Ryanair opět nakupuje v krizi. U Boeingu objednal dalších 75 letadel 737 MAX
Boeing 737 8-200 pro Ryanair. Foto: Boeing
Je to nejbezpečnější letadlo na světě. Lidé ho budou milovat, říká o 737 MAX šéf Ryanairu.
Je to nejbezpečnější letadlo na světě. Lidé ho budou milovat, říká o 737 MAX šéf Ryanairu.
Lži se Ryanairu nevyplatí. Nejbezpečnější letadla jsou ta, která umí v nouzi doklouzat bezmotovově a bez elektonického řízení.
Takže každé….
Klouzat umí každé letadlo. A Max nemá elektronické řízení. Bez elektro(niky) bude problém spíše najít letiště a sestupovou rovinu, kromě šťastných krásných slunečných dní kdy je vidět, přistát (a zastavit). S klouzáním opravdu problém nebude, to je to nejmenší při vysazení obou motorů. Problém je následné: „Tož včil co s tím?“
Klouzavost 737 je mnohem vyšší než klouzavost An124. Jinak řečeno, ze stejné výšky doklouže 737 o kus dál. A 350 pak ještě dál. Oproti tomu Mig21 má klouzavost mizernou.
OLeary je takovy Trump v letectvi. Lidi to letadlo budou milovat asi jako miluji Ryanair. Urcite s nim budou litat, kdyz letenka bude stat eurocent
Přesně jste to vystihl. Leary, to jsou kecy, bože…
Přesně zákazníci Ryanairu miluji jeho ceny, ne jeho letadla a servis.
Velka chyba investovat do letajicich rakvi.
Šéfovi R. asi platí Boeing i za to, aby jim lezl do zadnice, B 737 Max nikdy nejbezpečnější letadlo nebylo a ani už nebude…
Asi mate pravdu. Hlavne o leary potrebuje udelat zase reklamu Raynairu. Ale Max je podle me hodne pofiderni letadlo… dost nebezpecny,aby letalo v Evrope.
RYCHLE TO SDILEJTE NEZ TO SMAZOU!!!
Nic sdilet nebudu. Klid, pane. Za nazor se opalovalo ve stredoveku, ten snad mame za sebou…
Ja proste Maxum neverim. Celkove. Skoleni, zkusenosti pilotu, manazerum a kontrolam v USA, proste je toho az moc,nez abych si to uzil. Az se rozhodnou v Evrope, hlavne v Cechach, znovu letat s Maxama, tak uvidite tu histerii. A zaslpizenou. V Evrope bych Maxe nedovolil jeste nejmene 3 roky od chvile, co budoi letat jinde. A povolil bych pak jen ty stroje, ktere uz 3 roky v provozu byli a byli bez jakehokoli problemu. Coz se nestane ale.
Takze vy chcete aby 3 roky v Evrope neletaly a pak byste to umoznil jen tem co 3 roky v Evrope letaly? Nebo jak to maji dle Vas ty evropske spolecnosti udelat?
Evropske aerolinky si pak pujci nebo koupi ty stroje,ktere uz letali jinde 3 roky. Treba v Americe. Nebo mohou nyni pujcit svoje stroje do zahranici na jiny kontinent a po 3 letech je pouzivat pak v Evrope.
Ono dost mozna Smartwings a jinym nic nrzbude nez se Maxu docasne zbavit…
Asi Vam rozumim. Vy proste myslite ze se spolecnostem v Americe naridi, aby meli povinnost pujcot, pripadne prodat svoje 3 roky stara letadla spolecnostem v Evrope
To je neco jako pozadavek na noveho zamestnance. Vek do 20 let, praxe 15 let ?
Inu pán bude asi masochista. Nebo něco jiného…
Spíš debil..
Shodou náhod obě nehody se staly mimo Evropu a s odstupem času lze říct, že kdyby piloti věděli s čím mají tu čest a jak na to, ani k jedné z těch dvou nehod by nedošlo. Dnes už to ví. Nejen v Evropě, ale i USA toho trošku před uzemněním nalítaly, dokonce i u nás v barvách SmartWings a bez problémů. Takže já bych se nebál, není čeho.
Na to, že se jedná o Ryanair jsem očekával větší zakázku, tak ať to pokryje obměnu celé letky 450 NGček do budoucna. Takto je to polovina. Možná čekají, že v příští dekádě dojde na trh něco nového tak si nechávají fóra.
Bude dost Maxu po zkrachovalych Norwegian a asi i dalsich aerolinkach…
Problém pro RYR bude s tím, že ostatní mají Y189 a oni si je nechali udělat Y197…
Proč by to měl být problém? Jestliže ty stroje po ostatních dopravcích budou za parádní peníz, určitě by po nich RYR mohl skočit.
S tím více místem na nohy si nejsem úplně jist….
Už i současný osmistovky se skyinterior a novejma sedačkama na tom nejsou s místem špatně, a max má mít ještě o palec větší rozteč
„Žádné jiné letadlo neprošlo takovou kontrolou,“
Protože žádné jiné letadlo takovou kontrolu nepotřebovalo.
Protože nepadala.
Aby se ta ofenzíva Rayanu netýkala Prahy a rodinného stříbra před smrtí.
On je to taky problém u pilotů víš? Memory items se musí znát z paměti a dělají se okamžitě z paměti po identifikování závady a odsouhlasení kolegou, protože jsou důležité pro přežití. Nedávno na simulátoru nevěděl pořádně ani jeden z pilotů memory items “Runaway Stabilizer” a to jsme seděli u stolu a dělali briefing. Co potom v simulátoru? A co v letadle? No v letadle jste to mohli vidět. Buďte rádi, že nevidíte co se teď děje po tom nelítání v simulátorech. Každý se toho drží jak vožralej zábradlí a o znalostech ani nemluvím. A o výcviku pilotů v Indonézii… Číst vice »
Budete se možná divit, ale to že na světě existují nějací piloti, kteří s daným letadlem dokážou doletět, nestačí v roce 2020 k tomu, aby toto letadlo bylo považováno za bezpečné.
Akorát po haváriích nebyli schopni ani zkušební piloti Boeingu zvládnout letadlo (simulátor), podobně jako ti chudáci na ostro. Určili čas (tuším, že to byli 3 sekundy), kdy byl čas na správnou reakci. Ale takto rychle nikdo nestihl rozpoznat příčinu vzniklých problémů.
A to ani nemluvím o tom, že v době první havárie nebyla vůbec známá existence nějakého MCAS.
Piloti s tím neuměli. (Ale nelze jim to vyčítat, chyba Bojase že nenapsal návod a za proškolené považoval i piloty kterým o mcas neřekli).
737 8-200 určitě není nové označení, je to typové označení, pod kterým bude typ certifikován (Max 8 je oficiálně typ 737-8, Max 9 je typ 737-9…). Spíše se změnila komunikační strategie a tiše ignorují původní marketingový název rodiny, než že by to bylo něco nového.
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/TCDSN%20EASA.IM_.A.120.6%20Issue4.pdf
https://registry.faa.gov/TypeRatings/
Jistě, marketingově po těch nehodách bude určitě lepší 8200 než MAX.
A právě to je důvod k obavám a bojkotu.
Marketing je marketing, na to to nelétá a bezpečnost nedělá. Vy jste v životě neviděl reklamu? Bojkot a obavy vám nikdo nebere, vaše právo, vaše volba, ale nešiřte nesmysly jako zde o něco výše“.