Ryanair představil poválečné plány pro Ukrajinu, investuje tam až tři miliardy dolarů

Návštěva Ryanairu na Ukrajině. Zdroj: RyanairNávštěva Ryanairu na Ukrajině. Zdroj: Ryanair

Dopravce se zavázal vrátit na Ukrajinu do osmi týdnů od znovuotevření jejího vzdušného prostoru.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
IGCT

Plány sice hezké, ale konec války v nedohlednu a její konećný výsledek ještě dál.

Lukino

Tak tu příležitost na Ukrajině cítí hodně států/společností. Stačí se podívat jak se zničehonic začala angažovat taková Francie.

Majkl

Doufám v otevření linky z ukrajinského Simferopolu do ČR, či PL. V Oděse u moře jsem už byl, další plán je dovolená u moře na ukrajinském Krymu.

Jan T.

Já bych se moc rád projel tím jejich meziměstským trolejbusem. Nejlépe v trolejbusu Škoda, snad jim tam zbyl nějaký muzejní kousek aspoň na objednávku.

Sten Meller

Ryanair bude mit na Ukrajine volne pole pusobnosti. Wizzair si na Ukrajine, diky soucasnym postojum Madarska, hold asi uz neskrtne.

Jenda První

Tak ze soukromých nízkonákladovek se bude angažovat SkyUP. A nedivil bych se, kdyby toho chtěl využít třeba i airBaltic.

Jan T.

Skyup ještě žije? Ti měli hroznou smůlu, začali lítat a šup covid jim sebral zákazníky no a loňská invaze je dorazila už úplně. Jednou jsem se stihnul využít z Gruzie do Oděsy.

Sch

Airbaltic je státní dopravce, jehož úkolem je napojit Pobaltí na Evropské destinace. Sice volí jen takové, kde dokáže generovat zisk, ale i tak je omezen. Takže Ukrajinu s Pobaltím určitě spojí a víc asi nic. Otázkou je, jaká bude situace po skončení bojů v Bělorusku, zda půjde použít jeho vzdušný prostor a bude to bezpečné.

SaulGoodman

Koncem roku 2021 se Ukrajina stala členem ECAA (jednotného evropského leteckého trhu), což pokud se nepletu vylučuje možnost bilaterálních omezení. Wizz v reakci na to plánoval na léto 2022 spuštění více než 20 linek, k čemuž už logicky nedošlo. Ale předpokládám, že kvůli Wizzu Ukrajina tuhle dohodu rozhodně vypovídat nebude, takže si nemyslím, že by jeho expanze byla něčím omezena – kromě konkurence Ryanairu.

Michal82

tohle by mohla byt i šance pro ČSA. Ukrajina má petenciál velkeho rustu jakmile válka bude ukončena.

David

Prevalcoval by je efektivni Ryanair.

Proc by CSA melo mit bazi na Ukrajine? Max tak jednu dve linky do Prahy .

Balíkář

Co by tam jako předvedli s dvěma letadlama? 😀

Tomas

tak csa brzy bude mit vic, jak dve letadla.

asi to jeste nedorazilo na plochu.

Balíkář

Tak na ploše vždy platilo, že dokud to tam nestojí, tak se tomu nevěří.
Co se říká venku za plotem? 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

ČSA?

Miroslav

Nechápu proč to negativní hodnocení..
Před Covidem byl velký zájem na Ukrajinu s ČSA, takže můžou to zkusit

Alois

Zkusit to samozřejmě můžou, ale budou muset ceny nastavit těm Ryanairu, jinak s něma nikdo moc lítat nebude.

David

To je otázka na zvážení, možná pokud by tam většina lidi létala s batůžky. Pokud tam ale většina lidi nebude létat “na lehko”, viděl bych to jako skvělou příležitost pro ČSA nebo jiné hráče. Protože v tomto segmentu cena Ryanairu neúměrně roste.

David

Ano, ten zajem naplnila linka do Kyjeva, mozna sezone do ODS. To je tak cele…

David

Totalni nesmysl, cesi na ukrajinu fakt jezdit nebudou za turismem ani za 10 let a ukrajinci pujdou hlavne po cene.

SaulGoodman

Češi (a Slováci) na Ukrajinu za turismem jezdí celkem běžně, pravda spíš tedy do Karpat a západní části země. Extrémní je to v Koločavě, tak jsem prakticky jiný jazyk než češtinu neslyšel 😀 Ale uznávám, že ta je specifická a česky tam je i menu v hospodě. Nicméně ani na letech z Kyjeva jsem neměl pocit, že by byli jen samí Ukrajinci. A k té ceně, ČSA a UIA létaly codeshare a pokud se nepletu, tak se ty ceny moc nelišily. SkyUp byl o něco levnější. A myslím, že ta krátce existující linka Wizzu do Lvova taky nebýt války měla… Číst vice »

Jan T.

Jak velký zájem? Za ty ceny co nabízeli to bylo fakt jen pro hrstku bohatých. Kolikrát jsem hledal let/dopravu na Ukrajinu a vždy vycházely mezi nejdražšími možnostmi.

Baraba

Ano, ale ČSA byly velmi nespolehlivý dopravce. Změny letadel a neustálá zpoždění hodně snižovaly mou ochotu použít je k letu….

Libor

ČSA ještě existuje?

Jenda První

To leda jako Smartwings kdyby tam použilo nějaké 737. Ale Ryanair bude agresivnější.

David

Totalni nesmysl, cesi na ukrajinu fakt jezdit nebudou za turismem ani za 10 let a ukrajinci pujdou hlavne po cene.

Jan T.

Proč by ne, Češi tam jezdili už během války na Donbase a teď to bude ještě populárnější destinace.

David

Nevim kde berete tu jistotu, jet do spalene zeme na dovolenou.

Samo

Drvivá väčšina Ukrajiny rozhodne nie je „spálená zem“. Do takého Ľvova sa dá ísť v pohode aj teraz a je tam stále rovnako krásne ako pred eskaláciou vojny.

David

Zrejme mate odvahu, ja bych svou rodinu do zeme, kde litaji rakety kdyz se tomu silencovi zamane nevzal, ale to ma asi kazdy jinak.

Samo

Ja nehovorím že by som tam zobral svoju rodinu, len že to nie je žiadna „spálená zem“ kam po vojne nebude mať zmysel ísť. Západ Ukrajiny je takmer nedotknutý.

Inak k tej téme čo si nadhodil, Ľvov je pomerne bezpečný, za celé posledné mesiace tam bol myslím len jeden utok, niekde na periférii.

David

Ano, je na vyber tolik turistickych cilu, ale pojedu na ukrajinu, protoze tam byl jen jeden utok nekde na periferii.

Rozumim Vam, ale mam se asi rad vice nez Vy a ani kdyby mi za to platili, nejedu.