Letecké společnosti Letectví

Ryanair začne létat do Gruzie, v Londýně zkopíroval po pár hodinách linky Wizz Airu

Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair
Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair

Letecká společnost Ryanair začne létat do další země, kde dosud chyběla. V listopadu spustí první linku do gruzínské metropole Tbilisi, postupně přidá tři další linky včetně spojení do města Kutaisi. Evropský nízkonákladový obr dnes současně přišel s novými trasami z londýnského letiště Southend, které přesně kopírují nové linky jeho konkurenta Wizz Airu. Ten je oznámil jen o pár hodin dříve.

Gruzie bude pro Ryanair již 39. zemí, kam bude létat. Od zimního letového řádu bude létat z Milána Bergama do Tbilisi čtyřikrát týdně, dvakrát týdně bude létat do Kutaisi z Boloně a Marseille. V dubnu příštího roku pak přijde na řadu ještě spojení Kolína nad Rýnem s Tbilisi, které je naplánováno dvakrát týdně. Ročně mají nové linky přepravit 170 tisíc lidí. Jednosměrné letenky začínají na deseti eurech.

Gruzie zažívá v posledních letech velký boom návštěvníků, z evropských hráčů je v zemi přítomen silně zatím jen Wizz Air. Největší středoevropský dopravce se dnes stal terčem nezvyklé praktiky Ryanairu.

Wizz Air oznámil dnes první linky z letiště Southend u Londýna. Konkrétně do rumunské Bukurešti a litevského Vilniusu. Jen pár hodin poté přišel Ryanair s oznámením nových linek z letiště Southend: do Bukurešti a Vilniusu. Bez pozornosti zatím Ryanair nechal chystané spojení Wizz Airu ze Southendu do rumunského Sibiu.

Jde o podobný případ, jaký se stal u nedávno oznámených nových linek Wizz Airu ze skotského Edinburghu. Jen tři dny poté Ryanair oznámil, že bude létat na trase Edinburgh – Bukurešť, stejné jako chystá Wizz Air. Aerolinky na nových trasách tak zřejmě čeká značně tvrdá cenová válka.

Oba dva velcí hráči zažívají letos značně rozdílný rok. Ryanairu zisky klesají, Wizz Air naopak hlásí rekordní výdělky.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Jsem zvědav, jak dlouho vydrží Ryanu optimismus. Místo strategie se chovají jako kolibříci. Co když nektar brzy dojde?

Apex
Host
Apex

Co mohou jiného dělat? Desítky letadel museji někam létat, takže zkoušejí, co by se chytlo….

F. K.
Host
F. K.

A Gjumri nic?

Lukas
Host
Lukas

Tak isto to Ryan urobil ak BTS- Kyjev, sice to nebolo po par hodinach ale teraz tam lieta wizz a aj ryan a kupodivu sa dari obom, mozno aj preto to skusaju inde 😁

Apex
Host
Apex

Proč kupodivu? Pokud je poptávka, tak proč ne… navíc je otázka, zda je to pro oba profitabilní. Ale bude to zajímavé, kdo nakonec z tohoto souboje vyjde jako vítěz. Wizzair v současnosti dosáhl prakticky stejné výše nákladů na sedačku, jaké dříve dosahoval RYR a nasazováním A321 to vypadá, že se mu podaří dostat se i níže, takže má slušnou výchozí pozici. Na druhou stranu mají oba objednáno hodně nových letadel, které musejí někam létat a tak je možné očekávat, že trend otevírání stejných linek, resp. jejich kopírování, bude pokračovat.

Stepan
Host
Stepan

Vyhrava zakaznik. Nizsi ceny, vyssi frekvence letu. Skoda, ze tohle neni taky na „premiovem“ letisti Ruzyne.

Lkprak
Host
Lkprak

Já nevím, ale na celé řadě linek zcela běžně létá více lowcostu, třeba PRG-EDI, PRG-STN, PRG-MAN, Praha-Řím, PRG-BCN…a tak bysme mohli pokračovat. A na podzim začne EasyJet létat do Lutonu, kam už létá Wizzair.

Přemek
Host
Přemek

Štěstí je v každé hře vrtkavé…

Apex
Host
Apex

Ach jo… další, co si potřebuje za každou cenu kopnout do LKPR… Pochopte, že letiště s počtem linek, jejich frekvencí a hlavně cenou letenek má pramálo společného, to vše je věcí leteckých dopravců. Takže pokud se vám zdá, že z Prahy je nižší nabídka nebo dopravci si nechají zaplatit vyšší ceny, tak je to věcí jejich obchodní politiky a jde zejména o reakci na situaci na trhu a míru zisků, které se dají z letů do Prahy vygenerovat.

Nekdo
Host
Nekdo

myslim, ze do Viklef Hejvl Internesnl neni potreba nijak zvlast kopat. oni to docela zvladaji sami, dopravni obsluznosti, silenymi frontami, cenami na letisti, parkovanim, taxiky, a vubec… 😀

Butrusik
Host
Butrusik

Aha, viklef hejvl, to uz jsme tu dlouho neměli… trapnym komolenim pouze sam sebe zesmesnujete a jestli mate pocit, ze letiště si samo postaví koleje do centra, tak radsi žádné příspěvky nepište. Je co vylepšovat, ale mozna by chtělo navštěvovat i jiná letiště, než budete kritizovat.

Vaba
Host
Vaba

Pražské letiště využívám minimálně 2x týdně a je to bohužel špatné a ještě horší. To že se zvyšují ceny, je věc která tak prostě je, vyšší mzdy, investice atd. Ale chování personálu je horší a horší. Personál v kavárnách a obchodech se dost zlepšil, nerad bych křivdil. Čistota na toaletách je horší a pomalost a nedostatek policistů u přepážek je jeden z dalších mínusů. Rád zaplatím víc, ale chci dostat dobrou službu, a ne jen dostatečnou. Je dobře že letiště využívá více pasažérů, ale je třeba i přidat v práci personálu. Jednoduchý příklad, po přistání jdu na wc – špína,… Číst vice »

Tony
Host
Tony

Já teda nelétám z T1 tak často, ale když jsem naposledy letěl tak jsem si jen naskenoval pas a obličej a to samé po cestě zpátky.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll