Rychleji do Kladna. Správa železnic hledá projektanta na úsek z Ruzyně, město chce mluvit do podoby stanic
Vizualizace modernizované železnice Praha - Kladno na Ruzyni. Foto: Kladno.eu
Správa železnic vypsala další velkou projekční zakázku. V soutěži s odhadovanou cenou 115 milionů korun hledá firmu, která připraví dokumentaci
Když se tak dívám na tu fotografii v Ruzyni, tak je mně docela nevolno. Prostě dopravní stoka, se silnicemi na povrchu a železnice někde zakrytá. Nedá se tam chodit , na něco dívat. Tak takové dopravní řešení je něco příšerného. To není ani k bydlení, ani na procházky a ani rozumné pro přírodu, krajinu, pro přežití.
Proč se nenapíše, že SŽ hledá Metroprojekt se SUDOPem?
O trati na Kladno se mluví, co já pamatuji. To je nejméně 25 let. A ještě se ani nekoplo do země…. Než to případně postaví, tak my už tady nebudeme.
Ano, v roce 1996 byl projekt odkryt veřejnosti, v knize Projektový management. Rozdíl je v tom, že nyní se to už připravuje jako reálná akce. Do deseti let to může klidně stát.
On radi stale vic koronavirus, ale sotousi dal resi vlaky. Kdo je asi tak bude pouzivat?
kuš s tím už
Termín zahájení 2021 je vycucaný z prstu. Chybí vykoupit 100% pozemků pro preložky a druhou kolej.
Tenhle příběh, čtěme bestseller, je že strany kladenské radnice o dlouholetém poměřování pindiků mezi Jiránkem a Volfem, podle toho kdo vždy na střídačku z nich momentálně dělá primátora…
Kdyby s projektanty někteří nejednali jako s hadrem na podlahu, tak bych se i přihlásil. Někteří mají tak nereálné požadavky, že u toho zůstává rozum stát.
bylo by dobré, tu problematiku trochu rozvést, pro lidi, kteří jsou k problému více vzdálení. Díky.
A kdyby jely vlak přes Prahu 6 tunely metra? Taková peáž. Jen vhodně vyřešit vjezdy a výjezdy. To by obvodu snad nevadilo.
Vadilo. Takový vlak by ztratil smysl (když pomineme, že by se to tunelu ani nevešel).
Tuhle science fiction pohádku na pokračování mám rád .Myslím že ještě o ní tak dvacet let uslyším.
Dokud se nesvezu neuvěřím…
Ono pohádka to byla doposud, ale začínají nás, mimo jiné, dohánět civilizační rozdíly mezi námi a vyspělými státy Evropy, prostě nejsme někde v Africe. A za druhé pokud letiště bude mít kapacitu, jak jsem četl, dvojnásobnou, musí být obsluhováno úplně jinak. Samozřejmě k tomu chybí další ramway.
Boze, to uz je zase dalsi Studie? Kdo tyhle nesmysly plati?
my. z daní.
Však peníze se neztrácejí. Jsou jen předisponovávány. 😃
Do krabice od bot.
studie jsou nejlepší bussiness. hrajete si archiCADem a podojíte obecní potažmo státní pokladnu. pohoda jazz.. Stejná věc byl a LOH v Praze. Nikdo ji samozřejmě nechtěl pořádát, ale prachy na studie se z rozpočtu na to vyčlenily. takže tak.
Ano, byli jsme společně s Bangladéši, vyřazeni v předkole, jako země, které třeba zrovna chybí pořádná doprava z letiště.
Celá věc okolo olympiády měla mít policejní a soudní pokračování.
Žádná studie, dokumentace pro stavební povolení, to je zásadní rozdíl…
Pokud projekt není současně studií proveditelnosti, pak by neměl být samostatně financován a měl by spadat mezi podklady pro samotnou výstavbu. Tady někdo neumí řídit.
