Ryanair zahájil provoz dvou nových linek z Prahy, začal létat do Košic a na Kypr

Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště PrahaBoeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha

Dvě nové linky létají dvakrát týdně, Ryanair jejich otevření oznámil až po pandemii koronaviru.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mad_Majk

Dnes PRG-PFO byl LF 72pax.
Za kniplem cpt. Brit, FO Čech (lidé byli potěšeni hlášením z kokpitu v CZ)
Nečekaně příjemný let.

Petr

Jak reálně probíhají ty kontroly? Kamarád letěl před 2 týdny z Vídně, po příletu prý jen nascannoval občanku u samoobslužného kiosku a mohl jít. Dokumenty nikdo nekontroloval, nikdo se na nic neptal.

GPGP

Fakt by mě zajímalo kdo létá do Košic, pracovníci VSŽ, koupáci na koupání v Zempl.Šíravě nebo obchodníci z lidmy. 🙂

Ota Z.

Já ty komentáře tady vysloveně žeru :-))) Sice už to nemá takové grády, protože téma Covidu je skoro vyčerpáno, přesto bych doporučil zamyslet se na využití linky do KSC (Řecko nekomentuji, nemám k tomu dostatek informací) Linka PRG-KSC je primárně létána jako doplněk k ranním či odpoledním linkám po Evropě (CDG, FRA, DUS, MXP, AMS, BRU, CPH, případně s delší čekačkou na linky MAD, BCN, ARN atd. ale tady už je výhodnější dohrnout se do VIE a letět přímou linkou). Pro cestu zpět pak stejně. P2P cestující tvoří cca 20% celého objemu. Business klientela tvořící cca 90% všech cestujících jde… Číst vice »

Petr

Já třeba ČSA (QS) vůbec nepřeju neúspěch, nebo dokonce krach. Konkurenci ale potřebují jako prase drbání. Do Budapešti se před nástupem FR obvykle létalo za 6 tisíc zpáteční. Za 6 tisíc dva hodinové lety ATRkem! Vydrželi to chvilku i po tom, co nastoupil Ryan. Ale za pár měsíců už byla zpáteční někdy i za 1500, obvykle někde lehce nad dvěma tisíci. A k tomu A319. No a koexistují spolu takhle už 3 roky a vydělali na tom staří i noví cestující.

Ota

S tim souhlasim. Konkurence dopravcu prinese defakto zlepseni pro kazdeho zakaznika. Tedy pokud se bavime o moznostech volby a ceny. Zlepseni komfortu je taky na miste.
BUD je dlouhodobe zadana diky obchodnim cestujicim, stejne jako Varsava. Pokud se A319 naplni a pokryje to naklady tak proc ne, ale dlouhodobe na tyhle priskoky to neni. Pokud budou slibene A220, je to idealni typ letadla

beija

I byznys cestující raději poletí RYR nebo udělají rovnou videokonference, to budou mít zadarmo. Dnes se šetří všude..

Nekdo

Kdyz letim sluzebne, tak primarne resim casy, pak flexibilitu, pak cenu a az pak dopravce. Takze klidne i FR, neni problem. Vyhybam se jenom QS a CDG. Kdyz soukrome, tak cast a cena maji stejnou vahu a rozhoduji se jinak…

VíKo

Za sebe jsem nadsenej z Pafosu na Kypru. Byl jsem tam a chci zase. Uvital bych vyssi frekvenci, nebo upravit na ctvrtek a nedeli. 🙂 prpdlouzenej vikend ns Kypru bych si vazne uzil. Trasa do Kosic je pro me bohuze nezajimava. Letam do Kosic cca jednou za dva mesice. Stredu bych potreboval ranni let. Letal jsem vecer a vracel se v sobotu rano. Odlet kolem 4 rano byl peklo. Ale to asi nastane, az RYR vytlaci z Kosic CSA uplne.

Samik

Babka v reportáži si strašně pochvaloval tu rychlost. No jo já vím tak jen cesta na letiště je minimálně hodinka pokud nebydlíte u Ruzyně. Na letišti musíte být hoďkua půl před odletem. Naposledy jsme měly zpožděni odletu 3h (ale bylo to do Turecka). Otravné fronty na odbavení. Zlatý Schengenský prostor. A pak se dostat z letiště. Není ten vlak s wi-fi tak trochu konkurenceschopnější. Ukáže čas. Ale aspoň stevardi a piloti ze Smartwings budou mít práci. Nebo je veme Wizzair.

roman

Ne není jenom než se z prahy dostanete na statní hranici vám to trvá víc jak 4 h a pak začne ta správná vyhlídková jízda slovenskou krajinou. Díky tomu že trat státní hranice ČR-Košice je většinou nemodernizovaná klesne rychlost vlaku na 80-100 km/h díky tomu se do Košic plazíte další 3 h. Takže celková cesta vám trvá minimálně 7 h. a to nesmí být po cestě žádná výluka nebo skokan.A největší pecka je pokud musíte přestupovat v Žilině je tam mnohdy jenom 10 min. na přestup a Slovenské vlaky kvuli nízké frekvenci jsou neustále přeplněné.

