Rušení pruhů na magistrále se odkládá. Na jednom trvá policie, na dalším Správa železnic
Budoucí uspřádání před Fantovou budovou. Pramen: IPR Praha
Před hlavním nádražím přechod pro chodce vznikne. Silničních pruhů tam však zůstane nadále šest.
Snad se jednou dočkám doby, kdy tranzitní doprava zmizí z centra města a tehle zločin proti lidskosti a bolševický pomník zvaný magistrála zmizí v propadlišti dějin.
Jedině dobře. Ať konečně celou tu tzv. humanizaci pošlou do kytek, a magistrála může zase sloužit bez nesmyslných zelených omezení.
My tu nadáváme (alespoň část lidí) na magistrálu, jak je to vřed na tváři města… Byl jsem teď na chvíli v Bukurešti, tam mi přišlo, že je takových skorodálnic (klidně 3+3 pruhy) ještě víc. A obecně mi to tam přišlo pro chodce dost nepřívětivé, přechodů málo, intervaly na nich dlouhé, nikde jsem snad neviděl přechody s tlačítkem (přitom to může šetřit čas právě motoristům – když žádný chodec nebude poptávat přecházení, autům zbyde delší čas na průjezd). Takže aspoň Rumuni jsou zdá se v téhle preferenci aut nad chodci na tom ještě hůř než my (fakt jsem velmi vděčný za… Číst vice »
V Pekingu se vám uprostřed města kříží dvanáctipruhová magistrála s desetipruhovou, ta desetipruhová protíná severní stranu hlavního náměstí a když se tam chcete nadechnout trochu zdravějšího vzduchu, musíte si zapálit cigaretu s filtrem. To ale pořád není dostatečný důvod pražské magistrále chvalořečit.
Tak ale porovnávat se s Bukureští už je docela velký úpadek 😔
Cely ten prechod jebnaprosty nesmysl, hloupost na kvadrat. Nezbyva nez doufat, ze v pristim volebnim obdobi nedostane radniho pro dopravu zastupce Piratu ci Prahy v hrobe, a cela tahle saskarna se zrusi, vymaze ze zemskeho povrchu.
Cyklostezka na magistrale, Hrib se definitivne pomatl…
Jako proč? Já tam občas na kole projel, je to od Muzea nejrychlejší cesta do Holešovic, proč by měla být jen pro auta? Magistrála je přeci normální městská ulice (takže i s limitem 50 km/hod), žádná dálnice, tak proč by se po ní nesmělo jet i na kole?
Jinak o cyklostezku v téhle relaci nikdy nešlo, slibován byl tak maximálně cyklopruh…
Jeďte metrem,je to ještě rychlejší . Jezdím pravidelně z Budějovicke do Holešovic . Kolo sebou
Magistralu mezi Muzeem a Tisnovem zrusit, misto toho cyklistickou dalnici a zelen…
Já myslím, že to je úplně jedno, kolik tam bude či nebude pruhů, ne? Pokud se dívám na jízdní řády, tak prakticky co 2 – 3 minuty přijíždí nebo odjíždí nějaký vlak. Většina lidí půjde podchodem, ale pár z nich to možná zkusí i přes přechod. (důvod? Neznámý. Krom nástupiště 1 přijedu vlakem, sejdu do podchodu, projdu pod Fantovku, vylezu po schodech nahoru, projdu budovou, přejdu přes přechod, a zase slezu dolů abych se někam dostal?) Auta stojí před přechodem a dávají přednost. Tu se utrousí jeden chodec, tam se utrousí druhý, pak vyleze třetí… Jedno – dvě auta projedou,… Číst vice »
Podle mě se tam udělá semafor, na magostrále nejsou neřízené přechody.
Přesně tak. A jelikož na magistrále už jsou stejně nějaké signalizované křižovatky a přechody (Václavák/Vinohradská, I. P. Pavlova, Wenzigova), tak ono to provoz už těžko nějak významně zhorší…
Já nejsem žádnej fanatickej volič motoristů a netrvám na tom aby nám přes hlavní náměstí v republice vedla dálnice, ALE stalo se a teď je je to v podstatě hlavní tepna ve městě. Nešlo by počkat na dokončení Městského okruhu a jihovýchodní části Pražského okruhu? A pak prosím ať z toho udělají dvoupruh s přechody pro chodce, ale teď to skončí katastrofálně pro obě strany, stejně tam to dopravu nemůžou zklidnit, aby z toho byla normální ulice a na druhou stranu to ráno způsobí kolony od Nuseláku až k Chodovu.
Ne, až se dostaví to co píšete, měla by být magistrála konečně zrušena úplně.
V tuhle chvíli auta nijak nezatíží, když se magistrála před nádražím zúží.
To může říct jen zhovadilec z nastydlou mozkovnou asi zimní ciklofanatik.
Magistrálu lze objet asi tak od otevření Blanky (Jižní Spojka – Baranďák – tunely).
Jenže Blanka už teď nestačí
Snížit počet pruhů na magistrále? To nemohou myslet vážně.
Ta prašivka co o tom mele tak zjevně to myslí vážně.
Renato, magistrála by měla mít 2+2 pruhy po celé délce. Tady jsme v centru města, bydlí u toho lidi. Tohle nemá být jak dálnice
Střídavě to tak v obou směrech už dávno je a není, jak jsou různé pruhy zabírány stavbami a podobně. Na provozu a kolonách se to ve skutečnosti moc nepozná.
Jinými slovy z toho bude zase další paskvil. Mám pocit, že to je poslední roky se všemi rekonstrukcemi ať už v Praze nebo v Brně. Někdo trochu odvážnější udělá návrh, který se aspoň částečně blíží evropskému standardu 21. století. A pak se k tomu udělají 3 kola připomínkového řízení a jsme v podstatě u původního stavu s novým povrchem. Prostě neustále udržujeme nějaký status quo a nejsme schopní dělat odvážnější rozhodnutí. Ano, ze začátku by to byl šok a našli by se lidi, co kolem toho budou mrmlat, ale nakonec si na původní stav už nikdo ani nevzpomene, stejně jako… Číst vice »
Mám úplně stejný pocit
Přesvědčte voliče, ať volí jinak – k tomu, aby i nyní v Praze vládla předchozí koalice, chybělo velmi málo. A poděkujte Haně Kordové Marvanové za to, že dnes naštěstí v Praze nevládne koalice ODS a ANO. To by byl neskutečný průser, ke kterému bylo velmi blízko… Dnešní stav rozhodně nepovažuji za ideální, protože se ke slovu dostala Penta, která přes jí loajální politiky ovlivňuje dění v Praze dle svých představ.
Nějakej přechod pro chodce přes magistrálu akorát udělá další špunt. Jako by nestačilo, jak se to ucpává u muzea…..
A musí každý jezdit po magistrále?
Ale to víte, že nemusí. Však tam taky každý nejezdí. Já tam například dnes vůbec nepojedu (dokonce se dnes do Prahy ani nechystám). Spokojen?
Musí protože třeba kolem Masarykova nádraží kde se jezdilo tak udělali pěší zónu a můžete pouze na no hádejte kudy chytroline
Když se autíčkářské společnosti nechce zužovat dálnici skrz město, ani párem volů je nedonutíš, říkával táta.
Prostě smradlavé autostrády pořád považujeme za nějaký status a symbol pokroku, přitom to žádný status není.
Ale budeme kvičet jak nás kosí zlá rakovina.
Prosím mluvit za sebe, tedy v jednotném čísle, pokud kvičíš, „že nás kosí zlá rakovina“.
Už to psal Karl vB., sice to bylo o jeden zablokovaný nick dřív, ale pořád jsi jeden a tentýž člověk.
Vás kosí zlá rakovina? Tak to mě mrzí. Ale kvičením se neléčí.
Jinak dálnice přes město není žádný symbol pokroku. Je to pomník tuposti a plánování za minulé totality.
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
No a co tu magistrálu ntáhnout vzádu nad sedmým nástupištěm, když se to má stejně zakrývat.
To by nebyl vejvar pro “developera”.
Urbanisticky je to samozřejmě taky blbě.
Ta magistrála prostě musí pryč.
To první by si museli vyřídit politici. A to druhé je prakticky shodné se současným stavem. Dokonce by ta magistrála mohla celá být za muzem a neklesala by na úroveň kolejí. Navíc by se ocitla na Praze 2 a Praha 1 by se mohla pochlubit, že se jí zbavila na velké části svého území. Magistrálu můžete dát pryč, ale ty auta tam budou jezdit jinudy. Tedy dokud jim nenabídnete alternativní trasu.
Alternativní trasa je Blanka-Strahovskej-Jižní spojka. Dávno existuje, stála fůru peněz (jenom Blanka desítky miliard). Bohužel nikdo nenašel v době otevření té poslední části (Blanky) odvahu splnit sliby, zavřít nábřeží a magistrálu zklidnit. Takže jejich uvolnění přesunem velké části aut na Městský okruh zas naindukovalo další auta v centru, na nábřežích a magistrále. Řešení fakt není stavět za stovky miliard další objížďku a strašně se divit, že se stane to samý, ale prostě zklidnit a nechat usadit. Ona část lidí zase z těch aut přejde, když to nebude tak nesmyslně zvýhodněný vůči šetrnějším formám dopravy. A ten zbytek se líp vejde… Číst vice »
Máte pravdu ale když nechci vůbec do vsi? Strahovským a Blankou jezdíme my venkovští tranzit směrem na D8.Klidně tu trasu přenecháme těm od D3 a D1, pokud bude most přes Suchdol, tedy pokud bude kapacitně posilněna D0
fakt nic se „neindukovalo“ – to je jen další blábol zelených. nic proboha „nezklidňovat“ – ve vašem podání zelených bláznů by to znamenalo totání kolaps individuální i veřejné dopravy. už teď je Céčko ve špičce přetížené, i když jezdí po 2,5 minutě.
Céčko může jezdit i po 105 sekundách, jen by to někdo musel zaplatit.
A taky by měl někdo naučit některé cestující, že nemají rozrážet už skoro zavřené dveře nebo je „slušně“ držet dobíhačům, protože kvůli tomu bude už následující souprava zastavovat v tunelu. 😀
Těch 105 sekund je minimum, co jde vyjezdit právě s ohledem na debilní chování některých lidí. Byly pokusy vyjezdit 90 sekund a to už nešlo.
Tomu bych věřil jedině za předpokladu obnovení dozoru nástupišť (ovšem ne pouze sedícího v nějaké kukani) a zavedení pokuty min. 5000 za každé rozražení.
Radši smradlavý blázny, všechno zablokovaný, špinavý a nepoužitelný, ale totálně zacpanou Prahu stejně, že.
