Rušení pruhů na magistrále se odkládá. Na jednom trvá policie, na dalším Správa železnic
Budoucí uspřádání před Fantovou budovou. Pramen: IPR Praha
Před hlavním nádražím přechod pro chodce vznikne. Silničních pruhů tam však zůstane nadále šest.
Když se místo stupidní opery dostaví městský okruh a zavede se mýto ( aspoň 150 za vjezd) může se magistrála zúžit a nikoho to štvát nebude
No sice z toho neskáču radostí ke stropu, ale pokud kompromisní úpravy budou znamenat hladký průběh povolování a realizace, jsem ochotný je akceptovat.
Zachování stejný počet pruhů bych nenazval kompromisní úpravou ale zachováním současného stavu. Jediný plus je ten přechod
Principielně nenadávejme. Dá se to udělat tak, že se ten pruh oddělí a opticky zmírní. Řešení y které uspokojí obě strany je možné najít snadno.
Jenže tak to 100% nebude. To je jak když chtějí mít cyklisté sloupky oddělené cyklopruhy. Policie to neschválí
Když se polici nelíbí rušení jen někde, co takhle ubrat jeden pruh v každém směru po celé délce?
Nerozumím tomu, proč obě dvě jediné kapacitní severojižní komunikace v širším pravobřežním centru Prahy musí postihnout taková redukce v posledních letech.
Prodlouží to špičky, více lokálních emisí vznikne, všechny to zdrží, a nikomu reálně nepomůže.
Pokud někomu, kdo zrovna nestěhuje chromou těhotnou babičku s klavírem, tak moc leží na srdci lokální emise, má jedinečnou příležitost jejich množství o něco snížit tím, že se bude po městě pohybovat emisně méně škodlivým druhem dopravy, než je osobní automobil. Tím zároveň pomůže vytvořit prostor pro ty, kdož autem do města skutečně musí, ať už jsou to stěhovači babiček, většina zásobování, IZS atd. Množství aut se sníží, ta zbylá pojedou plynuleji, veřejný prostor nebude muset být odpornou asfaltovou stokou nepřátelskou jakékoli jiné formě života, než je šofér automobilu a může se polidštit třeba i výsadbou zeleně, která zase trochu… Číst vice »
Protože se nacházíte v historickém jádru u největší secesní památky u nás ? Nesmíte uvažovat jen zpoza volantu
A zrovna tady potrebuje prechazet kdo?
Třeba turisti, co jim taxík přijede na druhou stranu
Cestující? Však je to před nádražím
Jenže do toho nádraží se jdete podívat jen jako na památku, reálně používané nádraží je pod magistrálou a jsou na druhé straně nahoru jak výtahy, tak schody, tedy přechod vůbec není potřeba a jedná se jenom o ekofašistickej způsob jak lidem znepříjemnit život.
To může napsat jen ten kdo se v tom místě neocitnul, kdo nevystoupil z autobusu/vlaku/taxi nesnažil se třeba trochu ve stresu dostat na druhou stranu aby dalším dopravním prostředkem pokračoval dál. Podchody tam jsou ale nelogicky jen na boku a ještě se cesta k nim zatarasená různým balastem, nejsou dobře označený a jejich stav vypadá příšerně. V tom místě se každý den ocitne stovky lidí kteří nastupují/vystupují z Flixbusu/Airport Expressu/Taxi tak proč jim cestu nezjednodušit? Přechod je nejjednodušší a nejlevnější varianta jak toho ihned docílit.
Vzhledem k tomu, že vlakem jezdím a jsem místní…To procento lidí, které se potřebuje dostat přímo do protisměru je minimální, většinou přijedete a pokračujete dolu metrem, nebo dolu a vlakem…připadně naopak vylezete z metra, z vlaku a pokračujete dopravním prostředkem na povrchu.
Takže vaší logikou zničíme dopravu v půlce Prahy, protože u schodů nejsou dost velký cedule a samotný schody nikdo dlouho neumyl? To je teda důvod.
