Ryanair opět nakupuje v krizi. U Boeingu objednal dalších 75 letadel 737 MAX

Boeing 737 8-200 pro Ryanair. Foto: BoeingBoeing 737 8-200 pro Ryanair. Foto: Boeing

Je to nejbezpečnější letadlo na světě. Lidé ho budou milovat, říká o 737 MAX šéf Ryanairu.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
leviathan

Lži se Ryanairu nevyplatí. Nejbezpečnější letadla jsou ta, která umí v nouzi doklouzat bezmotovově a bez elektonického řízení.

Honza

Takže každé….

Y.K.

Klouzat umí každé letadlo. A Max nemá elektronické řízení. Bez elektro(niky) bude problém spíše najít letiště a sestupovou rovinu, kromě šťastných krásných slunečných dní kdy je vidět, přistát (a zastavit). S klouzáním opravdu problém nebude, to je to nejmenší při vysazení obou motorů. Problém je následné: „Tož včil co s tím?“

Jiří Kocurek

Klouzavost 737 je mnohem vyšší než klouzavost An124. Jinak řečeno, ze stejné výšky doklouže 737 o kus dál. A 350 pak ještě dál. Oproti tomu Mig21 má klouzavost mizernou.

Sitgestravel

OLeary je takovy Trump v letectvi. Lidi to letadlo budou milovat asi jako miluji Ryanair. Urcite s nim budou litat, kdyz letenka bude stat eurocent

JIŘÍ

Přesně jste to vystihl. Leary, to jsou kecy, bože…

sch

Přesně zákazníci Ryanairu miluji jeho ceny, ne jeho letadla a servis.

Anonymus

Velka chyba investovat do letajicich rakvi.

GPGP

Šéfovi R. asi platí Boeing i za to, aby jim lezl do zadnice, B 737 Max nikdy nejbezpečnější letadlo nebylo a ani už nebude…

Anonymus

Asi mate pravdu. Hlavne o leary potrebuje udelat zase reklamu Raynairu. Ale Max je podle me hodne pofiderni letadlo… dost nebezpecny,aby letalo v Evrope.

Marek

RYCHLE TO SDILEJTE NEZ TO SMAZOU!!!

Anonymus

Nic sdilet nebudu. Klid, pane. Za nazor se opalovalo ve stredoveku, ten snad mame za sebou…
Ja proste Maxum neverim. Celkove. Skoleni, zkusenosti pilotu, manazerum a kontrolam v USA, proste je toho az moc,nez abych si to uzil. Az se rozhodnou v Evrope, hlavne v Cechach, znovu letat s Maxama, tak uvidite tu histerii. A zaslpizenou. V Evrope bych Maxe nedovolil jeste nejmene 3 roky od chvile, co budoi letat jinde. A povolil bych pak jen ty stroje, ktere uz 3 roky v provozu byli a byli bez jakehokoli problemu. Coz se nestane ale.

Jana

Takze vy chcete aby 3 roky v Evrope neletaly a pak byste to umoznil jen tem co 3 roky v Evrope letaly? Nebo jak to maji dle Vas ty evropske spolecnosti udelat?

Anonymus

Evropske aerolinky si pak pujci nebo koupi ty stroje,ktere uz letali jinde 3 roky. Treba v Americe. Nebo mohou nyni pujcit svoje stroje do zahranici na jiny kontinent a po 3 letech je pouzivat pak v Evrope.
Ono dost mozna Smartwings a jinym nic nrzbude nez se Maxu docasne zbavit…

Jana

Asi Vam rozumim. Vy proste myslite ze se spolecnostem v Americe naridi, aby meli povinnost pujcot, pripadne prodat svoje 3 roky stara letadla spolecnostem v Evrope

Stony

To je neco jako pozadavek na noveho zamestnance. Vek do 20 let, praxe 15 let ?

Jiří Kocurek

Inu pán bude asi masochista. Nebo něco jiného…

Lukáš

Spíš debil..

