Ryanair chválí Ficovu vládu, v Bratislavě ohlásil další růst
Letiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport Bratislava

Dopravce oznámil pět nových linek a třetí bázované letadlo. Podle něj je to jen začátek.
Bratislava 478000 obyvatel, 50km od Vidne – 24 pravidelnych linek.
Brno 400000 obyvatel, 120km od Vidne – 4 pravidelne linky.
Ponekud nepomer. Neco je v Brne asi spatne.
A slovenští si mnou ruce a tetelí se blahem…teď můžou emigrovat levně! 🙂 A já jim tuto možnost přeji.
„Pokud to bude podle Keketiho spojeno s rostoucím počtem zahraničních turistů na Slovensku, může vláda přímo vstupovat do vztahů s letišti nebo leteckými společnostmi…“
No tak to chtěli soudruzi v roce 1948 taky, že? 🙂
Po vývoji v posledných dňoch tuším, že na hromadný útek pripomínajúci rok 1968 sa nové linky (kamkoľvek) môžu hodiť.
Hezká ukázka kouzla nechtěného – oficiálně má jít o podporu příjezdového turismu, ale autor jaksi automaticky píše o tom kam půjde doletět Z Bratislavy. Jako kdyby autor nevěřil tomu, že se Skiathosané nemůžou dočkat až si zaletí na prázdniny do Bratislavy.
Ale co je ve spojitosti s Ryanair taky zajímavé a hodně mě to překvapilo, že Čedok nabízí Skiathos jako horkou novinku a prodává zájezdy s letenkou Ryanairu z Prahy. A myslím, že něco podobného už jsem zahlédl pokud se nepletu i u DERtoutistik, který nabízel UAE s WIZZ z Vídně do AbuDhabi.
To už se děje delší dobu, stejně tak cestovky využívají linku do LCA s Wizz, linek Eurowings do Řecka a lety Ryanairu z regionálních letišť do ALC, AGP, GRO, PMI…
A v létě létal Ryanair z Prahy i čistě charter do PMI pod kódem RR (Buzz).
Podpora růstu = dotace
Ta linka je spíše pro SK cestovatele do daných destinací než pro nalákání lidí do Bratislavy ne? Jedině, že by to nazvali Vídeň – Východ.
„nastavené k podpoře růstu“ – to je ve slovníku Ryanu krycí jméno pro dotace ne?
použili ještě aspoň pět dalších slovních spojení, která znamenají dotaci
Jsem rád, že jim letiště PRG takhle do útrob neleze. Ostatně Raynair měl k přístupu Prahy nedávno poměrně nevkusné komentáře.
„Moskva- západ“ se zdá být prozíravější pojmenování.
Ryanair se netají svérázným způsobem komunikace a vysokým sebevědomím. Přepokládat, že aerolinka známá vynucováním všelijakých malicherných pravidel (nekritizuji, sám s nimi létám) bude dělat něco z čistého srdce, je dost naivní. Předpokládám, že Ficova vláda v podstatě platí Ryanairu za to, že bude do Bratislavy létat.
Jen aby ta letadla nelétala směrem na Slovensko prázdná 🙂 Ale jinak fajn, že od sousedů přichází aspoň jedna pozitivní zpráva.
Přitom stačilo říct, že Ficova vláda není ideologicky nepřátelská k létání.
Ficův elektorát, pro který znamená „cestovní ruch“ pohyb mezi bydlištěm a nejbližší krčmou a „kulturní vyžití“ co nejdelší pobyt v téže institucí spojený s nadáváním na všechno, začínajíc u čehúnů a maďarů a konče u čehúnů a maďarů, bude z jejich daní s radosti tyto dotace platit a svého Vůdce dál bezmezně milovat a adorovat.
Moc si nenamýšľajte, na prvom mieste sú dnes liberáli a progresívci, nasleduje EÚ a Brusel. Čehúni a Maďari už krčmu nezaujímajú, mrzí ma to.
Soros a USA taky nic?
Tak to jsem teda zklamaný. Rád bych byl tématem vášnivých hádek slovenských štamgastů.