Škoda, že vynechavaji Hřebeč, Lidice, Běloky. Jo a Bustěhrad, ten je důležitý. Na kolika metrech ten vlak pojede 130 km/hod mezi Kněžvsi a Středokluky.
Spis je skoda, ze se zel. sit v okoli pravy vice nerozviji, je tu spousta zaniklych trati a rostoucich obci… I kdyby trate meli slouzit jen pro napojeni na metro… Stejne tak tramvajova sit, nebo vyjimecne i guided busway trate… 130km/h, je dobra rychlost pouze pro primesto, ja bych spise i uvital napojeni Kladna a Letiste na dalkove vlaky… coz by ale nova trat mela bezproblemu zvladnout, otazkou je napojeni v Praze… P6 uz mi jde trochu na nervy, nejdriv vadi povrchova varianta, ktera vede ve stope soucasne trati, pak vadi i dlouhy tunel hluboko pod zemi… to uz je… Číst vice »
Však je také radnice Prahy 6 výkvět, ti umí pouze rušit pomníky, se smysluplnou tvorbou mají velké a nepřekonatelné problémy. Záhy budou muset střídat, nechtějí-li jít bručet.
Nesouvisí všechno se vším, to byste také musel uvést, že Praha ani za sto let nevyřešila takové veřejné prostory jako je Václavák a Karlák, a Hlaváč, atd. Takže buďme vděčni i za takové menší akce, jako je odstranění pomníku.
a máme tady další díl nekonečného seriálu „Shinkasenem na letiště a do Kladna “ tento seriál už konkuruje seriálu simpsonovi, který se letos vysílá už 30. sezonu….
Hele buďte v klidu. V Brně se plánuje přesun nádraží už víc než sto let. A jako realista odhaduji, že se nového nádru – v jakékoliv poloze, na tu už kašlu – já nedožiji.
proč stěhovat nidraží, když bude hyperloop. 🙂
Tehdy byl důvod v tom, že parní lokomotivy jsou hlučné a kouřem zamořují město.
No a jinak teda by se to nádraží mělo přesunout, protože na něj vedou jen dvě koleje od severovýchodu. Navíc je tam málo peronů. O čem to píšu? Ále, o pražském Hlavním nádraží v roce 1992. Tehdy tam totiž vedly fakt jen dvě koleje a 3 perony nestály.
spíše South Park, hodilo by se to jako námět pro SP.
Zaujalo mě toto: „Snažíme se, aby byly zastávky jednoduché a měly nadčasový design. V původním plánu architekta Patrika Kotase byl například ohromný stožár nad nádražím Kladno-město nebo přístřešky ve výšce devíti metrů, pod které se nešlo schovat…“ Tento pohled radnice na Kladně mi připomíná můj vlastní. Z dopravních staveb pana Kotase vnímám posledních 20 let silnou inspiraci dílem slavného španělského architekta pana Calatravy. Když se podíváme na originální díla Calatravy a jejich odvozeniny z pera Patrika Kotase, tak vidím zásadní rozdíl. Originální stavby jsou pro užívání mnohem praktičtější. Vzpomenu si na to vždy v metru na Střížkově. Lávky pro pěší… Číst vice »
Lávky na Střížkově jsou z hlediska funkčnosti jako spojnic doslova katastrofa. Patrik Kotas je pouze nadměrně sebevědomý, a současně veřejně přínosného komplexního projektu neschopný jedinec. Jsou u nás mnohem lepší designéři a stylisté…
To racionální Kl-město potěší. Žádný kotasí kosmodrom. A klidně ať tu končí dvojkolejka, a ať se pak (jednokolejný) Ostrovec třeba posune 400m dál a docházkově pomůže i cestujícím z Vyhaslého a třeba i z V.Lanny. Na městě by jako varianta k bočním mohlo být i ostrovní nástupiště (2 přístupy – z uličního mostu; a z nové lávky od Billy ke Klikorkově, bezbarierově po rampě)
Stanice Lisboa-Oriente od Calatravy mi také moc praktická nepřijde. Na nástupišti se neschováte před deštěm ani sluncem, stejně tak ve frontě na pokladnu, protože je hned na kraji patra v otevřeném prostoru. Různých pater a lávek je tam zbytečně mnoho a kvůli šikmým pilířům není moc přehledné, co kde hledat – například v tom spodním patře jsou toalety a úschovna zavazadel dobře schované v příslušných „jeskyních“. Je pravda, že Střížkov je novější, a když už se Kotas od Calatravy inspiroval, mohl se některých chyb vyvarovat.