Z tý druhý strany třeba zítra odjíždí 21 Flixbusů směr Brno, na tý druhý straně každou půlhodinu končí Airport Express, logicky lidé vidí budovu nádraží tak se k ní chtějí co nejsnadněji dostat. Např. když byla výluka metra a jezdil bus XC tak jsem se na té druhé straně taky ocitnul, vím že tam je podchod, ale trvalo mi pár minut než jsem ten podchod vůbec lokalizoval, jsme v centru Prahy, já nechci analyzovat jak se dostanu k (viditelné) budově nádraží, ani vlastně nemusím vědět že i nějaká část nádraží je podemnou, já se chci prostě nejpohodlněji a nejrychleji dostat… Číst vice »
Ono je to celý trochu jinak. Potřebu přejít magistrálu mají především přespolní, kteří zoufale něco hledají, protože (nejen) ten Balkán před Fantovou budovou. No a místo abyste jim usnadnili orientaci, tak je necháme zoufale něco hledat s využitím přechodu.
Ten přechod mi nijak zvlášť nevadí, jen tvrdím že nic moc neřeší.
Staví tam AirportExpress, dálkové autobusy, taxíky. Je tam půjčovna aut.
Ano, ale taky celej prostor pod magistrálou je průchozí a jsou nahoru jak schody (po stranách budovy), tak výtahy. Neexistuje jedinej důvod, proč by člověk musel úzkejma eskalátorama do Fantovy budovy aby pak přešel přechod, když může jít spodem. Jestli by to chtělo nějakou úpravu, pak by bylo ideální udělat schody ještě uprostřed někde mezi výtahy, ale to je vše, není tam jedinej důvod proč chodit vrchem.
Intuitivní a kratší cesta je přes silnici, tímto směrem se lidé nezlnalí pražského prostředí vydávají již nyní. Přechod jim dá unifikovanou, jasnou a bezpečnou cestu a zároveň zlepší možnosti i pro našinec, jenž se dnes musí trmácet výrazně delší a méně pohodlnou cestou.
Přechod zabije dopravu v půlce Prahy…což je právě cíl zelenejch
Jak prosím? Přeci o pár metrů dál je přechod na každé křižovatce.. Jak to tento tak zásadně změní prosím?
Ale z podchodu od vlaku vyjdete do nové haly, přijde mi tedy intuitivnější pokračovat halou k výtahu nebo schodům, po kterých se dostanu na střechu nové haly za magistrálou, než se „vracet“ do Fantovy budovy, abych přešel přes přechod. Cesta spodem navíc není, na rozdíl od přechodu, vystavena povětrnostním vlivům.
Dobře, ale vždycky musí pak po schodech nebo výtahem, aby se dostal někam dál, buď na jedné, nebo na druhé straně.
A taky hlavně kam, na plochu parkoviště???
Tady to máte vysvětlené s názornou ukázkou z praxe: https://youtu.be/Kt4qvIdwyYc?si=fX9q11QhWAZNrncU&t=1227
Jak to čtu, tak to stejně nikdy nebude. Takže můžeme být v klidu.
Bez pražského okruhu vlastně nereálné. A kdo ví, jak potom
Už vidím ty cyklisty podél dvoupruhu….
S okruhem to nesouvisí, SJM je především městská komunikace.
Nedávno tu kdosi psal, že vnitroměstský provoz nezpůsobuje kolony a nebýt mimopražských…
Aktivistická parta si vybrala magistrálu jako úhlavního nepřítele, ale aby konečně vybudovala 500 metrů cyklostezky mezi Trojským mostem a ulicí Za Elektrárnou, která by cyklistům opravdu pomohla, tak to nejde. Magistrála je pořád tranzitní komunikace. Každý den vidíme, jak vypadá zúžení v praxi u Muzea.