Petr

Z vlastních bohatých zkušeností můžu říct, že hranice mezi časovou výhodností pozemní a letecké dopravy je cca 4 hodiny. Pokud třeba do Košic jede vlak 7 hodin, tak letadlem ušetříte aspoň 3 hodiny. Když létáte často, tak na letišti fakt nemusíte být hodinu a půl před odletem. V Praze si dávám 45 minut, z parkoviště se ke gatu dostanu do 10 minut. Zpoždění při dvaceti letech ročně zažívám max jedno za rok a většinou se vejde do dvou hodin. Zato u pozemní dopravy bývá určité zpoždění tak v půlce případů a čím víc jedete na východ, tím ten podíl zpožděných… Číst vice »

Analytik

ČSA/Smartwings je přesně ten typ aerolinek na které se dravé lowcosty zaměří. Ono bojovat s Austrianem ve Vídni stojí hodně peněz a vítězství je pouze dočasné, protože za ním stojí Lufthansa. Oproti tomu Smartwings akcionáři hodí přes palubu a po jeho konci bude PRG ideální na zřízení velké báze.

amey

Prostě Wizz a RYN vycítili velkou šanci v Praze. Smartwings jako strategický dopravce, jak úžasně prezentují propadající se společnost Vik a Šimáně, jsou na tom super mizerně, i když silně mlží a samozřejmě budou tvrdit opak – viz pozvánka k Valné hromadě SW na podzim minulého roku, to byli již v hodně velkých dluzích, které se dále prohloubily v době COVID. A ejhle, najednou byl SW za minulý rok ve výdělku…. tož hoši:):) cirkus Humberto:) Low costy jim obsazují trasy s méně jak polovičními cenami a bude hůř. Za chvíli nebudou mít strategičtí SW co létat, bo jsou zadlužení, musejí… Číst vice »

Karensky

Ryanair by mi udělal větší radost kdyby obnovil spojení Berlín – Brno…. Ale Košice s Prahou jsou asi dobrý nápad z jejich strany, nicméně to ukáže čas…Aby to neskončilo po roce stejně jako výše zmíněné spojeni Be – Br kde mi taky vytíženost nepřišla úplně malá.

Anonymus

Husty ceny. Pro batuzkare idealni.

amey

Kdepak. Ceny lákavé pro každého a nejeden obchodník raději poletí s RYAN, nežli aby letěl za více jak dvojnásobek se strategickým:) dopravcem. Za pár týdnu si strategický dopravce se svými ATR bude muset najít jiné trasy, bo RYN jej podrtí. Ryan bude plný.

Pikenin

strategický dopravce má jÁtra momentálně bezvadně vytížený na víkendových vyhlídkách kolem Prahy.Narvat plný letadla za 1500 Kč/30 min.je skutečný majstrštyk

beija

Cena je to celkem normální – viz nabídka podobných letů na Slevomatu. A pro spoustu lidí je 1500Kč skousnutelných třeba jako dárek nebo zážitek, když nemají/ nebo neumí jazyky/ na to letět k moři a jedou tam autem.
https://www.slevomat.cz/akce/1659638-zazitkove-lety-nad-karlstejnem-ci-orlikem?bannerId=10888650&filtersHash=c9f264&position=1

Avionik82

Ja bych se moc neradoval, tyhle ceny nepokryji ani handlingove poplatky. Az se zbavi konkurence zdrazi minimalne na naklady.

Hans

A jakou mají konkurenci do kosic, chlapče ?

jakub (easydrink)

ČSA a vlaky

Ogden

Avioniku, muzete tedy uvest handlingove poplatky?

Mirek

V Praze lehce pod 18.000,- za otocku

Avionik82

Za přistání a za pasažáry?

Avionik82

https://www.prg.aero/en/airport-charges-calculator
Plná 737 je cca 120k Czk jen za handling na LKPR.

Roman

Jen upřesním. Cca 120000 za Letištní služby a poplatky. Cena za Handling bude odvislá od smlouvy s poskytovatelem.

poletucha15

a to je k tomu jeste par poplatku naskace… ale podle mistnich na tom RYR stejne vydelava 🙂 protoze je genialni.

