Rychleji do Krkonoš. Nová Paka je díky novému obchvatu bez tranzitu, ŘSD na trase chystá další přeložku
Obchvat Nové Paky. Foto: Josef Cogan / Facebook.com

Městem denně projede až 20 tisíc aut, velká část z nich zamíří na obchvat.
Měl bych takový malý zlepšovák, když musí být na silnici 1. třídy v intravilanu kruhák, mohlo by tam být v hlavním směru na výjezdu 100m 2+1, abyste mohli předjet ten kamion, co jste tam právě vychytali?
Pardon v extravilánu…
tak jsem si to byl projet a jsem z celé té stavby spíše zklamaný, křižovatky na Kumburský újezd a hlavně Heřmanice, to fakt vymyslel nějaký chytrolín, těsně za zatáčkou s protihlukovými stěnami, viditelnost nula nula prd, nová silnice, každý se rád sveze, to čekám, kdy se tam něco stane..u Újezdu opět za zatáčkou a pod kopcem, kde to taky lidé budou pálit, odbočit tam vlevo nebude úplně lehké, od Paky je tam alespoň připojovák, ale dosti utažený, neumožňující nabrání rychlosti už dopředu, přitom úplně zbytečné a na konci to je zabité kruháčem, čekal jsem alespoň nějakou turbo variantu či víceproudový,… Číst vice »
To bych raději jezdil dále přes město,když máte takové obavy.
k tomu není důvod
A teď ještě prosím všechna ostatní velká a krajská města 😏🤭
A zatím železnice široko daleko… darmo mluvit.
A může za to RSD, která teda neutápí ten samý objem peněz v projektech co se relativně snadno přípraví, ale mají minimální efekt na zvednutí poptávky?
Na železnici určitě přibyde mode zabradlí
Opravdu nikde v okolí neopraví nějaké maloměstské nádraží v rozpočtu, který do celého kraje nejde ani na všechny ostatní památky dohromady? To je škoda …
Už jsem chtěl slavit první obchvat za dlouhou dobu bez jediného kruháče, ale nakonec tam na konec jeden nacpali. Že to všude typicky snižuje propustnost i plynulost dopravy a stává se tam v kratší frontičce, to už je takový evergreen.
Kruháč významně přispívá k vyšší bezpečnosti dopravy: jak byste chtěl řešit bezpečně napojování nebo křížení? Česká filosofie hlavní silnice – jedu a pálím to co to dá není bezpečné řešení křížení komunikací: kruháč nezmenší propustnost, jen zpomalí průjezd křižovatkou a donutí všechny koukat, ne jenom stát na hlavní silnici na plynu bez ohledu na to, co se děje z vedlejší silnice. čas to samozřejmě nestojí vůbec žádný. Viz např. obchvat u Slaného směr Mělník, kde je křížení napřímo a vjíždění/křížení rozhodně není bezpečné, s ohledem na styl řidičů, co to hrnou po hlavní.
To vedení z fotky vypadá dost krkolomně. Uvidíme v zimě jak tento úsek s těmi prudkými změnami směrů jízdy vozidel obstojí co se týče nehodovosti. Tady bude i 70km/h moc.
Jen si dávejte mínusy. Kdo ví jak dokážou silnice v zimě vypadat když se čeká až sníh co napadal zase sleze a že rozježděná břečka kterou je problém shrnout je horší než ujetá vrstva sněhu si dovede představit jak takové vedení bude „úspěšné“. Je to jako s Paceřákem. Na Liberec taky z kopce, dva pruhy, středová svodidla, snížená rychlost na 90km/h a stejně tam každou chvíli někdo skončí.
Já si pořád myslím, že silnice mají být pro řidiče a těm co havarují se mají brát papíry. Neumíš jezdit, tak nebudeš jezdit. Vy to máte opačně, chcete vše regulovat a všechny držet za ručičku. Otázka je co chce většina společnosti.
Když skončí mimo silnici ve stromě – jeho věc.
Horší, když skončí v protisměru a někoho smete..
SOuhlas: tohle sice není dálnice, ale co mě dokáže vytočit jsou bouračky na dálnici v lévém pruhu, kdy potom celá dálnice stojí kvůli několika joudům, co museli bezpodmínečně jet rychleji než ten před ním a z pro mě nepochopitelného důvodu se tam posráží. některý bouračky se dají pochopit, i když v principu jsou všechny zbytečné, ale tyhle levopruhé jsou fakt o nulovým respektu a dodržování základních pravidel.
Vůbec neznám místní poměry, ale fotka obecně může dost zkreslovat, podle použitého ohniska..
Fotka je focená teleobjektivem a realitě tím pádem odpovídá jen přibližně. Račte se podívat do mapy a do info letáku ke stavbě, na který článek užitečně, leč ve Vašem případě očividně zbytečně, odkazuje.
Snad tam nebude mít nikdo potřebu závodit. Nový hladký asfalt a zatáčky o relativně velkém poloměru to bude lákat. Ale stačí, aby to někdo neodhadl a jakmile skončí ve velké rychlosti v protisměru, tak je na obrovské neštěstí zaděláno.
Proto jsou lepší střídavé třípruhy se svodidly uprostřed, které toto eliminují.
No, z fotky to na nějaké extra velké poloměry nevypadá. Ba právě naopak. Tady si dovedu představit snížení rychlosti na 50km/h. Je to ve svahu, připojovák, odbočovací začíná až za zatáčkou tudíž to bude chtít dbát zvýšené opatrnosti a dodržovat pořádný odstup… No a v případě náledí a bez středových svodidel si dovedu představit, že na fotografii zachycený nájezd bude pro některé jako únikové místo až jejich vozidlo pojede z toho kopce a pod kopcem rovně. Ta středová svodidla by tady měla být.
Stanovit maximální rychlost až podle fotografie hotového díla je poněku… podivné. S 11,5/70
Tak pristi podzim tak asi nejake pomnicky po motorkarich budou …
To je krásné a vypadá to velkoryse, odbočovací a připojovací pruh dokonce v plné šíři, to se cení! Snad se doba obchvatová mění v lepší budoucnost.
také tajně doufám, že úzká silnice I/16 Slaný-Velvary byla poslední svého druhu.
No neřekl bych, že I/16 je užší než obchvat Nové Paky.
Já tam vidím jiný problém, a sice trasování tak trochu v dálničních parametrech ve smyslu velkých poloměrů jak směrových, tak výškových (koneckonců se počítá s využitím pro D99), což svádí k rychlé jízdě a v kombinaci s průsečnými křižovatkami je to pak mazec.
Dlouhé táhlé úseky s velkými poloměry považuji pro obousměrnou komunikace za nebezpečné. Je to skoro přímé, ale není a svádí to k nebezpečnému předjíždění.
Jak byste to tedy řešil jinak?
S 4,0/30
třeba tak https://mapy.com/s/fadudafahe
aby rovný úsek byl opravdu přímý a přehledný.
A v obloucích předjíždění zakázat.
Ne tak, že je to skoro rovné, ale vlastně není, je tam trochu vidět, ale ne dostatečně a předjíždět lze.
A jestli úrovňové křižovatky nahradit mosty s tím, že zlikvidují nebezpečné místo na dlouhém přímém úseku….. za mě ano. A křižovatka by tam stačila asi jedna.
Blbec se vždy najde, ale pokud má přehled i ten, kdo je v protisměru ohrožený = velké +