupiště na jiné.

libcha

Už jsem chtěl slavit první obchvat za dlouhou dobu bez jediného kruháče, ale nakonec tam na konec jeden nacpali. Že to všude typicky snižuje propustnost i plynulost dopravy a stává se tam v kratší frontičce, to už je takový evergreen.

Pavel

Kruháč významně přispívá k vyšší bezpečnosti dopravy: jak byste chtěl řešit bezpečně napojování nebo křížení? Česká filosofie hlavní silnice – jedu a pálím to co to dá není bezpečné řešení křížení komunikací: kruháč nezmenší propustnost, jen zpomalí průjezd křižovatkou a donutí všechny koukat, ne jenom stát na hlavní silnici na plynu bez ohledu na to, co se děje z vedlejší silnice. čas to samozřejmě nestojí vůbec žádný. Viz např. obchvat u Slaného směr Mělník, kde je křížení napřímo a vjíždění/křížení rozhodně není bezpečné, s ohledem na styl řidičů, co to hrnou po hlavní.

Panoramix

Kdyby to v tomto konkrétním případě bylo nějaké smysluplné, tak prosím. Ala na trase budou zachovány další 2 stykové a 1 průsečná křižovatka. Čím to, že zrovna Vidochov si vysloužil kruhový objezd? Opravdu se tam očekávají takové intenzity dopravy na původní silnici od Nové Paky směrem do Krkonoš? Mám pocit, že lepší pro napojení Nové Paky na obchvat I/16 teď bude křižovatka u Štikova. Ohledně tvorby obchvatů měst a obcí by se měli naši stavitelé inspirovat u našich jižních sousedů. Sjezdy do obcí podél hlavní trasy mají obvykle solidní rozestupy, aby nebyla nějaká nesmyslná křižovatka každých pár set metrů. Prostě… Číst vice »

Jiří Urban

O mimoúrovňové křižovatce (která zde i ve Štikově byla až do přeprojektování za úspornými opatřenímy plánována), kde se auta míjejí nadjezdem nebo podjezdem a na hlavní trasu se připojí připojovacím pruhem bezkolizně v každém směru, už jste někdy slyšel?

Alibaba

Za použití silnic se platí minimální peníze, takže se staví levná řešení.

Kolik jste ochoten platit za roční provoz vozidla (silniční daň)?

Dejf

cca 20kč/L paliva na spotřební dani a dph? U mě cca 2kč/km? Je to za průjezd osobáku málo?

Alibaba

Takže když najedete za rok 10 000 km, že jste ochoten navíc v silniční dani zaplatit 20 000 Kč? To by pro začátek mohlo jít. Ale obecně jsem myslel spíš roční sazbu za automobil v závislosti na hmotnosti automobilu.
Spotřební daně v ceně PHM se to netýkalo.

Jiří Urban

Co teprve, když vaši logiku použiji na školství, které je úplně „zdarma“.

Alibaba

Však taky kvalita školství tomu odpovídá, zejména u vysokých škol by se mělo platit školné, aby se eliminovaly různá onskurní studia.

SYN

To je příliš formální tvrzení, té bezpečnosti pomáhají i zpomalovací prahy, nicméně doufám že se jich na dálnicích ani na krajovkách nedožiju… měly by to být cesty které zlepšují infrastrukturu, a jako takové je na nich žádoucí lepší technické řešení než pouhopouhý kruháč… 🙁

Aquinas

To vedení z fotky vypadá dost krkolomně. Uvidíme v zimě jak tento úsek s těmi prudkými změnami směrů jízdy vozidel obstojí co se týče nehodovosti. Tady bude i 70km/h moc.

Aquinas

Jen si dávejte mínusy. Kdo ví jak dokážou silnice v zimě vypadat když se čeká až sníh co napadal zase sleze a že rozježděná břečka kterou je problém shrnout je horší než ujetá vrstva sněhu si dovede představit jak takové vedení bude „úspěšné“. Je to jako s Paceřákem. Na Liberec taky z kopce, dva pruhy, středová svodidla, snížená rychlost na 90km/h a stejně tam každou chvíli někdo skončí.

lvy

Já si pořád myslím, že silnice mají být pro řidiče a těm co havarují se mají brát papíry. Neumíš jezdit, tak nebudeš jezdit. Vy to máte opačně, chcete vše regulovat a všechny držet za ručičku. Otázka je co chce většina společnosti.

Leon

Když skončí mimo silnici ve stromě – jeho věc.
Horší, když skončí v protisměru a někoho smete..

Frantisek X

I ten strom jev tom nevinně.

Aquinas

Přesně.