„Zklidnit“ dopravu je oblíbené zaklínadlo zelených fanatiků. Zklidnit by se ale měli všichni šílenci, kteří navrhují omezit magistrálu v době, kdy chybí velká část městského okruhu, a za radního Prašivky se práce na MO skoro zastavily.
tedy kdybych si mel vybrat, tak namisto prechazeni humanizovane dalnice po prechodu pres ctyri pruhy bych radsi prosel skrz nadrazni komplex jako doted….
To si řeknete vy, protože místo znáte ale je spousta turistů, které jsou směrem k historické budově hořejškem. Nebo se snaží přejít na druhou stranu na taxík
Tato možnost vám zcela pochopitelně zůstane.
dekuji za info – moji volbu pak tedy znate – a co je vase preference?
Myslím že nejlepší je výtah…
🤯 Boze, dyt je to centrum mesta! Tahle silena dalnice uz tam roky nema co delat…
🙈 Cesko je fakt autoskanzen. I v Moskve, Katowicich nebo Cluji pochopili, ze bohata mesta auta v centru omezuji. Protoze jine zpusoby dopravy jsou ve meste efektivnejsi – at uz MHD nebo kola a hlavne chuze. A navic verejny prostor, kde lidi chteji pobyvat, vydelava i mnohem vic penez nez tahle komouska dalnice…
Bohuzel v Praze vladnou politici mentalne v normalizaci… A tak to bude jako se zakazem koureni… Cesi jako posledni v Evrope.
Tohle se dělo ve světě I bez komunistů a normalizace, asi i o něco dříve než u nás. A mimochodem, kouření v soukromí je alespoň nějaký požitek, na rozdíl od inhalace nechtěných výfukových plynů – pokud nejde o stálou závislost, nýbrž jen o občasné zpestření.
Ono nejde jenom o ty politiky, tady vidíte že další pruh si tam vyžádala policie a ještě další správa železnic. Politici očividně buď s tím nemají pravomoc něco udělat, nebo se jim to nechce řešit
Pravomoc by byla. Prostě se jenom nechce.
Pokud nechcete auta v centru, tak musíte postavit okruh, P+R a dopravu od nich směrem k centru. Případně vlakovou dopravu odpovídající 21.století, ne např. trať Beroun .- Praha, kde jedete 30 km hodinu pokud tedy zrovna dojedete (je to tak 50/50). Jen křičet auta pryč nestačí, chce to udělat i ten krok B, který by měl být ale spíše krokem A. Nejprve postavím alternativu, pak tam budu přetahovat lidi a můžu omezovat původní stav. Naopak to bohužel jaksi nefunguje.
Na magistrále tvoří tranzit 4 %, dojížďka do Prahy 27 %, tedy 69 % je vnitroměstská doprava. Tedy i pokud pokud postavíte všelijaké okruhy a P+R parkoviště, tak vám tam 69 % dopravy zůstane, resp. na volné místo se naindukuje nové vnitropražská doprava. Po otevření Pražského okruhu na jihu Prahy doprava na Jižní spojce krátkodobě klesla, ale pak se zvýšila nad úroveň hustoty dopravy, která tam byla před postavením Pražského okruhu.
Naštěstí se podařilo zavést linku 125 jedoucí po Jižní spojce. Ovšem tím to celé ustalo, přičemž by to chtělo další autobusové linky jedoucí po okruhu.
Linka Smíchovské nádraží – Chodov (přímo) by měla hodně velký úspěch. Na vozokm by to bylo asi hodně znát, a proto (zatím) nebude 😛
Namísto toho se ještě busy ruší. Brzy linka 190.
To je absolutní nesmysl a je třeba proti tomu zasáhnout, protože prodloužení jízdní doby z oblasti Na Beránku, dále ze zastávek Tylova čtvrt a Družná na Smíchovské nádraží by bylo krásných deset minut. Jednak by to způsobil přestup a za druhé by to způsobila kilometricky delší jízda tramvaje přes Dvorecký most oproti autobusu linky 190 jedoucí přes Barrandovský most, kdy mezi Pobřežní cestou a Lihovarem bude mít tramvaj o dvě zastávky navíc oproti autobusu linky 190. Prostě další z vlhkých snů ultrašotoušů z ROPIDu, jak lidi nabouchat do tramvají, který nemá šanci vyjít. S linkou 123 také nevyšel a linka… Číst vice »
Souhlas, vite jak by ono „je potreba zasahnou“ melo vypadat. Myslim, ze zrovna na tomto jsme oba oba osobne zainteresovani.
Mail je pod nickem.
Ano, zkontaktováním paní Lenky Vedralové, místostarostky Prahy 12, která má na starosti mimo jiné i dopravu.
Paní Vedralová 🙂
Napíšu Vám samozřejmě i mail.
A přitom by stačilo udělat přestup hrana hrana a garantované čekání. No ale to se jaksi na PID ve dne neumí…
Aby se nakonec nezjistilo, že za mantrou „naiindukování“ je prostý fakt, že počet obyvatel Prahy, hlášených i nehlášených, se jaksi stále zvyšuje.
Z (asi) jiného zdroje mám, že vyloženě tranzit po magistrále je 5 %, což je tedy podobné číslo, a každopádně většina dopravy po magistrále je skutečně vnitro. Můžeme brainstormovat, co s tím, ale s vědomím, že stačí málo a bude kvůli tomu stát půlka města… :/
“ Nejprve postavím alternativu, pak tam budu přetahovat lidi a můžu omezovat původní stav. Naopak to bohužel jaksi nefunguje.”
Ale funguje, viz Los Angeles. Máme jak kapacitní objížďku, tak kapacitní VHD. Nejsme v banánistánu, kde infrastruktura chybí. Stačí začít.
Co se tyce infrastruktury pro bezmotorovou dopravu, jsme v bananistanu, kde ji vetsina chybi. Jak dlouho jsme cekali treba na prodlouzeni podchodu na Zizkov…
„auta pryč“ křičí hlavně ti, kdo si neumí představit, jaké by to bylo, kdyby k nim v metru apod. měl přistoupit např. malíř se štaflema, malířským nářadím, kýblema barev….
Na další zastávce třeba zedník s kolečkem plným cihel, nějakým pytlem cementu nebo vápna, zednickejma lžícema…. atd.
Nebo kdyby oni sami měli jít s něčím takovým třeba 300 metrů od sídla své firma na nejbližší zastávku MHD, aby takhle jeli k zákazníkovi.
Babičky s piánem a pytlem cementu do porodnice. Známe. Ve skutečnosti by pro tyhle lidi, kteří reálně autem musej, bylo daleko lepší, kdyby auta nebyly tak preferovaný, že jima jezdí denně spousta lidí, kteří vozej jen vlastní zadek a pár papírů, maximálně notebook. Nikdy si tolik nepřeju, aby v Praze bylo míň aut, než v těch dnech, kdy do ní autem musím, protože vezu něco, co jinak odvézt nejde a/nebo potřebuju někam za Prahu, kam se v danej čas rozumně bez auta nedostanu. Auta jsou prostě dobří, užiteční sluhové, ale prachmizerní páni. A když je město nechá tak nesmyslně přemnožit… Číst vice »
To byste musel NAŘÍDIT, aby každý, kdo se do MHD vejde, taky to MHD bezpodmínečně používal. Což pochybuju, že byste dokázal vy nebo kdokoliv jiný (třeba z radnice nebo ještě vyšších míst)
Tomu dost pomůže prostě auta nepreferovat.
Ono by úplně stačilo zabránit jim ty ostatní, pro město daleko efektivnější, způsoby dopravy blokovat a ohrožovat…
Jenže kam bychom přišli, kdyby si lidi mohli skutečně vybrat, jak pojedou, a nebyli by na sílu hnaní do aut tím, že když pojedou jinak, tak je auta stejně zablokují a možná ohrozí…
kdyby existovat městský a vnější okruh, tak by se dalo o omezní magistrály mluvit. ani jeden z těchto okruhů není dokončen a dokončení bude tak za 20 let. tedy nechte magistrálu na pokoji.
Ajéje, zase kdybysmy lidí od volantu, kteří pak ty svoje podmínky zase dle libosti posunou. Už to tady bylo před Blankou.
Odborníci mluví úplně jinak.
No a v takovém Pchjongjangu to pochopili už dávno, tam k žádnému bujení individuálního automobilismu nikdy nedošlo. Šťastné to město!
Přístup k vlakům je podzemním podchodem. Je to od metra i tramvají nejjednodušší cesta. Přechod přes magistrálu se k příchodu k vlakům nikdy využívat nebude. Nedává to prostě smysl. Od metra bych se musel táhnout na povrch, přejit magistrálu a zase sejít dolu do podchodu , abych se dostal na správné nástupiště. To s zavazadlem proste nechcete absolvovat.
Pražské nádraží slouží jen vlakům a metru? A co autobusy a taxi?
Asi nebude z Prahy ani z okolí. Bus jezdí u hlaváku 1 a to AE linka. Je pravda, že v jitou dobu je tam kapacitní bus doprava s krátkým intervalem, ale busy jsou noční, takže v té době zase nejedou vlaky:-). Taxi zde nemají žádné vyhrazené místo, ale na jižní i severní straně je malý autopruh pro otočení zpět = všechny taxi mohou dojet k budově. Pokud by se na střechu nové odbavovací budovy přesunul celý ukrajinsko balkánský hub z Florence , tak chce Praha i developer (ale zuřivě odporuje SŽ), tak uznám potřebu přechodu, ale k vlakům to stejně… Číst vice »
Každou půlhodinu jezdí AEx (nástup u Fantovy budovy, výstup na druhé straně) a do toho každou hodinu Flixbus do Brna, každou hodinu do Vídně (a určitě i něco dalšího, ano většina lidí nastoupí na Florenci, ale tady taky nějaký lidi nastoupí jinak by to tu nestavělo), to je málo?
4 autobusy za hodinu není opravdu moc
Vy asi z Prahy nejste, že? Taxi mají od postavení vyhrazené stání na pravém boku nové haly dole. A na Hlaváku staví prakticky všechny dálkové Flixbusy, tj. několik linek za hodinu. Je tam kvůli tomu několik stanovišť.
Taxi jsou taky vespod, a autobusy zastaví přímo u budovy.
A je problém sjet výtahem o patro níž a být v úrovni podchodů spojujících všechna nástupiště?
Proč by to nedávalo smysl ? Přechod bude na tlačítko tak ti co tam opravdu potřebují přejít si ho zmáčknou. Zbytek půjde halou.
A pokud se bude chtít, může být na semaforu preference autobusů před chodci nebo zelená vlna.
To je zrůdné řešení, budova nádraží je dnes ostrov absolutně izolovaný od zbytku světa mimo výstupu do Sherwoodu a nově podchodu na Žižkov.