Ondra

Mně se nějak nechce věřit, že by Ryan platil částku, co je veřejně dostupná na webovým kalkulátoru.

Filip

Tim si budte naprosto jist. LKPR neni regionalni letiste kde si muze letecka spolecnost domluvit jine ceny. Letiste Praha ma jasne stanoveny cenik vcetne incentivnich programu

roman

můžete uvést na které konkretní lince toto Ryanair udělal ?

Avionik82

A muzete uvest kde Ryanair leta dlouhodobe pod naklady?

roman

nikde nelítá pod náklady

Avionik82

Tak tady na těch dvou případech kdy z ceny letenky nezaplati ani hanling poplatky natož několi set tisíc za letevou hodinu 737 prokazatelně pod náklady léta.

Janko

RYR pojde po CSA/SW velmi tvrdo…. Je to tiger ktory citi krv zranenej zebry, ta Vasa „narodny prepravce“ spolocnost s tymi cenami je uplne mimo. Natahuje ruku statu nech pomoze, manazment je uplne neschopny a mimo realitu. Ale ten nas agent im posle nejaky ten baksis a oni este jednu dve charter sezony potiahnu. Len nechapem naco kupovali „klasicku aerolinku“ ked ju nechaju utopit… CeskoSlovenskyAeroklub :)))

beija

Z toho si už dělají legraci i lidi mimo obor – ČeskoSlovenskýAeroklub či Český SmartwingsAeroklub..;-)

Peeetr

Prostě můžou dělat jen to co je ziskové, na rozdíl od Ryanairu, který čerpal desetiletí dotace od regionálních leťišt a je spravujících úplatných tamních politiků, plus teď další dotaci od Británie.
I pokud ČSA brzy dostanou tu dotaci, kterou vybojovali i pro další české přepravce, tak to stejně bude pouhý zlomek toho co aktuálně dostávají běžně aerolinky na Západě, takže soustředění se na jisté ziskové lety Smartwings v genech musí zůstat nadále.

amey

jo, to je podnikání..kdo umí, umí, bez ohledu na to jak umí..a pokud RYN dostal to, co chtěl, tak sorry, asi to o něčem svědčí, zejména o tom, že je o něj zájem….

Peeetr

Nebo že za ním v pozadí jsou mocné bankéřské rodiny stojící na dědictví financování obchodu s otroky, válek k zabrání kolonií a všemožných úplatků včetně těch na revoluce a převraty malých naivních demokraciích.

Hans

Jezismarja, chudáci černoši
Koho to zajímá

Ogden

Clovece, ted jsi nam to vsem vysvetlil…

beija

Musím se ho zastat, tohle není v Čechách historicky relevantní téma. U nás by to byli částečně Romové.

beija

ČSA žádnou dotaci nevybojovali. Majitelé Smartwings ( a zároveň majitelé ČSA) ji vyšmelili kvůli svému vztahu s Andrejem Babišem. Ale chápu, že i takto na to zaměstnanci ze Smartwings mohou koukat. Majitelé Smartwings opravdu nevlastní strategickou firmu , protože v ČR je hustá dopravní síť tudíž letecká doprava nezajišťuje dopravu do odloučených lokalit jako třeba v Řecku nebo ve Velké Británii nebo v zemích, které mají zámořská území. To je zásadní rozdíl mezi aerolinkami na západě a charterovkou Smartwings, strategiskou leteckou společností a lokálním dopravcem.. Jediná dobrá věc na tom programu je to, že na podporu nakonec mohou dosáhnout i… Číst vice »

Ogden

No, jeste musi rucit tech 30%, coz je pro ne problem…viz nedavny clanek zde na serveru.

beija

To je hrozně zvláštní, že miliardáři a skoro miliardáři nedají dohromady pár set miliónů na záchranu firmy. Oni prostě nechtějí investovat své peníze do své firmy. Státní půjčka je z jejich pohledu zadarmo. Kdyby chtěli skutečně Smartwings jeho čeští vlastníci a akcionáři zachránit,( neb jsou to srdcaři, jak se snaží prezentovat), a nešlo jim jen o půjčku ze státní kasy, tak prodají některou svou jinou firmu, a utržené jednoduše peníze vloží do Smartwings. Takhle je zřejmé, že té firmě nevěří už ani oni, ale ještě z ní chtějí vytáhnout přes stát nějaké love.

Anonymus

Smartwings neni narodni dopravce.

