Růst cen ojetin opět aktivoval „stáčeče“. Každé třetí auto je omlazené průměrně o 110 000 km
Tachometr společně s odometrem v osobním voze. Foto: Pixabaycom/eak_kkk
Vyšší zisky na ojetinách vedly k tomu, že vzrostla aktivita organizovaných skupin.
Zase dalsi clanek, ktery je informacne naprosto na nic. Fabia minus 760tkm? No tak urcite. Odkud to pan Cebia ma? Ze by treba z databaze STK? A je to skutecne prokazane stoceni? Neni to treba vymena instrument clusteru mezi dvema navstevami STK? Nebo prejeti auta pres milionovou metu? Nebo si jen technik nevzal bryle a blbe to precetl? – Tohle se mi totiz stalo, dvakrat jsem ho opravoval. Dale v clanku chybi popis, jak se to vubec muze stat?! Vzdyt kilometry se na STK loguji a stacet tachometry zakon zakazuje. Takove auto dle zakona nesmi legalne zmenit majitele! Pokud Cebia… Číst vice »
Ale zase taloši nemývají ty kusy tak prorezlé odspodu, jako dojčemáni.
Ale na fóbii stočit 760tis. to by byl husarský kousek…
Podíval jsem se přes portál občana na svojí první motorku, kterou jsem před ca 10 lety prodal ve stavu šrotu ca za 3k po tom, co strávila asi půl roku po různých servisech. Při přihlášení měla na evidenčce podle kontroly tachometru min, než s kolika jsem ji o 5 let dřív koupil. To vážně v systému nevyhazuje žádnej alarm? 😀
Ačkoliv taková balení považuji taky za podvod, rozdíl tu je – skutečný objem je na napsán na krabici.
Prodávat auto se stočeným tachometrem, ale reálným nájezdem napsaným třeba v kupní smlouvě, na ceduli v bazaru atd. bych přirovnal k tomu co dělají markety.
Ale ten objem (=co kupuju) tam musí napsat. Stačí umět číst, pravda i počty jsou celkem výhodou…
Vždy jsem si kupoval auto podle vzhledu a jeho praktičnosti nikdy jsem nekoukal kolik má najeto km.Kupuju starší auto musím počítat s nějakými náklady na opravu .
To sice ano, me take nezajima, jestli ma najeto 100 nebo 200, ale urcity rozdil tu je, prave ty naklady na opravu jsou u vozu, ktery najel podstatne vice jsou vyssi… Tedy pokud kupuju auto s najezdem 200 a je deklarovano 200 a ma jiz menene napr. rozvody, kotouce, tlumice, atp., tak uz vic duveruju tomu, ze bude zas nejakou dobu slouzit a asi tusim co ten vuz jeste bude potrebovat a co me ceka. Ale pokud jej stoci na 90 a prodaji mi ho vyrazne draz a nic na nem meneno ci opravovano nebylo, tak se take muzu dockat… Číst vice »
Ale mechanici při koupi poznají, zda jsou díly již měněny nebo ne… Fakt se spíš řeší celková patina toho auta, zejména odspodu (kabinu umí naleštit každý oc…). Nedávno jsem musel kupovat auto narychlo kvůli dojíždění do práce a prošli mi rukama/dílnou kamaráda asi 3 kusy, než jsem ten poslední vzal….
Hlavně nic nekupovat v bazaru a spokojit se s líbivými kecy prodejce….
Změna ceny v supermarketu není totéž, jako změna udávaných najetých kilometrů.
Jak by se vám líbilo, kdyby supermarket o své vůli měnil informaci o složení? Nebo o datu výroby?
Tuhle obsesi najetými kilometry jsem nikdo pořádně nepochopil. Vždyť nakonec stejně záleži na reálném stavu auta a ne na čísle na tachometru.
Snad jen pro některé servisní intervaly to může být důležité, ale člověk stejně většinou neví, jak je dodržoval předchozí majitel.
Co je k nepochopení? Můžeš si koupit auto co má najeto 20000 nebo 200000 km. Samozřejmě si koupíš to méně ojeté 😁 Papírově méně ojeté.
Kdyby lidí chtěli jen žlutá auta, bazary budou plný žlutých aut.
Jsou dva důvody stáčení.
Lidi to chtějí.
Nikdo to netrestá.
Já si koupím to s lepším poměrem cena / výkon.
To byla právě moje otázka – proč lidi tak visí na čísle na tachometru?
To se jako děláte uměle blbějším, nebo se tak těšíte až se budete moct pochlubit jak dobře autům rozumíte a že poznáte reálný stav auta z jedné 15timinutové zkušební jízdy??
Ano, napriklad pro rozvody
Rozvody, vstřiky, turbodmychadlo, dvouhmotový setrvačník a další komponenty podléhají opotřebení přímo spojenému s nájezdem a prohlídka auta ani diagnostika problémy s nimi nemusí na první dobrou odhalit.