Toho prázdnýho ošklivýho nevyužitýho místa co tam muselo zbýt, nedá se tam kloudně dostat. Ale ne, “na vlak se chodí podchodem”, domluvil jsem. 😀
Takhle podle vás jako má fungovat město, jo? No potěš koště.
Já auto nemam a nikdy neměl, takže klidne zrušme magistralu, ale jsou na to lidi pripraveni? Vystoupit z aut a jet MHD? Drtivá většina lidí jde na vlak proste podchodem. Tak to nadraží bylo v 70. letech navržené. Proste od tramvaje, metra a ted busu 135 pujdete podchodem.
Drtivá většina lidí jinudy nemůže, tak kudy jinudy by chodila, žejo…
Nic proti, ale.drtivá většina lidí stále půjde podchodem, protože bez využití podchodu se na přechod přes magistrálu bude možné dostat pouze z prvního nástupiště. Význam přechodu přes magistrálu se přeceňuje. Ten přechod by tam ale být měl, jednak kvůli polidštění magistrály a tedy celého prostranství před Fantovou budovou, protože zrovna před Fantovou budovou magistrála vypadá jako dálnice a přechod by sloužil pro lidí, kteří jí potřebují přejít. Těch lidí sice není nijak moc, ale jsou a není důvod je hnát do podchodu. Ale přes 95 procent lidí využije podchod, protože míří z nástupišť (a od Žižkova) do metra či dále… Číst vice »
Většina lidí na nádraží přijede metrem. A teď babo raď.
Zrušíme všechny ostatní východy? Asi ne, žejo? Ono totiž to kritérium “většina” je leda tak manipulativní, ale jinak nevypovídá vůbec nic relevantního k tématu.
Validní otázka je “pomůže to natolik velké části lidí, aby se to vyplatilo?” A odpověď je i z předchozí diskuse nasnadě: Ano, pomůže.
A není se dál o čem bavit. 😉
Buďte tak laskav a nepodsouvejte mi tyhle manipulativní nesmysly. Napsal jsem vcelku jednoznačně důvody, proč by přechod přes magistrálu být měl. Nikde jsem nepsal, že by být neměl. A nevymýšlejte důvody, proč by měly chodit přes tento přechod chodit davy lidí, když k tomu není žádný důvod a ani to není žádoucí. Uvědomte si rozdíl, který je například na přechodech přes magistrálu u Muzea – jdu-li od Vinohrad, přejdu eden přechod přes Legerovu ulici se třemi jízdními pruhy, pak se jde dále po Vinohradské zhruba 150 metrů k dalšímu přechodu přes Wilsonovu kde přejdu tři jízdní pruhy, pak je ostrůvek… Číst vice »
Ano bylo navrzene v 70. Letech dle tehdejsich predstav od mestech. Nastesti jsme se za 50 let posunuli.
I když byla nová budova hlavního nádraží navržena v šedesátých letech, je až na určité části navržena správně a úpravy provedené pod vedením Grandi Stazzioni jsou provedeny také správně. Architekt Gebrian ve svém pořadu o hlavním nádraží se mýlí v několika věcech – například s prodejem jízdenek. Tato část by měla dle něj vystupovat v popředí a ne být utopena v přízemí, jenže Italové vývoj odhadli narozdíl od Gebriana správně – cestujících, kteří si chtějí koupit přímo na nádraží jízdenku, docela rychle ubývá, protože se přechází na jízdenky koupené přes internet, kdy tuto jízdenku má občas ještě někdo vytištěnou, ale… Číst vice »
Prodej jizdenek je detail, problem uprav Grandi Stazioni je jinde a sice v tom, jak prehnali zahusteni horniho patra NOH. Retailu obetovali kapacitu nejdulezitejsiho prostoru nadrazi a temer veskere moznosti, kam si sednout.
Naopak, Italové to udělali naprosto správně, protože si lidé čekání na vlak krátí pobytem v Burger Kingu či couranim po obchodech. Ten Albert se tam neřizoval nedávno jen tak pro nic za nic. Doba, kdy se na nádraží vysedávalo a čekalo na vlak v čekárně, je už pryč. Lidé se koncentrují na hlavním nádraží vesměs jen proto, protože dálkové vlaky jsou mnohdy přistavovány těsně před svým časem odjezdu, někdy i bohužel až po něm. Tady je chyba úplně jinde, už teď by to chtělo osmé nástupiště a tedy další dvě nástupní hrany. A asi i řízení pouze této stanice (může… Číst vice »
Jo, přidat obchody tam potřeba bylo, ten Albert je dobře, protože ta malá Billa na druhé straně fakt nestačila.
Obětovat jim zrovna tuhle část a s výjimkou jednotek míst veškeré možnosti sezení mimo provozovny byla donebevolající kravina.
Jenže ty obchody jsou využívány více než dostatečně a bezdomovci tam nemají klid na přespávání, neb si nemají kam sednout.
A to, že cestující si nemají kam sednout a že se musí k vlaku prodítrat davem je dobře?
Obchody na nádraží patří a nedivím se, že jsou využívané, ale nemusí být v místech, kde nejvíc zablokujou potřebný průchod. Dostatečně využívané by byly i bez toho blokování průchodu.
Vyhánět bezdomovce tím, že nenecháte na nádraží sednout nikoho je hovadina.
Ať si lidé hezky chodí po obchodech a bezdomovci si nemají kde sednout a tedy ani důvod se tam zdržovat. Lidem stačí přijít deset minut před příjezdem vlaku a to už tam vlak buď je a pokud ne, tak si chvíli počkají ve stoje.
Jasně, na mezinárodní vlak pojedu MHD tak, abych byl na nádraží nejdřív deset minut před odjezdem. Bram říkal, že to stačí.
Bram jezdí tak, aby na nádraží byl tak dvacet minut před odjezdem. Na nádraží vymete nějaké obchody, kdy si koupí něco na cestu a kdyby MHD mělo nějaký problém, má rezervu a ještě se mu nestalo, že by mu vlak ujel. A takto to dělá naprostá většina lidí, samozřejmě krom Jakuba P, ten má v batůžku řízek s chlebem a přeslazený čaj :-).
Jasně, kdo to nedělá jako vy, ten ať se přizpůsobí, protože ten váš způsob je jedinej správnej…
Je tak těžké si uvědomit, že na nádraží se někdy jezdí i s většími batohy/kufry/taškami? S tím fakt courat po obchodech, zejména hodně frekventovaných nechcete, pokud nutně nemusíte, nebo nejste bezohledné hovado. Naopak dává smysl, pokud jedete ve víc lidech, nechat někoho s těmi zavazadly někde sedět a vyrazit do obchodů nalehko. Kdyby bylo kde.
Obchody na tak velkém nádraží si zákazníky fakt najdou, aniž by je bylo třeba za každou cenu cpát do těch nejfrekventovanějších tras, ty tím znepřehledňovat a blokovat.
Ty nejfrekventovanější trasy jsou bez problémů průchozí.
Běžte se tam někdy podívat, turisté se to tam snaží přebíhat celkem často (i s kufry obvykle). Podle mapy nehod od roku 2010 dva zabití chodci a dva s těžkým zraněním.
Krátké nadechnutí a jsme zase zpátky v roce 1970. Doporučuji každému, kdo si všímá svého okolí, ať radši nejezdí nikam na západ, ale radši do Kišiněva, ať si nepřiveze depresi z toho, jak moc je v Praze veřejný prostor hnusný, jako já ze Španělska.
Jenže ono se chce člověku řvát vzteky občas už i při návratu do Prahy z východu. Zdaleka už to není jenom západ.
Kapacitní komunikace ve stopě zbořených městských hradeb a příkopů vznikly snad v každém evropském městě a Praha není výjimkou.
Každý město dělá chyby. Ty chytrý je dokážou napravovat a učit se z nich (i když to někdy trvá). Ty hloupý na nich trvaj a snažej se je za každou cenu zachovat.
No, někdo dálnici, někdo parky…
A bezpečnost chodců budeřešena jak? Chybí mi tam semafor.
Ty vizualizace už ani neodpovídají tomu co tam bude. Semafor tam samozřejmě také bude
Namiesto semafóru by bol vhodnejší spomaľovací prah, toto je naozaj typ miesta kde by chodci nemali byť obmedzovaní.
A proč má být VHD omezována spomalovacím prahem? To už bojujeme i proti VHD?
Vy budete občan z MČ Praha Troja ne? Tam je také jediná odpověď na auta retardér. Přitom 95% místních tam jezdí jen autem.
Když se místo stupidní opery dostaví městský okruh a zavede se mýto ( aspoň 150 za vjezd) může se magistrála zúžit a nikoho to štvát nebude
Kecy. Tohle se tvrdilo už za Béma, když se stavěla Blanka. Ukázalo se to jako naprostý blud.
Ze Spořilova na Pelc-Tyrolku lze už teď po okruhu v pohodě dojet a vyhnout se magistrále. Prakticky nikdo to nedělá, protože nemusí.
Takhle Strahovským tunelem jezdím třeba já a je to mnohem pohodlnější a bylo to lepší i během rekonstrukce Barrandovského mostu. Přitom od sebe z Modřan to mám na Pelc-Tyrolku o dva kilometry kratší přes Muzeum po magistrále, než když jedu Strahovským tunelem. Ale to pohodlí a plynulost jízdy jsou zcela nesrovnatelné, takže po okruhu vždy a po magistrále nikdy. A abych pravdu řekl, že když jsem jel z dálnice D1 na D8, tak jsem také jel po okruhu přes Barrandovský most a Strahovský tunel, protože po magistrále je to nesmysl. Je to kratší jen kilometricky, ale ne časově. A jezdit… Číst vice »
Všechny tři varianty jsou v jisté časové okamžiky nejvýhodnější, kdy právě záleží v jaký den a jakou hodinu jedeš.
Pro mne má trasa přes Barrandovský most, Strahovský tunel a Blanku při jízdě skrz Prahu severojižním směrem tu výhodu, že nikde nemusím zastavovat na světelných křižovatkách, jedu pořád sedmdesát a padesátku mám jen od Pelc-Tyrolky na Vychovatelnu. Ale i tam bych opět zavedl sedmdesátku, jak to ještě před pár lety bylo. Je to také trasa, která má většinou ty zcela nejlepší parametry i z hlediska časové náročnosti, pokud nedojde k nějaké mimořádnosti typu havárie v tunelech atd..
Ještě dodám, že mnoho řidičů se řídí nějakou navigací či přímo wazem, tak jim to hodí klidně i trasu přes Újezd a Malou Stranu. což je mírně řečeno úplně blbě.
Kecy, pokud neregulují vjezd do tunelu tak nikdo soudný přes magistrálu nepojede.
