Ryanair začal prodávat nové lety z Česka. Brno mu na spojení do Malagy přispěje milióny přes svoji firmu
Ryanair v Brně. Zdroj: Karolina Gnědin
Letenky jsou zatím v prodeji za ceny bez slevových akcí.
Letenky jsou zatím v prodeji za ceny bez slevových akcí.
tyhle dotace…. já nevim, proč už konečně naférovku nepřiznaj že tu budujeme socialismus.
Ten je tady de facto od r. 1948.
Proč prosím podporujeme z veřejných rozpočtů soukromý byznys hodně prosperující firmy?
Kde je v tom veřejnoprávní užitek?
Dotace třeba MHD chápu, dopravní obslužnost a omezení IAD (bez MHD by doprava ve městě zkolabovala). IDS podobně. Ale dotace na leteckou linku, wtf?
Funguje letadlo, přijdou lidé, podpoří letiště. Si myslím, že jednoduchá matematika, ne?
+ podpora cestovního ruchu
Od kdy jsou peníze soukromé firmy veřejným rozpočtem?
Od té doby, kdy onu „soukromou“ firmu vlastní město.
Bavíme se zde o BVV, ne?
Nebo už si snad ODS tu městskou firmu plně zprivatizovala?
Což pořád nedělá z firemních peněz veřejný rozpočet. To dělá až případná výplata dividend, která ale vyplacena vůbec nemusí být, pokud vydělané finance (zisk) jdou na provoz nebo investice firmy.
Aby nám to plnění klimatických cílů nevycházelo tak dobře…
Přesně tak. Napadlo mne totéž. Já v Brně vládnoucí ODS nerozumím. Pravice by měla být o péči řádného hospodáře a nikoliv o rozhazování veřejných peněz
ODS je pravice jenom na papíře.
Brno jako nový hub! S pomocí dotací navrhuju pro začátek zajistit i tahle nezbytná spojení:
BRQ-PED
BRQ-OSR
BRQ-KLV
BRQ-JCL
BRQ-UHE
BRQ-BTS
BRQ-PZY
BRQ-TAT
Krk je prd hrdelní, který pohrdá cestou prdelní…
Malažané již nyní houfně skupují letenky, aby svou návštěvou v jihomoravské metropoli roztočili kola místní ekonomiky.
Díky jejich penězům velkoměsto rozkvete do nebývalé krásy a prosperity a proto je tato směšně nízká finanční podpora z veřejných zdrojů zcela na místě. Vrátí se to mnohonásobně!
Musime setrit, proto budeme platit lowcost turistiku, meejks seencs
Ty máš nějaký akcie Veletrhy Brno, a.s., když tvrdíš, že to budeme platit? 😆
Já jakožto jeden spolupodílník organizace zvané stát, resp. statutární město Brno, tak jsem nepřímým spolumajitelem akcií BVV.
Takže ano, zajímá mne, jak dcera mé „firmy“ hospodaří.
Nepřímým, tzn. mít ho*no 😀 A nemusíš mít strach, firma má obrat 1,2 milardy Kč, zisk 300 mil. Kč, tak si asi nevede špatně a reklama za 4 mil. Kč jsou drobné. Min. 1% obratu na reklamu je běžná věc a jestli bude někde na šalině nebo palubním časopise je úplně jedno.
„Státní rozpočet má příjmy bilion, tam se výdaj 30 mega ztratí“ – takhle můžu taky argumentovat, žeano?
Zeptám se jinak: chová se BVV s péčí řádného hospodáře? Dokáže si tento svůj výdaj obhájit? A jak?
Bez ohledu na výši příjmů nebo zisku. Protože KDYBY nevyhodili tyto 3 miliony, POTOM by měli zisk ještě o 3M vyšší.
Vám těch 3M není líto? Vám se doma válí takové peníze, že vám nevadí jejich plýtvání?
Proč by se nechoval. Znovu opakuji, dávat 1% obratu na reklamu je běžná praxe. A reklamu v tomto objemu si obhájí každá firma.