Není tranzitní. Tranzit je tam cca 10%. Primárně tedy slouží když se potřebujete dostat někam po městě. To cyklisté potřebují taky, není důvod aby měli své opatření i na magistrále. Místo tam na to je v pohodě už teď, i bez omezení automobilů
* není důvod aby NEměli své opatření
Chcete mi tvrdit, že veškerou dopravu ve směru sever – jih vezme Blanka? Tomu nemůžete sám věřit. Jsou to lži. Pro cyklisty je po městě mnohem víc projektů především okolo řeky, které jim výrazně usnadní život. Pro úplnost píšu, že souhlasím se zpoplatněním vjezdu aut do centra Prahy pro mimopražské.
Taky se mi tomu nechce věřit ale TSK udělalo měření, kde to tak bylo. Projekty u řeky jsou fajn ale opět, většina je přerušovaná, nebo vede po v létě přeplněných náplavkách. Když chci z Pankráce do Holešovic, tak to autem taky nebudete objíždět kolem vody ale vezmete to přímo. Místo na cykloopatření tam je, není důvod ideově tomu bránit. Cíl je z magistrály udělat městskou třídu, ta má cykloopatření zahrnovat.
Cíl to je, s tím souhlasím, ale je potřeba říct taky B. Ti řidiči nezmizí do přeplněného MHD nebo nenechají auta na neexistujících záchytných parkovištích. Zároveň je ironie, že dnes je povinnost si koupit k bytu parkovací stání v ceně až milionu korun, a zároveň je člověk neustále kritizovaný, když si dovolí jet autem.
Mohl bych ty projekty vidět?
Taky bych je rád viděl 🙂
Co třeba úsek mezi Lihovarem a Kampou podél řeky? Nebo třeba napojení Dejvic ulicí Antonína Čermáka na Stromovku přes starou čistírnu kanalizace? Rozšíření Povltavské, kde jezdí cyklisti po úzkém chodníku, kde jsou v cestě lampy?
Kampa to je teprve ma začátku a ani neni jisté že to vznikne
Mohl bych pokračovat. Všechny tyto projekty, kdy je cylklo-infrastruktura oddělená od aut, jsou to nejlepší, co můžete pro rychlé přesuny na kole po městě udělat.
Určitě by to mělo mít ale větší prioritu, než cyklo unfriendly pruh na magistrále, který dopravu v celkovém důsledku bez dalších opatření zhorší.
Ovšem běda, kdyby mimo Prahu zpoplatnili vjezd pražanům.
Clovek je tranzit zhruba uuuuplne vsude, vyjma ulice, kde jeho cesta zacina a konci, tak nejak z logiky veci, ne? Protoze vedle tranzitu pak mame jeste dopravni obsluhu, ktera ma v miste start/cil.
Takze jedu odnekud nekam, mistni doprava jsem leda tak v ramci te one ulice, a vsude jinde jsem tranzit.
Proc ohybate zakladni terminologii? Pak se v tom neda vyznat.
Proč pisalek používá výraz mestska dalnice, když to žádná dalnice není? Jaký tím má cíl? Chce akorát rozvirit emoce?
Ano. Stejně jako nesmyslný výraz „dálniční most“ používaný pro původní projekt Libeňáku.
ještě taky „autostráda“ maj v oblibě
Protože svou formou městskou dálnici je – svodidla, velké cedule, připojovací pruhy, široké jízdní pruhy (víc než chce norma) a žádné přechody v tomhle místě.
Dálnice to je. Má to mimoúrovňové křižovatky, obří značky nad silnicí atd.
Před hlavním nádražím žádná dálnice nevede, je to obyčejná silnice v obci. Dálnice, označená příslušnou dopravní značkou začíná až před Kačerovem.
Ano ale vizuálně dálnici připomíná a někteří řidiči si to i myslí. Dokonce si to mysleli i někteří příslušníci městské policie, kteří tam zastavili cyklistu že tam nemá co dělat.
no to sice ano, ale to fakt nebylo před nádražím, nýbrž kousek pod Kačerovem kde ta silnice pro motorová vozidla končí
Pamatuju si i jednu zcénku z filmu Auto*mat, kde policisté u I.P.Pavlova zakazovali jízdu cyklistům z výše zmíněného důvodu.
