regio-vlak

Ryanair chválí Ficovu vládu, v Bratislavě ohlásil další růst

Letiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport BratislavaLetiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport Bratislava

Dopravce oznámil pět nových linek a třetí bázované letadlo. Podle něj je to jen začátek.

Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
procvi

Ale co je ve spojitosti s Ryanair taky zajímavé a hodně mě to překvapilo, že Čedok nabízí Skiathos jako horkou novinku a prodává zájezdy s letenkou Ryanairu z Prahy. A myslím, že něco podobného už jsem zahlédl pokud se nepletu i u DERtoutistik, který nabízel UAE s WIZZ z Vídně do AbuDhabi.

Michal Staša

Podpora růstu = dotace

Lukino

Ta linka je spíše pro SK cestovatele do daných destinací než pro nalákání lidí do Bratislavy ne? Jedině, že by to nazvali Vídeň – Východ.
„nastavené k podpoře růstu“ – to je ve slovníku Ryanu krycí jméno pro dotace ne?

Sáček

použili ještě aspoň pět dalších slovních spojení, která znamenají dotaci

Matěj

Ryanair se netají svérázným způsobem komunikace a vysokým sebevědomím. Přepokládat, že aerolinka známá vynucováním všelijakých malicherných pravidel (nekritizuji, sám s nimi létám) bude dělat něco z čistého srdce, je dost naivní. Předpokládám, že Ficova vláda v podstatě platí Ryanairu za to, že bude do Bratislavy létat.

Jenda

Jen aby ta letadla nelétala směrem na Slovensko prázdná 🙂 Ale jinak fajn, že od sousedů přichází aspoň jedna pozitivní zpráva.

Náhodný Kolemjdoucí

Přitom stačilo říct, že Ficova vláda není ideologicky nepřátelská k létání.

Avoda

Ficův elektorát, pro který znamená „cestovní ruch“ pohyb mezi bydlištěm a nejbližší krčmou a „kulturní vyžití“ co nejdelší pobyt v téže institucí spojený s nadáváním na všechno, začínajíc u čehúnů a maďarů a konče u čehúnů a maďarů, bude z jejich daní s radosti tyto dotace platit a svého Vůdce dál bezmezně milovat a adorovat.

Tomáš B

Moc si nenamýšľajte, na prvom mieste sú dnes liberáli a progresívci, nasleduje EÚ a Brusel. Čehúni a Maďari už krčmu nezaujímajú, mrzí ma to.

Dominic

Zatím to bohužel vypadá, do letní sezóny se to může samozřejmě změnit, že to 1 letadlo navíc pro Bratislavu vezmou Praze, s tím že frekvence linek z Prahy neklesnou, ale budou obsluhovány letadly z jiných bází.

Dominic

Ono je to i celkem logické, pro Ryanair je Praha i přes to, že tu nemají žádnou finanční podporu, hodně zisková destinace. Pro RYR je v Praze těžké získání a hlavně udržení personálu, protože podmínky a finanční ohodnocení co RYR nabízí. A dovážení personálu ze zahraničí (jak to dělají teď) je pro ně drahé a neefektivní.

Samo

Import personálu zo zahraničia Ryanair robí prakticky na všetkých bázach, veľmi malú časť tvoria lokáli.

Dominic

To ano, ale v Praze je to problém, ten personál musí někde bydlet a to je třeba jednodušší a levnější v té Bratislavě.

Kamil Novotný

To je zcela dobře, český trh je specifický a velmi rád si český zákazník za letenky připlatí více, oproti okolním zemím. Stejně jako třeba za mobilní operátory, potraviny, či energie 😁
Pokud ovšem Ryanair nezmenší počet letů a destinací, tak to prohra nebude, protože ubydou nehezké ranní odlety v 6 a přílety v půlnoci.

MartinS.

Ty nehezké ranní odlety a přílety v půlnoci umí celkem pěkně natáhnout volno. Když můžu do destinace přiletět v 8:30 ráno a odlétat v 21:00, je to pro mne lepší než odlet v poledne.

Tom

Ty ranní odlety a pozdní přílety jsou naopak super. Získám tím čas v destinaci.

Tom

Souhlas

Kamil Novotný

Ono to má samozřejmě své plus, jak píšete, tak i mínus, když třeba mám hotel a kufr, tak mě ráno v 10 stejně nikde neubytujou, nebo pak v Praze musím taxíkem, nebo přespolní vstávat někde ve 2 ráno.
Ano, souhlasím, má to své plus i mínus.
Co je ale mínus, že Ryanair vezme letadlo z Prahy, přitom všude jinde báze přidává, tak to krom zaměstnanosti sebere další šanci na levné letenky.

