Letecké společnosti Letectví

Ryanair začne z Prahy létat do Řecka, otevírá dvě linky na příští léto. Přidá lety na Mallorku

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Ryanair zmírní téměř monopolní postavení společnosti Smartwings na letech z Česka do Řecka. Od příštího letního letového řádu spustí dvě nové linky do Soluně a na Rhodos.

Novou linku oznámil Ryanair dnes v tiskové zprávě. Do každé destinace bude létat dvakrát týdně. V případě Soluně půjde o lety ve středu a v neděli s časy odletu přes den. U linky na Rhodos zatím ještě nejsou lety v prodeji, půjde rovněž o lety ve středu a v neděli.

Ryanair na linku nasadí své boeingy 737-800 pro 189 cestujících, podle systému bude linka z Prahy obsluhována letadlem, které je bázováno na Ruzyni.

Ceny zpátečních letenek začínají zatím na zhruba třech tisících korunách. Letiště Praha odhaduje, že by na obou linkách mohlo letět kolem 40 tisíc cestujících za sezónu.

Letový řád ukazuje na příští léto i další změnu pro cestující toužící po dovolené ve Středozemní moři: od dubna bude létat dvakrát týdně na Mallorku. S linkou začal letos s jedním letem týdně.

Časy letů:

Praha – Soluň

neděle: 6:45 – 9:50

středa: 11:20 – 14:25

Soluň – Praha

neděle: 10:15-11:20

středa 14:50 – 15:55

Praha – Rhodos

středa: 7:25 – 11:30

neděle: 15:05 – 19:10

Rhodos – Praha

středa 11:55 – 13:50

neděle 19:35 – 21:30

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Skvělá zpráva, hlavně ta Malorka 2x týdně

Jakub

Chtělo by to Atény.

Nicky

Tak v minulosti žilo celé ČSA z monopolních předražených linek do Ruska a stejně to nezvládlo a technicky zkrachovalo.
Teď celá skupina TVS využívá situace, že v Praze nejsou lowcosty tak rozšířené a drží vysoké ceny tam kam létá a že těch destinací až tolik není. Letět kamkoliv vyjde z okolních letišť zpravidla levněji. Uvidíme co TVS s rozmachem lowcostů v Praze předvede, jestli se stáhne, nebo pustí do konkurenčního boje. Jinak doufám, že nikoho nenapadne je jako „národního dopravce“ nějak sanovat pokud to nezvládnou.

Jen tak

Proč lžeš? na velké části destinací, kam létá, patří čsa dlouhodobě mezi ty nejlevnější … 🙂

Nicky

Mluvím ze zkušeností – z posledních asi 100 letů ĆSA/TVS jen 2x

1) S China southern airlines do Asie, kde ČSA jim dělala codeshare z Prahy (nešlo ovlivnit).
2) Z Prahy do Kodaně, kde ČSA bylo tradičně dražší než ostatní, ale vyhovoval mi čas.

Vždy sen ajde někdo levnější.

alex

Na charterové lety pro české CK jsou smartwings opravdu nejlevnější. U pravidelných linek je tomu jinak, nicméně Ryanair se usídlil v Polsku na charterové lety (Ryanair sun, nyní BUZZ air) a nepochybně bude dál expandovat v ČR, jak naznačeno. V Polsku bude mít 17 letadel pro charterové lety, což je až moc, tedy cca. 2 letadélka klidně na českém charterovém nebi uživí. Samozřejmě, že to prohlašuje za pravidelnou linku, ale nepochybně 60% kapacity obsadí české CK…to ví velmi dobře.

Jen tak

No, není to uplně tak, jak říkáš. Ryanair Buzz sice provozuje chartery, ale jeho hlavní smysl (a smysl růstu flotily) je ten, že v polsku Buzz převzal linky Ryanairu provozované z polských bází (stejný scénář bude nyní i v praze, kde Buzz svými letadly bude provozovat linky Ryanairu).

