Rychleji a levněji. Rozšíření a opravu silnice ze Znojma na Brno nabídl nejlevněji Metrostav
Soutěž srazila cenu o čtvrtinu, zkrátila se výrazně i doba výstavby. Úsek má již stavební povolení.
Oprava a rozšíření silnice I/53 ze Znojma do Lechovic vyjde stát pravděpodobně výrazně levněji, než očekával. Řidiči by se pohodlnějšího svezení měli dočkat také dříve, než plánovali projektanti.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo nabídky v soutěži na zhotovitele, celkem projevilo zájem sedm firem nebo sdružení. Nejlevnější byla nabídka od Metrostav Infrastructure, který nabídl 328 milionů korun. Odhadovaná cena přitom byla o čtvrtinu vyšší: 443 milionů korun. Výrazně se navíc může zkrátit doba stavby: z plánovaných 630 dnů na 420 dnů. Vyplývá to z informací, které dnes na svém twitterovém účtu zveřejnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Už na počátku týdne získalo ŘSD stavební povolení na tuto stavbu. „Předpokládáme zahájení prací v červnu nebo červenci letošního roku,“ uvedl Mátl.
Vytížená spojnice k dálnici D52 je hlavní trasou mezi Znojmem a Brnem. Jedná se celkem o sedm kilometrů dlouhý úsek. Po úpravě dojde k rozšíření na šířku 11,5 metru. Zhruba kilometr a půl před obchvatem Lechovic dojde ještě k rozšíření na tři pruhy, dva pruhy budou ve směru na Znojmo.
Součástí stavby je také přestavba stávající úrovňové křižovatky silnice I/53 se silnicemi III/41317 a III/40834, zrušení úrovňové křižovatky I/53 se silnicí III/41313 a zrušení úrovňových napojení sítě polních cest a sjezdů na silnici I/53.
ŘSD si od úprav slibuje zvýšení bezpečnosti provozu. Denně mezi Pohořelicemi a Znojmem projede kolem osmi tisíc aut.
Rekonstrukce výrazně zkomplikuje provoz na silnici. Akce je naplánována na tři stavební sezóny a rozdělena do pěti etap. ŘSD počítá, že během stavby bude silnice zcela uzavřena a auta pojedou po objízdných trasách. Stavba naváže na loni otevřený obchvat Lechovic. Kompletně je popsána v informačním letáku ŘSD.