ŘVC: Do měsíce spustíme tendr na nové posouzení plavebního stupně Děčín
Přeprava kouřovodu směr Egypt, Týnec nad Labem. Pramen: ŘVC
Velkým problémem je drobnokvět pobřežní. Chráněná rostlina, která se k nám dostala loděmi z Německa, říká šéf ŘVC Lubomír Fojtů.
Díky invazivni rostlině vsechno stojí. Všichni kteři jsou proti jezu jsou jen ekologický retardi kteří chtějí zánik lodní dopravy v ČR a upadek naší země. Děkuji nechci.
Ministerstvo životního prostředí je tragédie vodniĥo hospodářství.
Dejte vodní dopravu odborníkům jako v Německu a zeleným fanatikum jen hlas poradní.!
Jak se píše i v článku, vliv na ŽP už se posuzoval několikrát a pokaždé se stejným výsledkem – stavět jez je v podstatě environmentální zločin. Dolní Labe je unikátní kus řeky, jediný nezkanalizovaný, tedy přírodě poměrně blízký kus dolního toku řeky. Pro zachování ekosystémů je důležité, aby voda relativně rychle proudila a byla okysličená (a jez způsobí, že proudit bude zanedbatelně) a aby i kolísala hladina. I proto tu žijí chráněné druhy a i proto je tu vyhlášená ochrana (evropsky významná lokalita). Navíc se posuzovala i ekonomická návratnost a ta vycházela nevalně až bídně. To by samozřejmě mohla lehce… Číst vice »
Dalnice ktera vede do kopečka a železnice která je přetížená. Všechny podniky které by mohli na tom profitovat, a nebo mohli míti levnější dopravu. Tak mají skončit?
Jez způsobí že voda bude přepadat a tím se okysličovat (větší styčná plocha se vzduchem. Upouštět z Vltavské kaskády se nedá do nekonečna a jen tak jak se komu zachce – manipulační řád VD nesestavuje elektrárník s ekologem ale všechny dotčené subjekty. U nadrozměrných nákladů nerozhoduje rychlost přepravy ale její snadnost. Nepostaveni stupně Děčín neumožňuje plné využítí výše položených dopravních staveb byť náklady na jejich údržbu jsou i při menším provozu nezanedbatelné.
Zdymdlo Střekov a další stupně na Labi nejsou žádný zločin ale léty prověřené prospěšné stavby. Podle toho soudím i stupeň Děčín
Máte všichni pravdu lepší bude nechat dál jezdit ty 40t kamiony po Teplický kde jsou nonstop havárie vozovky a popojíždět na dočasných semaforech přeci všichni jsme odborníci na všechno tak proč nekecat i do toho kolik se těch kamionů vejde do jedné lodi a tak dál jen do doby kdy se nestane něco strašného na přetížené silnici vaším blízkým kde si jen cizinci zkracují cestu a nemusí zaplatit ani mýto 🤪
Těch kamiónů by se na loď dostaly max. jednotky ročně. Není důvod kvůli tomu prznit unikátní lokalitu.
Zdravím. Pořád posuzujete a projektujete a než něco uděláte, všechny ty papíry zas neplati a tak se to zas posoudí znovu a namaluje za miliony. Kdybyste ty prachy rovnou šoupli do jezu, mohl být už postavený a voda by se držela v kraji a neodtékala tak rychle do moře.
Ty studie dost přesvědčivě ukázaly, že by se to stavět vůbec nemělo, a to jak z pohledu dopadů na ŽP, tak z hlediska ekonomické nevýhodnosti.
Zadržení vody v české krajině opravdu nevyřeší jez u Děčína.