Jen tak

ONo je vcelku jedno, kolik letu mas s csa nebo tvs, kdyz tu placas kraviny. mam pocit, ze ceny letenek … jsou pro tebe naprostou neznamou.

nahodny termin – 3.2 tam, 4.2 zpatky

amsterdam: čsa 2. nejlevnější (levnější je easyjet)
pariz: čsa nejlevnejsi
kodan: čsa 2. nejlevnější (po ryanairu)
frankfurt: čsa nejlevnější
barcelona: čsa na stejné úrovni jako iberia (rozdíl 200 Kč) jako 2. nejlevnější, po ryanairu
kiev: nejlevnější
řím: ryanair je první, čsa s vuelingem na druhém místě

další destinace se mi nechce hledat

takže .. vskutku TVS využívá nějaké situace a drží vysoké ceny? 🙂

Marcel

S Ryanairem zasadne nelitam. Jedna zkusenost mi stacila…

Přemek

Jedna vlaštovka jaro nedělá. Můžete, prosím, svou špatnou zkušenost popsat, aby měli ostatní šanci to porovnat se svými zkušenostmi? Děkuji a přeji hezký den.

Eda

No tak pravda je že létání s TVS / CSA je podstatně kvalitnější, to je fakt.. :):)

V. K.

Proti smartwings je i Ryan zlatý.

alex

Tak to jste musel být asi velmi ukřivděný, pokud jste vůbec kdy s někým letěl a můžete porovnávat…smarti nejsou vyjímeční, ale oproti RYR o třídu výš….i když se smarti občas chovají dost prapodivně.

Y.K.

V čem ta zlatost spočívá, jen tak pro zajímavost?

alex

Však tě nikdo nenutí, dalších 90 milionů s ním létá a někteří hodně často:) A číslo narůstá…

Martin

Přidá Ryanair na letní letový řád ještě další linky?

MartinH

Co jsem koukal na stránky Ryanairu a projel jsem první plánované ranní lety na letní sezonu, tak mi vycházelo 5 odletů. Jde o RHO, CPH, STN, EIN, GOT. To by znamonalo další letadlo na pražskou bázi a tím nejspíš i otevření dalších nových linek… Tak uvidíme..

MaraSourak

Jakakoliv konkurence pro TS je vitana 🙂

Martin

Nevim jestli je Ryanair zrovna konkurence pro Air Transat, ale nebudu Vam brat Vas nazor

Jakub

Není co brát. Téměř každý to chápe.

Martin

Aha, to jsem netusil

bohyn

Tak zrovna Ryanair i SW patří do jednoho odpadního pytle. A O’Leary je mi nesympatický, arogantní blb.

alex

Tak odpadní pytel když s RYR cestuje 90 mil lidí ročně bych asi nenazýval, nicméně je tam spousta velmi divných věcí a souhlas, že O Leary je nafoukaný debilek.

Petr766

Člověk by čekal, že to bude lítat z Pardubic nebo Budějovic…

bohyn

ČB mají asi jedinou šanci jak si škrtnout – koupit autobusy na odvoz cestujících z terminálu k letadlu na Ruzyň

František

Vlaky by byly lepší, když už mají vlečku. Až tedy Praha přestane blokovat tu svou…

bohyn

Když koleje ale nevedou z prostoru letištní plochy na letištní plochu. Ten odbavovací terminál se přeci musí využít.

alex

Tam bude létat Virgin airways. Právě se řeší jak rozlétat zPED Ameriku s Asií…:). Branson a kol.
nad tím dumají již řadu dní..:)

dopravák

Petr766: Nebude, i když by se Pardubice jistě leckomu hodily mnohem víc než létat z Ruzyně – ruzyňské letiště si ale kvůli svým dalším kšeftům potřebuje prosadit výstavbu paralelní dráhy, a tak udělá všechno pro to,aby si tam udrželo a nalákalo co nejvíc linek (jako zdánlivě nezpochybnitelný argument pro tu jinak zcela zbytečnou investici) a kamufluje to tvrzením, že letecké společnosti jinam v ČR než do Prahy létat nechtějí a jinak by do / z ČR nechtěly létat vůbec.

D.S.

Určitě dobrá zpráva, jen tak dál. Ale spíše bych více uvítal Krétu či jiné ostrovy, ale to je můj subjektivní názor.

Nicky

1) z Vídně je to pořád levnější a se vzdáleností to nesouvisí.
2) TVS může letadla půjčovat i přes léto, vyhne se tak konkurenčnímu boji.