Bohužel je pravda že regulují často
Nejsou to kecy, přes magistrálu se jezdí.
A co regulovat vjezd na magistrálu stejně tunely?
No sice z toho neskáču radostí ke stropu, ale pokud kompromisní úpravy budou znamenat hladký průběh povolování a realizace, jsem ochotný je akceptovat.
Zachování stejný počet pruhů bych nenazval kompromisní úpravou ale zachováním současného stavu. Jediný plus je ten přechod
Ale přechod je celkem významné plus. Ano take bych si přál maximální humanizaci magistraly
Ano ale zbytek bude vypadat skoro stejně. A počet pruhů se zam zabetonuje na dalších třicet let do příští rekonstrukce.
Principielně nenadávejme. Dá se to udělat tak, že se ten pruh oddělí a opticky zmírní. Řešení y které uspokojí obě strany je možné najít snadno.
Jenže tak to 100% nebude. To je jak když chtějí mít cyklisté sloupky oddělené cyklopruhy. Policie to neschválí
Sloupky jsou dopravní zařízení a PČR má stejně jako u značek nezávazné stanovisko.
Stěžujte si především u silničního správního úřadu.
Když se polici nelíbí rušení jen někde, co takhle ubrat jeden pruh v každém směru po celé délce?
Je to dobrý nápad do kterého by okamžitě Praha 2 a Praha 4 hodila vidle 🙂
Nemyslím si, když zrovna Praha 4 zrušila všechny 4 proudé silnice a díky tomu teď krásně kolabuje doprava od Kačerova nahoru na Lhotku a dále.
To je ale překvapení. Ono tedy cpát chodce na supervytíženou komunikaci tam, kde je naprosto bezpečný podchod, to je opravdu nápad, který se vylíhne akorát ve vesnické hlavě. No, zaplaťpámbů se to pirátům s jejich předsedou už chýlí k definitivnímu konci.
No to víš ty jeden brepto, celej život stojí tvůj život za nic a teď najednou si myslíš, že se svět začne vyvíjet podle toho, jak ty si myslíš? Nooo nechci tě zklamat, ale pravděpodobně bude všechno zase jinak než sis myslel.
Otázka ale stojí jinak – chceme mít město plné vytížených silnic, které budeme podlézat či nadlézat (ano, zde to k pouhému průchodu potřeba není), nebo prostor, kde se dá i pobývat?
Zrovna pobyt vedle dálnice nepreferuji. Jen pokud se současné parkoviště stane novým ÚAN tak ten přechod dostává smysl. Ale pokud parkoviště získá jen funkci prázdné plochy s vyhlídkou jako bylo u varianty pergola původně nakresleno, tak tam je přechod stále ještě zbytečný. Preferuji ihned zkulturnit trasu přes magistrálu stavajícimi výtahy a schodišti.
Skoda. Bohuzel mensina lenochu, co odmita nasednout do MHD nebo nedejboze jit kousek pesky, bude nadale okupovat velkou cast centra. Na ukor lidi, kteri tam bydli, ale take lidi, co autem treba neco rozvazi, vraci se z dovolene atp
Mozna tomu nekdo neveri, ale znam dost z normalni stredni tridy, kteri bydli i pracuji na metru a breci, ze jim na magistrale ubrali pruh, takze jim jim cesta do prace trva dele..
To nejsou lenoši ale zbohatlí voliči automobilové ODS proti kterým zatím působí jen piráti se zužováním viceproudých silnic, kreslením cyklostezek do jízdních pruhů a zeleným peklem balisetů.
To je opravdu někdo tak debilní, že chce dělat přechod na dálnici? U Muzea ten přechod do těď nechápu. Je tam podchod, kde si člověk mohl koupit něco dobrého a udržovali to tam čisté a teď všechno zkrachovalo a je to tam hnus…debilní pirát u moci…a to samé na Braníku. Je tam roky podchod, ale uděláme přechody ať všechny auta naštveme…
To je někdo tak debilní, že si myslí, že komunikace uprostřed Prahy by se měla považovat za dálnici? Hele vytáhni ho občas z toho výfuku 😉
Jinak k tomu ubližování řidičům, všiml sis, že nežijeme v závodní hře ale uprostřed měst? To že někdo chce nahradit prochcaný nevábný, pro invalidy prudký a nebezpečný podchod lepším řešením pro všechny, neznamená že vede svatou válku proti řidičům aut? Fakt si myslíš, že se ve městě všechno točí jen okolo toho jak ublížit těm největším uplakánkům jako si ty? Hele nechci ti to kazit, ale seš dost delulísek
lepší pro všechny asi těžko, to by nikdo neprotestoval 😀
A kdo protestoval? Pár ideologů z radnice Prahy 4? Kolik to je procent lidí z těch desítek tisíc řidičů, využívajících tuhle komunikaci?
Autům je to asi jedno. Naštveme ty, kteří si jimi vozí pozadí i tam, kde by nemuseli, a ušetřili tím ostatním zdraví. Položme to jinak – jsme opravdu tak debilní, že potřebujeme v tomto případě v samém středu města autostrádu (a ještě odmítáme tramvaje a vlaky)?
Před vybudováním přechodu to moc čisté nebylo.
Nerozumím tomu, proč obě dvě jediné kapacitní severojižní komunikace v širším pravobřežním centru Prahy musí postihnout taková redukce v posledních letech.
Prodlouží to špičky, více lokálních emisí vznikne, všechny to zdrží, a nikomu reálně nepomůže.
Pokud někomu, kdo zrovna nestěhuje chromou těhotnou babičku s klavírem, tak moc leží na srdci lokální emise, má jedinečnou příležitost jejich množství o něco snížit tím, že se bude po městě pohybovat emisně méně škodlivým druhem dopravy, než je osobní automobil. Tím zároveň pomůže vytvořit prostor pro ty, kdož autem do města skutečně musí, ať už jsou to stěhovači babiček, většina zásobování, IZS atd. Množství aut se sníží, ta zbylá pojedou plynuleji, veřejný prostor nebude muset být odpornou asfaltovou stokou nepřátelskou jakékoli jiné formě života, než je šofér automobilu a může se polidštit třeba i výsadbou zeleně, která zase trochu… Číst vice »
Ano. Jistě mi poradíte, že mám použít MHD. Kdyby to udělali všichni, tak MHD klekne. Už teď se blíží hranici kapacity.
MHD lze investicemi zkapacitnit.
Obvyklá výmluva. MHD má stále volnou kapacitu. V některých časech a místech je té volné kapacity méně, v jiných místech a časech dostatek. Ale situaci, že by se někdy někam MHD nedalo dostat kvůli tomu, že se do ní cestující prostě nevejde, jsem za posledních cca 40 let nezažil nikdy (čímž neříkám, že se to někdy někde někomu nemůže stát). Kapacitu MHD lze technicky navyšovat a to v některých případech relativně rychle a levně. Například u autobusů a částečně i tramvají by to bylo lze okamžitě a prakticky zadarmo, kdyby je nezdržovala IAD a nemusely mít tak zejména ve špičkách… Číst vice »
MHD bohužel tu volnou kapacitu díky hrdlům už nemá a jako řidič zažívám ve špičkách i to, že prostě několik lidí nechávám na zastávkách, protože se prostě už nevejdou. Některé „prostoje“ na konečných jsou od příjezdu do odjezdu 6 minut, z toho 3 se počítají na manipulaci mezi výstupní a nástupní zastávkou… a pokud musím na WC, tak mě čas odjezdu už moc netrápí. O eliminaci zpoždění třeba 10-15 minut si můžeme nechat akorát zdát. A když už se konečně staví trať, která těm hrdlům může odlehčit (Václavák), tak to vzbuzuje taky odpor. Dalším problémem pro navýšení kapacity je nedostatek… Číst vice »
Protože se nacházíte v historickém jádru u největší secesní památky u nás ? Nesmíte uvažovat jen zpoza volantu
Já jezdím na hlavák metrem. To je speciálně pro vás v podstatě takový vlak, co jezdí pod zemí. Co dělají nahoře, mně nijak nezdržuje.
A zrovna tady potrebuje prechazet kdo?
Třeba turisti, co jim taxík přijede na druhou stranu
Cestující? Však je to před nádražím
Jenže do toho nádraží se jdete podívat jen jako na památku, reálně používané nádraží je pod magistrálou a jsou na druhé straně nahoru jak výtahy, tak schody, tedy přechod vůbec není potřeba a jedná se jenom o ekofašistickej způsob jak lidem znepříjemnit život.
To může napsat jen ten kdo se v tom místě neocitnul, kdo nevystoupil z autobusu/vlaku/taxi nesnažil se třeba trochu ve stresu dostat na druhou stranu aby dalším dopravním prostředkem pokračoval dál. Podchody tam jsou ale nelogicky jen na boku a ještě se cesta k nim zatarasená různým balastem, nejsou dobře označený a jejich stav vypadá příšerně. V tom místě se každý den ocitne stovky lidí kteří nastupují/vystupují z Flixbusu/Airport Expressu/Taxi tak proč jim cestu nezjednodušit? Přechod je nejjednodušší a nejlevnější varianta jak toho ihned docílit.
Vzhledem k tomu, že vlakem jezdím a jsem místní…To procento lidí, které se potřebuje dostat přímo do protisměru je minimální, většinou přijedete a pokračujete dolu metrem, nebo dolu a vlakem…připadně naopak vylezete z metra, z vlaku a pokračujete dopravním prostředkem na povrchu.
Takže vaší logikou zničíme dopravu v půlce Prahy, protože u schodů nejsou dost velký cedule a samotný schody nikdo dlouho neumyl? To je teda důvod.
Z tý druhý strany třeba zítra odjíždí 21 Flixbusů směr Brno, na tý druhý straně každou půlhodinu končí Airport Express, logicky lidé vidí budovu nádraží tak se k ní chtějí co nejsnadněji dostat. Např. když byla výluka metra a jezdil bus XC tak jsem se na té druhé straně taky ocitnul, vím že tam je podchod, ale trvalo mi pár minut než jsem ten podchod vůbec lokalizoval, jsme v centru Prahy, já nechci analyzovat jak se dostanu k (viditelné) budově nádraží, ani vlastně nemusím vědět že i nějaká část nádraží je podemnou, já se chci prostě nejpohodlněji a nejrychleji dostat… Číst vice »
Ono je to celý trochu jinak. Potřebu přejít magistrálu mají především přespolní, kteří zoufale něco hledají, protože (nejen) ten Balkán před Fantovou budovou. No a místo abyste jim usnadnili orientaci, tak je necháme zoufale něco hledat s využitím přechodu.
Ten přechod mi nijak zvlášť nevadí, jen tvrdím že nic moc neřeší.
