Ryanairu vadí vysoké poplatky ve Vídni, chce tam být jedničkou
Boeing 737-800 Ryanairu. Foto: Ryanair
Vysoké poplatky ve Vídni jsou podle Ryanairu důvodem, proč se letišti nedaří vrátit na úroveň provozu před pandemií.
Vysoké poplatky ve Vídni jsou podle Ryanairu důvodem, proč se letišti nedaří vrátit na úroveň provozu před pandemií.
Ryr do všech kope že používají dotace, ale nejvíc subvencí používá kdo? Ryr…
Ostatní mají stejnou možnost tyto dotace získat.
Konkurence je dobrá věc, ale tak max do 30%.
Tim, že Ryanair koupil Lauda air se určitě zlepšila kvalita služeb, ale….
V tomto aktualnim článku ( je v Němčině) se píše, že při problémech, které mu v Řecku nastaly a to se dá pochopit nabídli cestujicim vraceni letenky v plne výši – a to svinstvo, kdo by to akceptoval, tak se vzdáva veškerých práv a letecká společnost mu v ničem nepomůze.
https://www.heute.at/s/horror-flug-nach-wien-mutter-aus-noe-im-chaos-verletzt-100290401
A podobně to je s petici, kterou Ryanair posila do Bruselu:kliknul jsem na odkaz a očekaval jsem, že si petici přečtu, ale Ryanair mi hned podekoval za podpis.
Po pravdě, nejsem si jist, že koupě Lauda Air nějak zásadně přispěla ke zlepšení kvality služeb v rámci RYR skupiny… kromě toho, že Lauda je dnes jen formální značka společnosti, kterou si RYR registroval na Maltě, tak na vlastní zkušenost jsem si několikrát ověřil, že rozsah služeb byl nastaven na RYR standard. Což není ani kritika, ani pochvala, jen konstatování. Ale nevidím na tom nic špatného. Je to jejich business model, takže ok. Buď to akceptuji, nebo ne. Mám na výběr.
VIE to dělají dobře nebo chápu jejich politiku nechtějí si zničit Austrian Airlines jako Praha čsa ale to je jiná historie.
Letiště Praha zničilo ČSA? Povídejte😀
Ano mate pravdu oni zrovna ne ale trošku tomu pomohli. Minimálně v cenové strategii poplatků.
mizete prosim osvetlit, jak letiste praha pomohlo csa do kytek strategii poplatku?
ti je zas nejaka dojmologie z hospody?
😄😄😄 Jako bývali zaměstnanec LKPR vím o čem mluvím. Děkuji za vaši slušnou konverzaci zase někdy příště.
tak zatim jste toho moc nepredvedl – zejmena ne v oblasti toho, jak poplatky letiste praha znicilo csa.
dodavat, ze nejvic az fantastickych legend o zaniku csa jsem mimochodem slysel prave primo od byvalych zamestnancu csa,, snad radeji ani nebudu … nicmene tim to kde jste byl zamestnany je v podstate celkem irelevantni.
Myslíte ty miliardy, co utratily za nákup dceřiných firem ČSA? Vzpomenete si ještě na Holidays Czech Airlines?
Narážel jsem na doby kdy bázoval v PRG wizzair za každou cenu.
Apex me predbehl. vzhledem k tomu, ze s poplatky toho moc nevymyslite… tak asi jste si neco vybajil.
Tak stejně platil stejné poplatky, incentivy byly pro všechny stejné.
Incentivní program neplatil pro ČSA? Problém.je, že když začnete svoje linky redukovat a nemáte na rozvoj, tak na incentivu prostě nedosáhnete. Ale to je důsledek, počátek problémů byl jinde.
Platil pro všechny stejně. Každopádně, důvody průšvihu CSA byly úplně jinde.
A psal jsem včera snad něco jiného??
?? Jak? Uvědomte si, že poplatky letiště v PRG jsou dlouhodobě pod kontrolou výboru dopravců a musejí být transparentní. Navíc, dopravce, který generuje jak point-to-point, tak transferové cestující, si žádné letiště dobrovolně nezničí. ČSA zabili pánové jako Tvrdík, Lašák a jejich managementy a politici, kteří tehdy byli u moci. Naopak, díky odkupům majetku ČSA letištěm se podařilo nalít do společnosti nutné cash flow, bez kterého by dnes už neexistovalo.
mozna do toho mota incentivy pro nove spustene destinace…
Cenová strategie poplatků jim maximálně tak pomohla, ale rozhodně neublížila. Protože kdyby ty poplatky byly nižší, tak je tam Ryanair rozcupoval a poslal na smětiště dějin ještě dřív než skončily i tak. ČSA pohřbil hlavně LuftJarda.
povidejte, ta historie nas zajima…
Tak at litaj z Budejic… tam je to levnejsi …
Spíš pro Brno… to by na tom mohlo vydělat
O kolik?
