RUMOBIL má zabránit vylidňování: Jihočeši zavedli pilotní linku do Slepičích hor

Vozidlo ČSAD České Budějovice s označením busem. Pramen: JikordVozidlo ČSAD České Budějovice s označením busem. Pramen: Jikord

Jihočeský kraj se rozhodl za evropské peníze otestovat, zda má smysl provozovat veřejnou dopravu v řídce osídlených oblastech na jihovýchod

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MenBus

Jihočeský kraj redukuje autobusy na zavolání, cestující přijedou až o čtvrtinu spojů Milevsko – Autobusů na zavolání, které vozí cestující od poloviny června loňského roku v milevském regionu, ubyde. Jihočeský kraj chystá redukci spojů. Jejich počet ještě není konečný, ale zrušení by se mělo týkat třiadvaceti procent spojů. Změna nastane od 9. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády. „Zatím uvažujeme o jednadvaceti spojích na osmi linkách,“ řekl k redukci autobusů na zavolání Ivan Študlar ze společnosti JIKORD (Jihočeský koordinátor dopravy). Podle jeho slov se jedná o spoje, které cestující využívali minimálně nebo dokonce vůbec. Zrušení by se mělo dotknout… Číst vice »

železničář v důchpdu

Zajímavá informace, ale ještě by bylo vhodné doplnit, odkud a ze kdy originál toho textu je je totiž už 5,5 roku starý = z „deníku.cz“ ze dne 13.11.2012 (viz: https://www.denik.cz/jihocesky-kraj/kraj-redukuje-autobusy-na-zavolani-cestujici-prijedou-az-o-ctvrtinu-spoju-201211.html ), takže o úspěšnosti tohoto „podnikání“ by bylo vhodné získat novější údaje.
A propos: kdy už toho Študlara konečně vykáží tam, kam už dávno patří (= do penze)? Co mu ta veřejná doprava, v níž celý svůj dosavadní život působil, provedla, že se jí tak mstí?

železničář v důchodu

Ještě jsem k tomu navrhovanému nesmyslu našel další (novější) informace z východních Čech, kde se o to před několika roky také pokoušeli (i ty ovšem jen z roku 2014): http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1019923-autobusy-na-zavolani-v-orlickych-horach-neuspely a informace zveřejněné na Wikipedii: https://cs.wikipedia.org/wiki/Spoj_na_zavolání – kromě toho, že je tam použit zajímavý termín „poptávková doprava“(který třeba já jsem dosud neznal), je tam důležité především konstatování (upozornění), že „Český právní řád neumožňuje tyto spoje považovat za linkovou dopravu, a proto spoje Radiobusu nejsou zařazeny v celostátním informačním systému o jízdních řádech a na něj navazujících vyhledávačích spojení a je problém s jejich začleněním do dotovaného systému dopravní obslužnosti.“ (ale… Číst vice »

petrH

V současné době již v Milevsku nezůstal jediný spoj na zavolání. Vše se zrušilo.

Jarda

Nestudoval jsem podrobné jízdní řád ale jako člověk „v místě bydlící“ jsem zvědav. Zkusím a podám reference. Jen mě trochu překvapuje proč z Kaplice, vesnice tak o 60 obyvatelích proč nejezdí z Velesina, zřejmě problém ve vzdálenosti přestupu na městě, odtamtud by se svezli i v miste bydlící a nebylo by závislé na tom kolik lidí přiveze vlak. Protože na nic jiného to cílené není.

železničář v důchodu

Z Velešína by to bylo dál a v Kaplici nádraží, jak už tady někdo napsal dříve, stojí prý nevyužitý autobus, takže linka z Velešína by asi vyžadovala nasazení dalšího a rovněž jen nedostatečně využitého vozidla. Takto to zřejmě vyjde mnohem levněji a nějaký dopravce (ČSAD AUTOBUSY České Budějovice) si aspoň „štěkne“.

Ondřej Šanda

Mě se spojení z Kaplice nádraží líbí. Ještě více, by se mi ale líbilo, kdyby se také zlepšilo i spojení do města Kaplice i třeba v souvislosti s tímto projektem. V obci Střítež bydlí ne 60 lidí, ale 400 obyvatel.