A pan reditel znovu roztaci kolecko polopravd spolu s rejdarskou lobby. Tak chce vybudovat plavebni stupen, nebo rovnou prehradni hraz typu Masarykova zdymadla v Usti? Vsem zastancum tehle stavby bych doporucil (pokud nejsou ze severu) podivat se, jak vypada profil udoli pred zdymadly, a jak vypada tech dalsich cca. 30 km reky Labe smer Decin a SRN. Pohadka o tom, jak jedno male zdymadlo zadrzi dost vody na teto rozlite casti Labe v dobe, kdy neni dost vody, je k smichu. A nebo chce v za Decinem v Labske rokli vybudovat dalsi monstr zdymadla jako v Usti? Pripustme, ze by… Číst vice »
Omluva za preklep – Kolik procent HDP z cele vyroby se pak bude vozit po Labi tak, aby se to vyplatilo aspon ekonomicky?
A to „miliart“ je taky překlep, nebo nějaký jiný typ chyby?
O češtinu mi zas tak nejde, spíš o místopis, třeba přítoky.
No výborně, takže víme co té stavbě brání. Stačí, aby se našel někdo s roundupem a bude po problému 🙂
Problém je ta stavba. Kromě pár rejdařů není pro nikoho potřebná a životní prostředí značně poškodí (a není to o jednom druhu).
Plavební stupeň nevyřeší celoroční problém se splavností, ale rozhodně zlepší minimálně o více jak polovinu roku. Na Německém úseku je o 40 cm lepší ponor oproti českemu úseku a díky marži na našem úseku, kde je jiný sklon dna je ještě o 65 cm ponor snizen.Plavidla doplují do prvního českeho přístavu, pak se pomocí vlnování nebo protiproudní pripreži plavidla Beskydy vytáhnou nad VD Střekov a mají volnou cestu…..
Nám, co se nepasujeme do tzv. odborníků – ekologů, nezbývá než jen držet palce, ať se najde kladné řešení pro lodní dopravu.
Pokud vám jde o kladné řešení pro vodní dopravu, tak se podívejte, odkud kam bude dosahovat vzdutí plavebního stupně Děčín. A pak si sám odpovězte, jaký bude přínost této stavby pro vodní dopravu.
V té zbylé části toku se plánují jen úpravy koryta, jako břehové výběhy, které řeku při malém průtoku zúží. V Děčíně to tak nejde.
V Děčíně je taky Hegr. Nejkritičtější místo.
Jj, všechno zabetonovat a ždímat do mrtě.
Před hodinou jsem zrovna (opět) pozoroval, jak je kolem Hrenska nemala část řeky úplně sucha, ze by se tam dal dělat piknik. Jak tohle vyřeší onen decinsky stupeň…?
Kolem Hřenska jsou rybníky až do Žlebu a hloubky v pohodě.
Za sebe doufám, že EIA i v dalším pokusu nevyjde a jednou pro vždy tento nesmyl půjde k ledu. Kaňon Labe je už tak dost zatížen silniční kamionovou dopravou a nakonec i tou vlakovou po obou březích Labe. Kdo úsek Labe od Ústí n/L směrem až na hranici zná, tak ví, že jen stupeň Děčín nebude a ani nemůže stačit. Dalším nutným krokem by musela být výstavba dalšího vodního stupně na úrovni Malého Března. Voda nechybí jen v Děčíne, ale v celém úseku. Lecos napoví, jaké jsou podmínky přívozu Velké Březno – Povrly, Neštědice: „Přívoz je možné bezpečně provozovat v… Číst vice »
Květ, nekvět, vodu je třeba u nás zadržovat a vodní cesta je potřeba.
Nedovedu posoudit, zda a jak moc mu trvalé vzdutí hladiny uškodí či ne. Vím jen, že přežil spoustu povodní.
Ten roste jen po povodni.
Aby ‚konkurovala‘ nedávno (přes CHKO…) postavené dálnici a dosud nezlepšené železnici? Řekl bych, že vodu potřebujeme více k jiným účelům než jako cestu, a zadržená v přehradě ‚na konci cesty‘ už je nám jaksi (možná kromě hašení požárů) téměř na nic. Tím nic proti vodní plavbě, spíše proti trvale rostoucím ‚nárokům‘.