Myslím že problém s orientací před Fantouvou budovou bude mít i většina místních… přechod aspoň eliminuje velké množství riskatních přebíhání přes magistrálu (které se fakt dějí a ve velkém)
Houby eliminuje. Lidi budou přecházet věčně na červenou protože budou dobíhat nějakej bus/vlak.
Úplně zbytečně, protože drtivá většina lidí stejně dolů do haly musí/vyleze tam odtud. Stačilo by je správně nasměrovat.
Třeba kousek vedle u Muzea taky namalovali přechod a taky tam je podchod, a proč teda většina lidí radši najednou volí ten přechod?
Protoze tam je – narozdil od toho hlavaku – drtiva vetsina lidi na povrchu a do podchodu vubec lizt nepotrebuje.
Ale hezky priklad – kdyz pujdete od vrchu a budete chtit jit do metra tak tam taky asi vlezete uz nad magistralou, ne? Nebo ji nejdriv prejdete po prechodu a do metra vlezete u McDonalds?
Nebo nemalovat přechod a uklidit, osvítit a označit stávající schodiště a výtah.
Staví tam AirportExpress, dálkové autobusy, taxíky. Je tam půjčovna aut.
Ano, ale taky celej prostor pod magistrálou je průchozí a jsou nahoru jak schody (po stranách budovy), tak výtahy. Neexistuje jedinej důvod, proč by člověk musel úzkejma eskalátorama do Fantovy budovy aby pak přešel přechod, když může jít spodem. Jestli by to chtělo nějakou úpravu, pak by bylo ideální udělat schody ještě uprostřed někde mezi výtahy, ale to je vše, není tam jedinej důvod proč chodit vrchem.
Intuitivní a kratší cesta je přes silnici, tímto směrem se lidé nezlnalí pražského prostředí vydávají již nyní. Přechod jim dá unifikovanou, jasnou a bezpečnou cestu a zároveň zlepší možnosti i pro našinec, jenž se dnes musí trmácet výrazně delší a méně pohodlnou cestou.
Přechod zabije dopravu v půlce Prahy…což je právě cíl zelenejch
Jak prosím? Přeci o pár metrů dál je přechod na každé křižovatce.. Jak to tento tak zásadně změní prosím?
Nezabije a nemáte žádná data, která by tu domněnku potvrdila.
Ale z podchodu od vlaku vyjdete do nové haly, přijde mi tedy intuitivnější pokračovat halou k výtahu nebo schodům, po kterých se dostanu na střechu nové haly za magistrálou, než se „vracet“ do Fantovy budovy, abych přešel přes přechod. Cesta spodem navíc není, na rozdíl od přechodu, vystavena povětrnostním vlivům.
Dobře, ale vždycky musí pak po schodech nebo výtahem, aby se dostal někam dál, buď na jedné, nebo na druhé straně.
A taky hlavně kam, na plochu parkoviště???
Tady to máte vysvětlené s názornou ukázkou z praxe: https://youtu.be/Kt4qvIdwyYc?si=fX9q11QhWAZNrncU&t=1227
Jak to čtu, tak to stejně nikdy nebude. Takže můžeme být v klidu.
Bez pražského okruhu vlastně nereálné. A kdo ví, jak potom
Už vidím ty cyklisty podél dvoupruhu….
S okruhem to nesouvisí, SJM je především městská komunikace.
Nedávno tu kdosi psal, že vnitroměstský provoz nezpůsobuje kolony a nebýt mimopražských…
Když jsem žil v Gentu, na pohodu jsem jezdil po cyklostezce / cyklopruhu kapacitní komunikace, která měla oddělené 2+2 jízdní pruhy pro IAD + na obou krajnicích cyklopruh. A nebyl jsem rozhodně jediný, kdo to využíval.
Enjoy: https://www.google.com/maps/@51.0431131,3.7167278,3a,75y,107.65h,74.01t/data=!3m7!1e1!3m5!1sgGwb1teHVtGGDlsWjfMt_Q!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D15.992900522372295%26panoid%3DgGwb1teHVtGGDlsWjfMt_Q%26yaw%3D107.65155333985383!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Líbí se mi, jak to tam mají na to úzkém chodníku a funguje to, nikdo to neřeší a je to v pohodě. V Praze řeknou že to nejde
Aktivistická parta si vybrala magistrálu jako úhlavního nepřítele, ale aby konečně vybudovala 500 metrů cyklostezky mezi Trojským mostem a ulicí Za Elektrárnou, která by cyklistům opravdu pomohla, tak to nejde. Magistrála je pořád tranzitní komunikace. Každý den vidíme, jak vypadá zúžení v praxi u Muzea.
Není tranzitní. Tranzit je tam cca 10%. Primárně tedy slouží když se potřebujete dostat někam po městě. To cyklisté potřebují taky, není důvod aby měli své opatření i na magistrále. Místo tam na to je v pohodě už teď, i bez omezení automobilů
* není důvod aby NEměli své opatření
Chcete mi tvrdit, že veškerou dopravu ve směru sever – jih vezme Blanka? Tomu nemůžete sám věřit. Jsou to lži. Pro cyklisty je po městě mnohem víc projektů především okolo řeky, které jim výrazně usnadní život. Pro úplnost píšu, že souhlasím se zpoplatněním vjezdu aut do centra Prahy pro mimopražské.
Taky se mi tomu nechce věřit ale TSK udělalo měření, kde to tak bylo. Projekty u řeky jsou fajn ale opět, většina je přerušovaná, nebo vede po v létě přeplněných náplavkách. Když chci z Pankráce do Holešovic, tak to autem taky nebudete objíždět kolem vody ale vezmete to přímo. Místo na cykloopatření tam je, není důvod ideově tomu bránit. Cíl je z magistrály udělat městskou třídu, ta má cykloopatření zahrnovat.
Cíl to je, s tím souhlasím, ale je potřeba říct taky B. Ti řidiči nezmizí do přeplněného MHD nebo nenechají auta na neexistujících záchytných parkovištích. Zároveň je ironie, že dnes je povinnost si koupit k bytu parkovací stání v ceně až milionu korun, a zároveň je člověk neustále kritizovaný, když si dovolí jet autem.
Povinná parkovací minima pro novou výstavbu jsou samozřejmě zhovadilost, která měla být dávno zrušena.
Jinak u humanizace magistrály nejde o to znepříjemnit lidem jízdu autem, ale umožnit jim použít jiné druhy dopravy, jako třeba jízdu na kole. Systematické budování infrastruktury pro „alternativní“, efektivnější druhy dopravy je v zájmu všech, včetně motoristů.
Desetiletí protežování IAD nás dovedla do stavu, kdy lidé pro spoustu cest v podstatě jinou možnost než auto nemají. A to je jednou z hlavních příčin zamoření Prahy auty.
Nemáte pravdu. Posledních 10 let od otevření Blanky není preference aut. Stále se čeká na metro D, kdy by dojíždějící z jihu nechali auta v Písnici a dojeli do centra metrem. Stejně tak se čeká na vlak z Kladna alespoň na Veleslavín. Já osobně bydlím v Praze v novostavbě s vlastním garážovým stáním a jezdím po Praze primárně MHD, občas autem a často i na kole (hlavně rekreačně). Všechno má svoje výhody i nevýhody a vždy jde o konkrétní podmínky, který druh dopravy člověk využije. Magistrálu chci zachovat primárně pro auta, pokud nebude alternativa.
Mohl bych ty projekty vidět?
Taky bych je rád viděl 🙂
Co třeba úsek mezi Lihovarem a Kampou podél řeky? Nebo třeba napojení Dejvic ulicí Antonína Čermáka na Stromovku přes starou čistírnu kanalizace? Rozšíření Povltavské, kde jezdí cyklisti po úzkém chodníku, kde jsou v cestě lampy?
Kampa to je teprve ma začátku a ani neni jisté že to vznikne
Mohl bych pokračovat. Všechny tyto projekty, kdy je cylklo-infrastruktura oddělená od aut, jsou to nejlepší, co můžete pro rychlé přesuny na kole po městě udělat.
Určitě by to mělo mít ale větší prioritu, než cyklo unfriendly pruh na magistrále, který dopravu v celkovém důsledku bez dalších opatření zhorší.
Ovšem běda, kdyby mimo Prahu zpoplatnili vjezd pražanům.
Postačuje zpoplatnit výjezd při překročení hranic kraje.
Taky souhlasím, poplatek pro mimopražské, když vjedou do Prahy a stejný poplatek pro pražské, když vyjedou z Prahy.
Clovek je tranzit zhruba uuuuplne vsude, vyjma ulice, kde jeho cesta zacina a konci, tak nejak z logiky veci, ne? Protoze vedle tranzitu pak mame jeste dopravni obsluhu, ktera ma v miste start/cil.
Takze jedu odnekud nekam, mistni doprava jsem leda tak v ramci te one ulice, a vsude jinde jsem tranzit.
Proc ohybate zakladni terminologii? Pak se v tom neda vyznat.
Proč pisalek používá výraz mestska dalnice, když to žádná dalnice není? Jaký tím má cíl? Chce akorát rozvirit emoce?
Ano. Stejně jako nesmyslný výraz „dálniční most“ používaný pro původní projekt Libeňáku.
ještě taky „autostráda“ maj v oblibě
Protože svou formou městskou dálnici je – svodidla, velké cedule, připojovací pruhy, široké jízdní pruhy (víc než chce norma) a žádné přechody v tomhle místě.
Dálnice to je. Má to mimoúrovňové křižovatky, obří značky nad silnicí atd.
Takže se tam může jet 80?
Před hlavním nádražím žádná dálnice nevede, je to obyčejná silnice v obci. Dálnice, označená příslušnou dopravní značkou začíná až před Kačerovem.
Ano ale vizuálně dálnici připomíná a někteří řidiči si to i myslí. Dokonce si to mysleli i někteří příslušníci městské policie, kteří tam zastavili cyklistu že tam nemá co dělat.
no to sice ano, ale to fakt nebylo před nádražím, nýbrž kousek pod Kačerovem kde ta silnice pro motorová vozidla končí
Pamatuju si i jednu zcénku z filmu Auto*mat, kde policisté u I.P.Pavlova zakazovali jízdu cyklistům z výše zmíněného důvodu.
Předpokládám že mě někdo zase napadne že propaguji ažbudeokruhysmus ale dokud se nepostaví celý vnitřní a vnější okruh a Radlická radiála a čtyřproudá Vestecká spojka a hlavně uprostřed města nové nádraží a připojení na rychlovlaky tak ať tenhle nesmysl odloží
I když se postaví všechno co jste vyjmenoval, magistrála bude mít stejný počet aut jako teď. Tranzit je tam minimální. Takže je nesmysl čekat na další stavby, protože to ovlivní minimálně. Jediný co to může ovlivnit je mýto
Ano, mýto! A jsme v Praze už dva, co si to myslíme. 🙂
Mýto počet aut nijak zásadně neovlivní, protože ti lidé tam musí. Autem, protože mhd není, a nebude pro mnohé alternativa, ať se vám to líbí, nebo ne.
