Ryanair se stáhne z několika rumunských letišť, nedostal dotace

Boeing 737 společnosti Ryanair. Foto: RyanairBoeing 737 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair

Čtyři rumunská regionální letiště přijdou o více jak patnáct linek.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Tohle přesně vystihuje business model RYR – přeneseme část nákladů na ostatní a zisky si ponecháme. Jen by si pan O’Leary mohl odpustit své komentáře o tom, jak jsou ostatní dotováni a on jediný žádné dotace nechce… Ono by se rychle ukázalo, že za pár EUR se létat prostě nedá, kdyby měl RYR všude platit alespoň plné náklady.

Jan

Všiml jsem si do kolika rumunských měst létají, ale moc jsem to nechápal…

Profesor

Však je to dobře. Jen to stojí rozpočet hromadu peněz a vypálí se do vzduchu cisterna benzínu. Když to nebude sice to naštve Ryana a jeho akcionáře že nebudou sosat z eráru ale pro ostatní je to dobře. Kdo asi potřebuje lítat do Rumunska, nikdo žejo.

nadrazi

Jen ve Španělsku pracuje 1,5 milionu Rumunů, v Itálii to bude skoro milion. V posledních 10-ti letech odešlo na Západ 3,4 milionu pbyvatel Rumunska. Takže potenciál na úspěšné linky je u všech uvedených měst větší než u našich Českých Budějovic 😁

pony

na to se nabízí otázka, zda, pokud by to tak opravdu bylo, by to ta města a regiony dotovaly a proč by to probůh dělal…

odpověď samozřejmě je, že to je kravina a ta letadla jsou plná (jen za mírně nereálné ceny, pokud se do toho má započíst provoz letiště)

Gajda

Budou sosat jinde. Protože letišť je hodně a politiků stojící stůj co stůj o provoz na nich taky. Kdyby mohl Ryan do Budějovic, už by nějakou dobu lítal na Stansted.

marty-t2

A proč by nemohl ? Když tam bude moci v létě 2023 se svými Boeingy v létě pro Čedok lítat Smartwings na Rhodos a do Antalye, tak tam se stejným typem může přistávat i Ryanair, ne ? Nebude spíš problém v tom, že si není Ryanair jistý v tom, že v Budějicích a okolí nesežene dost cestujících ochotných platit v průměru dostatek peněz aby se mu to vůbec vyplatilo ? Pokud ano, pak zrovna ten Stansted by možná byl jedním z mála, kam by se z ČB možná jednou dalo létat. Akorát jestli kraji stojí letiště se 2-3 linkami za… Číst vice »

tom

Kategorie přiblížení a přistání za ztížených podmínek
nesplňuje požadavky Ryanairu (ve Varech zase nedostatečná šířka runwaye).

Gajda

Protože tam kde je Ryanair registrován mu předpisy nedovolují šířku dráhy 45 metrů, ale musí být metrů 50. Takže Budějovice jsou mimo hru. SmartWings a Pobeda lítaly se 737-800 i do Varů, Ryanair opět nemůže. Není to jen o tom, že může jeden, tak s tím letadlem smí všichni ostatní.

Apex

Nemáte pravdu…. Irské předpisy pochopitelně dovolují létat na dráhu 45 m, to je dnes standardní šířka pro letadla C kategorie; nepovolují 30 m (LKKV), pokud na každé straně není ještě zpevněný pás 7,5 m. Proto může RYR létat Memmingen, ale ne třeba Vary. Pokud jde o šířku dráhy, JCL bohatě splňuje, beton tam má šířku 80 m, dráha samotná je vyznačena na uvedených 45 m, takže mají 17,5 m zpevněný bezpečnostní pás…

Black

Velká dopravní letadla nelétají na benzín.

Jiří Kocurek

Nepřejícnost a závist fakta nepotřebují. Ani to, že letecký petrolej se nedá použít v benzínovém motoru, leda tak ve starém stabiláku značky Ignác Lorenz, Slavia… a nebo spálit v petrolejkách.
Perlička: V zemích třetího světa se údajně spotřebuje tolik petroloje na svícení, kolik ho spotřebuje letectví v USA.

Vladimír

Tak tam bude létat místi Ryanairu Wizz.

Dom

No uvažovali jsme jednou jestli by se při cestě na hory nevyplatil misto vlaku, konkrétně Vídeň Sibiu. Jenže příruční zavazadlo na 14 dni v Karpatech nestačí a pak už ty příplatky skáčou jedna báseň. Navíc jsou ty vlaky rok od roku lepší.