Jak píšu výše, Calatrava tvořil umělecky, dokonce občas bylo velmi těžké ty stavby realizovat, to je u špičkových architektů normální, že chtějí slávu za něco úplně nového netradičního, ale hlavně potřebuje k sobě lidi, kteří už prostě někdy v životě jeli vlakem, tak ví, že do WC o rozměru 1X1 m se člověk s velkým báglem ani nevleze, natož aby ještě po kapsách hledal nějaké drobné k odemknutí.
Mrkněte na Calatravu: World Trade Center (WTC) Transportation Hub, New York City , nebo nádraží v Lisabonu. a pak na věci od Kotase, a zjistíte, že tu je civilizační rozdíl, umělecký rozdíl, samozřejmě Calatrava se vůbec nezajímá o to, kolik to bude stát, prostě má vždy volnou ruku.
Opravdu nerozumím tomu jak si někdo může stěžovat na tunel v hloubce X desítek metrů. Kdyby o tom Správa Železnic nikomu neřekla, vykopala to a pustila tam vlaky, tak se o tom žádnej z obyvatel stejně nedozví. Pevně doufám, že všichni z nich odmítají používat metro ze solidarity k obyvatelům přes které vede.
Mnohem větší zásah do jejich života je když jim rozkopou libovolnej chodník.
Mám tušení, že průnik množin odpůrci tunelů- cestující metrem limituje k nule.
Vaše tušení dost kopíruje skutečnost…
On někdo dokáže vykopat v těch pražských sedimentech tunel tak, aby se zemina nad ním nepohnula ani o milimetr? Že jsme to ve Stromovce a na Hradčanech posledně viděli… Obavy o statiku budov jsou celkem na místě.
Pletete dve veci, tunel pro vlak bude s nejvetsi pravdepodobnosti 2x kruhovy prurez o jedne koleji, nebo 1x vetsi kruhovy prurez o 2 kolejich razeny TBM…
Tunel pro silnicni dopravu nemuze byt desitky metru hluboko, pac ma spoustu vyjezdu, navic se nerazi pomoci TBM, ale konvencne, nema kruhovy prurez protoze potrebuje vetsi prostor do sirky, jinak byste razi obrovskou kruhovou diru a potrebujete take resit osvetleni a technologie pro odvetravani na povrch… mensi hloubka tunelu byl problem propadu…
Zajimave je, ze proti Blance nebyl temer zadny odpor, ale proti dvema kolejim desitky metru hluboko to je odpor jako blazen…
V projektu bylo o třetinu více výztuží. Příkaz zněl – šetřit. Tak se šetřilo…vlastně úsporu shltly sanace. Další řízení na odpis.
On někdo dokáže změřit výškopis tak, že když ho za půl roku zopakuje, tak se nemine ani o desetinu milimetru, aby to bylo průkazné?
Uz příští rok stavět? Tak to mi spadla brada. Mluví se o tom už 10 let a skončí to zadratovanim Semmeringu pac všechno nakonec potáhnou tudyma.
A kam, když na Výtoni budou památkáři počítat nýty?
Na Smíchov to stačí, dál už jen metrem. Hlavně, že se zachrání ten šrot. To, proč se tam tehdy stavil, památkáře nezajímá.