Gajda

Shodou náhod obě nehody se staly mimo Evropu a s odstupem času lze říct, že kdyby piloti věděli s čím mají tu čest a jak na to, ani k jedné z těch dvou nehod by nedošlo. Dnes už to ví. Nejen v Evropě, ale i USA toho trošku před uzemněním nalítaly, dokonce i u nás v barvách SmartWings a bez problémů. Takže já bych se nebál, není čeho.

Dominik

Na to, že se jedná o Ryanair jsem očekával větší zakázku, tak ať to pokryje obměnu celé letky 450 NGček do budoucna. Takto je to polovina. Možná čekají, že v příští dekádě dojde na trh něco nového tak si nechávají fóra.

Anonymus

Bude dost Maxu po zkrachovalych Norwegian a asi i dalsich aerolinkach…

G700

Problém pro RYR bude s tím, že ostatní mají Y189 a oni si je nechali udělat Y197…

jan.lbc

Proč by to měl být problém? Jestliže ty stroje po ostatních dopravcích budou za parádní peníz, určitě by po nich RYR mohl skočit.

Honza

S tím více místem na nohy si nejsem úplně jist….

Gajda

Už i současný osmistovky se skyinterior a novejma sedačkama na tom nejsou s místem špatně, a max má mít ještě o palec větší rozteč

Filip

„Žádné jiné letadlo neprošlo takovou kontrolou,“
Protože žádné jiné letadlo takovou kontrolu nepotřebovalo.
Protože nepadala.

Já, kdo jiný

Aby se ta ofenzíva Rayanu netýkala Prahy a rodinného stříbra před smrtí.

kulhán

On je to taky problém u pilotů víš? Memory items se musí znát z paměti a dělají se okamžitě z paměti po identifikování závady a odsouhlasení kolegou, protože jsou důležité pro přežití. Nedávno na simulátoru nevěděl pořádně ani jeden z pilotů memory items “Runaway Stabilizer” a to jsme seděli u stolu a dělali briefing. Co potom v simulátoru? A co v letadle? No v letadle jste to mohli vidět. Buďte rádi, že nevidíte co se teď děje po tom nelítání v simulátorech. Každý se toho drží jak vožralej zábradlí a o znalostech ani nemluvím. A o výcviku pilotů v Indonézii… Číst vice »

MildaIV

Budete se možná divit, ale to že na světě existují nějací piloti, kteří s daným letadlem dokážou doletět, nestačí v roce 2020 k tomu, aby toto letadlo bylo považováno za bezpečné.

AirFanda

Akorát po haváriích nebyli schopni ani zkušební piloti Boeingu zvládnout letadlo (simulátor), podobně jako ti chudáci na ostro. Určili čas (tuším, že to byli 3 sekundy), kdy byl čas na správnou reakci. Ale takto rychle nikdo nestihl rozpoznat příčinu vzniklých problémů.

AirFanda

A to ani nemluvím o tom, že v době první havárie nebyla vůbec známá existence nějakého MCAS.

Leinad

Piloti s tím neuměli. (Ale nelze jim to vyčítat, chyba Bojase že nenapsal návod a za proškolené považoval i piloty kterým o mcas neřekli).

Y.K.

737 8-200 určitě není nové označení, je to typové označení, pod kterým bude typ certifikován (Max 8 je oficiálně typ 737-8, Max 9 je typ 737-9…). Spíše se změnila komunikační strategie a tiše ignorují původní marketingový název rodiny, než že by to bylo něco nového.

https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/TCDSN%20EASA.IM_.A.120.6%20Issue4.pdf
https://registry.faa.gov/TypeRatings/

Bolb

Jistě, marketingově po těch nehodách bude určitě lepší 8200 než MAX.

leviathan

A právě to je důvod k obavám a bojkotu.

Y.K.

Marketing je marketing, na to to nelétá a bezpečnost nedělá. Vy jste v životě neviděl reklamu? Bojkot a obavy vám nikdo nebere, vaše právo, vaše volba, ale nešiřte nesmysly jako zde o něco výše“.