Letecká společnost Volga-Dnepr vrací do provozu jeden z největších nákladních letounů na světě: Antonov An-124-100.
Dopravce to oznámil v tiskové zprávě. Stalo se tak poté, co firma dokončila kompletní kontrolu letadla přezdívaného Ruslan. Stroj patří mezi největší nákladní letadla světa. Odstavení dvanácti letadel ruského dopravce přineslo v závěru roku velké komplikace pro mezinárodní nákladní leteckou dopravu.
„První letadlo již létá a vše nasvědčuje tomu, že bychom mohli provoz všech letounů postupně obnovit. Kontrola běží podle plánu,“ řekl obchodní ředitel Volga-Dnepr Konstantin Vekšin.
Volga-Dnepr má ve flotile celkem osm těchto letounů z celkových dvaceti vyrobených. Zbytek provozuje ukrajinský dopravce Antonov Airlines, ten provoz těchto letadel neomezil. Ruská společnost se k dočasnému přerušení provozu rozhodl po nouzovém přistání v Novosibirsku.
K události došlo 13. listopadu. Krátce po startu s nákladem automobilových součástek do Vídně ztratilo letadlo spojení, proto se piloti rozhodli pro návrat zpět do Novosibirsku. Po přistání letadlo vyjelo asi o 300 metrů z dráhy a bylo poměrně silně poškozeno. Jeden z motorů nešlo vypnout a běžel dál tři hodiny po nouzovém přistání, jeden motor byl poškozen. Podle výpovědi kapitána vybuchl motor č. 2 krátce po vzletu. I přes skutečnost, že přestala fungovat elektronika, bylo možné letadlo dál ovládat.
Ruslanů nebylo celkem vyrobeno 20 ale téměř 3x tolik. Kolem 20 jich je v provozu.
Z Lipska létají nepřetržitě.
jj lipsko tam stoji 3
Nikam do civilisovaneho sveta s tim litat nesmeji – tak k cemu to je?
A co vy si představujete pod takovým slovem „civilisovaný“?
Novák kecáte, lítá to všude.
A proto mířili do Vídně.
Volga Dněpr má 12 Ruslanů z toho jeden měl nedávno nehodu.
Poznámka pro autora: Jednoho Ruslana provozuje i Maximus Air Cargo.
Těch Ruslanů je podstaně více ať už na Ukrajině 8 kusů, plus 1x Maximus. Libie měla dva kusy z toho před pár lety jeden zabavila Ukrajina a druhý minulý rok schořel díky bojům které tam jsou. Dva má Ruský Polet. Skoro třicet je jich odstaveno a zrušeno. Další dva jsou pro Volgu Dněpr ve výrobě, ale ty tam jsou už řadu let a nic se dohromydy nehýbe. Takže těch strojů všeobecně moc nelétá, ale pořád je to zpestření.
Těch 30 ks není kompletně odstaveno/zrušeno, většinu z nich s imatrikulací RA/RF vlastní vzdušné (a kosmické) síly RF. Jak moc jsou skutečně letuschopné, neumím říct. Asi by se to dalo dohledat.