Předpokládám že mě někdo zase napadne že propaguji ažbudeokruhysmus ale dokud se nepostaví celý vnitřní a vnější okruh a Radlická radiála a čtyřproudá Vestecká spojka a hlavně uprostřed města nové nádraží a připojení na rychlovlaky tak ať tenhle nesmysl odloží
I když se postaví všechno co jste vyjmenoval, magistrála bude mít stejný počet aut jako teď. Tranzit je tam minimální. Takže je nesmysl čekat na další stavby, protože to ovlivní minimálně. Jediný co to může ovlivnit je mýto
Ano, mýto! A jsme v Praze už dva, co si to myslíme. 🙂
Mýto počet aut nijak zásadně neovlivní, protože ti lidé tam musí. Autem, protože mhd není, a nebude pro mnohé alternativa, ať se vám to líbí, nebo ne.
Jenom se na tom někdo napakuje.
Stačí se podívat jak to pomohlo v Londýně. Zjistíte, že všichni tam opravdu nemusí 🙂
Bydlím v totálním centru Prahy vedle Václavského náměstí a jezdím do města autem tak jednou za 14 dní jinak je auto mimo centrum. Takže to jde
Já nevím, zda jste to s tím slovem „musí“ myslel ironicky nebo ne. Spousta lidí jezdí po městě autem z pohodlnosti nebo nabubřelosti, protože přeci nebudou jezdit „sockou“ jako nějakej plebs. A mýto může část převést do MHD. Ano, asi jich nebude moc, ale ti ostatní jen ať platí. A kdo potřebuje odvézt těhotnou babičku s klavírem, pro jednou ho to mýto nezruinuje.
Ovšem ti, co mají „problém se sockou“, radši to mýto zaplatí, než aby do té socky vlezli.
Tak to alespoň vylepší městský rozpočet. Je to rozumná „daň“ za negativní extrrnalitu.
Ale houby mýto. Problém jsou stovky parkovacích míst v podzemní garáži každého baráku, který Penta postavila/staví u Hlaváku i Masaryčky – tedy dvou míst s nejlepší obslužností MHD v celém městě.
Takový zaměstnanec Deloitte si mýto zaplatí klidně každý den. Po magistrále bude do centra jezdit tak dlouho, dokud bude moct parkovat přímo pod kanclem.
Přesně tak, tohle mýto akorát postihne chudší lidi, a střední třídu, která už teď má dost jiných nákladů.
Udělá to z širšího centra zase víc oblast pro smažky, mafiány, zbohatlíky a turisty.
Prostě to vyžene normální středostavovské lidi.
Jakou to ma spolu souvislost?
Vestecká spojka ani RR nemá na hlavák žádný vliv a fakt nejsou potřeba, abychom tam mohli napalovat přechod.
Takže tyhle kraviny si pište někde na fóru Motoristů sobě.
Tady naprosto chybí jakýkoli argument, je to jen vyjmenování náhodných projektů.
Když dávno empiricky víme, že problémem magistrály není tranzit, tak co přesně s tím udělá okruh nebo RR, která naopak zvýší kapacitu pro vjezd do širšího centra?
Právě že by stálo za to v centru a to nejen Praha 1 ale klidně Praha 2 a určitě i Praha 10 Vršovice, Smíchov, Letná postupně rušit a rušit parkovací stání venku na ulicích aby ty ulici byly prázdné a nebyly z nich skladiště aut a nechat je stát pouze v těch sutréní garážích. No a pak samozřejmě rozšiřovat parkování podél městské dopravy mimo centrum a dělat ho pokud možno zdarma ale s nějakým časovým omezením. Tím by se výrazně zmenšilo množství aut které by do města jezdilo
Tak to je nápad opravdu hodný génia. 100 000 aut denně a do toho přechod. Jistě prvek který přispěje k plynulosti dopravy a ke snížení tolik zlého a škodlivého CO2.
