Ryanair roste v Pardubicích. Spustil linku na Mallorcu, přidá spojení do Malagy
Slavobrána na prvním letu Mallorca - Pardubice. Zdroj: Letiště Pardubice

Mallorca je pro pardubické letiště již třetí pravidelnou destinací.
Já bych ocenil lety do Itálie, tak snad se taky dočkám.
Tak kde jsou ty oslavné články ohledně rozvoje linek na tomto údajně zbytečném letišti .. 🙂
To místní pan spolumajitel v rámci objektivity nepřipustí !!
bude nás tady krmit nezbytností desítek miliard na stavbu zbytečné rychle železnice do Liberce ..
Nevím, jestli tu padlo slovo „zbytečné“, ale docela se tu probírají ztráty krajských letišť, které kraje neustále sanují.
Zejména těch letišť, která nemají vojenské využití a kraj to cáluje celé.
Tak to máme přes zimu Malagu z Ostravy, Brna, Pardubic a samozřejmě z Prahy…. jsem zvědavý zdali se podaří linku udržet všem regionálním letištím…… hlavně přes tu zimu.
Nevím, jak vy, ale já bych tam letěl PRÁVĚ přes tu zimu. Ale asi v tom nejsem mainstreamový cestující.
Proč ne, jen je k tomu potřeba, aby takových jako vy bylo cca dalších 30 000 z každého uvedeného regionálního letiště (zimní letový řád 25-26 zahrnuje 22 týdnů a uvažuji 2 lety týdně).
Asi bude záležet i na CK, co budou ochotny a schopny potenciálním zimním klientům nabídnout: podle médií je ve Španělsku údajně o takovou klientelu zájem, protože letní sezóna je tam už turisty silně přetížená, ale v zimě nejsou dostatečně využity ani ty kapacity, které by mohly úspěšně sloužit celoročně. A zimním dovoleným v teple nahrává i španělské klima.
To nepochybně, ale pořád se bavíme o 30000 cestujících z každého letiště. Nehledě na to, že Španělsko je mimo hlavní charterovou sezónu destinace, kam většina cestuje bez CK.
No, však jsem přece také napsal, že bude záležet i na CK, co budou ochotny a schopny potenciálním zimním klientům nabídnout: kde není nabídka, těžko může být i nějaká větší poptávka, a tu, která je, si musí řešit individuálně i ti, kteří by jinak služeb CK třeba rádi využili. Pokud se nemýlím, pořádal tam v minulosti někdo, snad Němci, mimo hlavní (letní) sezónu ve větším rozsahu zvýhodněné zájezdy pro seniory, a i v tom smyslu je možná pro CK stále dost velký prostor k podnikání. A pak jsou tu přece i rodiny s malými dětmi, které také musejí brát ohled… Číst vice »
To už mají více linek než z Brna ne? 🙂
Ale na počet letů Brno vyhraje, protože Stansted létá 5x týdně, jen na zimu ještě lety naplánovaný nejsou (ani z Brna, ani z Ostravy). By ho mohli vrátit i do Pardubic 🙂
No je taky dost možné, že na zimu bude vést na počet letů Ostrava.
To je dost pravděpodobné i díky LOTU. Ale taky bude záležet, jestli z Brna bude od podzimu Amsterdam…
Matika ti nikdy moc nešla co? 😀 Od kdy je 4 je víc než 4? A to nepočítám u Brna dvě linky od Air Montenegra do Podgorice a Tivatu, které se taky dají považovat za pravidelné
Brno – Londýn, Bergamo, Malaga, Řím, Podgorica, Tivat. Pokud ale myslíte pouze linky Ryanairu tak máte pravdu. Navíc mají přislíbenou další od Ryanairu na příští jaro. Ještě ovšem nespecifikovanou kam.
A od zimy: Brno – Londýn, Malaga, Ostrava – Varšava, Londýn, Girona, Malaga. A jsem zvědavý jaké budou frekvence linky Brno, Ostrava – Londýn.
Pro ty, co nemají auto je dostupnost na letiště MHD omezena pouze 14-ti spoji týdně a to pouze jen v některé dny. Ostuda pro město, které se chlubí, že má mezinárodní letiště.
Ty ostudo, MHD je načasovaná právě podle časů příletů a odletů, protože jindy nemá smysl, aby tam zajížděla. Takže dostupnost MHD je výborná, přesně vyhovující potřebám leteckých cestujících.
Pravdou je, že to není pro všechny lety, ale pouze pro pravidelné linky, cestující z ostatních spojů musí využít zastávku Letiště, která je asi 900 m od terminálu. Tam jezdí dostatek spojů, ale řešením bude plánovaná lávka přes Bylanku k zastávce Popkovice hostinec, která je od letiště nejblíže.
