Ruska nouzově přistála v Hradci. Letadlo tam od té doby stojí a nikdo neví, co s ním
Letoun Mitsubishi MU-2 odstavený na letišti v Hradci Králové. Zdroj: Česká televize

Letoun Mitsubishi MU-2 je v Hradci Králové už osm let. Letiště musí platit za jeho ostrahu.
Šrot
V České republice je spousta leteckých muzeí a podobných spolků, kteří by letadlo odkoupili, i kdyby za uvedenou cenu půl mega. A i kdyby už nebylo schopné letu, tak udělá ještě spousty parády i na zemi,
No z toho by se dalo postavit něco jako aerochata.
8 let? Nechápu to..to jsou jako posraní to letadlo prodat či rozprodat na díly? Když majitelé 8let nejeví zájem…A jak dlouho by vydrželo odstavený auto na letištním parkovišti, kdyby majitel nejevil zájem o auto? 8let určitě ne..Asi mají v Hradci dost peněz, takhle se o letadlo starat..Až poletím na dovolenou někdy z Hradce, tak bych chtěl mít taky takový servis o auto a zadarmo.
Nechápu, na co se opět čeká. Po roce marného kontaktu měl být letoun prodám. Aspoň by se něco vydělalo, ne prodělek jako vždy v tomto státě.
Bohužel. I když majitel nejeví zájem tak jeho prodej by byl posuzován jako krádež v případě že by se majitelka ozvala. To že patří rusandě je v tomto případě irelevantní.
To není tak jednoduché. Víte kolik stojí třeba v pražských ulicích a na okrajových parkovištích opuštěných aut několik let?
Taky je nutno vzít ale v potaz, kolik těch aut TSK za asistence MP odtáhne. Jen se jim buď nechce, nebo na to nemají kapacitu. Pokud někdo za to vytrvale platí povinné ručení, tak je to problém. Ale pokud ne (a za vrak moc lidí asi neplatí), tak to můžou odtáhnout po nějakém půl roce po oznámení na vrakáč a sešrotovat, a ještě to dají majiteli k úhradě. Zvláště, když cena toho dluhu je už vyšší, než hodnota toho majetku. Nevím proč to nejde tady podobně, takže s Vladimírem souhlasím.
To je toho. Na letišti v Praze – Letňanech taky stojí jedna “zapomenutá” Cessna 421 s ruskou registrací.
A v Albany Georgia takhle taky stojí jedno zapomenutý letadlo…
Máte pravdu. Podobně takhle stojí v USA naše L610, která tam přilétla jako předváděcí let, ale už nebylo na palivo domů…
Dle info z Letu to bylo trochu jinak-> letadlo zadržené jako záloha za nezaplacené(nedoplacené) motory.
Tu bohuzel zadrzuje celni sprava, Letnany se to snazi marne resit uz mnoho mesicu…
Tak řešit se to v souladu s pravidly země původu pilota a nejspíš i vlastníka stroje..
.. znáte to.. za týden: cože, tady někdy něco? Ale to ne, to se určitě.. Ne, to tu určitě nikdy nemohlo být, o tom bysme něco přeci museli vědět!!
Co by člověka zajímalo? No, jednoduchý, jak by vypadalo české letadlo na území oné země.. Kdyby 8 měsíců, natož 8 let.. 🤭
A rozhodně by se někdo staral.. Denně 👍
(teda ono reálně nejdéle po měsíci.. A ono o co se starat na vzduchoprázdnu, že jo 😉🤭)
Já bych to koupil za šrotovou cenu na zahradu. Je to na prodej?
Poslat výzvu a pak prodat.
Příspěvek smazán pro porušení pravidel slušné diskuze.
Je to důležité.
Nejspíš jste nepochopil proč, ale je mi to jedno.
Jako že to byla špionka 😀 ?
Prodat hp měli hned. Na co seczaae čekalo?. Vyzvu majitele, nereaguje. Prodám.