Dochází ti, že ten přechod bude na stejné magistrále, jako jsou přechoy v okolí I. P. Pavlova a u Muzea?
Tak na I.P Pavlova je to peklo a kdysi byly snahy to nějak vyřešit a magistralu dát od Nuselského mostu po Hlavní nádraží pod zem což by bylo jediné rozumné
Ono, kdyby se byvala pouzivala zelena vlna, tak proti tomu nikdo az tak moc nepinda…
Račte si uráčit všimnout, že na obě strany je nekolik přechodu. Od Nuselskeho mostu po Muzeum. Od Stvanice po Holešovice.
Nové vedení Prahy slibovalo že opraví zvěrstva toho předchozího a zatím neudělali nic. Očekával bych že opět zruší ty nesmyslné přechody přes magistrálu v místech podchodů co za poslední roky vznikly. V civilizovaném světě se přechody nahrazují podchody a u nás se to dělá obráceně
Máte to popletené, v civilizované světě se to dělá přesně obráceně.
Že jo, ten podchod pod Strakonickou na Zbraslavi neměl vůbec vzniknout. Zasypat a vrátit zpátky přechod.
Ale podchod pod Strakonickou na Zbraslavi není vedle nejrušnějšího nádraží nádraží v ČR.
Ale no ták.. určitě jste schopný rozlišit podchod pod téměř dálnicí v extravilánu a pod místní komunikací vyloženě v centru města na náměstí 😉
Podchod pod Strakonickou není v centru města
To může napsat jen ten kdo v místě vůbec nebyl…
A příkladem toho civilizovaného světa, kde se to tak dělá jsou Dillí a Bombaj? Nebo kde si to viděl?
Přesně, kde jinde vhánějí chodce pod kola aut, než v Praze.
Ještě v Budějovicích ruší podchod u nádraží.
V místě kde je pohodlný podchod dělat nově přechod přes hlavní silnici je největší nesmysl který pokud by prošel tak už je to opravdu na defenestraci. Je to stejné jako zasypat metro a nahradit ho tramvajemi
Proč ? Jak píšete, lidi budou především používat ten pohodlný podchod. Tak ten přechod budou používat je ti, kteří ho doopravdy potřebují. V čem je problém ?
Problém je v tom ho vůbec na tu magistrálu dávat když je úplně nepotřebný a možná pár lidem co jdou pěšky pomůžou ale tisícům lidí co jezdí v autech ublíží
Byl jste tam? Protože pokud ano, tak nemůžete napsat „pohodlný přechod“. Jsou tam vesměs tři možnosti:
– boční schodiště, o kterých spousta lidí ani neví a směrově jsou velmi nepraktická;
– točitá schodiště u fasády, což je dost možná největší humus v Praze;
– dva výtahy do haly, kde se po každém příjezdu AirportExpressu vytvoří fronta na deset minut.
Doporučuji tady: https://youtu.be/Kt4qvIdwyYc?t=994
Já tam jsem několikrát týdně Jak jako chodec co přijede vlakem tak jako řidič se projíždí autem a magistrálubu nádraží bych nechal jak je jen bych potom udělal tunel pod tramvajemi na I.P Pavlova a Před Muzeem aby přes magistrálu nešel ani jeden přechod a ani jeden Semafor
Ani jeden semafor?
Takže zrušíme odbočení do Vinohradské i do Žitné a Rumunské, a z Bubenské se pojede přímo až na Pankrác?
Zajímavá idea.
Semafor u Muzea je tam kvůli autům z příčného směru, ne kvůli chodcům.
Točitá schodiště jsou humus jen proto, SŽ prostě kašle na průběžnou údržbu u všech svých objektů. Řeší až případnou opravu havarijního stavu nebo rovnou náhradu novostavbou.
Nerad to říkám, ale toto bude pomník náměstka pro dopravu, který začínal jako docela solidní a principiální primátor, ale následně s ním ODS vytřela podlahu a nebýt Adama Scheinherra, neměl by dneska moc co ukázat. Přiznám se, že je to zklamání.
