Infrastruktura Silnice

Rušnou a nebezpečnou křižovatku na Liberec a Jablonec čeká úprava za 400 milionů

Letecký snímek křižovatky Rádelský mlýn. Foto: Valbek
Letecký snímek křižovatky Rádelský mlýn. Foto: Valbek

Řidiče na cestě z Turnova do Liberce a Jablonce nad Nisou čeká příští rok velké omezení. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se rozhodlo pro velkou úpravu křižovatky Rádelský mlýn za více než 400 milionů korun. Křížení silnic I/35 a I/65 má být po modernizaci bezpečnější než dosud.

ŘSD už zveřejnilo vizualizaci celé stavby, která má začít ještě letos. „V současné době zajišťujeme zpracování zadávací dokumentace pro otevřené výběrové řízení,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Stavbu chce ŘSD zahájit ještě letos. Odhad stavebních nákladů je 408 milionů korun.

Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD

Podle posledního sčítání dopravy v roce 2016 projede místem 45 tisíc aut denně. ŘSD vysvětluje nutnost úpravy tím, že je křižovatka nebezpečná.  Problematický je zejména malý poloměr oblouku pro řidiče odbočující na Jablonec ve směru od Liberce a atypické vedení větve pro jízdu od Jablonce nad Liberec. Ve směru z Liberce do Jablonce navíc ještě řada řidičů přehlédne stopku a nedá přednost autům jedoucím od Turnova.

Návrh počítá s tím, že ve směru z Liberce do Jablonce vznikne nová přeložka o délce 685 metrů, která povede nad silnicí I/35 a zvětší se tím poloměr směrového oblouku. Součástí přeložky jsou dva nové mosty souhrnné délky 13 metrů, součástí úprav křižovatky je výstavba zárubních a  opěrných zdí. Jeřmanický potok bude přeložen v délce 54 metrů, dalších 152 met bude nově zakryto. V případě směru z Jablonce na Liberec dojde k výstavbě nové větve, která nebude už nijak v kolizi s jinými směry.

Stavba má začít letos na podzim, zatím ale jen úpravami okolí. „Co se týče objízdných tras v rámci této výstavby, tak ty známy ještě nejsou. Po výběru zhotovitele bude svoláno jednání za účasti obcí, odborů dopravy a Policie ČR a koordinátora dopravy LK, na kterém vybraný zhotovitel seznámí veřejnost s plánem výstavby a dílčími uzavírkami. Omezení v roce 2019 týkající se přímo této stavby nebudou s největší pravděpodobností žádná,“ dodala Ledvinová.

 

15
Diskuze

avatar
2 Komentáře
13 Reakce na komentáře
10 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
11 Autoři komentářů
AlibabaJan AckermannJiří Šrámekželezničář v důchoduJan Sůra Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Ackermann
Host
Jan Ackermann

Dobrý den, upravená křižovatka bude jistě perfektní, ale problém to neřeší, tedy jsou to vyhozené peníze. Jako řidič, který tudy taky pravidelně jezdí, mám tento názor (mohu se mýlit): 1) nebezpeční jsou řidiči, kdo nerespektují omezení na 90km/h ve směru Turnov-Liberec, protože v oblouku je celkem krátký připojovací pruh v celkem prudkém stoupání 2) nebezpeční jsou řidiči, kteří nerespektují 70km/h na sjezdu Turnov-Jablonec, protože následuje křižovatka, kde se napojují auta od Lbc a není tam dostatečná rozhledová vzdálenost (když si tam někdo zrovna musí dokázat, že to přece jde projet i v 90…) 3) nebezpeční jsou jedinci, kteří neznají a/nebo… Číst vice »

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Obecně s Vaším názorem souhlasím. Blbce nepředěláš. Jsem si ale jistý, že Vámi navrhovanè „drobné úpravy“, by stály cca 80% ceny celkového, navrhovaného překopání křižovatky. Zejména vzhledem k terénu.

Alibaba
Host
Alibaba

A díval jste se na to video od ŘSD?
Já bych řekl, že řeší právě ty vaše 4 krizové body překopáním celé křižovatky.

