Ryanair se pustil do Kiwi.com kvůli vracení peněz za letenky. Špinavý trik, tvrdí brněnská firma
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Největší evropská letecká společnost Ryanair tvrdí, že části klientů nemůže vrátit peníze za zrušené lety, protože si koupili letenky přes
Kiwi refundace nemá vůbec zvládnuté. Nelze je kontaktovat, zákazník je odkázán na komunikaci s aerolinkou. Aerolinky (Ryanair) aspoň komunikují a vystavují vouchery. Bohužel pouze na zhruba 80% zaplacené ceny. Zbylých 20% zůstává u Kiwi a nelze je dostat zpět. Tohle je pro Kiwi dost velký průšvih.
zkusenost s wizz air.
pozadano o refund.
vraceno 110% v podobe kreditu.
Je tu někdo se zkušeností vrácení peněz prez eSky? Letenky zakoupene s odletem Ryanair. A do ted (od brezna) nevraceji penize ..
eSky je asi největší odpad, který znám. Letenky jsem přes ně nekupoval a nikdy bych to nedělal, ale mám zkušenosti z rezervací hotelu, kdy nebyli schopni rezervaci 3 týdny potvrdit a pak z mě dělali akorát vola, takže doporučuji se jim vyhnout.
Kiwi je navonena bida
To je sice pravda, ale vyhledávač spojů nemají vůbec špatný.
On si fakt nekdo pricetny kupuje letenky pres tyto zlodeje, kteri vybiraji poplatky za batozinu, ktera jiz JE v cene letenky?
Kiwi má nějakej zisk, mají náklady a každýmu, kdo má trošku rozumu musí být jasný, že letenku co koupí za 29,99€ prostě za tu stejnou cenu neprodají, to by se jim nevyplatilo. Pak je jen otázka jak moc fér si ty peníze od tojo spotřebitele vezmou. Já sám bych přes ně nekoupil nikdy nic
no, ono letenku “s baglem” cestujicimu prodat jako “bez baglu” a nutit ho to koupit znova …. je trosku chucpe. na tom se shodneme, ne?
Oni mají i běžné provize od aerolinek jako každá OTA. Kromě některých lowcostů jako je třeba ten Ryanair.
no to fakt nemaji. naprosta vetsina (ale jako fakt naprosta) vetsina tarifu je bezprovizni.
marzi OTA tvori “servisni poplatek”.
Kiwi může být dost výhodný, pokud potřebujete garanci přestupu u letů nespolupracujících společností. Případně si přes něj můžete koupit i garantované přestupní lety s lowcostama jako Ryanair, které nic takového běžně nenabízejí. Jinak to asi nemá smysl.
Přečte si podrobně podmínky za jakých vám ten přestup „garantují“.
Ryanair na nektere linky prestupy nabizi…
Zrušené TGV Paříž – Barcelona s jízdenkou koupenou u Kiwi. Do reklamačního formuláře zaslán přímo i odkaz na instrukce dopravce (šlo o dlouhodobější mimořádnost). Po 35 dnech bez odpovědi mi přišla reakce ve smyslu, že jim prodejce sdělil, že o refundace lze žádat pouze osobně a ať si to vyřeším sám. Důrazně doporučuji se té společnosti vyhnout obloukem, jejich podpora je naprosto nepoužitelná.
A Smartwings ČSA vraci penize? Pochybuji.
To musí být dar do jakéhokoliv tématu tupě přidat v komentáři OK nebo QS …..
a může za to kdo? no přece Kalousek!
No spis Tvrdik 🙂
🙂
Smartwings nabídl jen vouchery s roční platností a když jim napíšete, že jejich „velkorysou“ nabídku nepřijímáme a že si žádáte vrácení peněz, tak mlčí.
Otázka: proč zadává falešná čísla platebních karet
Odpověď: zákazníkem aerolinky, kupuje od ní letenku
Zatímco otázce se nedostalo ani náznak odpovědi, tak v „odpovědi“ Kiwi uvedlo zcela nepodstatnou věc.
Chápou vůbec v Kiwi význam slov v Českém jazyce? Nebo sami sobě takto hloupou odpovědí dobrovolně snižují důvěryhodnost?
Tomas: kiwi.com kupuje letenku od aerolinky uplne stejne,jako kdyby si ji koupil pan Novak od aerolinky. V tom neni rozdil. Kiwi.com proste pres rezervacni system koupi letenku od Raynair a dal ji preprodava v kombinaci s dalsimi lety v jednom itinerari koncovemu cestujicimu. Je to jednoduchy, az je to genialni.
„Falešné“ číslo kreditní karty vyžaduje „poměrně“ nově předpis EU. Resp. ono je jednorázové na transakci, takže obchodník nemá vidět, co se dostalo platební bráně. Týká se to transakcí, které jsou zadávány přímo přes bránu a obchodník tak informace o kartě nevidí. Ryanair má evidentně starší (a pro zákazníka v některých ohledech ne až tak bezpečný) systém, kdy se údaje o kartě zadávají na jejich stránky a až odtamtud to putuje na platební bránu. Mimochodem – tohle ztěžuje implementaci 3DSecure ověřování, proto je na to EU alergická. Takže jestli chce Ryan na někoho nadávat, tak ať to zkusí na úředníky v… Číst vice »
Ono kiwi ma nejakou duveryhodnost? Vzdyt je to snad nejhorsi prodejce letenek vubec…
A k čemu by měl Ryanair znát číslo mé platební karty? Když platím kartou třeba na Alze, tak Alza se také nedozví číslo mé karty, dostane od platební brány banky jen nějaký kód (autor článku by ho nazval falešným číslem karty).
Od lidí v bankách vím, že nejčastěji dochází k úniku čísel karet právě při platbách na booking.com, čínských eshopech, příp. stránkách typu Ryanair, které nepoužívají nejmodernější zabezpečení.
netusim 🙂 jen pisu jak jsem
pochopil, o co jde. nic vic.
booking.com hotelum neposila cisla karet od zakazniku, ale generuje tzv. virtualni kreditni kartu (na ktere je castka za ubytovani minus provize), kterou potom pouzije k zaplaceni hotelu. Samotny booking.com ma certifikaci PCI (jinak by s kartami ani nemohl pracovat). K uniku cisel karet muze dojit v hotelu, pokud zakaznik plati az na miste.
Ale ne vzdy tomu tak bylo. Pred 10 lety jsem prisel do hotelu v BE, ktery jsem rezervoval pres booking.com a pani na recepci vytahla potvrzeni z bookingu, co mela zalozene a na nem cislo kreditky napsane rukou. No malem me odvezli, jak jsem to videl. Jak se k tomu mohla dostat jinak, nez pres booking nevim. CVC tam byl taky, ale jak jsem psal, byl to rok 2009 😀
Falešné neznamená zfalšované. Znamená to jen, že koncový prodejce (aerolinka) nevidí kdo zaplatil, vidí „vytvořenou“ kartu prostředníka. Je to dost logický postup, protože třeba Ryanair prostředníky hodně nerad.
Však on to ten fenomenální miliardový startup zvládne.
Kiwi.com je takřka dokonalý příklad toho jak snadné je vydělávat na lidské hlouposti, omezenosti a neznalosti. Absolutně nechápu jak tenhle pseudo-byznys dokáže reálně fungovat a generovat zisk, prostě mi přijde že je to celé proti zdravému rozumu… Přiznávám že nemají špatný ten vyhledávač a produkt “garantovaný přestup na lowcostu” může znít lákavě, ale to je tak vše. Je mi až smutno z toho že zřejmě mnoho lidí dokáže vyhazovat peníze a živit tak tuhle nesmyslnou a zbytečnou firmu, která nic vlastního nemá a nevytváří a jen “tupě přeprodává letenky tupcům”…
Já stále čekám na peníze od Easy Jet a kde nic tu nic.
Stále čekám na vracení peněz od EasyJet a kde nic tu nic.
to nejsi sám. U většiny airolinek je to ještě na dýl, Austrian, TAP, Swiss, SWG… minulý týden mi dorazila Lufthansa, ale za letenky z března. Přišel jim cash od státu, tak to vyplatili 😀
Smartwings zatím mlčí ohledně vyplácení, zřejmě také čekají až podojí stát.
od ty doby co kiwi koupili Amici, tak se mi zda ze se Dlouhy zblaznil..
Tak snad má jít refundace tak jak byl i nákup, Ryanair má vracet Kiwi a ti svým zákazníkům.
