Ryanair nesmí používat v reklamě tvrzení, že je „nejzelenější“ aerolinkou
Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair
Britský regulátor reklamy Advertising Standards Authority (ASA) zakázal letecké společnosti Ryanair používat ve svých reklamách tvrzení, že je aerolinkou, která
Nevidim duvod, prepocitavat to na osobu. Let dobytcaku s 200 sockama proste zasmradi vzduch vic, nez let private jetu s plantaznikem.
Já jsem si myslel že si Ryan může sát na svoji reklamu co chce .
To jste myslel špatně, Británie není banánová republika.
Nevěděl jsem že je Ryan z Británie
Pokud narážejí na emise CO2, tak bez tohoto plynu by žádné zelené rostliny neexistovaly… 😉
a zakážou i reklamy uvádějící, že je nějaký výrobek nejlepší? řetězec nejlevnější? apod? tj v civilizovaném světě běžná a legální forma reklamy?
„Nejlepší česká kombík všech dob“ – svého času reklama Hyundaie. Samozřejmě studii, podle které na to přišli vydat nechtěli a RRTV to přišlo v poho, Hyundai podal vysvětlení a je to.
Obsah a opravnenost reklamy ovsem neresi RRTV ale RPR.
Greenwashing, super termín, musím ho zařadit do slovníku.
Ono je hezké že se tím chlubí, ale přesně jak psal YK, problém je ve zvyšování popularity letectví ke zbytečnému cestování. To ale není problém jen Ryanairu…
Nejsem nepřítel létání, ale všeho s mírou…
A existuje k tomu nějaký žebříček g CO2/osobokilometr zpracovaný neutrálním subjektem? Strýček Google mi začal vyhazovat jen nadpisy typu „Ryanair claims it is greenest airline…“ a „Wizz Air claims to be the greenest airline…“, takže jen samochvála, žádné tabulky aerolinek od někoho, kdo stojí aspoň trochu mimo.
Obávám se, že to je dost náročný úkol. Spotřeba a emise typů se zjistit dají, ale vytíženost, odlétané km, mno podle toho co kdo pustí. Každopádně obecně bude platit vztah, že čím větší sardinkárna na maximální užitečné ploše v co nejnovějším typu letounu, tím nižší CO2 na oskm. Aerolinky mající konfigurace i s pohodlnějšími třídami to logicky projedou. 🙂 Ale obecně to je typ marketingu, který nemám moc rád. Protože lowcosti principiálně motivují ke „zbytečnému létání“, třeba pro Brity si zaletět na pařbu do Prahy atp. Tak buď to někoho zeleně bere, pivo si pak vypije poblíž, nebo si zajede… Číst vice »
To už jsou docela filozofické úvahy. Tedy ne, že bychom si podobné otázky neměli klást, ale odpovědi se značně komplikují. Třeba u klasických aerolinek za sebou táhnou mnohem větší uhlíkovou stopu ti vpředu, v Business class, oproti těm namačkaným vzadu v Economy. Nejchudší, kteří nelétají vůbec, vychází ze srovnání úplně nejlíp. Ne snad proto, že by byli tak uvědomělí, oni na to prostě nemají. No a pokud se milionář rozhodne chovat se odpovědněji a rozdá polovinu svého majetku chudým, tak se celková uhlíková stopa nezmenší, jen se přerozdělí, protože si ti chudí budou moci koupit maso a doma si zatopit.… Číst vice »
Tak dá se předpokládat průměrná spotřeba během jednoho letu, ví kolik tun paliva spotřebovali, že v letadle je 196 míst a že v průměru byly zaplněný na x%. Což v kombinaci s tím, že při spálení tuny paliva vznikne to a to asi dopočítat v pohodě jde.