Ryanair představil poválečné plány pro Ukrajinu, investuje tam až tři miliardy dolarů
Návštěva Ryanairu na Ukrajině. Zdroj: Ryanair
Dopravce se zavázal vrátit na Ukrajinu do osmi týdnů od znovuotevření jejího vzdušného prostoru.
Plány sice hezké, ale konec války v nedohlednu a její konećný výsledek ještě dál.
Tak tu příležitost na Ukrajině cítí hodně států/společností. Stačí se podívat jak se zničehonic začala angažovat taková Francie.
Doufám v otevření linky z ukrajinského Simferopolu do ČR, či PL. V Oděse u moře jsem už byl, další plán je dovolená u moře na ukrajinském Krymu.
Já bych se moc rád projel tím jejich meziměstským trolejbusem. Nejlépe v trolejbusu Škoda, snad jim tam zbyl nějaký muzejní kousek aspoň na objednávku.
Ryanair bude mit na Ukrajine volne pole pusobnosti. Wizzair si na Ukrajine, diky soucasnym postojum Madarska, hold asi uz neskrtne.
Tak ze soukromých nízkonákladovek se bude angažovat SkyUP. A nedivil bych se, kdyby toho chtěl využít třeba i airBaltic.
Skyup ještě žije? Ti měli hroznou smůlu, začali lítat a šup covid jim sebral zákazníky no a loňská invaze je dorazila už úplně. Jednou jsem se stihnul využít z Gruzie do Oděsy.
Airbaltic je státní dopravce, jehož úkolem je napojit Pobaltí na Evropské destinace. Sice volí jen takové, kde dokáže generovat zisk, ale i tak je omezen. Takže Ukrajinu s Pobaltím určitě spojí a víc asi nic. Otázkou je, jaká bude situace po skončení bojů v Bělorusku, zda půjde použít jeho vzdušný prostor a bude to bezpečné.
Koncem roku 2021 se Ukrajina stala členem ECAA (jednotného evropského leteckého trhu), což pokud se nepletu vylučuje možnost bilaterálních omezení. Wizz v reakci na to plánoval na léto 2022 spuštění více než 20 linek, k čemuž už logicky nedošlo. Ale předpokládám, že kvůli Wizzu Ukrajina tuhle dohodu rozhodně vypovídat nebude, takže si nemyslím, že by jeho expanze byla něčím omezena – kromě konkurence Ryanairu.
tohle by mohla byt i šance pro ČSA. Ukrajina má petenciál velkeho rustu jakmile válka bude ukončena.
Prevalcoval by je efektivni Ryanair.
Proc by CSA melo mit bazi na Ukrajine? Max tak jednu dve linky do Prahy .
Co by tam jako předvedli s dvěma letadlama? 😀
tak csa brzy bude mit vic, jak dve letadla.
asi to jeste nedorazilo na plochu.
Tak na ploše vždy platilo, že dokud to tam nestojí, tak se tomu nevěří.
Co se říká venku za plotem? 🙂
ČSA?
Nechápu proč to negativní hodnocení..
Před Covidem byl velký zájem na Ukrajinu s ČSA, takže můžou to zkusit
Zkusit to samozřejmě můžou, ale budou muset ceny nastavit těm Ryanairu, jinak s něma nikdo moc lítat nebude.
To je otázka na zvážení, možná pokud by tam většina lidi létala s batůžky. Pokud tam ale většina lidi nebude létat “na lehko”, viděl bych to jako skvělou příležitost pro ČSA nebo jiné hráče. Protože v tomto segmentu cena Ryanairu neúměrně roste.
Ano, ten zajem naplnila linka do Kyjeva, mozna sezone do ODS. To je tak cele…
Totalni nesmysl, cesi na ukrajinu fakt jezdit nebudou za turismem ani za 10 let a ukrajinci pujdou hlavne po cene.
Češi (a Slováci) na Ukrajinu za turismem jezdí celkem běžně, pravda spíš tedy do Karpat a západní části země. Extrémní je to v Koločavě, tak jsem prakticky jiný jazyk než češtinu neslyšel 😀 Ale uznávám, že ta je specifická a česky tam je i menu v hospodě. Nicméně ani na letech z Kyjeva jsem neměl pocit, že by byli jen samí Ukrajinci. A k té ceně, ČSA a UIA létaly codeshare a pokud se nepletu, tak se ty ceny moc nelišily. SkyUp byl o něco levnější. A myslím, že ta krátce existující linka Wizzu do Lvova taky nebýt války měla… Číst vice »
Jak velký zájem? Za ty ceny co nabízeli to bylo fakt jen pro hrstku bohatých. Kolikrát jsem hledal let/dopravu na Ukrajinu a vždy vycházely mezi nejdražšími možnostmi.
Ano, ale ČSA byly velmi nespolehlivý dopravce. Změny letadel a neustálá zpoždění hodně snižovaly mou ochotu použít je k letu….
ČSA ještě existuje?
To leda jako Smartwings kdyby tam použilo nějaké 737. Ale Ryanair bude agresivnější.
Totalni nesmysl, cesi na ukrajinu fakt jezdit nebudou za turismem ani za 10 let a ukrajinci pujdou hlavne po cene.
Proč by ne, Češi tam jezdili už během války na Donbase a teď to bude ještě populárnější destinace.
Nevim kde berete tu jistotu, jet do spalene zeme na dovolenou.
Drvivá väčšina Ukrajiny rozhodne nie je „spálená zem“. Do takého Ľvova sa dá ísť v pohode aj teraz a je tam stále rovnako krásne ako pred eskaláciou vojny.
Zrejme mate odvahu, ja bych svou rodinu do zeme, kde litaji rakety kdyz se tomu silencovi zamane nevzal, ale to ma asi kazdy jinak.
Ja nehovorím že by som tam zobral svoju rodinu, len že to nie je žiadna „spálená zem“ kam po vojne nebude mať zmysel ísť. Západ Ukrajiny je takmer nedotknutý.
Inak k tej téme čo si nadhodil, Ľvov je pomerne bezpečný, za celé posledné mesiace tam bol myslím len jeden utok, niekde na periférii.
Ano, je na vyber tolik turistickych cilu, ale pojedu na ukrajinu, protoze tam byl jen jeden utok nekde na periferii.
Rozumim Vam, ale mam se asi rad vice nez Vy a ani kdyby mi za to platili, nejedu.