ŘVC začne rýsovat první tuzemský zdvihací most přes řeku
Historický most v Týně nad Vltavou bude z části zdvižný. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podjezdná výška mostu je dnes zhruba tři metry, což neumožňuje plavbu větším výletním lodím.
zvedací most je v Kolíně a rád bych věděl zda ho někdy zvedali
Oni ho spouštěli, když ho stavěli. 😀
Doufám,že už je petice za záchranu historického panoramatického mostu!
Miloš bude mít radost , ne vážně, dost často se píše, že z Německa kvůli stavu vody na Labi či na Vltavě nemůže ani do Prahy přijet výletní loď a my budeme zvedat most pro velké lodě u Týna nad Vltavou ? Jak velký je ten potencionální trh ? 1000 německých důchodců ročně ? Průmysl s potřebou asi taky nepřijde vždyť i reaktory do Temelína přivezly kdysi Tatry na podvalnících
Kdepak tatry, ale dráha. Což uý dnes nezrealizujete. Loni už se opravila silnice ze Solenic k odbočce na hráz v parametrech pro přepravu nadrozměrů z dolní vody na horní vodu Orlické přehrady.
Na celé řešení na Orlíku se podívejte v EIA číslo STC2496.
ŘVC i jednotlivá povodí jsou takové státy ve státě.
Mají nějaké své plány a koncepce, na které celkem automaticky dostávají prostředky, většinou bez jakékoli koordinace s ostatními orgány státní správy. Výsledek?
– Stát dotuje rekreační plavbu v částkách neúměrných jejímu významu a celospolečenskému přínosu
– zdvihací most v Lužci
– nové zdymadlo z druhé strany Dětského ostrova v Praze (toto jim naštěstí zařízlo ministerstvo)
– absurdistán na cyklotrase A1 https://mestemnakole.cz/2024/11/stezka-a1-mezi-trojskym-mostem-a-stromovkou-bude-opet-dlazdena/
klidně může být dlážděná, pokud bude dlažba v parametrech těch holadských či německých okolo vodních toků a ne v parametru český tankodrom….
Nejen to, v Belgii a Holandsku se dá veřejně přejít přes vrata plavebních komor, je tam jednoduchá signalizace při otevření vrat. U nás jsou plavební komory nedobytná pevnost, při jejímž objíždění se zatraceně projedete.
https://mapy.com/s/kubezezege
Belgie: https://mapy.com/s/josuzuzabu
Proč se vlastně neudělá „švédský most“ tedy s „klembovou“ vozovkou?
Tohle je stavajici most.
Myslíte, že nechají stávající most a dají tam jen “ hevery z autoservisu“?
Proč se dělali mosty na Vraňansko-hořínskem platebním kanále na podjezdnou výšku 7,0 m a tady jen na 5,25 m?
Do Prahy se počítá i s jinými než výletními loděmi, za Slapskou přehradou nikoliv.
S jinými než výletními = v tomto případě s velkými výletními, jimiž se to zdvihání obhajovalo. Že by tam pluly i větší např. kontejnerové lodě, když jsme si i holešovický přístav zrušili?
Ještě je přístav v Lahovicích.
Karlův most zbouráme?
Když se tam vejde Labskí princezna 😀
Tak ještě lodní výtah na Slapech a dodělat zdvihadlo pro velké lodě na Orlíku a vyrovnávací jez s komorou na Podolsku a hotelové lodě hurá z Mělníka(nebo spíš Prahy) do Budějovic ! Příjemná týdenní dovolená. Možno zpestřit o vodácký výlet z Vyššího Brodu do Českých Budějovic.
Si myslim, že teda NemaŠe má poněkud větší tzv. potenciál…
Projektantům toho kolínského už asi došly penízky z této zakázky, vzpomínám si, že jich bylo docela hodně…
Vyšlo to na lidových 1,25 giga, cca.
Vyhozené peníze. Vltavsko-labská vodní cesta je dnes vlivem klimatické změny po většinu roku prakticky vnitrozemskou vodní cestou, vhodnou akorát tak pro rekreační plavbu. Ekonomická návratnost jákychkoliv investic do její modernizace bude téměř nulová. Plavební stupeň Děčín, který by tuto skutečnost mohl trochu změnit, je neprojednatelný. A i kdyby byl postaven, stejně by to asi nestačilo, protože problémy se splavností začínají být čím dál častější i na německé straně, kde se ovšem nijak netají tím, že s tím nehodlají nic dělat.
Nové Heřmínovy také byly ještě vloni touto dobou neprojednatelne a rok se s rokem sešel a vše je úplně jinak.Tak uvidíme.
jenže tam je to jinak . 1. to není dopravní stavba , zlepšené průtoku a ták, to vždy bylo cíleně protizáplavové dílo. 2. cíleně po tom šly zelení a místní. Ono se to projednávalo ale hlas lidu a hlas „nezištných“ podnikatelů v ekologii byl silnější …
Ale vždyť po plavebním stupni Děčín a nakonec i po plavebním stupni pod Přeloučem jdou také cíleně zelení a především takzvaní podnikatelé v ekologii.Německo bych do toho vůbec nezatahoval.
jdou po všem jasně, na druhou stranu tam ta přehrada má, na rozdíl od zvedacího mostu v Týně nad Vltavou, nějaký smysluplný účel ….
Kdyby nakonec vyšel plavební stupeň Děčín, dostanete se snáze do děčínského přístavu. Ale splavnost řeky dále do Hřenska a na německé straně, s níž bývají také čím dál častější problémy, to nijak neřeší. A Němci se už před lety nechali slyšet, že je labská cesta příliš nezajímá. Pro ně je na prvním místě Rýn, kolem něhož je většina průmyslu. Na druhém místě je zjevně Dunaj a Labe, to je pro ně jen taková poměrně bezvýznamná řeka, neboť z větší části protéká zchudlou a vylidněnou exDDR.
Kolínský je v jaké kategorii? Zdvihací-ale-nezdvíhací?
Ve stejné kategorii. Tj. pálení peněz za hlouposti…
V kolíne je vzedaci s neosazenym zdvihacim zarizenim.
Tj polo-zvedaci.
Jediny zvedací u je Prahy na vrananskem kanálu v Lužci.
Stejně polozvedací je i v Praze Štvanická lávka, byť tam nejde o podjezdnou výšku, nýbrž o povodně
Při zdvihu bude v Kolíně 7 m výšky nad vodní hladinou. K tomu je Labe připravované pro tyto parametry až do Pardubic, kde by mohl někdy vzniknout multimodální přístav (plán).
Vltava je pod Prahou (proti proudu řeky) plánována na výšku lodí 5,25 m (v článku se píše od Slapské přehrady).
Pro jednoduchost, dva lodní kontejnery na sobě pro Slapy až ČB. Lodě s třemi patry lodních kontejnerů na sobě od Prahy po Mělník na Vltavě a na Labi od Hřenska po Pardubice.
Památkově chráněný most v Nymburce přestavíte na 7m podplavné výšky jak?