Jen tak

jak kdy.

nekdy jsou levnejsi, nekdy drazsi.

MaraSourak

Jj, Ale PMI za 5 eur nebude z Ceska nikdy, nejmin se mi podarilo koupit 600 Kc oneway

Nikolaj M.

A to vám přijde moc? 😉 osobně teda je mi celkem fuk, jestli stojí letenka 150 nebo 600 Kc…

MaraSourak

Není to moc, ale ten termín za tu cenu byl jeden 😀 a jeden let za týden je teda fakt málo, z Německa můžu letět na Mallorcu i na víkend

alex

a kdyby jsi mohl letět ve stoje 5 hodin za 599, namísto za 600 tak poletíš, že? 🙂

Bob

Však ty ceny „od“ ještě půjdou dolů, v akcích určitě budou zpáteční letenky z Prahy i pod tisícovku.

Vlada

Ne každý bydlí na jihu Moravy vysociny nebo jihovýchodního cexhach

Jen tak

Nicky se konecne dockal/a 🙂 jediny proboem na stole, drahe letenky z Prahy do Recka, se vyresil 🙂

Lukas

Ted bude kazdej pyskovat ze ale z vidne a nemecka je to furt levnejsi 😀

VíKo

Coz je ovsem pravda ze? Tak proc to nenapsat?

MartinS.

Tak z Vidne to muze byt levnejsi treba proto, ze je to bliz 🙂

Petr

To je fakt, z takové Břeclavi je to mnohem blíž 🙂

Petr

Určitě to bude o vzdálenosti. Proto je často letenka z Prahy do Marakeši dražší, než letenka z Prahy do Liverpoolu a z Liverpoolu do Marakeši. Nebo z Prahy do Madridu než z Prahy do Charleroi a ze Charleroi do Madridu. Atd, atp. My tady máme specifické chutě a neradi létáme do atraktivních destinací.

Jen tak

cena letenky a vzdalenost spolu souvisi velmi, velmi vzdalene.

spise spolu ani tak moc nesouvisi.

Jen tak

(kurna, dal jsem reply na blby prispevek. ma to byt reakce na martins)

Petr

Jen ještě dodám- já určitě neříkám, že má Ryan zbytečně prodávat letenky za levno, když se mu prodají i dráž. Jen je to prostě zvláštní, že z Vídně a Berlína, kde je nesrovnatelně vyšší kupní síla, se létá za nesrovnatelně nižší ceny.

Jen tak

no, je tam vyssi kupni sila, ale i vyssi konkurence. a to je to hlavni, co ovlivnuje cenu.

Jen tak

a ted se podivej treba do afriky … treba nektere ty jenich vnitrostatni prelety v ramci zcela nerozvinutych zemi.

hodive preskoky jsou cenove na urovni letenky prg-jfk a zpatky. byť kupni sila je tam limitne nulova. nulova je tam totiz i konkurence.

Filip

Započítal bych tam i výši letištních poplatků. Co jsem si všiml na faktůrách za letenky, v Praze je to pomalu polovina ceny letenky, zato v okolí ČR tak 1/3, 1/4 ceny. Tak i proto já musím odlétat mimo ČR, jako je BST, VIE, BER.

Apex

Letištní poplatky v Praze jsou rozhodně nižší než ve VIE.

Jen tak

neskutečný nesmysl. pražské poplatky jsou velmi levné – z té kolonky „taxy“ dělá praha 570 Kč nenechte se tou kolonkou „taxy“ zmást – ona nebsahuje ani zdaleka jen „letištní“ poplatky. do této kolonky spadají i palivové příplatky leteckých společností. a „cenotvorba“ nkterých společností je taková, že letenka třeba stojí 1000, a dalších 2000 tvoří palivový příplatek např. rozpad ceny PRG-AMS a zpět s čsa, pokud je finální cena letenky 2835 Kč, je následující: 190 tarif tam 430 tarif zpět 982 palivový příplatek (ten se ale objeví v poplatcích, nikoli v tarifu) 571 poplatky ruzyně 662 poplatky amsterda zatímco lowcosty (ti… Číst vice »

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO