Ryanair se pustil do Kiwi.com kvůli vracení peněz za letenky. Špinavý trik, tvrdí brněnská firma
Největší evropská letecká společnost Ryanair tvrdí, že části klientů nemůže vrátit peníze za zrušené lety, protože si koupili letenky přes
Největší evropská letecká společnost Ryanair tvrdí, že části klientů nemůže vrátit peníze za zrušené lety, protože si koupili letenky přes servery, které jim poskytují falešné údaje. Mezi nimi uvádí i tuzemskou společnosti Kiwi.com.
Rynair v tiskové zprávě uvedl, že do konce července vrátí peníze za letenky ze zrušených letů už 90 % zákazníkům. Firma současně zveřejnila video pro zákazníky, kteří si koupili letenky přes servery jako Kiwi.com. Ryanair proti nim dlouhodobě bojuje a tlačí zákazníky ke koupi letenky přímo přes své stránky.
„Tyto servery nám poskytují falešné údaje o zákaznících, jména cestujících přidávají k virtuálním platebním kartám. To nám brání v tom, vyplatit tyto peníze přímo zákazníkům Ryanairu,“ uvedl šéf Ryanairu Eddie Wilson.
Ryanair oznámil, že připravil nový proces pro zákazníky těchto serverů, jak se mohou dostat zpět k penězům. Musí vyplnit speciální formulář. Ryanair se současně obrátil na úřady, aby postup podobných prodejců letenek prošetřil.
Kiwi.com v prohlášení ke zprávě Ryanairu uvedla, že jde o špinavý trik. Svým zákazníkům zatím vrátila firma peníze za méně než čtvrtinu letenek, přesné číslo neuvedla. „Jsme překvapeni, že Eddie Wilson veřejně vystoupil a přiznal, že společnost Ryanair zadržovala peníze našich zákazníků a neuvolnila refundace jen proto, že se jí nezamlouvá náš byznys model,“ uvedl Oliver Dlouhý, zakladatel Kiwi.com.
„Doposud společnost Ryanair předala 10 procent svých závazků a očividně se pokouší poškodit vztahy s našimi zákazníky,“ dodal. Na dotaz, proč zadává falešná čísla platebních karet, firma odpověděla: „Kiwi.com je zákazníkem aerolinky, kupuje od ní letenku, aby vytvořil itinerář, který následně prodává zákazníkovi a poskytuje mu výhodnější nabídky a spojení, které mu šetří peníze. Některým aerolinkám se toto nezamlouvá a nechtějí, aby zákazníci tyto nabídky viděli,“ uvedla společnost na dotaz deníku Zdopravy.cz. „My zůstáváme věrni našemu závazku poskytnout zákazníkům co nejlepší cestovní možnosti a unikátní trasy navzdory tomu, že se to některým aerolinkám nemusí líbit,“ dodal Dlouhý.
Na Facebooku je několik veřejných skupin, kde si zákazníci Kiwi.com stěžují na dlouhou dobu refundace.