Jenom se na tom někdo napakuje.
Stačí se podívat jak to pomohlo v Londýně. Zjistíte, že všichni tam opravdu nemusí 🙂
Bydlím v totálním centru Prahy vedle Václavského náměstí a jezdím do města autem tak jednou za 14 dní jinak je auto mimo centrum. Takže to jde
Já nevím, zda jste to s tím slovem „musí“ myslel ironicky nebo ne. Spousta lidí jezdí po městě autem z pohodlnosti nebo nabubřelosti, protože přeci nebudou jezdit „sockou“ jako nějakej plebs. A mýto může část převést do MHD. Ano, asi jich nebude moc, ale ti ostatní jen ať platí. A kdo potřebuje odvézt těhotnou babičku s klavírem, pro jednou ho to mýto nezruinuje.
Ovšem ti, co mají „problém se sockou“, radši to mýto zaplatí, než aby do té socky vlezli.
Tak to alespoň vylepší městský rozpočet. Je to rozumná „daň“ za negativní extrrnalitu.
Ale houby mýto. Problém jsou stovky parkovacích míst v podzemní garáži každého baráku, který Penta postavila/staví u Hlaváku i Masaryčky – tedy dvou míst s nejlepší obslužností MHD v celém městě.
Takový zaměstnanec Deloitte si mýto zaplatí klidně každý den. Po magistrále bude do centra jezdit tak dlouho, dokud bude moct parkovat přímo pod kanclem.
Přesně tak, tohle mýto akorát postihne chudší lidi, a střední třídu, která už teď má dost jiných nákladů.
Udělá to z širšího centra zase víc oblast pro smažky, mafiány, zbohatlíky a turisty.
Prostě to vyžene normální středostavovské lidi.
Chudší lidi a střední třídu pražáků postihne mnohem víc cena MHD, kterou pro dopravu do centra tito používají. A ta se třeba nebude muset tolik zvyšovat, když se bude suplovat mýtem, které zaplatí ti bohatí.
Jakou to ma spolu souvislost?
Vestecká spojka ani RR nemá na hlavák žádný vliv a fakt nejsou potřeba, abychom tam mohli napalovat přechod.
Takže tyhle kraviny si pište někde na fóru Motoristů sobě.
Tady naprosto chybí jakýkoli argument, je to jen vyjmenování náhodných projektů.
Když dávno empiricky víme, že problémem magistrály není tranzit, tak co přesně s tím udělá okruh nebo RR, která naopak zvýší kapacitu pro vjezd do širšího centra?
Právě že by stálo za to v centru a to nejen Praha 1 ale klidně Praha 2 a určitě i Praha 10 Vršovice, Smíchov, Letná postupně rušit a rušit parkovací stání venku na ulicích aby ty ulici byly prázdné a nebyly z nich skladiště aut a nechat je stát pouze v těch sutréní garážích. No a pak samozřejmě rozšiřovat parkování podél městské dopravy mimo centrum a dělat ho pokud možno zdarma ale s nějakým časovým omezením. Tím by se výrazně zmenšilo množství aut které by do města jezdilo
Tak to je nápad opravdu hodný génia. 100 000 aut denně a do toho přechod. Jistě prvek který přispěje k plynulosti dopravy a ke snížení tolik zlého a škodlivého CO2.
Dochází ti, že ten přechod bude na stejné magistrále, jako jsou přechoy v okolí I. P. Pavlova a u Muzea?
Tak na I.P Pavlova je to peklo a kdysi byly snahy to nějak vyřešit a magistralu dát od Nuselského mostu po Hlavní nádraží pod zem což by bylo jediné rozumné
Ono, kdyby se byvala pouzivala zelena vlna, tak proti tomu nikdo az tak moc nepinda…
A proto taky magistrála pořád stojí. Když už tam je tak by tam mělo být co nejméně překážek. Osobně proti přechodům nemám nic. Jsou samozřejmě velice užitečné a potřebné. Jen tvrdím že brzdí dopravu. Otázkou pro odborníky je které řešení je lepší. Za mě by tam byl nejlepší nějaký hezký kulturní podchod.
A na tom I.P. Pavlova i na Muzeu podjezd pro tramvaj. Ne, tam je vlastně těsně pod povrchem metro. Tak nadjezd pro tramvaj. Spolu s klesáním do Ječný / na Václavák se tam bude vybírat příplatek za lochnesku….
Tak u toho Muzea je to blbost úplně stejná, když je tam podchod. A ne, odpudivost současného provedení toho podchodu není argument, s tím by se dalo něco dělat, kdyby se chtělo.
Na IPP to bohužel jinak nejde.
Na IPP by se pár přecházení dalo eliminovat, kdyby se ten podchod protáhl až k hotelu Legie.
Račte si uráčit všimnout, že na obě strany je nekolik přechodu. Od Nuselskeho mostu po Muzeum. Od Stvanice po Holešovice.
A taky pořádné kolony. Netvrdím že za ně primárně mohou chodci a přechody pro něj. Jen to že toto řešení k plynulosti a rychlosti dopravy neprospívá.
Nové vedení Prahy slibovalo že opraví zvěrstva toho předchozího a zatím neudělali nic. Očekával bych že opět zruší ty nesmyslné přechody přes magistrálu v místech podchodů co za poslední roky vznikly. V civilizovaném světě se přechody nahrazují podchody a u nás se to dělá obráceně
Máte to popletené, v civilizované světě se to dělá přesně obráceně.
Že jo, ten podchod pod Strakonickou na Zbraslavi neměl vůbec vzniknout. Zasypat a vrátit zpátky přechod.
Ale podchod pod Strakonickou na Zbraslavi není vedle nejrušnějšího nádraží nádraží v ČR.
Ale no ták.. určitě jste schopný rozlišit podchod pod téměř dálnicí v extravilánu a pod místní komunikací vyloženě v centru města na náměstí 😉
Podchod pod Strakonickou není v centru města
To může napsat jen ten kdo v místě vůbec nebyl…
A příkladem toho civilizovaného světa, kde se to tak dělá jsou Dillí a Bombaj? Nebo kde si to viděl?
Přesně, kde jinde vhánějí chodce pod kola aut, než v Praze.
Ještě v Budějovicích ruší podchod u nádraží.
V místě kde je pohodlný podchod dělat nově přechod přes hlavní silnici je největší nesmysl který pokud by prošel tak už je to opravdu na defenestraci. Je to stejné jako zasypat metro a nahradit ho tramvajemi
Proč ? Jak píšete, lidi budou především používat ten pohodlný podchod. Tak ten přechod budou používat je ti, kteří ho doopravdy potřebují. V čem je problém ?
Problém je v tom ho vůbec na tu magistrálu dávat když je úplně nepotřebný a možná pár lidem co jdou pěšky pomůžou ale tisícům lidí co jezdí v autech ublíží
A kdo ho doopravdy potřebuje? Invalida, co přijede na první nástupiště a přestupuje na Flixbus? Je takových aspoň 5 za rok?
Byl jste tam? Protože pokud ano, tak nemůžete napsat „pohodlný přechod“. Jsou tam vesměs tři možnosti:
– boční schodiště, o kterých spousta lidí ani neví a směrově jsou velmi nepraktická;
– točitá schodiště u fasády, což je dost možná největší humus v Praze;
– dva výtahy do haly, kde se po každém příjezdu AirportExpressu vytvoří fronta na deset minut.
Doporučuji tady: https://youtu.be/Kt4qvIdwyYc?t=994
Já tam jsem několikrát týdně Jak jako chodec co přijede vlakem tak jako řidič se projíždí autem a magistrálubu nádraží bych nechal jak je jen bych potom udělal tunel pod tramvajemi na I.P Pavlova a Před Muzeem aby přes magistrálu nešel ani jeden přechod a ani jeden Semafor
Ani jeden semafor?
Takže zrušíme odbočení do Vinohradské i do Žitné a Rumunské, a z Bubenské se pojede přímo až na Pankrác?
Zajímavá idea.
Okořeněná tím, že ty tramvaje v podjezdu se budou úrovňově křížit s metrem…
Pardon, on tam chtěl do podjezdu auta. Úrovňově se s metrem tedy budou křížit ta, to bude ještě větší legrace.
Semafor u Muzea je tam kvůli autům z příčného směru, ne kvůli chodcům.
Točitá schodiště jsou humus jen proto, SŽ prostě kašle na průběžnou údržbu u všech svých objektů. Řeší až případnou opravu havarijního stavu nebo rovnou náhradu novostavbou.
Nerad to říkám, ale toto bude pomník náměstka pro dopravu, který začínal jako docela solidní a principiální primátor, ale následně s ním ODS vytřela podlahu a nebýt Adama Scheinherra, neměl by dneska moc co ukázat. Přiznám se, že je to zklamání.
Hřib byl solidní primátor – tak to je vtip dne🤣
Rozhodně byl lepší primátor než náměstek pro dopravu.
Slávek Svoboda nám ukazuje, že primátor nemusí dělat vůbec nic. Hřib na tom byl podobně, jen se místo spaní víc věnoval sebepropagaci a většinu práce za něj oddřeli náměstci.
Ale aspoň nechal ty náměstky dělat. Primátor, kterej hlavně reprezentuje a nechá dobrý náměstky dělat, vlastně není na poměry Prahy tak špatnej primátor….
Je trochu smutný, že je ta laťka takhle nízko, ale holt je.
Je to tak. Navíc si s ním vytřela i policie a správa železnic. Naprosto bezzubý politik který není schopen nic měnit k lepšímu.
Na to, aby Hřib mohl něco změnit, musí mít za sebou dostatečnou podporu zastupitelů a tu nemá. Je vůbec div, že se třeba podařilo rozjet rekonstrukci horní části Václavského náměstí spojenou s obnovou tramvajové trati. V ODS je přitom k tramvajové trati na Václavském náměstí velký odpor a pokud by v příštích volbách sestavovali koalici v Praze ODS a ANO, nedivil bych se, kdyby došlo k tomu, že se tato trať bude po zkušebním provozu využívat jen v případě neprůjezdnosti Ječné ulice a jen při plánované výluce. S tramvajovou tratí na Václavském náměstí se mnoho vlivných politiků (a nejen jich)… Číst vice »
Obnova tramvajové trati na Václaváku je názornou ukázkou toho jak ODS postupně v Praze ztrácí vliv a politickou sílu.