Pavel

SOuhlas: tohle sice není dálnice, ale co mě dokáže vytočit jsou bouračky na dálnici v lévém pruhu, kdy potom celá dálnice stojí kvůli několika joudům, co museli bezpodmínečně jet rychleji než ten před ním a z pro mě nepochopitelného důvodu se tam posráží. některý bouračky se dají pochopit, i když v principu jsou všechny zbytečné, ale tyhle levopruhé jsou fakt o nulovým respektu a dodržování základních pravidel.

Aquinas

Nemám s tím problém. Jenže bez regulací to nejde protože to by si lidé dělali co chtějí (to ostaně dělají někteří stejně a regulace jim jsou putna). Jenže. Pokud máte vedení po mostě a řidiči to nemusí být na první pohled zřejmé z čehož by mohl usoudit, že vozovka bude náchylná k namrzání pak nemůžete brát řidičák za to, že bylo někomu na obtíž na rizika upozornit. Vždycky se lépe pracuje s riziky o kterých víte než s těmi o kterých nevíte. Když jsou regulace a snížená nejvyšší dovolená problém, tak alespoň snížená doporučená.

Ondra

Vůbec neznám místní poměry, ale fotka obecně může dost zkreslovat, podle použitého ohniska..

haxor

Fotka je focená teleobjektivem a realitě tím pádem odpovídá jen přibližně. Račte se podívat do mapy a do info letáku ke stavbě, na který článek užitečně, leč ve Vašem případě očividně zbytečně, odkazuje.

jonas

Hlavně je to krkolomně foceno teleobjektivem. Úsek na fotce má cca 1 km délku.

Aquinas
Leon

Snad tam nebude mít nikdo potřebu závodit. Nový hladký asfalt a zatáčky o relativně velkém poloměru to bude lákat. Ale stačí, aby to někdo neodhadl a jakmile skončí ve velké rychlosti v protisměru, tak je na obrovské neštěstí zaděláno.
Proto jsou lepší střídavé třípruhy se svodidly uprostřed, které toto eliminují.

Aquinas

No, z fotky to na nějaké extra velké poloměry nevypadá. Ba právě naopak. Tady si dovedu představit snížení rychlosti na 50km/h. Je to ve svahu, připojovák, odbočovací začíná až za zatáčkou tudíž to bude chtít dbát zvýšené opatrnosti a dodržovat pořádný odstup… No a v případě náledí a bez středových svodidel si dovedu představit, že na fotografii zachycený nájezd bude pro některé jako únikové místo až jejich vozidlo pojede z toho kopce a pod kopcem rovně. Ta středová svodidla by tady měla být.

N.N.

Stanovit maximální rychlost až podle fotografie hotového díla je poněku… podivné. S 11,5/70

Aquinas

🙂
Nebojte. Ono i kdyby tam nebyla stanovená žádná snížená nyní časem k tomu na základě zkušeností z provozu dojde. 😉

SYN

No, zatím tu mluvíte jako ta jeptiška co si pro jistotu dala na svíčku kondom…
V případě náledí může být nebezpečná absolutně každá silnice.

Frantisek

Tak pristi podzim tak asi nejake pomnicky po motorkarich budou …

Frantisek X

Pietní místo – silnice… Lid chce prostě trpět. Následky hovadin počínaje.

libor

To je krásné a vypadá to velkoryse, odbočovací a připojovací pruh dokonce v plné šíři, to se cení! Snad se doba obchvatová mění v lepší budoucnost.

kubisek

také tajně doufám, že úzká silnice I/16 Slaný-Velvary byla poslední svého druhu.

Cikcak

No neřekl bych, že I/16 je užší než obchvat Nové Paky.
Já tam vidím jiný problém, a sice trasování tak trochu v dálničních parametrech ve smyslu velkých poloměrů jak směrových, tak výškových (koneckonců se počítá s využitím pro D99), což svádí k rychlé jízdě a v kombinaci s průsečnými křižovatkami je to pak mazec.
Dlouhé táhlé úseky s velkými poloměry považuji pro obousměrnou komunikace za nebezpečné. Je to skoro přímé, ale není a svádí to k nebezpečnému předjíždění.

Lukáš

Jak byste to tedy řešil jinak?

haxor

S 4,0/30

Cikcak

třeba tak https://mapy.com/s/fadudafahe
aby rovný úsek byl opravdu přímý a přehledný.
A v obloucích předjíždění zakázat.
Ne tak, že je to skoro rovné, ale vlastně není, je tam trochu vidět, ale ne dostatečně a předjíždět lze.
A jestli úrovňové křižovatky nahradit mosty s tím, že zlikvidují nebezpečné místo na dlouhém přímém úseku….. za mě ano. A křižovatka by tam stačila asi jedna.

Blbec se vždy najde, ale pokud má přehled i ten, kdo je v protisměru ohrožený = velké +