Hřib byl solidní primátor – tak to je vtip dne🤣
Rozhodně byl lepší primátor než náměstek pro dopravu.
Slávek Svoboda nám ukazuje, že primátor nemusí dělat vůbec nic. Hřib na tom byl podobně, jen se místo spaní víc věnoval sebepropagaci a většinu práce za něj oddřeli náměstci.
Je to tak. Navíc si s ním vytřela i policie a správa železnic. Naprosto bezzubý politik který není schopen nic měnit k lepšímu.
Na to, aby Hřib mohl něco změnit, musí mít za sebou dostatečnou podporu zastupitelů a tu nemá. Je vůbec div, že se třeba podařilo rozjet rekonstrukci horní části Václavského náměstí spojenou s obnovou tramvajové trati. V ODS je přitom k tramvajové trati na Václavském náměstí velký odpor a pokud by v příštích volbách sestavovali koalici v Praze ODS a ANO, nedivil bych se, kdyby došlo k tomu, že se tato trať bude po zkušebním provozu využívat jen v případě neprůjezdnosti Ječné ulice a jen při plánované výluce. S tramvajovou tratí na Václavském náměstí se mnoho vlivných politiků (a nejen jich)… Číst vice »
Obnova tramvajové trati na Václaváku je názornou ukázkou toho jak ODS postupně v Praze ztrácí vliv a politickou sílu.
Je bohužel vidět, že Hřib nemá politickou podporu nebo váhu, jak chcete a zjevně není schopen najít pro své plány spojence a už vůbec není schopen nic vyjednat s více stranami. Nic z toho co sliboval není, protože to nezvládl vyjednat.
Politika je o vyjednávání a klidně hledání spojenců pro každý jednotlivý návrh a Hřib toto zjevně neumí.
Jen to čtu, už mám pocit, že si někdo bude hrát s myšlenkou rušit rampy z/na Seifertovu
Humanizace či lépe řečeno racionalizace musí být řešena celkově. Tedy včetně dalších kroků. Obecně je nutné souborem opatření snížit počet aut, které projedou daným místem. Ne že jen řekneme, zrušíme dva pruhy a starejte se, řidiči. Mimochodem jedním z nezbytných kroků je mýto v centru Prahy. Ale na to nemá nikdo koule.
To sice ano ale zrovna tady směrem do Holešovic je ten třetí pruh takhle dlouhý opravdu zbytečný. Magistrála dál pokračuje ve dvou pruzích. I ve špičce se zde netvoří kolony. Je úplně nesmysl ho tam mít
Řešení je urychlená výstavba obchvatu a dalších důležitých infrastrukturních staveb. Myslíte si že ti lidé tam jezdí proto aby se kochali krásou naší matičky stověžaté?
Mýto ano, ale ne pro občany města. Tady před nádražím nebude tolik tranzitní dopravy. Humanizace místa určitě ano.
Krásný příklad, jak správa železnic buď nemá ráda cyklisty, nebo žije ještě někde v minulosti. Proč by měli cyklisté jezdit mezi chodci ? Všude na západě se tam prostě udělá dánský pás a je to. Třeba jako je na Smetanově nábřeží. Takže se klasicky nakreslí něco do vozovky a pak se řekne, že to je nesmysl protože to cyklisté stejně nepoužívají. To je teda humanizace jak řemen. My prostě ten veřejný prostor udělat lepší neumíme, zase tam vznikne nějaký kočkopes
To nové řešení s cyklostezkou v parku je taky dost pitomé, protože je nutno překonávat mnohem větší výškové bariéry při nadjezdu Masarykova nádraží. Je zoufalé, že i do čistě městské záležitosti nakonec SŽ dokáže hodit vidle.
Jako kdyby nestačila sága s chodníkem od muzea, kde Dobrá správa tak dlouho plánovala lávku, až to nakonec postavilo město, načež SŽ+ČD (jakožto vlastník toho pozemku) udělali naschvál s plotem, který se vyřešil až letos, po pěti letech.