Zatím to bohužel vypadá, do letní sezóny se to může samozřejmě změnit, že to 1 letadlo navíc pro Bratislavu vezmou Praze, s tím že frekvence linek z Prahy neklesnou, ale budou obsluhovány letadly z jiných bází.
Ano, Praha byla na tiskové konferenci uvedena jako jedno z letišť, které o bázované letadlo s největší pravděpodobností přijde.
Ono je to i celkem logické, pro Ryanair je Praha i přes to, že tu nemají žádnou finanční podporu, hodně zisková destinace. Pro RYR je v Praze těžké získání a hlavně udržení personálu, protože podmínky a finanční ohodnocení co RYR nabízí. A dovážení personálu ze zahraničí (jak to dělají teď) je pro ně drahé a neefektivní.
Import personálu zo zahraničia Ryanair robí prakticky na všetkých bázach, veľmi malú časť tvoria lokáli.
To ano, ale v Praze je to problém, ten personál musí někde bydlet a to je třeba jednodušší a levnější v té Bratislavě.
Praha je jedno z tých lacnejších miest kde má Ryanair bázy, toto naozaj nebude problém keď to zvládajú v mestách ako Dublin, Stansted a podobne. Nehovoriac o tom že bývanie v Bratislave rozhodne lacná záležitosť nie je.
To je zcela dobře, český trh je specifický a velmi rád si český zákazník za letenky připlatí více, oproti okolním zemím. Stejně jako třeba za mobilní operátory, potraviny, či energie 😁
Pokud ovšem Ryanair nezmenší počet letů a destinací, tak to prohra nebude, protože ubydou nehezké ranní odlety v 6 a přílety v půlnoci.
Ty nehezké ranní odlety a přílety v půlnoci umí celkem pěkně natáhnout volno. Když můžu do destinace přiletět v 8:30 ráno a odlétat v 21:00, je to pro mne lepší než odlet v poledne.
Ty ranní odlety a pozdní přílety jsou naopak super. Získám tím čas v destinaci.
Souhlas
Ono to má samozřejmě své plus, jak píšete, tak i mínus, když třeba mám hotel a kufr, tak mě ráno v 10 stejně nikde neubytujou, nebo pak v Praze musím taxíkem, nebo přespolní vstávat někde ve 2 ráno.
Ano, souhlasím, má to své plus i mínus.
Co je ale mínus, že Ryanair vezme letadlo z Prahy, přitom všude jinde báze přidává, tak to krom zaměstnanosti sebere další šanci na levné letenky.
Väčšina ľudí si ide na dovolenku oddýchnuť a vstávanie o druhej ráno ide trochu proti tomu konceptu (a väčšina ľudí naozaj o tých 8:30 po troch hodinách spánku nepôjde na 100% sightseeingovať). Večerné prílety sú na druhej strane fajn, ale nestoja za tie ranné odlety.
Tak vzhledem k tomu, že to má být až od října, dá se to čekat, že to bude pražský stroj.
Ovšem zase na rovinu, zimní letový řád by šel v Praze asi jednoduše upravit na plné vytížení 3 strojů (4 rotace), protože dnes mají velké (na Ryanair) prostoje a někdy točí i jen jednu rotaci za den.
Od prosince je v Praze bázovaných 5 strojů, některé ani denně nelétají.
Uvidíme.
Ten 5. stroj byl každoroční pravidelná posila přes Vánoce a začátek nového roku, v Praze už není.
Tak pravdu díž, před 3 dny vzal pátý stroj čáru.
Jinak celkově vytížení je teď v lednu slabota.
Dneska jsem koukal že
RKE 1 rotace
RKV 1 rotace
RSA 2 rotace (v Neapoli výměna za RND)
RKT 3 rotace
To by asi určitě šlo v zimě udělat na 3 stroje.
Úterý se středou jsou na pražské bázi nejslabší dny, jinak od února v úterý ještě přibude rotace do Tirany. Na některých jiných bázích stroje ani nezasáhnou do provozu celé dny (myslím minulý rok v Bratislavě létalo druhé letadlo jen 2 nebo 3 dny v týdnu).
Pravda v dřevěné nádobě na míšení těsta.