Štěk zapesal

Pokud to nebude jezdit 4-24 hod po max 2 hodinách, nikoho to opravdu do VHD nenatáhne… 😀

MS

JŘ je staven 4 krát denně Kaplice nádraží – Benešov nad Černou a 4 krát denně Kaplice nádraží – Besednice/Soběnov, tyhle spoje vznikly využitím stojícího vozidla v Kaplici.

JŘ: http://www.jikord.cz/web-data/JIKORD/rozvojove-projekty/mezinarodni/rumobil/jizdni-rad-s-navaznosti-vlak-bus.pdf

Chachar Budvar

Zase kravina. Stejný magořinec vyhnal cestující z busů na severním Táborsku. Je hezky jihočeským koloritem nasazovat neosvědčené koncepty veřejné dopravy všude tam, kde ještě lze někoho z busů\vlaků vyhnat a tak přispět logicky k vyššímu provozu na „prázdných“ , především městských komunikacích.

Michal

A „neosvědčený koncept“ je, že se někam zavede autobus?

Michal

Btw., tenhle nevyzkoušený nesmysl je poslední zmíněná linka JAS, provozovaná už za první republiky.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jiho%C4%8Desk%C3%A9_podniky_pro_automobilovou_dopravu

aldik

A co třeba sice dotovaná, ale doprava na zavolání? Takový dotovaný taxík (provozovaný i minibusy) na zavolání. Samozřejmě by cestující na to musel včas myslet a zavolat si v předstihu, jelo by se tedy jen tam, kde by o to někdo požádal (byť i třeba jen jeden člověk) a nejezdilo by se na prázdno.

southern.brewer

to je blbost

železničář v důchodu

„Veřejná“ doprava „na zavolání“ je nesmysl: veřejná doprava je z principu hromadná a jezdící podle předem stanovených a řádně zveřejněných jízdních řádů, aby si kdokoli mohl naplánovat její použití předem a mohl se také spolehnout na to, že v jízdním řádem stanovenou dobu bude k dispozici vozidlo, které k dispozici být má – doprava „na zavolání“ je čistě individuální záležitostí zákazníka a zavolat si vozidlo taxi může každý už nyní, má-li ovšem k dispozici telefon: a právě nutnost tuto podmínku splnit je zásadním nedostatkem i těch řešení, kdy doprava „na zavolání“ (deklarovaná formálně jako „veřejná“) by měla jezdit podle nějakého… Číst vice »

Michal

No alternativou k RufBusu je jít pěšky pokaždý. To, co jste tu právě „vymyslel“ v Rakousku už dlouho funguje a kupodivu jízdní řády to má, jen je třeba potvrdit, že pojedete.

Jedna z oblastí pro ilustraci zde, lze snad pochopit i bez znalosti němčiny: https://www.arberland-verkehr.de/rufbus/fahrplan-rufbus/.

Miropiro

To se zkoušelo, ale už evidentně zrušilo u linky 830 na Znojemsku v rámci IDS JMK. Do jedné vesnice byl závlek na objednávku.

železničář v důchodu

Michal:
No, nevím, zda a jak to funguje v Rakousku, ale ten odkaz na www stránky, který jste uvedl, směřuje do Dolních Bavor a ne do Rakouska …

Michal

Tak vidíte, mají to i v Bavorsku.

Pezos

Doprava na zavolání je esence VHD vnímané jako „socky“, která kombinuje to špatné z linkové a objednávané dopravy. Ano, organizátor si může odškrtnout, že má pokryto, ale… 1. Hlášení jízdy hodinu a víc (ranní jízdy den) předem, to je dobré možná pro někoho, kdo sedí celé dny na pozadí. 2. I když se všichni cestující musí hlásit předem, třeba ve zmíněném bavorském systému platí – 8 míst a trhněte si. 3. Dost často platí extra tarif nebo příplatky, za které ale nedostanete oproti běžné linkové dopravě nic (občas je alespoň možnost vystoupit mimo zastávku, ale zdaleka ne vždy). 4. Jízdní… Číst vice »

železničář v důchpdu

Pezos:
Bingo !!!

-MS-