Peeetr

Kvůli monopolním linkám do Ruska a Kyjeva, nějaké Košice nikomu větší zisky nepřinesou ani Ryanairu, který i po ukončení linky ČSA tam po zdražení na udržitelnou cenu bude mít problémy naplňovat dlouhodobě tak velké letadlo.

Hrasko

Janko nam to tu vysvetlil. Protoze oni na slovenku umi, Tam maji supr letecke spolecnosti. Navic nam sem posilaji same odbnorniky, aby to tu vedli. Donedavna meli dokonce i jednu vnitrostatni linku, no bohuzel ji Smartwings zrusil :)))) Nehlede na to, ze ten RYR tu dotaci uz davno vyzebral. Nicmene, nemuzete mi nekdo sehnat tu lacinou letenecku na patek?… Ona tam totiz vyskakuje jenom za stejne penize jak u CSA a navic se mi musi vejit nohy pod sedacku!!!!

beija

RyR PUJČKU legálně získal v UK dle pravidel ( bez šmeliny a naklusávání k ministrům) z programu, který byl schválen již v březnu 2020. Podobně jako Easy jet, Wizzair…

Petr Novák

Skutečně nevěřím že by jednatel RYR zajel svým Rolls&Roycem do dvorku britskému premiéru, nebo královně a handloval s nimi o čerpání miliard do tunelu.
Vracíme se zpět do devadesátých let.

beija

A ještě k té odpovědi, proč Smartwings kupovali – napsalo se o tom už hodně , ale alespoň ve velké zkratce: 1) ČSA vlastnilo lukrativní práva na linky do Ruska a ještě nějaké sloty. Ty si hned Smartwings převedlo na sebe, jen tak mimochodem. 2) Pár let mělo ČSA i dceřinku Holidays Czech Airlines, která Smartwings přímo konurovala a brala mu významné klienty. Šimáně kvůli tomu zažaloval stát. 3) Byl to x let Šimáněho sen získat ČSA, i z obchodního hlediska to pro něj bylo lukrativní. Lze najít na Wikipedii i v novinách. A dodejme pod čarou – že ten… Číst vice »

Petr Novák

Šimáně je podnikavec z období privatizací, alá Divoký východ, růstu cen základních životních potřeb a služeb ze dne na den. On zřejmě nic jiného neumí. To je s Vikem učili na VŠE za komančů.

Michael

Tuší někdo, jaký byl load factor? Na Kypru požadují testy,

MiKE

Kypr netuším ale Košice mali niečo okolo 120 ľudí, cca 65%…s ČSA letelo z Prahy do 30 ľudí

Anonymus

Tak to je husty.

Jeníček

Lince PRG-KSC dost fandím. Letěl jsem to párkrát s ČSA a ATR bylo vždy skoro plné a to i za cenu 4000 zpáteční bez zavazadel. Myslím, že tohle je další hřebíček do rakve Smartwings/ČSA, tomuhle nemůžou konkurovat.

ČSAH

Myslím si, že se zrovna na téhle lince uživí oba dva dopravci. S ČSA bude létat byznys klientela a slováci na přestup v Praze a Ryan si myslím, že akorát vytáhne lidi z vlaků, kteří jedou jen na víkend.

amey

za pár týdnů ty svoje ATR pošlou někam jinam. RYN celou „strategickou“ SW cenami rozdrtí.

amey

A jak bude reagovat strategický, či nepostradatelný ryze česko-čínský 🙂 národní dopravce s čínskýma klukama a s vyhopsanými ATRkami ? Zasadí Ryanairu tvrdý cenový úder? 🙂
Vidím to tak ještě na pár týdnů….anebo stamiliony do hluboce černé díry na přežití do zimy….

Peeetr

A proč by měli zasazovat tvrdý cenový úder? Prostě nyní neziskovou linku do Košic opustí, a Ryanair do roka zasadí tvrdý cenový úder svým namlsaným zákazníkům, kteří pak masově přesednou zase na vlak.

amey

to budou muset hoši česko-čínský opustit hodně linek….

beija

ČSA KSC v srpnu nabízí za minimálně 2tis. Kč tam a zpátečka také pod 2 tis. Kč nejde.. Takže cca čtyřnásobná cena oproti RYR.

Tomas

nosna cilovka prg-ksc je u csa tranzitni provoz z dalsich destinaci. takze je potreba koukat na ceny z evropy do ksc.

na p2p traffic csa kosice nikdy nesmerovalo.

Anonymus

To je sice hezky, ale lidi risknou letet s Irama a pak prestoupit dal s jinou aerolinkou.

Vojtěch

Poptávka jen na úseku PRG-KSC je dostatečná natolik, aby to uživilo letadlo FR 2x denně…