Samo

Väčšina ľudí si ide na dovolenku oddýchnuť a vstávanie o druhej ráno ide trochu proti tomu konceptu (a väčšina ľudí naozaj o tých 8:30 po troch hodinách spánku nepôjde na 100% sightseeingovať). Večerné prílety sú na druhej strane fajn, ale nestoja za tie ranné odlety.

Jarda79

Tak vzhledem k tomu, že to má být až od října, dá se to čekat, že to bude pražský stroj.
Ovšem zase na rovinu, zimní letový řád by šel v Praze asi jednoduše upravit na plné vytížení 3 strojů (4 rotace), protože dnes mají velké (na Ryanair) prostoje a někdy točí i jen jednu rotaci za den.
Od prosince je v Praze bázovaných 5 strojů, některé ani denně nelétají.
Uvidíme.

Dominic

Ten 5. stroj byl každoroční pravidelná posila přes Vánoce a začátek nového roku, v Praze už není.

Jarda79

Tak pravdu díž, před 3 dny vzal pátý stroj čáru.
Jinak celkově vytížení je teď v lednu slabota.
Dneska jsem koukal že
RKE 1 rotace
RKV 1 rotace
RSA 2 rotace (v Neapoli výměna za RND)
RKT 3 rotace
To by asi určitě šlo v zimě udělat na 3 stroje.

Dominic

Úterý se středou jsou na pražské bázi nejslabší dny, jinak od února v úterý ještě přibude rotace do Tirany. Na některých jiných bázích stroje ani nezasáhnou do provozu celé dny (myslím minulý rok v Bratislavě létalo druhé letadlo jen 2 nebo 3 dny v týdnu).

Jarda

Chválí asi proto, že tam nemusejí žít … Jinak já bych spíše uvítal ranní a večerní rotace z PRG do BTS a BUD

Patrick

Praha – Bratislava je autom za 3,5 hodiny a vlakom niečo cez štyri hodiny (a snáď za niekoľko rokov sa slovenský úsek ešte zrýchli zo 140 na 200 km/h), takže mám pochybnosti, či by si tu lietadlo našlo dostatočnú klientelu

Bobek

To jde o něco trochu jiného, možnost být ráno v cíli/vrátit se večer, aniž by člověk strávil noc na cestě. Ale letadlo tohle zjevně neuživí, jinak by létalo. 🙂

Panoramix

Však stačí skočit na první ranní vlak a v Blavě jste v 10 hodin. Poslední vlak odjíždí z Blavy cca v 18 hodin a v Praze je po půlnoci. Tedy spooooousta času na místě na cokoliv. Letadlem byste neušetřil vůbec nic, pokud v Praze nebydlíte 10 minut od letiště a v Bratislavě by vaším cílem bylo akorát tak nákupní centrum v Trnávce. Jinak let na takto krátkou vzdálenost, s přejezdy na letiště a hlavně potřebou být na letišti dříve kvůli odbavení, bezpečnostní kontrole a nástupu do letadla předem, časově výhodněji rozhodně nevychází. Navíc čas ve vlaku je kompaktní a dá… Číst vice »

Tom

Nechci jel ani vlakem ani po D1.

Sáček

Slovenský dlouhý úsek prochází nyní rekonstrukcí, jezdí se po jedné koleji. 3 roky má zpoždění. Budou to opravovat do 2027 a pak začnou s posledním úsekem. Do opětovné rekonstrukce bude pauza tak 20 let. S 200km/h tam nikdo nepočítá, to se mohlo udělat nyní. Jak řekl nějaký ministr, 160km/h je na Slovensku max

Nose Peak

Plán je, že do roku 2027 to daj do kupy od DNV po Malacky. Na Malacky – Kúty ještě není ani projekt…a to celý má cestu do Blavy zrychlit od4 minuty. Já myslím, že by úplně stačilo, aby to nevozilo 50 minut sekeru…

Nose Peak

Hungaria is a new Avala…

Donnie

Sk: zařídíme Ryanairu monopol, za to vám odpouštíme nějaké poplatky a uděláme Vám reklamu. Teď potřebujeme reklamu my…

Ryanair: Vláda SK je nejlepší na světě, moc pěkně se nám tam podniká.

David

Navíc se jim podařilo i vyhnat dost lidí do ciziny, kteří pak lítají aspoň na víkendy

Jirka

Nehledě na to, že taky něco třeba káplo do stranické pokladnička.