Zadržení vody v korytě krajině nijak nepomůže.
Jo? Tak se podívej na Labe nad Mělníkem. Nebejt jezů, tak při současném průtoku by z něj byl smradlavej potok. Navíc drží hladinu spodní vody na studny kolem.
Kéž by to vyšlo, na ochranu vodní dopravy (voroplavbu) vydal už kdysi dekrety Karel IV. Taktéž fandím vyřešení vodního stupně Přelouč, prodloužení splavnosti Labe až do Pardubic.
Taky fandím, ale obávám se že nevyjde ani jeden projekt 😕
Já tedy doufám, že nevyjde ani jeden. Obojí jsou zajímavé kusy přírody, které mají hodnotu vyšší než než velmi mírně posílená lodní doprava.
Voroplavbu chránil tím, že nikdo nesměl postavit překážku, kterou by vor nepřekonal. Na jezech musely být propustě.
Stavba plavební konory je poněkud jiná věc.
Tady je něco k tomu drobnokvětu. Je to rostlina u nás původní, v Německu vedená jako ohrožená.
https://www.casopis.ochranaprirody.cz/z-nasi-prirody/prezije-drobnokvet-v-cesku-rok-2050/
Není nad to, když se do oficiálního komuniké dostanou nepravdivé informace. Záměrně?
ŘVC argumentuje takto účelově odjakživa. Odsud objektivitu nečekejte.
To že je lodní neboli vodní doprava finančně v porovnání z železniční nebo silniční dopravou na tom o dost lépe, to asi ví většina lidí, ale bohužel ani vodní stupeň Děčín by nedokázal dostat více nákladů na lodě. Vody je míň a míň,, To že si třeba Albert Canal v Belgii čerpá vodu takzvaně do kopce, to třeba by mohlo fungovat na vodní cestě Dunaj – Odra, ale s tím Labem je to těžké, navíc pod vodním stupněm Děčín by na Německé straně bylo garantováno 160cm a to je opět riziko. Myslím že ekonomicky to asi nemůže vyjít,,,,
Albert Canal: to třeba by mohlo fungovat na vodní cestě Dunaj – Odra
Budu rozporovat.
Zaprvé je to zkratka na řece Máze* do moře vnitrozemím, Máza protéká Nizozemím (Antverpy) aby na čas byla hraniční řekou. Aneb řešili geopolitcký problém v lautr rovině.
Zadruhé je kanál řekou napájen na kótě 58 m nad mořem (odečteno z mapy.cz, klidně upřesnětě) a plavební stupně jsou už jen dolů (5x 10 + 1×5,5 m) k mořské hladině.
Zatřetí: Nečerpají nijak daleko, rozhodně ne 160 km (Dunaj-rozvodí u Hranic) vzdušnou čarou ani nijak vysoko (ne 160 m převýšení). Lze přeměřit v mapy.cz
*) https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1za
Ano Albert Canal má i tu funkci že převádí velkou vodu, která někdy letí po Máze,,, Albert Canal končí ve Strassburg doku v Antwerpach v Belgii a pak ještě je rozdíl mezi přístavem a řekou Šelda nahoru metr nebo ještě 5 metrů dolů podle přílivu,,,, oni si s tou vodou hrají a za velkého sucha které se i kolem Lutychu ( začátek Albert Canalu) občas stane, tak si tu vodu čerpají nahoru a šlo by to i na Dunaj Odra spojení, ale k tomu stejně nedojde, protože v Česku to nemá pochopení,,,,
Na německé straně je dlouhodobě garantováno pouze 140 cm, viz. https://www.mdcr.cz/getattachment/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Dobra-zprava-pro-plavbu-Poslanci-schvalili-Cesko/Dohoda-o-Labi_CZ_predlozena-PSP-v-2021.pdf.aspx