Rychleji do Broumova. Kraj začal stavět obchvat Bělovsi, chystá přeložku kolem Hronova
Zahájení stavby II/303 Běloves - Velké Pořící. Foto: Eurovia CZ
Do konce roku by měla začít i stavba obchvatu Náchoda.
Do konce roku by měla začít i stavba obchvatu Náchoda.
Přeložka II/303 se připravuje téměř dvacet let. Pane, to je ale fofr.
Proti Vysokovské spojce nepochybně.
– cca 1987 – bylo mi 16 a byl jsem na střední zeměměřické … a tady ten úsek jsem o prázninové brigádě pomáhal zaměřit … povede tudy hlavní silnice, říkal mi šéf měřičů
JO, a taky je koho čeho „Bělovse“ a ne „Bělovsi“, protože to opravdu neznamená „Bílá ves“.
Ten obchvat je tedy kolem Malého Poříčí a ne kolem Bělovse. Přes Běloves se na Broumov nikdy nejezdilo.
A teď – tu o Smolíčkovi, prosím,prosím…
Cha……cha,cha,cha…..klobása, co svět neviděl….
Obchvaty jsou super, škoda, že vysokovska spojka pro vlak je v nedohlednu. Bez toho, aby železnice doháněla automobilovou infrastrukturu ty vlaky úplně zabijeme, bohužel vzhledem k nastavení nekonkurencniho prostředí na české železnici…
Dyk je to jedno, vlaky rušej jak na běžícím pásu, z týhle trati na Nováč udělali vedlejší, menší obce soupravy už jen projíždí, brzy to zrušej úplně….
No a nějaké podrobnosti o tom co teda chystají v Hronově? Varianta od Rubeny po Žabokrky podél tratě je stále ve hře?
Já tam tedy prostor na silnici podél trati bez demolic nevidím:(
Nejsem si jist, nakolik se toho dotkne nový územní plán, který ovšem stále není, někdy začátkem roku 2021 bylo možné dávat připomínky a námitky k novému ÚP, ale tento podle všeho není doteď pořízen.
Kdyby dávno dobudovali D11 na Trutnov, co na ně na polské straně už čeká, nebylo by co řešit…
A jak to vyřeší dopravu z Náchoda na Broumovsko?
a Nové Město nad Metují zase utře….
Srovnejte podmínky Nového Města nad Metují s Broumovem. Velikost platů, kriminalitu, možnost dojíždění za prací (několika směry), lékařem, sporty (zimák), nákupy… Při tom srovnejte ceny nemovitostí, jasný indikátor.
No ono v Novým Městě něco prosadit není zrovna jednoduchý. Musíte si tam udělat pořádek na radnici.
V Novém Městě je především dávno pozdě. Časy, kdy se dalo stavět po povrchu, jsou pryč a přece nebudeme platit tunely, řeklo ŘSD.
Opět čítankový příklad převodu dopravy ze silnic na koleje.
Od dob CK se toho hodně změnilo, třeba to, že automobil nemá už je šlechta a továrníci, ale pořídilo si ho 6.5 mio lidí – a ti už nechtějí, aby cesta do okresního/krajského města byl celo/vícedenní výlety, o kterém pak budou vyprávět ostatním na vesnici.
Určitě se mnoho změnilo, jen jste zapomněl napsat o té druhé stránce mince. Za tu dobu se změnila i zátěž pro životní prostředí.
„cesta do okresního/krajského města byl celo/vícedenní výlety,…“
Přesně o tom jsem psal, zrychluje se na silnici, na železnici nula. Při realizaci Vysokovské spojky a příslušných úprav by cesta z Broumovska do Hradce trvala hodinu.
Ještě si k tomu ale připočítej zdvojkolejnění z Jaroměře do Hradce.
Ta druhá kolej by se hodila až k rozpletu Náchod/Trutnov.
Přesně.
Jo a ještě nákladní doprava.
No ani té se moc nedaří. Kolik toho jezdí přes Lichkov? Moc ne.
Jako bydlící v Náchodě bych spojku uvítal, ale já se jí nedožiju. Jestli vůbec někdy někdo. A že sem rád, že bude obchvat Náchoda? Sem, protože je to neúnosný. S přenesením nákladu z kamionu na koleje je to jako s tou spojkou.
Tak ono to není o tom, že by se nedařilo vlakové nákladní dopravě, ale o tom, že se nákladní doprava na silnici zkapacitňuje a na kolejích ne. Proto moje ironická poznámka o podpoře ekologické dopravy. 30% do r. 2030, 50% do roku 2050. Tak si to tady přečtěte.
Jeti do Náchoda – třeba jest míti alespoň devět důvodů, jinak je to o nervy..
Opet citankovy priklad bezbreheho aktivismu stylu “ideologie za kazdou cenu, zcela mimo kontakt s realitou”.
