Rumunská lekce Česku. V Temešváru vyjíždí nové trolejbusy, jsou o více než čtvrtinu levnější než u nás

Trolejbus Bozankaya SNG 12T pro Temešvár. Foto: STPTTrolejbus Bozankaya SNG 12T pro Temešvár. Foto: STPT

Trolejbusy tureckého výrobce jezdí s polskou výzbrojí.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotný Jan

Takovou reklamu

zdenek

Škoda dělá, co může. Kolik let jen v Brně trvalo, než si mohli k nevůli Škody sestavit vlastní trolejbusy… Asi deset. Škoda dělá všechno proto, aby jí sem konkurence nepáchla.

Alenkaf

Turky nebrat ! To si radši připravím, cena není všechno. Levné neznamená dobré

Márty

Ani drahé nemusí v tomto případě znamenat dobré. Zvlášť když je cena zvednutá pouze uměle monopolem na trhu. Fakt se stačí podívat, co Škoda v ČR dělá, porovnat, za jaké peníze se kupují trolejbusy v Česku a zahraničí (stačí přečíst článek) a zamyslet se nad tím.

Jira.h

No ono v take v turecku bude o hodne menší mzda neš v CZ. Když budou koukat na cenu tak se bude vse dovážet např. z Turacka nebo z Číny a tady se nebude dělat nic. Jakmile to je na dotace zavést EU build na min. 60% výrobků

Samo

Kvalitu si objednávateľ definuje nastavením kritérií predmetu zakázky a sankcií za prípadnú chybovosť dodaja. Pokiaľ tieto veci sú kvalitne stanovené, tak naozaj už stačí ísť po cene lebo nekvalita sa nedá dodať, resp. by výrobcu stála viac ako kvalita. Kvalita naozaj nesúvisí s tým kde to bolo vyrobené. Švajčiar ti vie vyrobiť úplný odpad ak si ho objednáš a Turek ti vie vyrobiť vysoko kvalitné vozidlo ak si ho objednáš. Otokary čo jazdia v Bratislave sú z pohľadu cestujúceho najprijemnejšie vozidlá hneď po Mercedesoch, rozhodne viac ako rôzne SORky a podobný odpad. Nejaké závady pre dopravcu tam boli, a je… Číst vice »

Priserak77

Možná se budou časem divit, jde o to, že české výrobky mají většinou nějakou kvalitu o té turecké se dá fakt pohybovat.

jkjk

Myslíte ten „český výrobek“ od Škody, co má karoserii od tureckého výrobce?

https://listandsell.us/

Excellent breakdown, I like it, nice article. I completely agree with the challenges you described. For our projects we started using Listandsell.us and experts for our service, Americas top classified growing site, well can i ask zou a question regarding zour article?

ABCD

No jo, ale jak to rozumně nastavi, doba úplně nadšené globalizace je na rozcestí. Nesmíme zakrnět a konkurence je zdravá, zároveň je tady spousta otázek viz ten Yutong, toto https://www.echo24.cz/a/HM7iQ/zpravy-svet-izrael-armada-konec-cinskch-aut-chery-tiggo-spionaz nebo kauza kovů vzácných zemin.
Rozumně nastavit, ale jak?
Západ nejspíš nečekají lehké časy a značné schudnutí bude možná to nejmenší. Dezindustrulazice je asi jeden z nešťastných faktorů.

Silničář v zácviku

Vše v pořádku. Stačilo mi si přečíst pár diskuzí ohledně tureckých trolej busů do Prahy a opakovaně jsem se utvrdil v tom, že lidi to prostě chtějí. Diskuze byly plné breku, jak jde náš průmysl do háje, ale už těm lidem nedojde, že to je jen jedna z mála zakázek, kde nevyhrála Škoda. A to není jen otázka dopravních prostředků, ale i potravin, ale to už nepatří na tento web.

N.N.

No vidíte. Potřebuje Škoda (ta v Mladé Boleslavi) exkluzivitu pro ČR? Nepotřebuje a jak se jí daří, vyváží víc jak polovinu produkce.

Navíc podle šoto-diskuzí je neljepší podporou domácího průmyslu zlikvidování SORu. facepalm

Arcišotouš

S polskou výzbrojí? Ti poláci do toho šlapou.

Zdrasa

Vida. Mám pochopení pro ty, co chtějí podporovat domácí nebo alespoň evropskou produkci. Ale vše musí mít přece nějakou míru, nemůžeme vše dát Škodě jak na stříbrném podnose, pak to stojí o čtvrtinu více, princip konkurence zkrátka funguje. Dřív ji alespoň přinášel Cegelec, šance byla i s ukrajinskými Bogdany (a že ti potřebují ekonomicky podpořit spíš než Turci), ale pak to Škoda vše obšancovala. A co na to Antimonopolní? Raději zdržuje stavbu Déčka…

Punkz

A už si tam dali do pořádku troleje? Loni když jsem tam byl tak přes některé výhybky jezdili desítkou a stejně tam každý druhý trolejbus vypadnul.

xyz

Já když jsem tam loni byl, tak jsem okolo 8. h přijel na nádraží nočním vlakem z Bukurešti, zjistil, že podchod na hlavním temešvárském nádraží je zavřený = oficiálně se chodí přes koleje. Pak jsem zjistil, jak velmi dlouhá dopolední díra je u vlaků všemi směry, a nakonec jsem se do města vůbec nedostal, protože tak dlouho jsem v něm být nemohl. Ani jsem si nevšiml, jestli tam MHD aspoň má vyvěšené jízdní řády a plán sítě, což např. Ploiešti, Galati a Braile nemají (i když např. v Galati mají kompletně nové tramvaje – tedy na tom osekaném rozsahu sítě,… Číst vice »