Ta ztráta vlivu ODS byla ale bohužel jen dočasná, protože dnes je primátor Prahy opět z ODS a Hřib přestal být primátorem. Toho jste si nevšiml, nebo jak to mám chápat?!? A můžeme být jen rádi, že se již postavilo odbočení tramvajové trati z Vodičkovy a Jindřišské na Václavské náměstí, protože stále tu byla možnost, že by do toho někdo z politiků mohl hodit vidle, byť by to bylo velmi problematické, ale ne nereálné. A pokud se tramvajová trať na Václavském náměstí dostaví, ještě to neznamená, že bude trvale v provozu. Ostatně tramvajová trať na brněnském Náměstí Svobody také měla… Číst vice »
Stačí si porovnat počty zastupitelů ODS v čase. Ještě v období 2006 až 2010 měla ODS 42 zastupitelů. V průběhu let klesli až na dnešních 9, což není ani čtvrtina. Ano, v tomto volebním období má ODS opět primátora, nicméně, tím, že si nesmyslně vybrali Svobodu, bych řekl, že jim ta funkce vůbec k ničemu není. Svoboda nic nedělá, téměř není vidět, a když už náhodou vidět je, tak je z toho spíš ostuda. Nemyslím si, že je aktuálně nějaký důvod, aby pád pražské ODS nepokračoval.
Tak z jejich pohledu ta volba dává smysl -Svoboda nic nedělá nebo dělá ostudu tak viditelně, že se tolik nepíše o tom, co dělají ostatní radní za ODS a to jim vyhovuje…
Přesně tak, ve skutečnosti pražskou ODS (a nejspíš i celou Prahu) řídí Zdeněk Zajíček a Zdeněk Hřib se mu rozhodně nesmí protivit, jinak by na to dojel. Ostatně politikou žije i manželka Zdeňka Zajíčka, Renáta Zajíčková.
Je bohužel vidět, že Hřib nemá politickou podporu nebo váhu, jak chcete a zjevně není schopen najít pro své plány spojence a už vůbec není schopen nic vyjednat s více stranami. Nic z toho co sliboval není, protože to nezvládl vyjednat.
Politika je o vyjednávání a klidně hledání spojenců pro každý jednotlivý návrh a Hřib toto zjevně neumí.
Těžko najdete spojence tam ve svých názorových oponentech, kteří jsou o své pravdě přesvědčeni a stanoviska odborníků je nezajímají. Takže ze staveb zlepšujících MHD se budou v budoucnu realizovat už jen stavby, na kterých mají především zájem developeři, jde například o tramvajovou trať v místě Nákladového nádraží Žižkov a pak tramvajová trať Modřany – Komořany. Obě velmi zhodnotí jejich záměry, čímž netvrdím, že je to špatně, protože tady se protínají zájmy developerů a logický rozvoj MHD. Jen to naznačuje budoucí vývoj. Z mého pohledu by ještě bylo vhodné, aby developer, který bude realizovat zástavbu na místě bývalé automobilky Avia v… Číst vice »
Na druhou stranu musel vědět, s kým jde do koalice. A za těchto okolností vsadit vše na dvě velký karty, o který se snažil (reforma parkování a zneprůjezdnění břehů v centru, nebyl úplně smysluplný tah. Ani jedno mu s těmito koaličními partnery samozřejmě nevyšlo a protože se tomu věnoval na úkor malých projektů, které by měly šanci projít pod jejich radarem, nemá teď v podstatě vůbec co ukázat…
Ale má co ukázat, jedou další projekty na stavbu tramvajových tratí – stavební povolení mají tři tramvajové trati – Počernická, Strahov a Nákladové nádraží Žižkov, přičemž se asi za jeho éry dokončí Počernická. Za jeho éry se určitě dokončí Dvorecký most a Václavské náměstí. To jsou ty viditelné věci, pak jedou další projekty, které se za něj nejspíš dostanou k vydání pravomocného stavebního povolení. To bude asi tramvajová trať v Jeremenkově ulici a trať Modřany – Komořany. Ono toho zase tak málo nebude a to, co je rozjeto v různé přípravy teď, doběhne třeba až za pět až deset let… Číst vice »
To je ale všechno pokračování z minula a všechno jen pro MHD. Pro bezmotorovou dopravu nemá nic (ani to málo co měl Adam Scheinherr). A ty MHD projekty jsou stále k bezmotorový dopravě nesmyslně nepřátelský. Město jako Praha nemůže nikdy fungovat jen na MHD, potřebuje i individuální dopravu. Protože hromadná je reálně na některé cesty nevhodná. Ta pražská nevyrovnaná MHD v podstatě bez tangent tím spíš. A trochu funkční tangety jsou tímhle tempem na vyšší desítky let. A rvát všechny, komu se MHD na jejich cestu nehodí, na sílu do aut, jako to Praha předvádí, na to dojede i ta… Číst vice »
Sorry, ale cyklodoprava v Praze bude pouze zanedbatelným doplnkěm k IAD a MHD. S tím je díky členitosti terénu prakticky nemožné v Praze hnout. Já bych například cestu do práce z Modřan do Strašnic zvládl v pohodě i na kole, ale dojel bych tam ve stavu, kdy bych musel okamžitě do sprchy a musel bych se převléknout. Po práci bych se musel opět převléknout do cyklistického, které bych někde musel mezitím vysušit – v kanceláři by mne s tím nejspíš vyhnali. Cyklodoprava v Praze je a stále bude především volnočasovou sportovní aktivitou. Výstavbou dalších cyklostezek sice dosáhneme, že lidé budou… Číst vice »
Sorry, ale teď píšete nesmysly, protože cyklodopravu nechápete. Nikde není kolo prostředkem na dlouhý vzdálenosti pro nějaký větší množství lidí. Když budete počítat jen cesty do práce a z práce, nikdy vám to nevyjde. A to ani v místech s rozvinutou cykloinfrastrukturou. Jenže cesty do práce a z práce ani zdaleka nejsou jediný cesty, který se ve městech odehrávaj. Ani to nejsou ty jediný důležitý. To je zkreslenej pohled (u nás bohužel velmi častej), kterej je hodně důležitou příčinou problémů. Kola ve smyslu efektivní cyklodopravy, ne ve smyslu tréninku pár procent nadšenců, jsou prostředek na krátký vzdálenosti a kde opravdu… Číst vice »
Přesně tak, většina nechápe že cyklo je i dobré jako přibližovátko po okolí bydliště, třeba kolem jednoho až dvou kilomwtrů
JJ, obvykle se udává jako maximum, na které je kolo masově využitelný, 5 km (e-kola to samozřejmě trochu zvedaj). Jenže do 5 km (ono i do 3 km) je ve městě obrovský množství cest. Bohužel jsou to často ty míň viditelný a politikama i organizátorama MHD ignorovaný cesty…
Vlhké sny zastánců cyklodopravy, to je asi tak vše.
Jeden až dva kilometry dojdu v pohodě pěšky, na to přeci nepotřebuji kolo. Nákupy v obchodech se realizují většinou cestou z práce, pro velké nákupy se jezdí autem. A ty cesty v délce pěti kilometrů po třech různých místech mnozí dají pěšky naprosto v pohodě a ti ostatní jedou autem. Někomu se to nemusí líbit, ale to je asi tak vše, co s tím může dělat, protože kolo pro tyto cesty lidé budou využívat jen v malé míře. Jo a ta poslední míle se chodí pěšky, na metro běžně i přes kilometr. Takhle to funguje například na Jižním městě či… Číst vice »
OK, pro vást jsou tyhle věci v pohodě pěšky, tak tlačte všechny, pro koho tyhle pro hromadnou dopravu nevhodný cesty v pohodě pěšky nejsou, za každou cenu do aut. Ale pak se nedivte jejich přemnožení a tomu, že kromě té bezmotorové dopravy vám blokují i MHD…
Ty lidi tlačíte někam jen Vy, já je netlačím nikam. Špatně ve Vaší úvaze je například to, že když je ta cesta po několika obchodech dlouhá pět kilometrů pro některé lidi nepřekonatelná pěšky, tak pojedou na kole. To jste na omylu, tihle lidé na kolo nevlezou ani omylem, zrovna ti pojedou autem, když to nepůjde hromadnou dopravou. Na to, abyste jel na kole, musíte mít zájem o pohyb alespoň pěšky, či ještě lépe zájem o rekreační sportovní činnost. Pro mnoho lidí je představa, že pojedou v dospělosti po městě na kole, nepředstavitelná. A to míním vážně, takhle to má mnoho… Číst vice »
Jo, to si mysleli prakticky všude, než postavili (upravili) infrastrukturu tak, aby jízda na kole byla v pohodě možná. Naposledy třeba v Paříži. A to je město, kde ať si stoupnete kamkoliv, máte zastávku metra do půl kilometru…
Fakt opakujete dávno vyvrácený nesmysly.
Nepředstavitelné to je opět zpravidla pro lidi, kteří nikdy nezažili, jaké to je na dobré infrastruktuře.
Paříž a metro, tak to je kapitola sama pro sebe. Nemyslím rozsahem sítě, ale koncentrací různých živlů a bohužel i chorob a parazitů, které tady v Praze neznáme…
To samozřejmě nepotřebujete, ale na tom kole je to mnohem rychlejší. Oddaluje se tím ten moment, kdy už je to na auto i kvůli času, nejen kvůli nákladu. Musí ale existovat nejen cyklostezky, ideálně oddělené, ale především možnost kolo bezpečně zaparkovat, to je nedílná součást nejen cyklistické infrastruktury.
To, že je to na kole rychlejší, vůbec pro lidi kolo nevyužívající ani rekreačně nehraje žádnou roli, oni na na kolo prostě nesednou především proto, protože ho nemají, dále z pohodlnosti a nezvyku na kole vůbec jezdit – někteří jeli na kole naposledy jako děti a od té doby uplynulo třeba třicet, čtyřicet i padesát let. První věc, co je třeba udělat, je naučit lidi jezdit na kole alespoň rekreačně a když zvládnou toto, je určitá šance, že kolo využijí i jinak.
Nedavno byl pruzkum, mozna v ramci scitani lidi domu a bytu, nevim presne, kdy kolo aspon jednou do roka pouzije 70% Cechu. Vcetne kojencu, vozickaru atd.
Takze ucit Cechy jezdit,jak doporucujete urcite neni tim duvodem, proc lide na kole jezdi tak malo.
