Ryanair v Praze posílil o další letadlo, v zimě bude druhým největším dopravcem na Ruzyni
Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Letecká společnost Ryanair se zimním letovým řádem opět navýšila svoji přítomnost na pražském letišti. Od neděle má na Ruzyni základnu
Dotaz: Podle čeho se počítá největší dopravce na letišti? Ryanair s pěti letadly je větší dopravce než Smartwings? Smartwings má v Praze (byť v zimě) jenom čtyři letadla? Neviděl jsem žádnou statistiku, ale měl jsem pocit, že Smartwings má víc letadel než ČSA. Nebo je to podle počtu cestujících nebo počtu linek?
Je to podle celkového počtu přepravených cestujících za rok. Ryan má menší sezonalizu přepravených cestujících než Smartwings, který pak „trhá rekordy“ v letní sezóně. Ryan to samé udělá za celý rok v rovnoměrnějším rozložení provozu.
To je potřeba se zeptat tiskové mluvčí ruzyně, jakou statistiku použili 🙂 V závislosti na tom, jak to má vyjít, aby byla tisková zpráva dostatečně bombastická, je možné použít různá kritería.. – počet bázovaných letadel – počet pohybů – počet cestujících – počet destinací Obecně se nejvíce používá počet cestujících. a pak také, jak budete počítat hybrdiy jako QS/OK. jestli je počítate extra podle čísla linky, nebo je počítate podle toho, na koho je rgistrováno letadlo, a nebo podle uplne jiného klíče. Dalším „fíglem“ může být, jestli počítají jen pravidelné linky, nebo i chartery 🙂 Vzhledem k tomu, že první… Číst vice »
1) Žádný hybrid OK/QS z obchodního hlediska není. Pokud se jedná o obchodní let ČSA, tak je to ČSA a je úplně jedno, čí mašina to letí. 2) Fígl jménem pravidelka vs. nepravidelka není. Počítá se celkový počet cestujících. 3) QS toho v zimě nalétá výrazně míň než FR. Jak jsem psal nahoře, QS dělá ten obrovský výtlak v létě, ale klidně 6-7 měsíců v roce FR preformuje co do počtu cestujících a pohybů lépe než QS. K tomu stačí data z FR24. 4) Je potřeba vzít v úvahu, že Smartwings má báze nejen v PRG (v létě i PED,… Číst vice »
Podle počtu cestujících. Smartwings mají velkou část kapacitu přes zimu v Kanadě.
Ryanairem nelitam a nebudu. Nevidim k tomu duvod .
OK, jsme rádi, že to víme 😀
Aktuálně s Ryanairem nelítám, protože na trase do Barcelony, kterou létám pravidelně, má lepší časy Vueling a i když je někdy mírně dražší je v ceně větší zavazadlo, takže z mého pohledu mi na trase do Barcelony nabízí lepší poměr cena (podobná) – výkon (dřív z Prahy tam, později od tamtud zpět a k tomu kufr)… Několikrát (21x) sem s Ryanair letěl a vždy sem dostal to za co jsem si zaplatil. Pokud by Ryanair letěl z Prahy v 7:00 a vracel se 21:00 klidně budu létat s ním i za cenu že si občas připlatím za větší zavazadlo.. Ten… Číst vice »
Škoda, že u nás nechce mít základnu třeba easyJet, ten Ryanair fakt není pohodlný a příjemný. Lepší ale něco než nic..
Jo, to ja si rikam uz dobre dva roky, kam vsude lita U2.
Přesně, moje řec!
A v čem ta nepohodlnost spočívá pokud to není tajný? Pro mě osobně patří jejich 737 se sky interior a těma novejma sedačkama k tomu nejlepšímu v economy podání a subjektivně to vidím daleko pozitivněji jak EasyJet nebo Wizz
je to prostě ryanair 🙂 a v mode je na ryanair nadavat, a vymezovat se proti nemu…
(jo, sam to delam .. nikdy bych touto spolecnosti neletel… ale zaplat panbuh za existenci ryanairu, wizzairu atd… i díky nim muzeme i s normalnimi spolecnostmi letat za minimalni penize .) )
Zrovna jsem se vrátil z Liverpoolu a létají fakt na čas, což se nadá říci o vlakové dopravě v Anglii.
Proč zrovna vlaková doprava v Anglii? Jaký je důvod porovnávat anglické vlaky a Ryanair? Proč to ne porovnat třeba s ČSA?