Hlavní problém spíš bude v tom, že ten žebrácký Ryanair chce maximálně rozdávat kupóny a ne podle zákonů vrátit hned jak je vyzván peníze, a Kiwi se samozřejmě na rozdíl od slabších individuálních zákazníkům k nějakým trapným kupónům nedá přemluvit.
hlavni problem je v tom, jakym zpusobem nakupuje kiwi letenku.
pokud to chapu dobre, tak dochazi k tomu, ze oni letenky (na rozdil od normalni agentury) plati virtualnimi kartami pod jmenem cestujicich, a pak je problem s vracenim na tyto karty
Ano, ale to není nic proti ničemu. nejedná se o nezákonnou transakci. Dopravce má vrátit Kiwi-ům, kiwi-ové mají vrátit lidem.
Naopak to je „nově“ požadovaný proces. Obchodník nevidí kartu zákazníka, vytváří se tam virtuální.
https://www.globalpayments.cz/cs-cz/blog/2019/04/29/eu-zprisnuj-pravidla-pro-e-shopy-a-zabezpeceni-plateb
https://www.epravo.cz/top/clanky/silne-overeni-klienta-pri-poskytovani-platebnich-sluzeb-109952.html
A proč ty virtuální karty Ryanairu nevadily, když od nich peníze inkasoval, hmm?
Jestliže přijmu od někoho peníze za službu kterou neprovedu, mám peníze vrátit. Jestliže tam je nějaký technický problém, jak složité je např. napsat seznam cestujících a jejich výši refundace jako jeden seznam a poslat všechny peníze na jeden účet Kiwi? Ať si to pak Kiwi rozdělí svým klientům sama..
Koupě letenky u dopravce je vždy nejlevnější. Nechápu ty, co si kupují letenku přes naprosto zbytečného zprostředkovatele, např. uvedená KIWI. Těžko pochopitelné…nicméně KIWI má dost velkých finančních problémů sama se sebou, takže na tom něco pravdy bude. A hodně lidí má nyní s vracením peněz od KIWI problém. Takže k čemu zbytečné zprostředkovatele..??
letenka u aerolinky nemusi byt nutne nejlevnejsi. jsou portaly, ktere nabizi letenky levnejsi diky tomu, ze to obchoduji v absurdnich menach a vyuzivaji rozdilnych cen pro jednotlive oblasti.
problem je, ze nakup u techto agentur je dost rizikovy a specialne v pripade, kdy dojde ke zruseni letu a nutnosti rebookingu, je to pak peklo na zemi.
obecne plati, ze nakup primo u aerolinky je nejbezpecnejsi. a v pripade zmen i nejpraktictejsi.
Docela bych polemizloval s tím, že: „obecne plati, ze nakup primo u aerolinky je … v pripade zmen i nejpraktictejsi“. Za poslední dny jsem strávil několik hodin čekáním v telefonické frontě na call centru Lufthansy z důvodu změn letenek u zrušených letů. To se mi u prodejce nikdy nestalo…
tak jsou vyjimky potvrzujici pravidlo 🙂 a je ponekud specialni doba….
koupě letenky přes agenturu má své pro i proti. Za servisní poplatek vám účtovaný je zprostředkování všech formalit ohledně refundace, případně změny na letence. V tuhle dobu je zázrakem se kamkoliv dovolat v řádech minut, spíše se to počítá na desítky minut, občas i nějaká ta hodina tam padne. A je jedno jestli je to call centrum Lufthansy, Swissu, Brussels, KLM, AF, ČSA, atd, případně letušky, Studentů a jiných. Ale plně osuhlasím, že nákupy letenek přes agentury typu eDreams, GotoGate, ESky, Tripair, apod. je díra pekelná. Cena hezká, ale jen do doby, kdy se něco stane (změnu, refundace, zrušení letu).… Číst vice »
KLM/AF/Delta… nevím teda jak vy, ale zrovna pred tremi dny jsem tam volal .. dovoláno za 2 minuty. lufthansa je otřesná. tam jsem nevydržel, a po hodině to položil. a bacha .. s tím servisním poplatkem .. to vůbec nic neznamená. např. pokud u letušky aerolinka zruší letenku, tak si letuška napočítá další servisní poplatek za to, že vám pošle peníze zpátky. agentura má jedinou výhodu – jejich webový vyhledávače občas najdou některé zajímavé interliningové letenky, které aerolinky nenabízí (protože preferují svoje lety, codeshary a jen vybrané interliningy)-. navíc realita, např. při změně letenek kvůli tomu, že dopravce zrušil lety,… Číst vice »
Musím říci, že s agenturními letenkami jsem neměl problém tohoto druhu, ale je to doba předcovidová a určitě to není univerzální obraz. Když stávkovala Lufthansa, 12 h před odletem mi poslali SMS, že první let nebude, interkontinetální z FRA ano. Zkoušel jsem ihned volat, ale stávka je stávka, postižených je hodně, na Lufthansu se nedalo za boha dovolat. DoS. StudenAgency volala za dvě hodiny a nabídli náhradní trasu s tím že mám 3 s na rozmyšlenou. 🙂 Docela jsem to kvitoval, když aerolinka nebyla schopná vyřizovat miliony telefonátů.