Kritizovat nulové zkapacitnění kolejové dopravy nemá s ideologií nic společného. Za třicet let nedošlo na železniční infra v regionu k žádnému posunu, srovnejte se silnicí. Taková je realita. Bohužel.
Zato vy jste pod ideologií gumového kola. 🙂
Obchvatu Hronova bych se rád dožil, není tam moc místa kudy to vést.
Jestli vám je třicet, tak se asi dočkáte. Já už mám pravděpodobně smůlu.
Není tam žádné místo, vždy to někdo odnese. Obchvat Hronova jako mnoho ostatních staveb neřeší příčinu, ale následek.
A u Vysokova nic?
Že by začali s tou železniční spojkou? Silniční objezd už tam je… Otázkou je, zda o vlak ještě vůbec někdo bude stát, při luxusních cestách pro auta.
Železnice je na Náchodsku a Broumovsku poměrně populární, čemuž přispívají i ty přímé Sp do Hradce. Při cestách z Náchoda do Hronova, Teplic či Meziměstí je vlak rychlejší než auto. Vyznamný je význam pro turisty, na Ostaš či Adrspachu. Ale chybějících pár kilometrů, které přidávají k jízdní době dvojí úvratí asi čtvrthodinu, to prostě kazí.
Ideální by bylo železniční propojení Kudowa Zdroj -Běloves.Nakonec na konci války par dni fungovalo.Ale teď je to nějaké zakleté.
Neni k nemu sebemensi duvod…Obe nadrazi propojuje mestsky autobus (kterym eventualne muze popojet i nekdo, kdo by nahodou chtel pokracovat vlakem dal do polskeho ci naopak ceskeho vnitrozemi -jakoze pocet takovych cestujicich se limitne bude blizit nule…) a pro nakladni dopravu je trat na polske strane pomerne nevhodna (sklonove pomery) – „sousedni“ spojeni pres Lichkov/Miedzylesie sice sklonove taky neni zadna slava, ale aspon je elektrifikovane a v Polsku uz je trat docela obstojna kapacitne i rychlostne. Na polske strane uz je navic byvala trat k hranici zastavena a muselo by se jit nejakym „obchvatem“. Plus nutnost vybudovat novy most pres… Číst vice »
Akorát přípoje autobusů na polské vlaky moc nejsou.
No tak by se vybudoval nový most. Podívejte se kolik mostů se buduje na obchvatu Náchoda.
Ano, vybudovat novy most by asi (stavebne) nebyl nejaky zasadni problem, ani navazujici kolejove stavby, ktere by propojily trate na ceske a polske strane, byt na te polske by se muselo hledat nove misto, kudy trat „protahnout“ (stare teleso je v nekolika mistech prerusene novou vystavbou). Jde ovsem o to, zda takove propojeni dava ekonomicky smysl – a vseobecna shoda je takova, ze nedava… Potencial osobni dopravy se opravdu limitne blizi nule, pro nakladni dopravu je trat z Kudowy do Klodzka jednoduse bez dalsich (obrovskych) investic naprosto nevhodna – jednokolejna neelektrifikovana horska lokalka s dvousetmetrovym prevysenim, nizkymi polomery oblouku, nizkou… Číst vice »
Ano, zastavěné drážní těleso na polské straně je problém.
Pro náklady bych to nestavěl, ale jako propojení sítí. Kdyby byly v Polsku (není tam takt) přípoje od autobusu, tak by to tak hrozné nebylo, výstavbou spojky by jeden přestup odpadl.
Problém tratě přes Mezilesí je, že (podle mě) vede pustinou.
Ideální by bylo odstranit dvě úvrati na cestě do krajského města…
Poopravím, samotná spojka řeší 20 minut.
Mínusář poopraví mne. Díky.
Často i víc, když nejde o přímý vlak.
Jízdní doba Starkoč – Náchod je přes úvratě ve Starkoči a Václavicích 17 – 21 minut. Spojka tedy neřeší 20 minut, ale nějakých 10 – 12. O ty by dokázala jízdní dobu zkrátit. Nějaký čas na jízdu tam zůstat musí.
Vlak by vůbec nezajížděl do Starkoče, ani Václavic, jel by z Náchoda přímo do Skalice, a jel by podstatně rychleji, 20 minut je proveditelné zkrácení.
No jasně -přímý spoj….z Jaráku do Starkoče, ze Starkoče do Václavic a z Václavic na Náchod….jak snadné… tohle mohl vymyslet jedině kretén.
Byly doby, kdy tam přímé spoje jezdily jen ze Starkoče do Náchoda a ve Starkoči a Náchodě se přestupovalo. To, že se teď dá jet přímým vlakem z Hradce až do Broumova, je velké pozitivum.
Bohužel to nestačí na konkurenci se silnicí, která se neustále zrychluje.
Že by si ji kraj postavil sám?