No o dost. Posledne Jihocesi zaplatili Cedoku 4M za to, ze odtud odbavi par charteru. Ale jestli by takhle podplaceli i Ryanair, to tezko rict. ;o)
Jako i když budu ukamenován, myslím si, že by se s níma šlo rozumně domluvit alespoň na dvouch letech týdně ze Stanstedu. Při tom všem co se do toho nalilo, už by těch pár milionů zase takovej problém nebyl. Všude v Evropě letiště jako jsou Budějovice nějakým způsobem platí za to, aby jim tam něco lítalo.
o dost.
poplatkove bude mezi vidni a lkcs nebetycny rozdil.
No v Budějovicích jsou ty poplatky na webu letiště, máte Vídeňské? Tam zase asi budou velké úspory z rozsahu a příjmy letiště z dodatečných služeb….
videnske jsou taky na webu.
nebudu to tady rozepisovat cely, ale zakladni pristavaci poplatek + poplatek zampoutiti terminalu za 738 bude ve vidni 24000, v budejovicich 19000 …
k te vidni je nutne pripocist jeste dalsi poplatky, ktere lkcs vubec nema.
ale pro ryanair a lowcosty s jejich cenami zanpar eur je hodne dulezit i poplatek za cestujicijo – v lkcs je 300, v loww na medium haul let je kolem 1000 … at atd
Je pravda, že poplatky ve Vídni jsou dosti složité, jejich kalkulace není úplně jednoduchá, ale samotné přistávací poplatky jsou na LKCS vyšší :-): VIE 18650, JCL: 20500.
Je pravda, že RYR nastoupil do VIE velmi agresivně a přestože tam tam WZZ jako ULCC přišel dříve, tak ho převálcoval. Zároveň má k dispozici značný cash, aby si mohl dovolit do rozvoje investovat.
Na druhou stranu, AUA (a Lufthansa Group) má stále výrazně vyšší podíl na letišti: Austrian 47.1%, Ryanair/Lauda 20.9%, resp. Lufthansa Group 52.0% vs. low-cost dopravci 30.9%, což je dáno tím, že je VIE využívána jako přestupní bod a to jsou cestující, kteří s ULCC z principu nemohou letět a tito cestující tvoří cca 25% objemu cestujících ve VIE.
Příští rok bych jim dále zvedl ty poplatky za blbé kecy, a přespříší rok za dominantní postavení.
Je vidět, že Ryanair vyrost na dotačně extrémně snížených poplatcích, které získal na regionálních letištích od podezřele ochotných místních politiků.
Ryanair jsou asi poslední, kdo by o někom měl tvrdit, že jsou škrti.
Ta sedla.
Boze, to jsou hysterici (se skvelym PR).
Podminky jsou stejne pro vsechny, Tak at plati. A krom toho – jako obvykle, keca az se mu od ust prasi.
Přesně tak. Cílený mediální úder, já bych neustoupil, ať si lítaj jinam.
Šance pro Bratislavu?
No šance. Je otázka, jestli základna Ryanu je něco, o co by město mělo stát…
Ani ne. Ryanair Bratislavu znají dost dobře. Létali tam o několik let dřív než ve Vídni. Ale, to, že začli létat i z Vídně a nezůstali jen v (mnohem levnější) Blavě, samozřejmě má svůj důvod. Vídeň má prostě mnohem více potencionálních zákazníků (kteří jsou ještě v průměru o dost bohatší). Ano, najde se pár kolenovrtů, kteří jednou z Vídně do Blavy, aby ušetřili, ale je jich málo. To možná fungovalo dřív, když ve Vídni žádné lowcosty nebyly, ale dnes už je to pasé.
Pokud Ryanair chce vídeňské zákazníky, tak bude muset platit vídeňské ceny.
Logicke, ale oni jsou proste vycurani.
Tak do Říma také léta na letiště od centra vzdálené jak z Blavy do Vídně. Spíš jen neví, jak prodat, že létají do Vídně na letiště v Bratislavě. 😉
To už tady bylo… Bratislava-Vienna. V roce 2007, 2008. Ale nemělo to význam, takto to inzerovat. A to měl dokonce tehdy RYR i vlastní shuttle z BTS. Terravision se to jmenovalo.
Rakouských cestujících je v BTS max 6%, ale dlouhodobě se procento pohnuje spíše kolem 5%, tj. mohem méně než Čechů. A to platilo i v době, kdy ani RYR, ani WZZ a ani žádný jiný LCC z VIE prakticky nelétal. Navíc je do jisté míry iluze, že je BTS (mnohem) levnější. Když se totiž započítají všechny náklady, tj. nejen poplatky na letišti, ale i terminální navigaci do BTS, cena paliva atd…na let do BTS, tak v žádném případě není VIE o tolik levnější. Bohužel. Ale jinak souhlasím, RYR vždy toužil být ve Vídni, protože je to trh, který má potenciál… Číst vice »
Pochopitelně, BTS není o tolik levnější…