To letadlo dnes nemá žádnou reálnou hodnotu, po 8 letech určitě není airwothy a těžko bude mít využitelné i jen nějaké součástky, takže prodej buď za cenu šrotu nebo jako atrakcí. Otázka je, proč to neřešili dříve, zda by to mohlo souviset se zmiňovaným servisem (reklamací ze strany provozovatele), ale po roce už to měli řešit. Nevím, co přesně umožňují naše zákony, ale minimálně mělo letiště nástroj v podobě Cape Town Treaty, jejíž část, týkající se letadel (mimochodem, jediná v platnosti), dává možnost vypořádání závazků vůči provozovateli letadla.
no očekával bych, že ve chvíli odletu nebyla fatura za servis zaplacena a není zaplacena doteď. a reklamovat něco, co není zaplacené je trochu opruz.
Zda byl servis uhrazen, to pochopitelně nevím, otázka také je, na jakém servisu tam byli. Nicméně teoreticky je možné, že to mohlo být v souvislosti s motory a pak by asi reklamace nemusela být úplně nereálná, i když by se pak ukázalo, že porucha nemusela mít se servisem souvislost. Na druhou stranu je divné, že letadlo odstavili a nezajímali se o něj.
Já bych také při poruše auta při cestě ze servisu předal klíčky servisu s komentářem „Starejte se“. Jen bych jim řekl, kde ta mršina stojí.
Ono to letadlo dlouhé roky stálo na severní straně letiště kde nikomu nepřekáželo. Když ho pak navštívili zloději (protože nebylo za plotem a kamery tam nedohlédly) tak ho přesunuli do jižní části pod kamery a postavili kolem něj plot. Předpokládám že to teď LSHK u hasičárny/handlingu překáží a už odtud opět nějaké lidi tahali. Proto asi ten náhlý zájem. Jinak letadlo je už značně obrostlé ledasčím, takže se do vzduchu už asi jen tak nepodívá – jestli kdy vůbec.
Smazáno pro neschopnost vyjádřit názor slušně.
No nevím nevím, ale používat takovéto výrazy, to je slovník ruských propagandistů, tohle bych si tedy odpustil…
Jaká země, takový slovník.
Dotaz, proč má vybranou avioniku? Nebo byla odcizená?
Možná bylo dobré se nedívat jenom na fotky, ale přečíst si i článek, cituji: „Stroj už v minulosti zloději navštívili a zmizela z něj elektronika“…
no co říct, když jste si ho tam nechali uzrát do stavu, že prodejní cena je max půlka dluhu, tak doporučuju se na něj chodit dívat a přemítat o tom, kdy přijde godot…
Přesně, prodej měli začít řešit v okamžiku, když dluh za uskladnění byl polovinou odhadované prodejní ceny, ne když je dvojnásobkem ceny.
Přesně. Postup je sice trochu zdlouhavý, ale osm let by netrval.
Jak čtu, tak v letectví je to trochu jiné, ale v civilním řízení by byl postup:
předžalobní výzva
žaloba
marné doručení
ustanovení opatrovníka soudem
soudní řízení před soudem 1. stupně
odvolání
soudní řízení před soudem 2. stupně
dolvolání …
exekuce
Trochu akčnější proti oplotit a osm let koukat přes plot.
tak to, že je vlastníkem město a žádnému úředníkovi se nechtělo něco dělat z toho přímo kouká.
jinak po exekuci
prodej v dražbě
umoření pohledávek
písemný dotaz na účet, kam se mají zaslat zbylé prostředky
marné doručení
3 roky na účtě
zaniknutí nároku na prostředky
ze zbytku oprava dětského hřiště.
ale nějakých 10 mega na účtě rozhodně ztrácí hodnotu pomaleji, než neletuschopný stroj, na který prší.
Proč by měl zanikat nárok na peníze za 3 roky?
Však peníze nikde nezavazí a nepřekáží ne?
Klidně můžou být skladované nekonečně* dlouho. Nebo 20 let (taková běžná promlčecí lhůta)
* Tak dlouho jako bude SWIFT systém existovat
Promlčecí lhůta na finanční plnění je 3 roky, pak smolík.
Dovolím si OT, ale co je to novinářskou techniku ten poslední odstavec? Takové blekotnutí které vlastně vůbec nesouvisí s primárním obsahem článku?
Asi nějaká snaha uvést kontext, třeba pro ty, kteří by byli překvapení samotným faktem, že v Hradci je nějaké letiště…
Klasická informace pro čtenáře o letišti na kterém se to letadlo nachází. Co je na tom špatně?
Stačilo napsat že letadlo stojí poblíž areálu Rock for people