Zkuste vstřebat nepříjemný fakt, že tehdejší nýtované konstrukce nejen dožily dodnes, ale přežijí i mnohem déle. Kolik betonových „moderních“ konstrukcí se může pyšnit takovou životností? Jenou se nám budou hodit i zdánlivě zastaralé konstrukční metody a techologie, pokud neprovedeme komplexní reformu. Každý, kdo se diví, že něco nefunguje, jak má, by se měl zajímat o to, kdo, proč a jak to řídí. Je snad idea sdílení jednoho vektoru cílů a na něm založeném sebeřízení každého z nás utopií? Jsme toho schopni, jen musíme změnit systém.
No tak tam pošlem Babiše, o tu korozi ve spojích a únavové lomy vyřídí.
A jestli máte pocit, že budou elektrické vlaky, ale nebude možné svařovat železo, tak je to s váma fakt špatné.
Pochybuji, že památkáři dovolí zadrátovat viadukty. Podobně budou proti lidi u přírodní památky Motolský ordovik. Dokonce mají spolek, který se jmenuje Motolský ordovid. https://www.motolskyordovik.cz/
V prokopskem udoli tomu stoji v ceste skutecne prirodni hodnoty, v pripade prahy 6 jde jen o kverulantstvi, mohla se jen modernizovat trat, ktera tam beztak 150 let stoji a nutno dodat, ze nove koleje by nadelaly mnohem min hluku nez ty stare… za to, ze si nechali takrka bez protestu do centra mesta postavit dalnici, maj mlcet navzdy
Na praze 6 nejde o kverulantství, ale o diletantství. Prosím, důsledně rozlišovat. Pokud něco „řídí “ politik závislý na elitě, pak musí být diletant. Elita totiž řídí výhradně ve svůj prospěch. něklerým „lidem“ to zjevně imponuje. Nám ostatním normálním by to imponovat nemělo.
Malá oprava.Myslím už 40 let.
Věřím, že autor článku poznal, ze úvodní obrazek nijak nepopisuje železnici v Kladně, i přestože to v popisku uvádí.
Je to ze stránek Kladna, tak předpokládám, že ano:-)
Je to vizualizace železnice na letiště resp. Praha – letiště, článek je o jiné části.
Je to vizualizace letiště 🙂
Díky, opraveno
On to autor článku nepoznal ???
A přitom je to takový odborník na dopravu….
Nepoznal, ještě jsem nedosáhl Vaší dokonalosti. Hluboce se omlouvám.
Jan Sůra: děkuji za poklonu – ikdyž jedovatou 🙂
Patrně jsou na té vizualizaci obě věže – stará (nižší) i nová (vyšší, co se bude stavět) – ŘLP (řízení letového provozu) jen na parádu..
Místo jízlivosti byste měl začít něco veřejně prospěšného tvořit. My, lidé, jsme tvorové omylní. Děkuji.
V tom případě by se mel autor vazne zamyslet nad 2 vecmi:
1) opisovat kdejaký blábol z tiskových zpráv a prezentaci, webové atd aniž by si ověřil jak je to doopravdy.
2.) Mel by přestat cenzurovat názory lidi se kterými nesouhlasí – je to veřejná diskuze pod článkem.
Obojí se zde děje bohuzel velmi často…
To není o jízlivosti – autor by se – dle mého názoru – měl chytit za nos a:
1.) neopisovat od stolu pouze z tiskových zpráv, nebo internetových stránek nebo prezentací – kdejakou krávovinu kterou si dopředu neověří a která se od skutečnosti mírně řečeno liší..
2.) neměl by mazat – tedy cenzurovat – komentáře pod článkem se kterými se názorově nestotožňuje – jedná se o svobodnou diskusi. (co na to říká zákon svobodě slova?)