Já se zeptám taky. Vám připadá lepší dotovat linku (nebo jinak zvýhodňovat) z krajských peněz, které mohou chybět jinde než prostřednictví výdělečné firmy, která má obrat především ze své činnosti? Tzn. její činnost není závislá na dotacích od kraje nebo státu
Proč dávají firmy peníze na reklamu?
Aby jim to přitáhlo nové zákazníky.
Jaké zákazníky výstaviště přitáhne reklama v letadle pro koupáky?
Nejde vždy jen o nové zákazníky, ale někdy stačí, aby se o firmě vědělo, přišla ve všeobecnou známost a taky díky ní zaplatila méně na daních 🙂
Ad váš dotaz: ptáte se, proč linku nedotovat přímo z krajských peněz? Tak to je falešné dilema, já nechci tu linku dotovat vůbec.
Stát / kraj či město má utrácet peníze jen za věci, kde je veřejný užitek a kde nefunguje trh. Letectví je celkem fungující trh, v osobě šéfa Ryanairu dost výdělečný, netřeba jej podporovat z mých daní.
Nebo vy tam nějaký veřejný užitek vidíte? Zkuste mi jej prosím popsat.
Ale vy linku vůbec nedotujete, nedotuje ji město ani kraj. Dotuje ji firma ze svých vydělaných peněz formou reklamy. Pokud by reklamu neplatila, tak bude mít firma vyšší zisk a akcionáři si vyplatí vyšší dividendy. Takže si člověk může zvolit, jestli je mu milejší, když soukromá firma zafinancuje lidem nějakou leteckou linku nebo firma vyplatí akcionářům o 4 miliony vyšší dividendy. Prospěšnější je dle mě první varianta.
Ano, akcionáři – město – si vyplatí větší zisk. Což už je příjem města.
BVV *není* soukromá firma. Je vlastněná městem, ne nějakou soukromou osobou nebo skupinou takových lidí.
Tedy, proč městem vlastněná firma dělá aktivitu, kterou snižuje dividendy plynoucí městu? To mne jako občana daného města zajímá.
Pokud je to 100% vlastněné městem, což jsem nezjišťoval, tak by vaše úvaha byla správná. Ale dle zveřejněných účetních závěrek v letech 2022 ani 2023 městu žádné dividendy vypláceny nebyly, takže z něj město žádný příjem nemá tak či tak.
Charita je potřebná…
Brno uz je na webu i Aeroitalia.
Koukám, zpátečka za 6 000,-. Ale jo, to v pohodě. Co je super, že dají koupit letenky s přestupem do Cagliari, Olbie, Comisa, Palerma a Catanie (pro mě top destinace – ještě mi tam teda chybí nějaká Kalábrie). Co zas není super je cena letenek 🙂
Tak ono to bude levnejsi, predpokladam obdobne jako lety do Lublinu. Ted je tam jen nastrel prvotni.
To jde prece i z Bergama za uplne jine penize.
Z Bergama je nejde koupit v rámci jedné rezervace. A taky tam lety tak dobře nenavazují.
Bude se létat na FCO nebo CIA?
FCO
Každý větší aeroklub v Česku je schopný získat běžnou linku bez dotací, jenom druhé největší město je tak blbé, že ji dotuje. I kdyby pak náhodou nějakého dopravce napadlo začít z Brna lítat, tak si řeknou – vlastně ne, to je Brno, počkáme nejdřív, co nám ta parta dementů dobrovolně zadotuje a pak se rozhodneme.
Ryanair bere podobné incentivy u letu do míň vytížených letišť skoro jako samozřejmost jen se tím nikdo nechlubí…
Snad se jednou dočkám linky Ostrava – Kanáry.
Pokud je to dotace na 1 sezónu tak to vychází 3 795 360÷((30×189+30
×197)×2) = 163,9Kč na sedačku
Dobrý výpočet! A přesně těchto 6-7 eur může být rozdíl mezi černou nulou a ztrátovou linkou.
Veletrhy Brno jako partner „koupácké linky“?