Údaj, že 70 procent lidí využije kolo alespoň jednou ročně je nicneříkající, protože mnoho lidí na kolo sedne jen na dovolené a jen proto, protože je tam zároveň půjčovna kol. Když se podívám do koláren a kočárkáren ve všech vchodech domě, kde bydlím, tak pro zhruba 250 lidí, kteří tam bydlí, je tam funkčních kol maximálně tak stovka, přičemž mnoho kol je dětských ať už vyloženě pro malé děti, nebo kola poloviční či tříčtvrteční. Řekl bych, že většina lidí u mne v domě kolo nemá a dvěstěpadesát lidí v domě už není zase tak malý vzorek. Prostě si pletete schopnost… Číst vice »
To je právě to, co nechápete. V Praze a podobných městech (kterých v Evropě silně ubývá) s mizernou infra jezdí jen to minimum lidí, kteří to opravdu chtěj a dost tomu obětujou.
Ve městech s dobrou infra je to tak přirozený, že automaticky jezděj lidi, který by to jinak ani nenapadlo. A z toho, jak ty města díky tomu líp fungujou, těžej i ti, kteří ani tam na kolo nesednou.
Naopak. používání kola pro dopravu ve městě a používání kola k rekreačnímu sportování jsou tak odlišné věci, že „nadšený cyklista, ale“ je pro skutečnou cyklodopravu jedna z nejhorších věcí.
Proboha proč by měl být nadšený cyklista pro cyklodopravu jednou z nejhorších věcí?
Protože si to Jakub P myslí a to je celé.
Protože mají mnozí z nich tendenci všechno posuzovat svou optikou. Takže když je jezdit v provozu OK pro ně, mají třeba rodiče s dětmi zatnout zuby a do toho provozu se pustit taky. Když jim nevadí nosit kolo pět pater na zádech, a převlékat se v práci ze zabláceného oblečení z nezpevněných povrchů, nejsou úrovňově přístupné bezpečné kolárny a zpevněné cesty potřeba.
Kdyby čeští nadšení cyklisté navrhovali infrastrukturu v Amstru nebo v Kodani, jezdilo by tam asi víc lidí než v Praze, ale spíš tak dvojnásobně a ne dvacetinásobně.
Nadšený cyklista do práce či kamkoliv jinam na kole pojede a tím nemíním cyklovýlet. On to totiž narozdíl od těch co jedou autem pro cokoliv i kilometr, fyzicky zvládne a hlavně s
tím nemá mentální problém.
Pojede a ať si to užije. V tom problém není.
Problém je, když začnou mluvit do navrhování cykloinfrastruktury a všechno, co nepotřebujou k ježdění oni sami, prohlásí za zbytečný nebo dokonce škodlivý (protože je třeba takový bezpečný řešení o něco pomalejší).
Takoví nadšenci jsou fajn, ale jej jich v populaci minimum, stavět cyklodopravu na nich a jejich možnostech a potřebách nedává smysl. A snažit se většinu lidí přimět uvažovat a jezdit jako oni je taky nesmysl.
Jen to čtu, už mám pocit, že si někdo bude hrát s myšlenkou rušit rampy z/na Seifertovu
Humanizace či lépe řečeno racionalizace musí být řešena celkově. Tedy včetně dalších kroků. Obecně je nutné souborem opatření snížit počet aut, které projedou daným místem. Ne že jen řekneme, zrušíme dva pruhy a starejte se, řidiči. Mimochodem jedním z nezbytných kroků je mýto v centru Prahy. Ale na to nemá nikdo koule.
To sice ano ale zrovna tady směrem do Holešovic je ten třetí pruh takhle dlouhý opravdu zbytečný. Magistrála dál pokračuje ve dvou pruzích. I ve špičce se zde netvoří kolony. Je úplně nesmysl ho tam mít
Řešení je urychlená výstavba obchvatu a dalších důležitých infrastrukturních staveb. Myslíte si že ti lidé tam jezdí proto aby se kochali krásou naší matičky stověžaté?
Mýto ano, ale ne pro občany města. Tady před nádražím nebude tolik tranzitní dopravy. Humanizace místa určitě ano.
Krásný příklad, jak správa železnic buď nemá ráda cyklisty, nebo žije ještě někde v minulosti. Proč by měli cyklisté jezdit mezi chodci ? Všude na západě se tam prostě udělá dánský pás a je to. Třeba jako je na Smetanově nábřeží. Takže se klasicky nakreslí něco do vozovky a pak se řekne, že to je nesmysl protože to cyklisté stejně nepoužívají. To je teda humanizace jak řemen. My prostě ten veřejný prostor udělat lepší neumíme, zase tam vznikne nějaký kočkopes
To nové řešení s cyklostezkou v parku je taky dost pitomé, protože je nutno překonávat mnohem větší výškové bariéry při nadjezdu Masarykova nádraží. Je zoufalé, že i do čistě městské záležitosti nakonec SŽ dokáže hodit vidle.
Jako kdyby nestačila sága s chodníkem od muzea, kde Dobrá správa tak dlouho plánovala lávku, až to nakonec postavilo město, načež SŽ+ČD (jakožto vlastník toho pozemku) udělali naschvál s plotem, který se vyřešil až letos, po pěti letech.
Cyklostezka v parku nic neřeší, to by ji museli postavit vedle celé magistrály. Když chci jet z IP pavlova do Holešovic tak mi bude k ničemu
Teda já nevím, jak často jezdíte na kole Vy, ale za sebe jako občasný cyklista mohu říct, raději parkem + samostatnou lávkou, než mezi popojíždějící auty na magistrále plné exhalací.
Vůbec nechápu tento trend posílat cyklisty na nejfrekventovanější silnice, mám pocit, že většina potenciálních cyklistů by tam stejně nejela.
Protože je to nejrychlejší spojnice i cyklisty. Protože je v plánu z toho udělat městskou třídu kde se cyklisty počítá. Protože vedle magistrály se začne stavět a bude tam dost cílů. Je nutné myslet na budoucnost, ne jenom si říct, že to nejde.
Pořád to bude nejfrekventovanější silnice v okolí. A vytvořit hlavní spojnici pro cyklisty přesně tam, kde je hlavní silnice mi jako vysněná budoucnost opravdu nepřijde.
Pro běžného cyklistu to samozřejmě nebude, ale je dost cyklistů – polozávodníků, kteří po takových pruzích pro cyklisty na magistrále velmi touží a to nejen tam. Dokonce v místech, kde již cyklostezka vede, například v Braníku.
A proč musí jezdit cyklisté Zrovna po magistrále? Zrovna tam bych jako cyklista nelezl v zájmu vlastní bezpečnosti. Zrovna tak nevím, k čemu přechod pro pěší. Každý, kdo cestuje vlakem se pohybuje o jedno patro níž. Celé je to jen pruzení řidičů.
Proč by to mělo být nebezpečné ? Magistrála je dost široká a je tam rychlost 50. Nebo chcete snad tvrdit, že řidiči tam jezdí nebezpečně?
Bohužel tam řidiči nebezpečně jezdí protože od Státní opery až k Hlávkovu mostu má magistrála charakter dálnice a to část řidičů k takovému chování prostě svádí bez ohledu na to, že je tam padesátka.
Třeba proto, že je to nejrychlejší a všechny paralelní klidnější možnosti, které nejsou třikrát tak dlouhé blokují P2 a P4 svou averzí k cykloobousměrkám?
A to je úsek od Pankráce k Muzeu, kde aspoň nějaké paralelní ulice jsou a daly by se pro lidi na kolech zprůjezdnit (kdyby se chtělo). Od Muzea na Štvanici taková klidnější alternativa, která by šla zprůjezdnit, ani neexistuje.
Samozřejmě, že největší pohrobci čehokoli jsou fotříkové usazení hluboko a pohodlně ve svých funkcích, kteří nemají žádnou odpovědnost, ale moc ano. V tomto případě jde o dopraváky PČR.
Zrovna ten připojovací pruh od Bulhara je vážně potřeba, jinak úplně zkolabuje křižovatka Bulhar.
Není i ve špičce je prázdný. Jestli nevěříte tak se tam v tu dobu projeďte
Zdeněk Hřib je mistr výmluv. Kdyby na jeho místě byl umělý panák, nebyl by poznat rozdíl.
Vyjadrovani PCR k dopravnim stavbam je pohrobek esenbackych dob kdy byli prodlouzenou rukou strany.
Moderni demokraticka policie ma vymahat zakony a zajistovat poradek. A ne navrhovat, na to nema odborniky. Ani nikdy nemela.
Přesně. Pokud by měl dopravní opatření někdo posuzovat, ať je to nějaký civilní úředník podléhající ministerstvu dopravy. A posuzovat pouze z hlediska bezpečnosti a souladu s normami, nikoli z hlediska kapacity a bez vnášení vlastních preferencí.
… a zamítnout by to směl, pouze pokud by tam bylo nějaké prokazatelné porušení bezpečnosti nebo norem.
Přesně tak, z tohoto rozhodování měla být Policie ČR už dávno vyřazena. Stačí vzpomenout na to, jak zarputile PČR blokovala zřízení zastávky autobusu Nádraží Braník na Modřanské pro linku 190 (dříve 253). Dlouhá léta (odhadem dvacet let (!!!)) to nešlo, tak se v tomto směru nezastavovalo, nakonec se po velkém tlaku PČR uvolila k tomu, že zastávku tedy přestala blokovat, ale vymínila si zastavování pouze na znamení. Dnes už je na znamení vše, tak je to jedno, ale tehdy to bylo takové poslední obstrukční vzepjetí PČR. A zastávka provozu IAD samozřejmě nevadí, to bylo prostě preferencí PČR, která MHD moc… Číst vice »
Co je s tím „zastavováním pouze na znamení“ ? V nejhorší situaci stejně je potřeba počítat s tím, že to znamení přijde.
K čemu jsou komplexní urbanistická řešení širších celků, když do toho může každý orgán státní správy hodit vidle?
Kromě SŽ rohle dělá například:
Povodí Vltavy
https://mestemnakole.cz/2024/11/stezka-a1-mezi-trojskym-mostem-a-stromovkou-bude-opet-dlazdena/
DPP trvá na zachování MÚK na Vltavské (Bubenská x Antonínská), která má být po dostavbě budovy filharmonie řešená úrovňově (protože chodci):
https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX1BIQTEyMjNfemppc3RvdmFjaURPQ180MjQ0NjAzNTg5NTk0OTU3MDU3LnBkZg/PHA1223_zjistovaci.pdf
(Stránka 30/56)
Takže to dopadlo jako vždycky v Praze. Nedík
Aby nakonec z celého ušlechtilého záměru nezůstala jen prakticky zcela zbytná demolice části budovy, která původně ani nebyla jeho součástí… Je to marnost, zase jen dálnice a novostavby. Škoda.
Je potřeba se nevzdat a tlačit na poslance, ať tyhle škůdce konečně vytlačí z celého procesu.
Tady to mame cerne na bilem.
PCR neslouzi bezpecnosti, PCR mame pro konzervaci davno prekonanych predstav o fungovani dopravy.