ŘVC vybralo projektanty pro první tuzemský zdvihací most přes řeku
Historický most v Týně nad Vltavou bude z části zdvižný. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podjezdná výška mostu je dnes zhruba tři metry, což neumožňuje plavbu větším výletním lodím.
Tady by se měla požadovat studie návratnosti. Nebo spíš na celou ŘVC. Ani ty investice na Bťově kanále se nikdy nemůžou vrátit, aspoň vrátit natož vydělat do plusu (myslím investorovi tj státu, soukromníci kolem vydělají)
Zdvihací most přes řeku je i v Brně – vznikl v rámci realizace protipovodňových úprav Svratky podél ul. Poříčí.
Ale někdo může namítnout, že to není most, ale lávka…
Chápu, že pro vodní šotouše je rozdíl mezi plavebním kanálem a řekou stejně iritující, jako když drážní šotouš narazí na slovo semafor či zatáčka.
Co třeba říci, že je to „první zvedací most v ČR jižně od 49,5. stupně severní šířky?“ Další prvenství!!!
🙂
Škoda že loď stejně většinou skončí nad VD Kořensko 😅
Nebylo by levnější postavit nový most?
Ano, zabavnost titulku trochu inklinuje k bulváru, ale co když je to pravda a za řvc je to opravdu první objednávka zdvihacího mostu? Že si mezitím v jejich revíru řádí lišky v podobě SŽ a ŘSD necháme stranou…
Že by si to zdvihání vymysleli sami správci kolizních komunikací?
Nemohlo by se ŘVC přeorientovat a stavět místo toho bezpečné šlajsny pro vodáky? Ti co se na tom musejí napakovat by se nějak napakovali i na tom a výsledek by byl užitečnější pro mnohem víc lidí. A také by to byla vodní cesta.
Radši ať ŘVC nestaví nic, a řeky jsou řekami, než obetonovanými kanály.
A v Kolíně zdvihací drážní most, co se nezdvihá, co byl tak strašně potřeba, že jsme za něj utratili peněz…
…a v Lužci nad Vltavou. Zdvihací železniční most, který se nezdvihá, protože tam nejezdí vlak.
Opravím Vaše tvrzení. Most u nás se zvedá, zvedá se poměrně často. Ale nic přes něj nejezdí a je otázkou zda ještě někdy bude.
Dvakrát tam během prázdnin pojede Cyklohráček
https://www.55p.cz/praha_754_2025/vykony.html#cyklohr-ek-nts-728
Nejezdí tam vlak ani loď. Jinak by aspoň byl trvale nahoře
Tak by mohl zůstat zvednutý. Ale nevím v jaké poloze je, protože tam už nejezdíme.
Bože, Bože.. zrušte tu vodní cestu na střední Vltavě. Vždyť je to parodie a mld. tečou…do takových kokotin…
Nebo rovnou ŘVC.
Moderní turisté, kteří dnes za víkend projedou celou střední Evropu se nemohou dočkat, až stráví půl dne na obstarožním šífu s protivnou posádkou mezi Budějcema a Orlíkem.
A co Lužec, už má vazbu na tzz?
Tam by teď bohužel asi stačil systém trvalého uzavření (signál stůj) s otevřením na vyžádání, jako některé polní přejezdy. Škoda, že se to kdysi neprotáhlo do Mělníka i s dráty. Teď tam v té trase dodělávají další silnici pro záplavy aut. A řeší větší výletní lodě…
A Kořensko už mají vyřešené?
S Kořenskem se toho moc nenadělá, jedině postavit někde níže další stupeň, ale to je, předpokládám, v úrovni debat v anarchistických kroužcích.
Já to chápu, tak ale ať netvrdí, že to je poslední zádrhel při cestě na Orlík.
Dříve se tam dalo krásně jezdit na kanoi a byl to také prima výlet. Nebýt tolik megalománie při stavbě přehrad, nebylo by potřeba pro výletníky stavět tak složitá zařízení. Ten most by se nejvýše trochu přizvedl, podobně jako u Skochovic.
Takže zaplatíme z našich daní stovky milionů za zvedání mostu a výsledek bude, že několik firem bude moci s výletní lodí pro turisty dělat trochu delší výlety než dosud? Hlavně, že u jiných infrastrukturních staveb se přísně hodnotí ekonomická návratnost… Fakt celé ŘVC zrušit, nikdo si toho nevšimne a budeme dělat o pár miliard ročně menší dluh.
Asi tak. Mam rad lodicky, ale tyhle wopicarny jsou uz trochu most. Vcetne tech jezovych nesmyslu mezi Aussig a Bodenbach, kde jen ty nesmyslne studie uz staly snad 600 mio. Za to by jezdily snad vsechny parovky, co se u nas zachovaly vcetne te rezive Nemky ve Zdicich. A rozhodne by z toho mel lid vetsi uzitek nez z kmihovnicky debilnich studii k nicemu
Mně by zajímalo, jak se spočítá ekonomická návratnost. ŘVC je jediná organizace, o které se dá doslovně říci, že peníze hází do kanálu. Kolik miliard (zatím) žbluňklo do Hořínského kanálu s odůvodněním hotelové lodi Elbe Princesse je tam těsno…