Bohužel se tak v obou výše zmiňovaných případech stává velmi často…
Zákon svobodě slova – mohu poprosit o číslo? děkuji. (ale jinak si prosím ujasněte, jestli sem chodíte jako Domča nebo Cestovatel – je to jistě náhoda, že to jsou skoro dva stejné příspěvky).
Tak to si budou muset na Kladně k nové trati postavit i letiště, které je na té vizualizaci v pozadí.
Na projekt je 115 milionů v pohodě… Na opravu nádraží už je to problém…
Při tom těch 115 milionů je vyhazování z okna, stejně víme, že trať na letiště nebude….
O tom, aby u letiště nebyla konečná a pod letištními dráhami pokračoval vlak dále na Kladno a vymetl tak Kněževes, Středokluky a sídliště Kročehlavy (odkud je nyní na vlak daleko), jsem kamarádovi co projektuje železnici povídal už před více než deseti lety. Tehdy mi řekl že na to nejsou love bo kilometr tunelu je miliarda. Teď, kdy se o tom začíná nesměle uvažovat člověka hřeje pocit že to nebyla zas tak velká joudovina. 😁
A uvažují skutečně o vymetání Kněževsi a Středokluk?
Ne…
Pokud to nebude končit na letišti, tak se trať připojí zpět do své stopy u Jenče. Žádné vymetání Středokluk a Kročehlav opravdu nehrozí.
… „připojí zpět do své stopy u Jenče“ ale s výjimkami: zavzpomíná na trasu někdejší KND a tak u exitu 12/D8 bude zastávka, která se sice trochu vzdálí od M.Přítočna a trochu přiblíží k Unho, ale paradoxně, názvy si vymění opačně. A do Kladna ještě stihne vymést Pletený Újezd.
exitu 12/D6 promiňte
K tomu byla i nějaká studie od Cedop, že vlak projížděl pod Kladnem z letiště. To mi přišlo smysluplné, bohužel SŽDC to myslím odmítlo…
Porad to na CEDOPu je, ale to nikdo nepostavi…
Tuším, že Petr Šlegr měl pěknou prezentaci na obsluhu celého Kladna vlakem od letiště.
NIMBYsté z Prahy 6 budou škodit vždycky a všemu. Svoloč jedna
Snad jenom s Kladenskou radnicí se dá souhlasit. Vyškrtnutí megalomana Koťase je dobrá práce, ať si ty hrůzy staví za soukromé peníze.
Kdyby měli aspoň důvod, ale oni by protestovali i kdyby se začalo tunelovat na druhé straně zeměkoule. Zajímalo by mě jestli to stále přiživují ti samí lidé co stáli za akcí „Chceme metro, ne rychlodráhu“ nebo jak se to jmenovalo?
tak my nepražští jsme se již zařídili. naštěstí nás VIE podržela a nezklamala, takže na Viklef Hejvl Internešnl si můžete klidně naplánovat i kanál, hyperloop, nebo lanovku, ono je to v podstatě jedno…
A aby bizardností nebylo málo, tak po letitém odmítání modernizace trati a podpoře stavby Blanky si Praha 6 vloni vyhlásila „stav dopravní nouze“.
Nejvíc bizarní je slovo „bizardní“. To Vám do toho foukl nějaký blizard? 🙂
bizarní je správně, ale mnoha lidem se to plete
Nemate prosim k Tem kladenskym zastavkam i vizualizace? Nejlepe Kotas a pak to normalni reseni 😃
Vizošku kotase na k-m najdete snadno na netu. Normální řešení patrně zatím žádné vizošky nemá, protože na něm nejspíš teprve jen pracují.
https://www.zeleznicenaletiste.cz/content/uploads/2017/08/Kladno-m%C4%9Bsto.jpg
Koťasovina jak vyšitá, hrůza
I kdyz clovek vi, co ho ceka za „veledilo“, neustale se tem kotasovinam divim. Odbornik zasne, laik se divi, ja nechapu, ze mu to stale prochazi.