Ruzyně dál roste dvouciferným tempem. Na počet cestujících ji ale dohnala Budapešť

B737, Letiště Václava Havla Praha, foto: Letiště PrahaB737, Letiště Václava Havla Praha, foto: Letiště Praha

Letiště Václava Havla pokračuje i letos ve velkém růstu. I když roste rychleji, než je evropský průměr, dohnalo ho letos

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otmar

Ruzyně dál roste a rychlodráha do centra stále jen na papíře. Ostuda všech vlád ČR od r.1989.

liposh

Nikdy jsem uplně nepochopil, proč vlastně Ruzyně potřebuje další ranvej. Vždyť mají 2 plnohodnotné a ještě třetí takovou mírně retardovanou a chtějí stavět čtvrtou, zatímco všude kolem po Evropě to na letištích s podobnou kapacitou jde s dvěma. Něco mi uniká, takže prosím o zasvěcení 😉

ACCCZ2

Technicky vzato má letiště Ruzyně dráhy pouze dvě, ta třetí se již dlouhá léta jako VPD nepoužívá. Problém je, že provoz na „vedlejší“ dráze 12/30 je omezen vcelku přísnými protihlukovými opatřeními a vzájemnou polohou s „hlavní“ dráhou 06/24 se nejedná o dráhy nezávislé, to znamená, že provoz na jedné nelze řídit nezávisle na provozu na druhé dráze. V praxi tedy drtivá většina provozu užívá dráhu 06/24, z čehož plyne nižší kapacita dráhového systému i při aplikování HIRO (HIgh Intensity Runway Operations). Jedna dráha by tedy mohla být používána hlavně pro přistání a druhá pro vzlety. Tím by se dráhová kapacita… Číst vice »

Martin V

ACCCZ2: Píšete, že s paralelní dráhou by se „dráhová kapacita více než zdvojnásobila“, tomu nerozumím. 🙁 V současnosti je deklarovaná dráhová kapacita 46 pohybů za hodinu, z toho maximálně 33 vzletů a 33 přistání. Viz http://www.slot-czech.cz/en/site/capacity_parameters/summer-season-s18.htm Pokud budete provozovat dráhy v segregovaném módu, tak se kapacita zvýší na 33+33 = 66 pohybů za hodinu. To znamená, že se kapacita zvýší pouze o 43 %. Nebo se předpokládají nějaké další změny v organizaci provozu? Třeba částečně smíšený provoz, kdy by byly oddělené vzlety a přistání jen pro letadla kategorie A320 + B737 a všechna těžká letadla by nadále přistávala na současné… Číst vice »

Jen tak

Pokud by byly dve paralelni drahy, tak to nebude o tom, ze by tam bylo moznych 33 vzketu a 33 pristani. Ten narust by byl vyrazne nizsi. Minimalne na 2×47, ale ori segregaci (jedna draha jen oristani, druha jen vzlety) jeste vyssi.