Cyklostezka v parku nic neřeší, to by ji museli postavit vedle celé magistrály. Když chci jet z IP pavlova do Holešovic tak mi bude k ničemu
Teda já nevím, jak často jezdíte na kole Vy, ale za sebe jako občasný cyklista mohu říct, raději parkem + samostatnou lávkou, než mezi popojíždějící auty na magistrále plné exhalací.
Vůbec nechápu tento trend posílat cyklisty na nejfrekventovanější silnice, mám pocit, že většina potenciálních cyklistů by tam stejně nejela.
Protože je to nejrychlejší spojnice i cyklisty. Protože je v plánu z toho udělat městskou třídu kde se cyklisty počítá. Protože vedle magistrály se začne stavět a bude tam dost cílů. Je nutné myslet na budoucnost, ne jenom si říct, že to nejde.
Pořád to bude nejfrekventovanější silnice v okolí. A vytvořit hlavní spojnici pro cyklisty přesně tam, kde je hlavní silnice mi jako vysněná budoucnost opravdu nepřijde.
Pro běžného cyklistu to samozřejmě nebude, ale je dost cyklistů – polozávodníků, kteří po takových pruzích pro cyklisty na magistrále velmi touží a to nejen tam. Dokonce v místech, kde již cyklostezka vede, například v Braníku.
Samozřejmě, že největší pohrobci čehokoli jsou fotříkové usazení hluboko a pohodlně ve svých funkcích, kteří nemají žádnou odpovědnost, ale moc ano. V tomto případě jde o dopraváky PČR.
Zrovna ten připojovací pruh od Bulhara je vážně potřeba, jinak úplně zkolabuje křižovatka Bulhar.
Není i ve špičce je prázdný. Jestli nevěříte tak se tam v tu dobu projeďte
Zdeněk Hřib je mistr výmluv. Kdyby na jeho místě byl umělý panák, nebyl by poznat rozdíl.
Vyjadrovani PCR k dopravnim stavbam je pohrobek esenbackych dob kdy byli prodlouzenou rukou strany.
Moderni demokraticka policie ma vymahat zakony a zajistovat poradek. A ne navrhovat, na to nema odborniky. Ani nikdy nemela.
Přesně. Pokud by měl dopravní opatření někdo posuzovat, ať je to nějaký civilní úředník podléhající ministerstvu dopravy. A posuzovat pouze z hlediska bezpečnosti a souladu s normami, nikoli z hlediska kapacity a bez vnášení vlastních preferencí.
… a zamítnout by to směl, pouze pokud by tam bylo nějaké prokazatelné porušení bezpečnosti nebo norem.
K čemu jsou komplexní urbanistická řešení širších celků, když do toho může každý orgán státní správy hodit vidle?
Kromě SŽ rohle dělá například:
Povodí Vltavy
https://mestemnakole.cz/2024/11/stezka-a1-mezi-trojskym-mostem-a-stromovkou-bude-opet-dlazdena/
DPP trvá na zachování MÚK na Vltavské (Bubenská x Antonínská), která má být po dostavbě budovy filharmonie řešená úrovňově (protože chodci):
https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX1BIQTEyMjNfemppc3RvdmFjaURPQ180MjQ0NjAzNTg5NTk0OTU3MDU3LnBkZg/PHA1223_zjistovaci.pdf
(Stránka 30/56)
Takže to dopadlo jako vždycky v Praze. Nedík
Aby nakonec z celého ušlechtilého záměru nezůstala jen prakticky zcela zbytná demolice části budovy, která původně ani nebyla jeho součástí… Je to marnost, zase jen dálnice a novostavby. Škoda.
Je potřeba se nevzdat a tlačit na poslance, ať tyhle škůdce konečně vytlačí z celého procesu.
Tady to mame cerne na bilem.
PCR neslouzi bezpecnosti, PCR mame pro konzervaci davno prekonanych predstav o fungovani dopravy.