Jan Ackermann
Host
Jan Ackermann

Díval, jak říkám výše pane paní Alibabo, bude to perfektní, z uživatelského hlediska nelze mít námitek, jen to neřeší problém, pouze jej přemístí někam jinam :). A ten problém zní neschopnost a neochota nést důsledky vlastního jednání a snaha za každou cenu přenést odpovědnost na někoho jiného, ideálně na stát. Když se totiž křižovatka pojmenuje jako nebezpečná, tak přece není o čem diskutovat. Na to se snažím poukázat, a proto jsou to podle mě vyhozené peníze.

Alibaba
Host
Alibaba

Kam?
Z mého hlediska nebezpečná je. Když chceme tah R35 tlačit do parametrů dálnice, tak se předělat tahle křižovatka musí.
Odstraní se ta pitomá křižovatka ve směru na Rychnov, poloměry se zvětší, připojovací pruhy se prodlouží. Jel jsem tam párkrát, a nic moc.

Podobný odstrašující příklad, který se předělává je třeba tady: https://mapy.cz/turisticka?x=17.1741336&y=49.5334420&z=17&base=ophoto

Kajman
Host
Kajman

Prosba pro redakci: šlo by prosím nezobrazovat reklamu na Megaknihy? Neustále se pohybující a vyskakující obrázky mi prakticky znemožňují čtení. Fakt nechci zapínat Adblock, chápu, že z něčeho žít musíte. Ale tohle už přesahuje meze slušnosti.

Kajman
Host
Kajman

Resp. všechno, co jsem v uplynulém měsíci koupil, na mě vyskakuje v blikajících a běhajících obrázcích. Prosím, toto ne.

...
Host
...

Když se zaměříte na podstatu věci, tak je z hlediska zadavatele reklamy lhostejné, zda ji zablokujete nebo zda se sice zobrazí, ale budete ji, ať už vědomě nebo podvědomě, ignorovat.

Jinak těch 400 mega na přestavbu této křižovatky jsou zbytečně vyhozené peníze. Česká silniční a dálniční síť má řadu daleko větších problémů, které se neřeší.

Jablonečák
Host
Jablonečák

Asi v tomhle případě si dovolím nesouhlasit. Touto křižovatkou projíždím opravdu velmi často (několikrát do týdne) a ta přehlednost křižovatky je skutečně nevyhovující. Při nájezdu na I/35 z Jablonce nikdo neoznačuje směr jízdy, takže lidé čekající na výjezdu z Liberce pořádně neví, kterým směrem pojedou auta z jednoho směru a kvůli ostrému úhlu a prudkému stáčení na výjezdu z Turnova do Jablonce velice často řidiči nebrzdí na maximální povolenou rychlost, takže potřebujete hodně čekání a následně odvahy se z dané křižovatky rozjet, protože vy, narozdíl od nich se rozjíždíte z nuly na 90. Je to místo, kde často vidíte nějakou… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Jinak těch 400 mega na přestavbu této křižovatky jsou zbytečně vyhozené peníze.“
Byť jsem příznivcem dopravy kolejové a odpůrcem nárůstu dopravy silniční, přesto vzhledem k tomu, že z vnitra Čech na Liberecko a Jablonecko ještě desítky roků nepovede žádná rychlá železnice, takže hlavní tíhu dopravy ponese (bohužel) doprava silniční, tvrdím, že „zbytečně vyhozené peníze“ to rozhodně nejsou !!!

DOMČA
Host
DOMČA

Žvd:
„z vnitra“
No predpokladam ze tam budou jezdit. nejen lide z „vnitra“ – ale i lide z jinych statnich i nestatnich uradu a firem.. 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Máte bod: sebekriticky uznávám, že jsem se vlastně polapil sám!

Dash9
Host
Dash9

Přesně tak, nabízí se porovnání údaje „45 tisíc aut denně“ (rok 2016, dnes to bude patrně ještě více) s nabízenou kapacitou vlaků na trati Liberec – Turnov. To je tuším deset párů rychlíků á 200 sedících osob a 13 párů osobáků s kapacitou ca. 120 sedících osob, dohromady nějakých 7 tisíc míst. Z toho by se dalo usuzovat, jakou roli zde hraje železniční doprava a to se ani neodvažuji odhadovat, kolik lidí využívá třeba ranní rychlík s odjezdem z Liberce ve 4:01. Já jsem s ním jel jen jednou a nikdo jiný kromě mě a vlakové čety ve vlaku nebyl.

K.S.
Host
K.S.

Ještě je třeba uvažovat s tím že tam vede cesta do Německa a Polska, to přidá nějaké ty tisíce také.

Partneři