Ryanair chystá další expanzi ve Vídni, otevírá 15 nových linek

Boeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: RyanairBoeing 737-800 společnosti Ryanair. Foto: Ryanair

Ryanair bude mít ve Vídni již 19 letadel.

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Mlejnek

RyanAir neměl zrušit spojení Prahy s Málagou. Měl ty nejlevnější lety. Loni v srpnu jsem v kombinaci se Smartwingsem měl obousměrný let za necelé čtyři tisíce, letos to vypadá, že mě čeká se Smartwingsem dvojnásobek. Ale návštěvu dcery nikdy nevynechám, i když se můj účet bude blížit nule.

VíKo

Ctyri měsíce před Covidem jsem měl podobnou kombinaci za za necelé 2 tisíce. Malaga a okolí je nádherná a Gibraltar fantastickej.

Jenda-71

Z Vídně spousta letů s Ryanairem, ale často používá letadla Laudy. A lítá často se zpožděním.

VíKo

Mrzí mě, že podobný zprávy nezadtihnou Prahu. Konkurence tu chybí.

Apex

Tak já nevím, ale zatím to spíše vypadá, že konkurenci to tam moc nesvědčí, spíše naopak… Wizz omezuje, easyjet omezuje…

VíKo

No zajímavý je, že letadla létají i plná. Třeba v Ammanu teď byli známí. Letadlo tam plný až na jedno dvě místa. A zpět tak 20 míst volných. Me snad ani nejde o letenky za 9€, i když jsou super, algebry destinace. Z Vídně se dá podívat nabízený místa bez složitých prejezdu v dané zemi.

Zdeněk

Tak Praha nikdy nemůže konkurovat Vídni jak polohou tak dopravní dostupností a hlavně krásným a příjemným letištěm.Prostě úplně jiná liga …

oti

Len pre info do Kosic uz lieta. Od aprila sa navysuje frekvencia letov 2x na 3x tyzdene. Konkretne okrem pondelka a piatka. Bude lietat aj v stredu. Menia sa casy. Linku pre Ryanair prevadzkuje dcerska spolocnost Laudamotion alebo len Lauda so svojimi Airbusmi.

Apex

Už jen Lauda (Lauda Europe), což je na Maltě založená dceřiná společnost v rámci Ryanair holding. Ale z hlediska provozu jde jen o formální záležitost.

Bohouš

Je smutnou zprávou, že Bratislava – Košice, což je jediná smysluplná letecká linka v SR neexistuje a musí se jet do Vídně. Podobně jako dálnice BA-KE přes Budapešť.

Apex

RYR nikdy neměl o spojení z BTS do KSC zájem, ani když skončilo ČSA. Navíc, aby spojení BA-KE mělo praktický význam pro zlepšení propojení dvou největších měst na Slovensku, mělo by v letových dnech létat 2x denně a na to zase má RYR příliš velké letadlo, znamenalo by to nabídku 760 sedaček pro oba směry. To spojení do VIE sleduje jiné cíle…

Jenda

Zaragoza, paráda! Pěkné město a hlavně supr vstupní brána do Pyrenejí.

Ondřej

Do Brna nic? 🤣

Martin Csabo

Do vesnic by se jim provoz nevyplatil

Ibragim z Bastru

Však píšou, že omezují provoz v Praze….

Bohouš

Odkud? Z Otrokovic?

Apex

Vypadá to, že se situace ve Vídni začíná krystalizovat, před dvěma dny totiž zrušil Wizz lety do celkem 15 destinací a snížil počet bázovaných letadel na 3. Otázkou bude, jak na tento krok bude reagovat Austrian, který se bude dostávat pod čím dál tím větší tlak….

Mat

Jestli se Wizz stahuje, tak se tlak na Austrian nijak nezvyšuje. Spíš naopak, jak se píše v článku, navíc odešel easyJet, který je dobrá alternativa i pro lidi, co nízkonákladovky nemají moc v oblibě. Takže to pomalu bude Austrian x Ryan, a to bez problému zbude místo pro oba. Rakušáci naplní Austrian, Češi a Slováci Ryan.

Twix

Nevím a ptám se, proč je zrovna Easyjet dobrý pro lidi co nemají lowcosty moc v oblibě? Z těch pár letů s nimi jsem měl právě pocit toho nejčistšího lowcostu (nízká cena i pohodlí).

Apex

Easyjet je pochopitelně lowcost, ostatně dokonce jeden z prvních, který byl s tímto konceptem v Evropě založen a začal podnikat. Od ultraLCC (Wizz, Ryan) lišil svým poněkud odlišným obchodním modelem, třeba, že od začátku preferoval létat na velká letiště a oslovovat jinou, např. i obchodní klientelu. RYR a WZZ se k tomuto obchodnímu modelu zacaly přibližovat až před pár lety, ale vnímání easyjetu jako „lepšího“ LC zůstalo.

Air Traveller

jak velky je prunik mezi austrianem a ryanairem v destinacich a cilovce?

moc ne, ze …

Apex

No, v destinacich toho je dost, pokud jde o cilovku, tak tam je to urcite slozitejsi, ale problem v tom, ze to, co odcerpa RYR bude AUA dost chybet. A krome toho ten tlak bude v tom, ze RYR bude poukazovat na to, že AUA dostala 500 mega € dotaci v ramcit covidové podpory, kterou musí splácet.

Ibragim z Bastru

To nevím. Ale v tom průniku jsem minimalne ja, jak v soukromých tak i služebních cestách.