Chválí asi proto, že tam nemusejí žít … Jinak já bych spíše uvítal ranní a večerní rotace z PRG do BTS a BUD
Praha – Bratislava je autom za 3,5 hodiny a vlakom niečo cez štyri hodiny (a snáď za niekoľko rokov sa slovenský úsek ešte zrýchli zo 140 na 200 km/h), takže mám pochybnosti, či by si tu lietadlo našlo dostatočnú klientelu
To jde o něco trochu jiného, možnost být ráno v cíli/vrátit se večer, aniž by člověk strávil noc na cestě. Ale letadlo tohle zjevně neuživí, jinak by létalo. 🙂
Však stačí skočit na první ranní vlak a v Blavě jste v 10 hodin. Poslední vlak odjíždí z Blavy cca v 18 hodin a v Praze je po půlnoci. Tedy spooooousta času na místě na cokoliv. Letadlem byste neušetřil vůbec nic, pokud v Praze nebydlíte 10 minut od letiště a v Bratislavě by vaším cílem bylo akorát tak nákupní centrum v Trnávce. Jinak let na takto krátkou vzdálenost, s přejezdy na letiště a hlavně potřebou být na letišti dříve kvůli odbavení, bezpečnostní kontrole a nástupu do letadla předem, časově výhodněji rozhodně nevychází. Navíc čas ve vlaku je kompaktní a dá… Číst vice »
Nechci jel ani vlakem ani po D1.
Slovenský dlouhý úsek prochází nyní rekonstrukcí, jezdí se po jedné koleji. 3 roky má zpoždění. Budou to opravovat do 2027 a pak začnou s posledním úsekem. Do opětovné rekonstrukce bude pauza tak 20 let. S 200km/h tam nikdo nepočítá, to se mohlo udělat nyní. Jak řekl nějaký ministr, 160km/h je na Slovensku max
Plán je, že do roku 2027 to daj do kupy od DNV po Malacky. Na Malacky – Kúty ještě není ani projekt…a to celý má cestu do Blavy zrychlit od4 minuty. Já myslím, že by úplně stačilo, aby to nevozilo 50 minut sekeru…
Hungaria is a new Avala…
Jedině v řadách siderodromofobů.
Sk: zařídíme Ryanairu monopol, za to vám odpouštíme nějaké poplatky a uděláme Vám reklamu. Teď potřebujeme reklamu my…
Ryanair: Vláda SK je nejlepší na světě, moc pěkně se nám tam podniká.
Navíc se jim podařilo i vyhnat dost lidí do ciziny, kteří pak lítají aspoň na víkendy
Nehledě na to, že taky něco třeba káplo do stranické pokladnička.
Reklamní plnění je vždy otázka toho co to platí. Jeden holt propaguje destinaci, druhej sebe. Bratislava stejně moc příchozích turistů nezíská, většina cestujících budou domácí, co si zaletí na výlet.
Správně, kdo se nechá od Ryanu podojit, je hodnej a prorůstovej.
Tak aspoň k něčemu je Fiso dobrej 😀 Jinak teda Bratislava trpí neduhem regionálních letišť, kdy je u pravidlených linek naprosto závislá na Ryanairu, což je u hlavního města země, která nemá vlastní aerolinku, asi unikát, jestli s nemylím:-)
Ten unikát je ale způsoben taky tím, že všichni, kteří potřebují letět pravidelnou linkou klasickou aerolinkou, letí ze Schwechatu, který je z Bratislavy 40 minut autem, 45-55 minut busem.
No ono taky na Slovensku je mizerný turistický ruch ze zahraničí (zvlášť když nepočítáme Čechy a Poláky v Tatrách), prostě do Bratislavy „nikdo“ nelétá. Všichni létají do Vídně a do Bratislavy se jezdí na jedno max dvou denní výlety.
No ono se není čemu divit. Když jsem byl na víkend v Bratislavě, tak jsem si říkal, že by bohatě stačilo dojet na otočku. To už naše Brno skýtá více možností a dle mého je i mnohem hezčí než Bratislava.