Ano, na chartery to MHD navedené není, ale reaguji na pravidelný provoz vzhledem k tomu, že nová linka má být pravidelná 🙂
Pardubický DP bych nepodceňoval: myslím, že kdyby se ukázala potřeba obsloužit letiště i pro charterové lety, určitě by to uměl zajistit také: problém je ovšem v tom, že spolehlivost letového řádu je v případě charterových letů dost malá, takže obsloužit plánované časy odletů by jistě možné bylo, ale jezdit tam kvůli příletům by se asi často nevyplatilo – leda by tam DR na operativní objednávku letiště posílal zálohu podle aktuální doby příletu.
Hodil byste sem odkaz na tu plánovanou lávku přes Bylanku?
Bylo to už v původním projektu, nebo minimálně vizualizaci… Potom se to při stavbě asi zrušilo, aby se ušetřilo. Tato záležitost se poté projednávala mimo jiné na letošním lednovém zastupitelstvu města, vyjadřovala se tomu náměstkyně Klčková (její FB): ,, Vykoupíme pozemky v Popkovicích. Ty jsou potřebné pro výstavbu lávky přes Bylanku, díky které dojde k výraznému zkrácení cesty pro cestující, kteří pojedou na letiště MHD a také k dalšímu napojení pěších a cyklistů na stávající cyklostezku směrem k letištnímu terminálu.“ Odkaz na původní projekt: https://aga-letiste.cz/reference/novy-letistni-terminal-jana-kaspara-pardubice/?portfolioCats=9
Zajímavé: „Navržená celková roční kapacita je cca 250 000 pasažéru za rok“ – takže se zdá, že by letos mohli třeba být už i „na svém“ …
To však není reálná kapacita terminálu, jedná se o hodnotu, která byla schválena v rámci EIA, takže když bude chtít odbavit více, tak ,,stačí“ udělat nové posouzení. Po letošní dostavbě ten terminál nebude o moc menší, než je třeba v Brně.
To nerozporuji, jen jsem chtěl poukázat na to, že Pardubice už skoro dosahují svých cílů, na které byla (snad) vypočítána i ekonomika toho provozu, takže možná další frekvence by mohla mít konečně i kýžený větší ekonomický efekt.
A propos: přál bych i letišti v ČB, aby brzy dopadlo podobně.
Když nemám auto a chci odtamtud jednou za půl roku letět, je velký problém se tam nechat odvézt?
Navíc existuje i taxislužba, od nádraží to na letiště není daleko a vzhledem k tomu, že Pardubice jsou spíše „venkovské“ město, tak tam asi ani ceny taxislužby nebudou příliš drahé (rozhodně budou mnohem levnější než v Praze).
Nerozumím , proč není udělaná ta lávka z ulice Žižkova … rozhodne pro pěší nebo kolo by to nemohlo vyjít nijak draho ..
za 3-4 minuty byste pěšky došli na zastávku velké restaurace u Pilařů, kde staví autobus číslo 8 a pak další 4 linky, které jezdí do okolních obci ..
Pozemky 342/8 a 359/26 ( pokračování ulice Žižkova přes Bylanku ) jsou v majetku města .
Taxi? Překvapuje mě, že někdo letí na dovolenou a má tak napnutý rozpočet, že nezbydou 2 stovky na taxík. Takhle napnutá dovolená by mi za ty nervy nestála.
V Pardubicích to z nádraží na letiště asi ani dvě stovky nebudou – tipoval bych tak jen něco okolo poloviny.
Úspěchu Španělska se nedivím. Země, kde si na své přijde jak klasický letní koupák, tak dálkový pěší turista, tak i lyžař. Navíc Španělsko je v mnoha směrech relativně levná země, člověk tam nenechá za dovolenou majlant. Létám tam rád, je to tam fajn. 🙂
Je tam klid, čisto, relativně levno, super VRT, příroda, moře, jídlo, památky… Safra, asi si zas naplánuju výlet. 😀
Souhlas, letos jsem byl ve Španělsku už 2x, na podzim nebo v zimě se tam podívám snad ještě jednou. Úžasná rozmanitá země (něco jako Itálie).
A bude s odletem z PED? 😄
Jako obyvatele v. Čech mě tato zpráva samozřejmě těší, ale jsem zvědav, jak se ty linky udrží. Zrovna Malaga bude poměrně dobře obsloužena z Prahy (viz i dnešní oznámení SW). U Pardubic hraje významnou roli i blízkost Prahy, která tyto linky drží nad vodou, minulý rok byl každý 8. cestující v Pardubicích obyvatel hl. města…
1 z 8 cestujících z Prahy, když Praha má 1 z 10 obyvatel republiky je číslo co se očekává. 12 % bych řekl že to úplně nezachranuje.
Pardubice jsou pro kolenovrty. Parkovani zdarma a cestovani Ryanem relativne za hubicku.
nekdo rika „kolenovrt“, jiny treba „ekonomicky uvazujici“.. letenka s ryr muze stat stejne jako parkovani v prg
Bude konkurence, což je fajn…
Proč hned konkurence? Není rozumnější vidět v tom spíše rozšíření nabídky, aby bylo uspokojeno více potenciálních zájemců?