Letecké společnosti Letectví Letiště

Ryanair omezí dál svoji přítomnost v Ostravě, v listopadu bude létat dvakrát týdně

Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: skeeze/Pixabay.com
Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: skeeze/Pixabay.com

Letecká společnost Ryanair dál zredukuje svůj byznys na ostravském letišti. Od letního letového řádu bude na jediné pravidelné lince z Ostravy do Londýna nabízet pouze tři lety týdně namísto stávajících čtyř. Osud linky není jasný, firma ještě nenabízí lety na zimní letový řád.

Pravidelně zkoumáme výkonnost všech našich více než 1800 tras. S letním letovým řádem jsme zredukovali počet letů ze čtyř na tří týdně,“ řekl mluvčí Ryanairu Denis Barabas.

Firma zruší podle rezervačního systému nedělní frekvenci na londýnské letiště Stansted.  Zatímco podobné omezení přes letní sezónu je u linky už záležitostí posledních let, další redukce přijde opět v zimě. Celý listopad a polovinu prosince bude Ryanair létat jen dvakrát týdně. Barabas uvedl, že změny budou komentovat až s představením celého zimního letového řádu.

Většinu tras na zimu už Ryanair prodává, je tak například jasné pokračování všech tří linek z Brna. V prodeji na zimu ale ještě není ani linka z Katovic do Londýna. „V České republice počítáme s velkým růstem,“ dodala Barabas. S nástupem letního letového řádu posílí firma výrazně v Praze, odkud bude nabízet už lety do 32 destinací.

Linka na letiště Stansted je po konci spojení Českých aerolinií a linky Ryanairu do Bergama jedinou pravidelnou trasou, která z Ostravy létá.

(Text byl aktualizován o nové informace k zimnímu letovému řádu)

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ladislav Kozák
Host
Ladislav Kozák

Sakra, sakra…..manageři se pravidelně nedostavují 😀

Martin - rypalista
Host
Martin - rypalista

Co ti občané MSK pořád jako mají, náměstek pro dopravu jasně řekl, že pošlou email na info@lot.pl a někdy se sejdou v bodoucnu a pak se uvidí. Slibem občana přeci nezarmoutíš. Stavíme nové krásně parkoviště za x mega, škoda te rozhledny mrzí mě. Připravuje se krasný a zcela potřebný projekt na nejdelší nadraží v Evropě. JJ za pár dní se těším na prvního bojovníka z OKD Evžena a jeho otapetované ulice v Ostravě. Opakuji se, musí to být páradní dream job být členem politické trafiky letiště Ostrava, dnes cca 172 zaměstnanců na 3 letadla týdně a k tomu 10 management… Číst vice »

Nicky
Host
Nicky

Tohle ukazuje tu naivitu politiků, kteří se snaží nalákat nové linky na regionální letiště.
Je to jen o poptávce, nikdo nechce vozit vzduch byť s dotacemi.
Pokud bude dostatečná poptávka, mohou být i 4 linky denně (jako třeba mezi Amsterdamem a Prahou).
Pokud ale neprodají ani jednu rotaci týdně, tak je asi lepší to zabalit.

Jirka
Host
Jirka

Ona by poptávka cestujících byla, ale když kraj/letiště nabízejí podmínky nepřijatelné pro dopravce i cestující, tak pak není divu, že si raději zajedou do polska… K čemu mi je tam nová vlaková dráha, když vlak odjede 8 minut předtím, než z letiště začnou chodit davy lidí ze tří letadel? K čemu je autobus 333, když nejezdí protože nebude vozit vzduch (5x za den nepovažuju za obsluhu letiště)? K čemu je mi tam parkování, kdy za 8 dní zaplatím více než za letenku? To je jedno k druhému a dokud bude kraj/odis zabedněně trvat na svém, tak se to k lepšímu… Číst vice »

Dubic
Host
Dubic

Tak on zrovna Ryanair je známý tím, že létá tam kde dostane „Marketingovou podporu“ – rozuměj chchtáky do kapsičky. Jinak to OSR je v posledních letech tragédie… vypadalo to, že mají slušně našlápnuto (Brno mohlo jen závidět) a teď tam jde vše do háje.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Prosím o info kdy mohlo Brno závidět .Kdy se aspoň jak v pohybech letadel tak počtu pasažérů Brnu jen přibližovalo …..