Také jsme jednou při letu do jedné docela netypické destinace využili agenturu se sídlem v Řecku. A co čert nechtěl, let tam s jedním přestupem byl zrušný a chtěli nás poslat křížem krážem na 3přestupy. To jsme odmítli. Jednou jsme se dovolali na záznamník, podruhé celkem sympatické paní a po cca 10min. telefonátu bylo vše vyřešeno. Poslali nás s jinou společností, pro nás to bylo dokonce nakonec výhodnější. Změna itineráře přišla obratem, vše bylo v pořádku. Měli jsme štěstí. 🙂
A měli jsme i dobré víno zdarma na palubě, i když nám o to víno nešlo. A bez řečí s úsměvem i dvě sklenky na delším úseku letu (pouhé 2 roky zpět). 🙂 Bylo to příjemné.
Super. A co zajímavého vás ještě potkalo?
Mel jsem koupeno pres gotogate a resil jsem zmenu primo s aerolinkou a v pohode. Pravdou ale je, ze jsem nechtel vracet penize, jenom zmenit itinerar.
Ale jako pravdou je, ze nekam se dovolat je na dlouhy lokte, ale ty procesy jim taky zabiraj neskutecnyho casu. Napr. TAP me nejdriv asi 10* vyhodil po cca 5 minutach z fronty a kdyz to nakonec po dalsich asi 45 minutach nekdo zvednul, tak jim to zabralo 20 minut mi prehodit letenky.
Uplne nechapu, proc aerolinky trvaj na volani a nezapracovali na rozchozeni on-line zmen.
nemáte pravdu. již několikrát jsem koupitl letenku přes nějaký server levněji, jak v jejich (dopravce) íšopu.
Mám podobnou zkušenost.
Nechápu v čem spočívá výhoda zakoupit předraženou letenku přes Kiwi, než přímo u dopravce.
Že vá v případě přestupů sestaví celkově nejlevnější dostupnou cenu za kompletní cestu.
nic takoveho vam kiwi neudela 🙂
jejich garance prestupu je defakto podvod, a jeho podminky jsou nastaveny tak, ze k nemu v podstate nikdy nemuze dojit.
neni problem kupovat letenky pres letusky, kralovny a podobne portaly (i kdyz to je krajne nevyhodne, a vzdy je pro zakaznika vyhodnejsi kupovat primo u spolecnosti*), ale kiwi v zadnem pripade.
* – jsou specificke situace, kdy je neutralni vyhledavac jedinou cestou jak danou letenku koupit, ale nenastava to casto
Jak píše Tomáš, zaplatíte celkově více, ale skutečná garance přestupů je téměř žádná. Souhlasím s tvrzením, že se jedná defakto o podvod.
Ač nemusím ani jednu z těchto dvou společností, klonil bych se spíše k FR než ke kiwi.com. S Kiwi mám bohužel jen ty nejhorší možné zkušenosti.
Jen si vyzkoušejte na https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/refund-voucher jestli se Vám to povede, budete v kruhu všech různých odkazů, všude možnosti akceptovat voucher, ale tlačítko na refundaci nikde nenajdete!!!
Mám úplně stejné zkušenosti ………
Jsem klientem Ryanairu a přes jejich weby se nelze dostat k refundaci. Kiwi.com mi maximálně pomohli se vším support.cz@kiwi.com pomohlo. I na chatu Ryanairu jsem čekal přes 20 minut na reakci. Je sprosté od Ryanairu, že klientům neumožňuje na jeden klik refundaci. U Wizz airu, také koupeno přes Kiwi.com už mám peníze dávno na účtu. Kiwi opravdu nic nezadržuje.
To je zajímavé, že mě Ryan vrátil peníze…
Business model dříve velebené kiwi.com zjevně začíná drhnout;)
Tak bohužel v tomhle případu věřím RYR. Pamatuji si když za námi bylo na jednání KIWI, tak nam přesně tento popis popisovalo a naše platební brána je neustále přes wirecard je blokovala, protože si myslela, že se jedná o kradenou platební kartu.