Rumunský Astra Trans Carpatic roste, koupil problémové italské vlaky z Dánska
Dánské státní dráhy DSB se zbavily prvních problémových dieselových jednotek IC2. Vlaky výrobce AnsaldoBreda pořídil rumunský dopravce Astra Trans Carpatic,
Dánské státní dráhy DSB se zbavily prvních problémových dieselových jednotek IC2. Vlaky výrobce AnsaldoBreda pořídil rumunský dopravce Astra Trans Carpatic, který s nimi chce rozšířit svoji k dosavadní trase Arad – Bukurešť.
O nákupu informoval rumunský server ClubFeroviar. DSB jednotky přestal už loni používat častým poruchám. Podle serveru Railway Gazette prodávají dánské železnice vlaky bez jakékoliv záruky. Rumunský dopravce koupil první tři a má opci na dalších dvanáct, pokud získá povolení k provozu od rumunského drážního úřadu. Další jednotky koupilo dánské železniční muzeum.
Jednotky IC2 jsou 48 metrů dlouhé, pojmou až 113 cestujících. Italský výrobce AnsaldoBreda je dodal v roce 2012, dánské dráhy ale byly s jejich kvalitou nespokojené a postupně je odstavily. Časté závady hlásí i u větších jednotek IC4, které ale dosud jezdí.
Podobné stížnosti u stejného výrobce měly i nizozemské železnice s rychlovlaky Fyra. Nakonec je koupily italské státní železnice.
Astra Trans Carpatic je na železnici unikátem: jde o dopravce, který patří výrobci železničních vozidel. Patří společnosti Astra Vagoane Călători. Ta je v Česku známa dodávkami vozů pro RegioJet. Na trase mezi Aradem a Bukureští jezdí jako open access dopravce, tedy bez objednávky a plateb státu.
Dopravce chce s novými vlaky expandovat do spojů na kratší vzdálenosti, například z Aradu do Temešváru či Baia Mare. Už od prosince dopravce zavede ještě spoje mezi Bukureští a Brašovem.