Ryanair uznal, že nevpuštění očkovaných cestujících bylo chybou personálu

Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště PrahaBoeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha

Handlingová firma požadovala po cestujících s platným očkováním test, desítky lidí neodletělo.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Kde sú teraz ti mudrlanti čo tvrdili že je to chyba cestujúcich? 🙂

Jaaa

Heh, 3 hodiny před odletem? Tak to už se vyplatí jet vlakem i 6 hodin.

Tomas

ale houby … zadny 3 hodiny pred odletem.

to jsou upone stejny “fake” jako pred covidem, ze mas byt na letisti 2 hodiny pred odletem 🙂

Petr

No dejme tomu. Ale kam tema našima rychlovlakama za 6 hodin dojedete?

Jaaaa

Moc nikam, no. :-/

Y.K.

Vídeň, Berlín… Jinak nic moc.

Grossák

Švédsko pro příjezd dokonce uznává očkování už 14 dní po první dávce.

RHood

Možná se ptám špatně, ale jak je to v této „turbulentní COVID“ době s aktualizací vstupních podmínek do jednotlivých krajin v systémech, které může handligový agent použít pro ověření podmínek vstupu nebo tranzitu při procesu odbavení ?

Anonymus

Ja bych to videl na chybu Menzies. Tam makaji opravdu mentosove

Zdenek

To je pravda. A na odbaveni zaměstnávají mladý a drzý fracky

RHood

Já bych se takhle nevyjadřoval. Kdo zná problematiku, tak ví a pamatuje si, jak se s tímto staff, a to je jedno jestli se jedná o Menzies, ČSA Handlig, Letiště Praha Handling s prominutím vyje…..o v posledních 15 letech.

Albert

Aktuálně fungují dvě metody. Bud aerolinka chce aby se podmínky kontrolovali v Timatic, a nebo (treba Ryanair) posílají vlastní dokumenty podle kterých je třeba postupovat.
Případné neshody se řeší většinou přes nějakou telefonickou linku zřízenou pro tyto účely aerolinkou. Nebo se v některých případech volá přímo na border control daného státu, pokud k tomu mají zřízenou linku.

Jaaa

„Pohraniční kontrola“ asi zní málo „letecky profesionálně“…

dub

vy ještě znáte slovník psáků?
jinak pro ty co neví tak myslím příslušníky bývalé pohraniční stráže

Dan

Takže to Ryanair vyřešil jako vždycky – svedl chybu na někoho jiného…

Samo

V praxi je to jedno. Ryanair uznal že cestujúci mali právo cestovať a teda majú nárok na kompenzáciu za denied boarding. Je jedno že to bola chyba handling agenta, to už je medzi FR a Menziesom aby si to vyriešili, z pohľadu cestujúcich podmienky porušil Ryanair.

Václav

Ten bordel je v techto dnech neskutecny a netyka se pouze Ryanairu. Uvedu priklad. Rakousko ma ve vyjimkach transit z videnskeho letiste do zahranici a v tomto pripade nevyzaduji pre travel clearance. Vysvetlujte to pak u gatu na tranzitnim letisti (v miste odletu problem nebyl) na druhe strane Atlantiku. Jeden pripad z okoli dopadl dobre (PTC vytvoreno tesne pred odletem na neplatnou rakouskou adresu) a jeden spatne. Aerolinky Lufthansa v Bogote a Austrian v USA.

Jakub

Proč mě děsíte? Ve středu chci letět právě z VIE do BCN a s tou výjimkou jsem počítal…
Můžu tedy poprosit o radu – co je nejbezpečnější? Při zpáteční cestě jim nahrát PTC pro Rakousko nebo ČR?
Díky předem za odpověď.

Václav

Staci vytvorit rakouske PTC, stejny den prijezdu i odjezdu, a dat tam nejakou adresu. Nemeli by to pozadovat, ale kdo vi. Rakouska policie to vyzadovat nebude, te staci nejak prokazat, ze hned opustite Rakousko (dnes uz asi ani to ne, protoze turismus uz je povolen). Samozrejme i nejaky cesky prijezdovy formular (v tom uz se nevyznam, jezdim pravidelne bez neho, protoze ho myslim nepotrebuji).

Ivo Smolek

Pokud se někdo svěří společnosti jako je Ryanair, jejichž úroveň personálu odpovídá úměrně jejich platům, který vyplývá i z ceny letenek, nemůže se podobným kouskům divit a může si za to sám.

