Ryanair odsunul plány na 200 milionů cestujících ročně kvůli chybějícím 737 MAX 200, překvapil ziskem

Boeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu, ilustrační foto. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu, ilustrační foto. Foto: Boeing

Největší evropská letecká společnost posunula své plány přepravit 200 milionů cestujících za jediný rok. Podle původní strategie měl Ryanair dosáhnout

Největší evropská letecká společnost posunula své plány přepravit 200 milionů cestujících za jediný rok. Podle původní strategie měl Ryanair dosáhnout této mety v roce 2024, aktuálně ji až o dva roky posunul.

„Kvůli zpoždění v dodávkách nových letadel 737 MAX 200 očekáváme splnění tohoto cíle nejméně o rok až dva, tedy ve finančním roce 2025 nebo 2026,“ uvedl Ryanair v prezentaci výsledků za poslední čtvrtletí (Q3 v případě finančního roku Ryanairu). Ryanair očekává dodání letadel 737 MAX 200 až v září nebo říjnu letošního roku. Firma znovu vyjádřila, že jde o letadlo, ke kterému má plnou důvěru především díky vyšší kapacitě a nižší spotřebě. „Až ho budeme mít, změní náš byznys na příští dekádu,“ tvrdí Ryanair ve zprávě pro investory.

Ryanair v posledním čtvrtletí loňského kalendářního roku překvapil ziskovým hospodařením, poslední tři měsíce bývají přitom pro evropské dopravce s výjimkou vánoční špičky většinou ztrátové. Vydělal 88 milionů eur, rok před tím prodělal za stejné období 66 milionů eur. Počet cestujících stoupl o 6 %. Za celý loňský kalendářní rok se Ryanair stal největší leteckou skupinou v Evropě podle počtu cestujících.

Firma vysvětluje zlepšení výsledků lepšími prodeji především pro období na konci roku, díky kterému tržby stouply o 16 %, průměrná cena letenky o 9 %. Dále výrazně rostou příjmy z prodeje doplňkových služeb, od přednostního nástupu po možnost vzít si s sebou větší zavazadlo než jen to, které se vejde pod sedačku. Tvoří už 37 % celkových tržeb, meziročně příjmy z těchto služeb stouply o 28 %.

Podle Ryanairu je za očekáváním především provoz značky Lauda, která působí hlavně na rakouském trhu. Důvodem je cenová válka zejména na vídeňském letišti. Ryanair ale její byznys dál posílí: místo současných 23 airbusů A320 bude mít Lauda v letošní letní sezóně 38 letadel, především díky růstu ve Vídni a nové základně v Zadaru.

 

Tagy 737 MAX 200 Boeing 737 MAX 200 Ryanair uzemnění letadel 737 MAX
5 komentářů