Rychleji do Broumova. Kraj začal stavět obchvat Bělovsi, chystá přeložku kolem Hronova

Zahájení stavby II/303 Běloves - Velké Pořící. Foto: Eurovia CZZahájení stavby II/303 Běloves - Velké Pořící. Foto: Eurovia CZ

Do konce roku by měla začít i stavba obchvatu Náchoda.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
maaaca

No a nějaké podrobnosti o tom co teda chystají v Hronově? Varianta od Rubeny po Žabokrky podél tratě je stále ve hře?

Myluna

a Nové Město nad Metují zase utře….

Petr David

Srovnejte podmínky Nového Města nad Metují s Broumovem. Velikost platů, kriminalitu, možnost dojíždění za prací (několika směry), lékařem, sporty (zimák), nákupy… Při tom srovnejte ceny nemovitostí, jasný indikátor.

janvagala

No ono v Novým Městě něco prosadit není zrovna jednoduchý. Musíte si tam udělat pořádek na radnici.

Petr David

Opět čítankový příklad převodu dopravy ze silnic na koleje.

David

Od dob CK se toho hodně změnilo, třeba to, že automobil nemá už je šlechta a továrníci, ale pořídilo si ho 6.5 mio lidí – a ti už nechtějí, aby cesta do okresního/krajského města byl celo/vícedenní výlety, o kterém pak budou vyprávět ostatním na vesnici.

Petr David

Určitě se mnoho změnilo, jen jste zapomněl napsat o té druhé stránce mince. Za tu dobu se změnila i zátěž pro životní prostředí.

„cesta do okresního/krajského města byl celo/vícedenní výlety,…“
Přesně o tom jsem psal, zrychluje se na silnici, na železnici nula. Při realizaci Vysokovské spojky a příslušných úprav by cesta z Broumovska do Hradce trvala hodinu.

janvagala

Ještě si k tomu ale připočítej zdvojkolejnění z Jaroměře do Hradce.

Petr David

Jo a ještě nákladní doprava.

janvagala

No ani té se moc nedaří. Kolik toho jezdí přes Lichkov? Moc ne.
Jako bydlící v Náchodě bych spojku uvítal, ale já se jí nedožiju. Jestli vůbec někdy někdo. A že sem rád, že bude obchvat Náchoda? Sem, protože je to neúnosný. S přenesením nákladu z kamionu na koleje je to jako s tou spojkou.

t t

Obchvatu Hronova bych se rád dožil, není tam moc místa kudy to vést.

Tomáš Kyzour

Jestli vám je třicet, tak se asi dočkáte. Já už mám pravděpodobně smůlu.

Michal M

A u Vysokova nic?

Frantisek X

Že by začali s tou železniční spojkou? Silniční objezd už tam je… Otázkou je, zda o vlak ještě vůbec někdo bude stát, při luxusních cestách pro auta.

libcha

Železnice je na Náchodsku a Broumovsku poměrně populární, čemuž přispívají i ty přímé Sp do Hradce. Při cestách z Náchoda do Hronova, Teplic či Meziměstí je vlak rychlejší než auto. Vyznamný je význam pro turisty, na Ostaš či Adrspachu. Ale chybějících pár kilometrů, které přidávají k jízdní době dvojí úvratí asi čtvrthodinu, to prostě kazí.

Padre

Ideální by bylo železniční propojení Kudowa Zdroj -Běloves.Nakonec na konci války par dni fungovalo.Ale teď je to nějaké zakleté.

MPE

Neni k nemu sebemensi duvod…Obe nadrazi propojuje mestsky autobus (kterym eventualne muze popojet i nekdo, kdo by nahodou chtel pokracovat vlakem dal do polskeho ci naopak ceskeho vnitrozemi -jakoze pocet takovych cestujicich se limitne bude blizit nule…) a pro nakladni dopravu je trat na polske strane pomerne nevhodna (sklonove pomery) – „sousedni“ spojeni pres Lichkov/Miedzylesie sice sklonove taky neni zadna slava, ale aspon je elektrifikovane a v Polsku uz je trat docela obstojna kapacitne i rychlostne. Na polske strane uz je navic byvala trat k hranici zastavena a muselo by se jit nejakym „obchvatem“. Plus nutnost vybudovat novy most pres… Číst vice »

Michal M

Ideální by bylo odstranit dvě úvrati na cestě do krajského města…

Petr David

Poopravím, samotná spojka řeší 20 minut.

Petr David

Mínusář poopraví mne. Díky.