Jako Malaga je nádherné město a Brňákům tu linku přeji, ale spolupráce s touhle firmou by mi dávala větší logiku spíš u nějaké linky síťového dopravce do svého hubu…
Taky mi to nejde na rozum. Ta linka by se měla obejít bez dotací. A pokud ne, tak by prostě neměla být.
To město řídí primátorka, která sjíždí lajny koksu, co chcete.
To by mohl bejt v Malaze zajištěnej přestup na lety do Peru, Bolivie nebo Kolumbie…
Lajny koksu občas sjíždí kde kdo, stejně jako kde kdo pije alkohol. To samo o sobě není diskvalifikující.
Problém je spíš v tom, kde na to ti lidi berou love, že jo…
To je otázka míry. Jednou za čas se sjet si může dovolit i řadový zaměstnanec brněnského magistrátu ze své legální mzdy, nepotřebuje k tomu nutně brát úplatky 🙂
A že jste tak začal o úplatcích mluvit, zrovna v souvislosti s Vaňkovou, že.. 🙂
Problém je spíš v tom, že je to tak trochu nelegální a je to asi tak stokrát tvrdší droga, než alkohol. Srovnávat lajnu koksu s tím, že si dáte skleničku vína, nebo jednoho panáka je fakt absolutně mimo.
Na kokeši nevzniká fyzická závislost, tvrděj doktoři….
Sorry, ale kdyby na tom nevznikala závislost, tak by to nebyla droga Bylo by to legálně k prodeji a rozhodně by na tom mafie tak nebohatly, jak na na tom bohatnou.
Píšu fyzická. Něco jako bílý myšičky u chlastu. Těžkej alkáč může bez chlastu reálně umřít. Kokešák ne.
Ehm, ne. Koks je měkčí droga než alkohol. Viz např. https://www.google.com/search?q=cocaine+alcohol+comparison&udm=2
Co má prosím nějaká lajna,jak vy říkáte koksu s linkou z Brna do Malagy?
Zjevně nemá smysl v tom hledat nějakou hlubší logiku.
Taky mi to moc logické nepřijde narozdíl třeba od linky do Říma. Na druhou stranu, Veletrhy Brno měly loni zisk skoro 300 mil. Kč, tak ty 4 miliony jsou pro ně „drobné“. Navíc je dají do nákladů a ušetří na daních 🙂 Samotný kraj tedy nic nefinancuje. Taky je třeba brát v potaz, že Jihomoravský kraj letiště pronajímá, takže nemůže dát slevu na poplatcích. Předpokládám, že Pardubice a Ostrava, kde letiště provozují kraje, linky „financují“ pomocí nich. Takže linky podporují jen v jiné formě. Na závěr bych tedy řekl, že Brněnský model je výhodnější, protože ho kraj financuje pomocí své… Číst vice »
Tak to naprosto souhlasím.
Jak Pardubice tak hlavně Ostrava poslala krajem i městem stamiliony a např linka do Varšavy je pořád průšvih……
Pro úplnost je nutné dodat, za jak „výhodných“ podmínek kraj letiště pronajímá firmě, jejíž core business je něco úplně jiného než provoz civilních letišť.
Accolade se to letiště nemělo vůbec dostat do správy. To chtěli stejně jenom kvůli skladům, civilní letiště jim je jen na obtíž a nemají zájem na jeho rozvoji…..
Tak Brno potřebovalo tu dotaci proprat přes nějakou svou firmu, no.
Mohlo to dopadnout i hůř, z městských firem mohli vybrat třeba SAKO (svoz a spalovna odpadů).
Co je na Malaze nádherné? Ano, mají tam moře (a to bych se radši koupal spíš mimo město), ale zbytek celkem nuda… Ošklivé město to není, ale nádherná je podle mě teda Granada, Córdoba, Ronda.
To asi aby mohli Malagueños přiletět na hokej do naší nové Arény…
A sjet si lanovku.
Ale ta aréna už se aspoň staví.
To spis na moto GP
Který neni…