ŘVC vybralo projektanty pro první tuzemský zdvihací most přes řeku
Historický most v Týně nad Vltavou bude z části zdvižný. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podjezdná výška mostu je dnes zhruba tři metry, což neumožňuje plavbu větším výletním lodím.
Zdvihací most přes řeku je i v Brně – vznikl v rámci realizace protipovodňových úprav Svratky podél ul. Poříčí.
Ale někdo může namítnout, že to není most, ale lávka…
Chápu, že pro vodní šotouše je rozdíl mezi plavebním kanálem a řekou stejně iritující, jako když drážní šotouš narazí na slovo semafor či zatáčka.
Co třeba říci, že je to „první zvedací most v ČR jižně od 49,5. stupně severní šířky?“ Další prvenství!!!
🙂
Škoda že loď stejně většinou skončí nad VD Kořensko 😅
Nebylo by levnější postavit nový most?
Ano, zabavnost titulku trochu inklinuje k bulváru, ale co když je to pravda a za řvc je to opravdu první objednávka zdvihacího mostu? Že si mezitím v jejich revíru řádí lišky v podobě SŽ a ŘSD necháme stranou…
Že by si to zdvihání vymysleli sami správci kolizních komunikací?
Nemohlo by se ŘVC přeorientovat a stavět místo toho bezpečné šlajsny pro vodáky? Ti co se na tom musejí napakovat by se nějak napakovali i na tom a výsledek by byl užitečnější pro mnohem víc lidí. A také by to byla vodní cesta.
Radši ať ŘVC nestaví nic, a řeky jsou řekami, než obetonovanými kanály.
A v Kolíně zdvihací drážní most, co se nezdvihá, co byl tak strašně potřeba, že jsme za něj utratili peněz…
…a v Lužci nad Vltavou. Zdvihací železniční most, který se nezdvihá, protože tam nejezdí vlak.
Opravím Vaše tvrzení. Most u nás se zvedá, zvedá se poměrně často. Ale nic přes něj nejezdí a je otázkou zda ještě někdy bude.
Dvakrát tam během prázdnin pojede Cyklohráček
https://www.55p.cz/praha_754_2025/vykony.html#cyklohr-ek-nts-728
Nejezdí tam vlak ani loď. Jinak by aspoň byl trvale nahoře
Tak by mohl zůstat zvednutý. Ale nevím v jaké poloze je, protože tam už nejezdíme.
Bože, Bože.. zrušte tu vodní cestu na střední Vltavě. Vždyť je to parodie a mld. tečou…do takových kokotin…
Nebo rovnou ŘVC.
Moderní turisté, kteří dnes za víkend projedou celou střední Evropu se nemohou dočkat, až stráví půl dne na obstarožním šífu s protivnou posádkou mezi Budějcema a Orlíkem.
A co Lužec, už má vazbu na tzz?
Tam by teď bohužel asi stačil systém trvalého uzavření (signál stůj) s otevřením na vyžádání, jako některé polní přejezdy. Škoda, že se to kdysi neprotáhlo do Mělníka i s dráty. Teď tam v té trase dodělávají další silnici pro záplavy aut. A řeší větší výletní lodě…
A Kořensko už mají vyřešené?
S Kořenskem se toho moc nenadělá, jedině postavit někde níže další stupeň, ale to je, předpokládám, v úrovni debat v anarchistických kroužcích.
Já to chápu, tak ale ať netvrdí, že to je poslední zádrhel při cestě na Orlík.
Dříve se tam dalo krásně jezdit na kanoi a byl to také prima výlet. Nebýt tolik megalománie při stavbě přehrad, nebylo by potřeba pro výletníky stavět tak složitá zařízení. Ten most by se nejvýše trochu přizvedl, podobně jako u Skochovic.
Takže zaplatíme z našich daní stovky milionů za zvedání mostu a výsledek bude, že několik firem bude moci s výletní lodí pro turisty dělat trochu delší výlety než dosud? Hlavně, že u jiných infrastrukturních staveb se přísně hodnotí ekonomická návratnost… Fakt celé ŘVC zrušit, nikdo si toho nevšimne a budeme dělat o pár miliard ročně menší dluh.
Asi tak. Mam rad lodicky, ale tyhle wopicarny jsou uz trochu most. Vcetne tech jezovych nesmyslu mezi Aussig a Bodenbach, kde jen ty nesmyslne studie uz staly snad 600 mio. Za to by jezdily snad vsechny parovky, co se u nas zachovaly vcetne te rezive Nemky ve Zdicich. A rozhodne by z toho mel lid vetsi uzitek nez z kmihovnicky debilnich studii k nicemu
Mně by zajímalo, jak se spočítá ekonomická návratnost. ŘVC je jediná organizace, o které se dá doslovně říci, že peníze hází do kanálu. Kolik miliard (zatím) žbluňklo do Hořínského kanálu s odůvodněním hotelové lodi Elbe Princesse je tam těsno…