Cena pevná, kilometry dohodou
Když jsem v r. 2021 kupoval Fabii III combi z r. 2017, tak mě stála 254 tis. Když mi ji o rok později nabourali, tak ji pojišťovna nacenila na 272 🙂 takže tak. Samozřejmě inflace atd., ale i tak.
Já nevím, kterej blbec vymyslel jiný než pěticiferný tachometry. Po ujetí 99.999 km bylo auto jako nový, zcela legalně a bez stáčení 🙂
Pokud si dobře pamatuju, tak Škoda 100 měla jen pěticiferný tachometr- Favorit už měl 6ti ciferný 🙂
No a co – tak ho prodávejte jako nový až po prvním milionu 🙂
Tak zůstaňte doma, bude líp vám i nám.
Co se od covidu děje s cenami aut, to je neuvěřitelné. Když jsem kupoval před rokem, tak ojetá byla tak nesmyslně drahá, že jsem prostě koupil nové, skladové. A když se kouknu na totožné skladové auto s identickou výbavou teď, tak je minimálně o 20 % dražší. Léta ověřené poučky, že auto ztratí 20 % hodnoty, jen co vyjede z autosalonu, jsou naruby.
to jste předpokládám kupoval spalovací motor. Těm zvoní umíráček a půjdou do ceny. Lid je chce, ale ouřadové jsou proti.
Já jsem za covidu kupoval lehce ojeté a kdybych ho chtěl třeba za půl roku max. rok prodat, tak získalo na hodnotě. Nechápu do dneška, auto jako investice 😀
760000km, to tam něco zbylo na tachometru ?
předváděcí vůz, nájezd 3000km
To ho měli na autosalonu 20 let? 😀
Autosalon Na Mýtince.
Postavil si autosalon, ale jezdili mu tam lidi.
Taky mi přijde, že je v článku vždy o nulu víc.
Ne, prodávali ho s mírně zápornou hodnotou… předprodejní kus 🙂
Především by se výrobci aut měli snažit, aby neuatorizovaný přepis dat nebyl možný. Platí i pro různé úpravy softwaru – pokud taková úprava není podepsaná výrobcem, řídící jednotka by ji neměla vůbec přijmout.
Říkal mi mechanik, že u nových aut už je přetáčení tak složité (údaj se uchovává v x řídících jednotkách a pokud někde nesedí, už se zobrazí chyba). Takže se to dá vždy zjistit, zatímco u Favorita atp. stačila vrtačka a manuálně odtočit zpátky 😃
Vždy bude existovat krabička s tlačítkem, který když zmáčknete… 😁
Otázka je jen jak složitá a drahá bude… není nutné aby to vůbec nešlo, stačí když to bude neúměrně drahé.
Tyhle různe feature-krabky dodává hodně polský šedočerný trh. Týká se to i šidičů Ad-blue apod… A hádejte co, ono to není vůbec drahé pro ty, co to kupují…. Běžný spotřebitel, co jezdí s autem na chalupu to pochopitelně odmítne platit i kdyby to stálo 1 Kč.
To asi ano, ale stavy km se pravidelně zapisují do databází třetích stran (STK, servisy, pojišťovny, při nehodách) a z těch to takto nevymažete.
Tak to zase ne, to je omezování nakládání majetkem (já chápu že je to dobře míněné, ale i tak).
Ale má to řešení – stačí když bude neautorizované změny v druhé paměti (dostupné normálně přes rozhraní) zaznamenávat a prezentovat. Každý oprávněný (kupující, STK, policie) se může přesvědčit.
Řekněte to třeba výrobcům herních konzolí – to jsou ze softwarového hlediska téměr nedobytné pevnosti. Sice vás za jailbreakování nejde trestat, ale výrobce vám to může znepříjemňovat a házet vám klacky pod nohy jak jen chce.
Při každé mojí náštěvě STK technik zapisuje do protokolu i stav tachometru. Tak jak je dnes možné, když všechny vozy registrované v Česku musí projít STK, neodhalit při prodeji/koupi ojetého vozu stočený tachometr? Když existuje databáze „kradeených vozů“, proč nezpřístupnit i databázi protokolů z STK? Stačil by vždy ten posledni… Já vím, první STK je až po 4 letech, takže je tam „díra“.
Takova vec existuje: https://www.kontrolatachometru.cz/
https://www.kontrolatachometru.cz/
Díra je tam i potom. Zřejmě není problém auto stočit mezi STK, dokonce opakovaně.
U dovezených aut je první kontrola v ČR až těsně před koupí.
Přesně, stočí se před dovozem sem.
Pokud tedy země původu nepoužívá podobný systém.
to i kdyby používala tak to nijak propojené není
Jsme snad na jednotném evropském trhu, takže bych jako občan EU očekával, že dovoz z jiných členských států EU bude mít toto stejně ošetřené, jako „dovoz“ v rámci ČR.
Je chybou EU, že to tak není..
Neexistuje nějaká tamta EU. Existujeme MY 😁
Do Německa se ojetiny ve velkém nedovážejí, tak proč by to kdo řešil. Další příklad Evropy B, podobně jako dvojí kvalita potravin.
snad byste nechtěl od EU něco užitečného 🙂