ŘVC hledá projektanta plavební komory na jezu Bělov, lodě doplují až do Kroměříže

Plavební komora na jezu Bělov, vizualizace. Pramen: ŘVCPlavební komora na jezu Bělov, vizualizace. Pramen: ŘVC

Vedle prodloužení na severu do Kroměříže se pracuje i na prodloužení cesty na jihu do Hodonína.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Když podle Českého Vrbného tak i s vodáckým kanálem.

Padre

Tak když už tady ty prachy jsou,tak je lepší postavit zdymadlo ,než je rozfrcat jako dotace nějakým vyčůránkům..

Gejza

Ne. Je lepší stavět mnohem potřebnější silniční obchvaty sídel, nebo rekonstruovat hlavní tratě, které se rozpadají. Tady je holt problém, že jedna zbytečná státní organizace potřebuje vykázat činnost.

Nepovim

Dlouhodobym cilem by melo byt Olomouc- Devin.
Řeka je tam kanalizovaná a to jsou dostatečne atraktivni cíle.

Z 074

Motorové lodě na Moravu nemohu od soutoku s Dunajem už teď. Co by se muselo změnit?

Nepovim

Elektrárna Hodonín např. Bere si vetšinu vody na chlazení…

Padre

A pak že to nejde.Ted ještě prodloužit do Troubek,za Troubkama zahnout vpravo /tady dat pozor na lodě připlouvající od Pardubic / potom pořad rovně na Bohumín ,za Bohumínem táhlá levá a pak už je to do Štětína co by kamenem dohodil.

zvukař

Samozřejmě, kritizovat se dá všechno. Ale v době, kdy se budují cyklostezky odnikud nikam (a cyklisté většinou stejně jezdí po souběžných silnicích) a kdy rostou rozhledny na každém kopečku a někdy (o jedné vím) i v údolích, má tahle stavba smysl. Baťův kanál v sezóně praská ve švech, na proplavení se běžně čeká i více než hodinu (a to komory pracují na maximum). Odlehčit může jedině prodloužení. I když (hodně vzdáleným) ideálem by bylo na jedné straně propojení na Dunaj, na druhé nejlépe do Olomouce. Ale i Kroměříž – Hodonín bude velmi lákavé a moc se na něj těším. Tedy… Číst vice »

Jirka

Jmenujte mi jedinou cyklostezku, která se staví odnikud nikam, co já pozuruji, tak vždy min. mezi 2 vesnicemi.

milanek

Co třeba cyklostezka na mostě nad D11 u Stěžer.

Otrokovják

Tak to je dobrý bizár

Jiří Kocurek

Součástí mostu nebyly návazné stavby. Tak asi holt nezbyde než ty návazné stavby dotáhnout k realizaci.

Sám si říkám, že na mostě pomůže vcelku dost, uhnout v nouzi do příkopy není tak zlé, jak na mostě nemít kam.

Permonik

V každem městě nad 10. tic obyvatel, průmyslová zona Mošnov, atd.

zvukař

Třeba tu, která vede od Čachovického nádraží (tedy oficiálně, ve skutečnosti končí u vodního příkopu, od kterého se jde špatně i pěšky) k silnici směr Loučeň. Tam se objevil první a asi i poslední cyklista, při slavnostním otevření. Abych byl objektivní – následuje kousek, který má smysl. Jenže na něj navazuje dokonalý nesmysl – cyklostezka (na tělese bývalé „řepařky“) souběžná s dávno používanou (a velmi dobře sjízdnou) lesní cestou. Nemám opravdu nic proti cyklostezkám. Nesnáším jen ty, které byly vybudovány jen proto, aby se peníze z Bruselu nějak utratily.

vlachjan

Nepomohlo by k tomu odlehčení třeba zvednutí poplatků za půplav zdymadly?

Pavouk

Třeba o 50 %. Z nuly na, opět, nulu.

Libor

Poplatky by se určitě měly vybírat – všude komorách. Když se platí za dálnici, nevím proč se nemělo platit zde…

zvukař

Jenže na dálnicích jsou i jiné možnosti. S lodí to třeba po poli jde opravdu těžko. Zákon, který nařizuje všem majitelům objektů, které jsou na vodních tocích, zajistit BEZPLATNĚ možnost plavby přes toto zařízení, platil už za Rakouska Uherska. S umělými kanály je to složitější, nevím, nejsem právník. Úplně mi stačí ty částky, které musím každoročně platit za pronájem i poměrně malé lodi (od 3000 Kč za den, obvykle mnohem více).

libor

jenže toto (lodičky) je často jen zábava oproti dálnici, která slouží k jízdě do práce, dopravuje se materiál, umožňuje větší konkurenceschopnost, přibližuje vzdálené lokality více k větším městům a tím dává možnost žít lidem, kde už by jich dávno tolik nežilo. A tu loď za 3000/den si půjčujete za jakým účelem? dovolená? buď na to máme nebe nemáte…

digi

No, a, nechtělo by to spíš požadovat od vlady kvalitně zpracované dotační tituly? Abychom podporovali inovace a kvalitu a ne kámoše co z dotace nazpátek do stranického odvedou desátek?? Nebo jak víte že tyhle dotace spíš neničí podnikatelské prostředí…

digi

Takže stát plati jen za úroky z dluhu 51 miliard + MF počítá s tím že úroky vzrostou k roku 2026 na cca 110 miliard… Opravdu je toto nutné???

Drak Mrak

A už se ví odkud budou brát vodu? 😁

Permonik

Z vodovodního řádu Hl. m. Prahy. Blbý dotaz, blbá odpoveď….

Drak Mrak

Tak to abys ho už začal prokopávat až do Kromclu ty Permoníku.

Permonik

A teprve kolik to bude stát. 😀

Drak Mrak

No a? Platí erár ne? 😁

digi

Vodu chcete?? Ale to by nebylo jak utopit další prachy v projektech…

Alibaba

Že by z Moravy?
To je ta řeka, na které se to zdymadlo staví, kdyby jste to netušil.

Libor

Vyhozené peníze za takové stavby. K čemu to je dobré?

HHonza

Vicemene jenom pro tu rekreacni plavbu. Je pravdou, ze plavby po Batove kanale patri k nejvetsim atrakcim regionu. Ale ze by z toho byl az takovy vejvar, aby se vubec dalo uvazovat o navratnosti miliardove investice, to asi ne.

Roman

Podora turismu který přináší pracovní místa a peníze.

Gejza

Touto okřídlenou větou se dá odůvodnit kdejaký nesmyslný veřejný výdaj. Potřebuje to území další sezónní pracovní místa zrovna v cestovním ruchu? A peníze se nedají v ekonomice regionu vygenerovat jinak, než investicí do stavby, která slouží omezenému spektru uživatelů jen v letní sezóně?

Padre

Proč by nemohli lidé pracovat v cestovním ruchu ,když je to baví a živí? To snad chcete okolí Baťovy kanálu předělat na Silicon Valley a všechny moraváky na ajťáky ? Nebo tam vyseknout nějakou Gigafaktory?

roman

samozřejmě že jdou ale asi nechceme mít všude sklady a montovny

Jan

Aneb odnikud někam…