Gajda

Reklamní plnění je vždy otázka toho co to platí. Jeden holt propaguje destinaci, druhej sebe. Bratislava stejně moc příchozích turistů nezíská, většina cestujících budou domácí, co si zaletí na výlet.

Michal M

Správně, kdo se nechá od Ryanu podojit, je hodnej a prorůstovej.

Paolo

Tak aspoň k něčemu je Fiso dobrej 😀 Jinak teda Bratislava trpí neduhem regionálních letišť, kdy je u pravidlených linek naprosto závislá na Ryanairu, což je u hlavního města země, která nemá vlastní aerolinku, asi unikát, jestli s nemylím:-)

Andrej

Ten unikát je ale způsoben taky tím, že všichni, kteří potřebují letět pravidelnou linkou klasickou aerolinkou, letí ze Schwechatu, který je z Bratislavy 40 minut autem, 45-55 minut busem.

PilsenTom

No ono taky na Slovensku je mizerný turistický ruch ze zahraničí (zvlášť když nepočítáme Čechy a Poláky v Tatrách), prostě do Bratislavy „nikdo“ nelétá. Všichni létají do Vídně a do Bratislavy se jezdí na jedno max dvou denní výlety.

Jarda

No ono se není čemu divit. Když jsem byl na víkend v Bratislavě, tak jsem si říkal, že by bohatě stačilo dojet na otočku. To už naše Brno skýtá více možností a dle mého je i mnohem hezčí než Bratislava.
Nejsem Z Brna 😀

Klabavátor

Já jsem před pár lety měl cestu na Slovensko s obchodním partnerem z Indie a on si sám zamluvil nocleh v Bratislavě, že tam zůstane do druhého dne. Když jsme přejížděli autem přes Přístavní most, tak kouká na ty panorámata a říká: “ Tohle že je hlavní město? Prosím odvez mě do Vídně.“ A přebookoval to. 🙂

Firsnal

To bolo pred pár lety . Dneska je v okolí Prístavného mostu nová stvrt Bratislavský Manhatan s 40 poschodovými barákmi a nová mestská štvrt .

Taros

Hmm, já su z Brna a Svratka se Svitavou a kanalem opravdu nejsou Dunaj.

Sáček

Nic proti, no na cestovatelských portálech je Blava v žebříčcích nejnudnějších metropolí světa. Však hlavní období výstavby bylo po r. 1960

Dominic

Takže bude slovenská vláda v podstatě ty linky dotovat?

Thomas

Nebude. Na tlačovke sa to niekto pýtal a bolo povedané že nie. Ale tak kto vie ako to bude v skutočnosti.

HonzaK

Rekl bych, ze je nebude dotovat, “jen” bude nesmyslne inzerovat na Ryanair kanalech 🙂 takze tedy dotovat

Dominic

U Ryanairu se dotacím nikdy neříká přímo dotace, ale třeba „podpora cestovního ruchu“, „marketingová podpora“. Zajímalo by mě kolik euro bude Ryanair platit na poplatcích letisku v Bratislavě, mám nějaké tušení, že to skoro nic nebude.

Bob

Kedysi sa suskalo po chodbach, 2.50 eur za pasaziera, all included

Dominic

Tak to je dost málo.

Air Traveller

Staci cist text, a jen malinko se ponorit mezi radky

Tento paragraf

Vyslechli jsme si připomínky týkající se hlavně letových a přistávacích poplatků a přijali opatření. Ze strany vlády došlo k přijetí změny, která tento problém vyřešila, a zároveň jsme schválili zákon o podpoře cestovního ruchu, který umožňuje přímo dotovat nebo nějakým způsobem motivovat příjezdový turismus,

je naprosto výmluvný … a ani se slovu „dotace“ nevyhyba.

Juraj

Priamo asi síce nie, ale keďže bratislavské letisko je kontinuálne stratové a Ryanairu pravdepodobne odpustili veľkú časť poplatkov, tak v podstate áno.

Samozrejme z už tak deficitného rozpočtu, ktorý by inak mohol ísť napr. do lepšej verejnej dopravy. Ale budeme si hovoriť, ako nám linka do Zadaru privedie turistov…

Gajda

A přinese spokojenýho voliče, co si zaletí do Zadaru do 100€ za zpáteční, a vo tom to je.

Sáček

Z Košic se taky létá do Zadaru, zajímavý.

Pavel

Mohli ste sa spýtať, či plánujú nové linky aj z Košíc.

Thomas

Neskončilo ešte výberové konanie. Neodpovedali by aj tak na to.