Nejsem Z Brna 😀
Já jsem před pár lety měl cestu na Slovensko s obchodním partnerem z Indie a on si sám zamluvil nocleh v Bratislavě, že tam zůstane do druhého dne. Když jsme přejížděli autem přes Přístavní most, tak kouká na ty panorámata a říká: “ Tohle že je hlavní město? Prosím odvez mě do Vídně.“ A přebookoval to. 🙂
To bolo pred pár lety . Dneska je v okolí Prístavného mostu nová stvrt Bratislavský Manhatan s 40 poschodovými barákmi a nová mestská štvrt .
Ja som bol tiež v ČR s obch.partnerom a nevedeli sme sa diviť aké sú služby. 4star hotel ako ubytovňa, a to všade! Ďalej hospitality a customer focus katastrofa. Takže pán z Indie asi dostal zlé referencie. Takže ako trochu by som zbrzdil tie vaše vyjadrenia, samozrejme, vždy je čo zlepšovať ale pozrite sa aké „služby“ sú u vás doma. To Slováci sú stokrát pohostinejší, milší a ústretovejší. Ešte na Morave ako tak. no v Čechách katastrofa, studené čumáky, smutno, no zle… Niektoré mestá ako za socíku, a aj to chovanie ľudí. Škoda že Bratislava nezostala súčaťou monarchie, takto to… Číst vice »
No nezapomeňte, že „ti soudruhové z Prahy“ po roce 1918 do Vaší země dost investovali od vzdělání po infrastrukturu. 🙂
Vděkem byla Vaše kolaborace s Třetí říší…. A ono se historie v tuto chvíli trochu opakuje, že? 🙂
Omlouvám se za ostatním diskutujícím za off topic.
Ano, my jsme studené čumáky a podívejte se, jak pěkně se u nás žije. 😁 On teplý čumák taky není všechno, to už pochopily statisíce vašich bývalých spoluobčanů.
Jo součástí Zalitavska s hlavním městem Budapešť
Nějakej přecitlivělej ten Ind, ne? 😁
Hmm, já su z Brna a Svratka se Svitavou a kanalem opravdu nejsou Dunaj.
Nic proti, no na cestovatelských portálech je Blava v žebříčcích nejnudnějších metropolí světa. Však hlavní období výstavby bylo po r. 1960
Takže bude slovenská vláda v podstatě ty linky dotovat?
Nebude. Na tlačovke sa to niekto pýtal a bolo povedané že nie. Ale tak kto vie ako to bude v skutočnosti.
Rekl bych, ze je nebude dotovat, “jen” bude nesmyslne inzerovat na Ryanair kanalech 🙂 takze tedy dotovat
U Ryanairu se dotacím nikdy neříká přímo dotace, ale třeba „podpora cestovního ruchu“, „marketingová podpora“. Zajímalo by mě kolik euro bude Ryanair platit na poplatcích letisku v Bratislavě, mám nějaké tušení, že to skoro nic nebude.
Kedysi sa suskalo po chodbach, 2.50 eur za pasaziera, all included
Tak to je dost málo.
Staci cist text, a jen malinko se ponorit mezi radky
Tento paragraf
Vyslechli jsme si připomínky týkající se hlavně letových a přistávacích poplatků a přijali opatření. Ze strany vlády došlo k přijetí změny, která tento problém vyřešila, a zároveň jsme schválili zákon o podpoře cestovního ruchu, který umožňuje přímo dotovat nebo nějakým způsobem motivovat příjezdový turismus,
je naprosto výmluvný … a ani se slovu „dotace“ nevyhyba.
Priamo asi síce nie, ale keďže bratislavské letisko je kontinuálne stratové a Ryanairu pravdepodobne odpustili veľkú časť poplatkov, tak v podstate áno.
Samozrejme z už tak deficitného rozpočtu, ktorý by inak mohol ísť napr. do lepšej verejnej dopravy. Ale budeme si hovoriť, ako nám linka do Zadaru privedie turistov…
A přinese spokojenýho voliče, co si zaletí do Zadaru do 100€ za zpáteční, a vo tom to je.
Z Košic se taky létá do Zadaru, zajímavý.
Mohli ste sa spýtať, či plánujú nové linky aj z Košíc.
Neskončilo ešte výberové konanie. Neodpovedali by aj tak na to.