Karel
Host
Karel

Nejsem fanda OSR, ale je třeba říct, že za poslední 3 roky rostl provoz v OSR rychleji, než v BRQ. Nemám ale v úmyslu z toho činit závěry – chování LCC rozhodně nemá nic společného s aktivitou, směřující k nabídce a rozlétání perspektivních linek z menších letišť. Jejich strategie je nabídnout regionálním letištím destinace, které se hodí jim a získat na to různé nepřímé podpory. Toto pochopitelně není případ STN, ten je svým způsobem výjimka, ale třeba Berlína – jak dlouho asi bude létat, rok? Nebo BGY, když si našlo pasažéry a odpadly dotace, tak odešli. Teď se do BRQ… Číst vice »

Zdeněk
Host
Zdeněk

Nerozumím ?!?Do Berlína bude létat rok ?? Ale Bergamo z Ostravy si našlo pasažéry a přesto odešli !?

Jirka
Host
Jirka

Jistě že pasažéři odešli a další budou odcházet – dostat se na letiště/z letiště v rozumném čase je totiž nemožné !

Jen tak
Host
Jen tak

Poptavka v ostrave proste neni. A neni potreba to svadet na vlaky nebo cokoli jineho.

johny
Host
johny

Na zimu 2020 jsou k prodeji 3 lety týdně. Trochu bouře ve sklenici vody, ne?

johny
Host
johny

Brno to má 5x týdně

mfr
Host
mfr

Nejsou

Martin
Host
Martin

Rád bych se zeptal redakce, zda nemá info ohledně případné tiskové konference v Praze ohledně nových linek pro zimní letový řád 2019/2020? Minulý rok byla nějak takto začátkem března.. Díky za info.

mfr
Host
mfr

To je smutné… vypadá to, že 26/10/2019 se z Ostravy poletí směrem do Londýna naposled… nevím, zda je místní letiště schopno přitáhnout jiného zájemce, spíše je to poslední hřebíček do rakve, pak už zbývají jen ty dny NATO a to bude jediný pohyb na místní ranveji (jinak předpokládám, že vlakové spojení, zůstane zachováno, popř. posíleno)… to je prostě biznis/byznys…

Poudy
Host
Poudy

Snad by se z toho dalo udělat významné Cargo letiště, široko daleko není větší průmyslové oblasti než je ta co víceméně tvoří slezskou aglomeraci. Moc tomu ale nerozumím, třeba se pletu..

DPDP
Host
DPDP

Ještě ten LOT by měl otevřít tu linku do Varšavy.
Nebo to taky padlo?
Páni redaktoři nemáte nějaké info?

XxX
Host
XxX

Tak třeba někdo konečně nechá zavřít toho myslitele, co má to letiště na svědomí…

Zbyněk
Host
Zbyněk

Nedělní let už není v prodeji na letní řád dlouho, rozhodně nezmizel během dneška. Redukci na 3 lety týdně jsem viděl v systému už před nějakou dobou.

Radim Tyleček - LKMT / EDDM Spotter
Host
Radim Tyleček - LKMT / EDDM Spotter

Redukce letů ze 4 na 3 na lince z Londýna do Ostravy není s přechodem zímního leťáku na letní žádná novinka.
De facto se jedná o standard posledních 3-4 let, ne-li vůbec rovnou od zahájení linky…

Jakub Sajdl
Host
Jakub Sajdl

Je to přesně tak, v období letního letového řádu létala linka vždy 3x týdně v úterý, čtvrtek a sobotu.

Partneři



CSCARGO
RSD