Y.K.

To zase poněkud hrotíte. Cestující neodbavuje personál Ryanairu, ale handlingová společnos. V Ryanairu asi „jen zapoměli“ zkontrolovat správné podmínky a které předávají pro odbavení. Což je lidské, stát se může, ale měli by se k tomu postavit čelem a ne se vymlouvat, že to pohnojili „manipulační pracovníci“, což je směšné.

dub

nejlepší je být pilotem a mít vlastní letoun to potom máte po starostech

Albert

„Ryanair uznal, že nevpuštění očkovaných cestujících bylo chybou personálu“ je špatně napsaný titulek. Správně mělo být „Ryanair svou chybu svalil na handlingovou společnost“ Ryan totiž ani na svých stránkách ani v informacích pro cestující nereflektuje změny v podmínkách jednotlivých států, a zároveň vyžaduje po handlingových společnostech aby ale dodržovali to co v podmínkách uvádí on. Na emaily reagují se zpožděním, na telefonu vám řeknou, že ten dotyčný to nemůže rozhodnout a že máte postupovat podle instrukcí které Ryan poslal.

Leinad

Nevpusteni se stane, sou to lidi – ale co odmítnutí vydání papíru?

Petr

Tady jsou nejnovější pravidla pro cesty do jednotlivých zemí, která vydává Ryanair na svých stránkách a cestujícím je posílá do mailu
https://www.ryanair.com/content/dam/ryanair/comms-2021/NEW_Other_Markets_Travel-_Update_12JUL.pdf
U Švédska byl a stále je napsaný povinný test. O očkování ani slovo. U Česka tam mimochodem stále mají informaci, že ze zelených zemí lze jezdit bez formuláře, což už týden neplatí. Čili pokud handlingová firma postupuje podle podmínek dopravce a ten si podmínky může libovolně zpřísnit, tak myslím, že není o čem diskutovat.

Lukáš

Musíte si ale rozkliknout odkaz v tabulce, tam už je zmíněna i výjimka o očkování.

Martin

Tak byla to chyba handlingu, nebo dopravce, podle jejichz podminek handling postupuje (viz vyjadreni Letiste)? Pokud se nepletu, tak dopravce mel na webu uvedenu podminku na test. Tak by to tedy melo byt jasne pochybeni RYR

Poletucha15

Sam dopravce uznal ze slo o pochybeni jeho personalu, zminku o handlingu vidim poprve.

Ono celkove ten kdo meni ty podminky pro cestovani kazdej druhej den by mel jit sedet (timto pozdravuju pana Vojtecha).
Protoze bordel co v tom je je naprosto neskutecnej.

Martin

Dopravce informoval, ze odepreni bylo chybou handlingu (nikoliv nikoho z RYR) a ze pracovnici byli pouceni. V dalsim odstavci se pise, ze se handling ridi podminkami dopravce.

Takze od RYR je to takova omluva-neomluva a nadpis je tedy celkem zavadejici

Rampakk

Jedna se jednoznačně o chybu na straně letecké společnosti. Pracovníci handlingu Ryanair několikrát upozorňovali na nesoulad mezi podmínkami, ktere vyzaduje a ktere vyzaduje švédská vláda. Odpověď vždy byla řiďte se našimi pokyny. Za me je Ryanair to největší zlo na evropském nebi a to jak svým chovanim k zákazníkům, ale i k zaměstnancům a handlingovým firmám. A spousta letišt a místních samospráv by o jejich vyděračských metodách take mohlo vyprávět.

Zdenek

Chtělo by to ještě pozdravit Vojtechova náměstka přes předpisy Policara, ten za ty právní paskvily odpovídá….

Lukáš

A zkoušel jste si rozkliknout odkazy v té tabulce? Připomínám, že cestující byla očkována.

Martin

Ano zkousel. Treba napriklad Cernou Horu.
Chapu kam tim mirite, nicmene vsude se uvadi, ze Ryanair v pozadavcich uvadel nutnost testu

Samo

Je to jedno, handlingová spoločnosť reprezentuje dopravcu a z pohľadu cestujúceho vznikajú dopravcovi rovnaké záväzky bez ohľadu na to či zlyhá priamo on alebo ním najatý subdodávateľ.