ŘSD zmodernizuje křižovatku Diamant na styku dvou tranzitních tepen v Budějovicích
Českobudějovická křižovatka Diamant, černě místa úprav. Pramen: ŘSD
Podle ŘSD jde o dlouhodobě plánovanou (a odkládanou) stavbu, se kterou nelze čekat na otevření dálničního obchvatu města.
Tj. uzký špunt – 2 směry (LIpno + Plzeň) do jednoho pruhu při sjezdu z mostu . Jedu od Lišova, projedu jakýmsi hybridem kruhového objezdu pokračuji dál vpravo sjedu pod železniční most, odbočím vpravo na Nádražní. Tam se zařadím do fronty na Strakonickou. Jedu dál a u MOLu se mi cpou do cesty nedočkavci do křižovatky (pořád bouračky). U SCONTA padne červená, protože 2 auta odtud vyjíždí ! Tak stojím a pak se pomalu rozjíždím….až trolejbus (zastavuje na) vyjíždí z zastávky MHD. Zleva přes plnou čáru se mi cpe přede mně další řidič, co chce na Lipno odbočit. Tam už… Číst vice »
Nečekat s tím na dálnici do konce roku je hovadina největšího kalibru.
Naprosto šílená komunistická křižovatka. Stejná „škola“ jako Barrandovský most, ale narozdíl od něj je ta kolize na připojovací rampě je docela o život.
Vzhledem ke spíše kosmetické povaze oprav závad tohoto nesmyslu by mě zajímalo proč tohle nešlo udělat třeba před čtvrt stoletím…
Pro chodce asi navždy jen ten úzký chodníček se sloupy trakčního vedení 🙁
Na mostě přes Vltavu, který není předmětem úprav? Dál přes křižovatku vede lávka pro pěší…
Faktem ale je, že uprostřed chodníku je nejblbější místo pro sloup, má být až za ním, v zábradlí.
Most je předmětem úprav. Na úkor volné šrafované plochy přibude jízdní pruh.
Tak ale to se jim bude blbě stavět že…
To je oblast s minimem chodců, vůbec se tam žádná lávka ani chodník nevyužívá, chodci mají jiné možnosti. Velkou dvousměrnou lávku přes Vltavu před touto křižovatkou, napojenou na podchod E55, a přechod na kulaťáku za tou to křížovatkou. Představa, že by se tam mělo chodit, a dýchat vzduch z E55 a E49 by mě spíše děsila. To je to poslední, co tam chybí.
Na Panoramě mapy.cz z posledního snímkování je tam 5 chodců a cyklistů. Na náhodný čas a oblast s „minimem chodců“ to není úplně málo. (Aut je tam ve stejnou chvíli na mostě cca podobně.)
Chodci i cyklisté mají úplně jiné možnosti projití než inhalovat vzduch z E55 a E49, Cesta vede prostě jinudy, na jiném místě a několika variantách. Naopak ta lávka i chodník po mostě je nap tam v podstatě nemusely být. Takže to neřešte.
Cože? Plácáte nesmysly, děláte že to místo znáte a ignorujete ty počty lidí co tudy denně chodí.
Po té lávce totiž ani není kde chodit. To by mně zajímala ta trasa. Nikdo tam nechodí.
Skutečně nevím, proč by tam měla být trasa pro chodce a cyklisty, když je pro ně speciálně postavena lávka asi 150 m vedle. To je daleko inteligentnější řešení, než poslat ty lidi do toho smradu a zmatku na nebezpečnu křížovatku. Tak to místo mínusů vysvětlete.
Ale asi jsem podle vás úplně blbý, když považuji za lepší vést cyklotrasy a trasy pro pěší odděleně od dvou mezinárodníc silnic, jako je to v ČB.
Tak asi D0 bude mít také cyklopruhy a chodníky,
Těch 150 metrů je 350.
Jestli jsou i ostatní fakta stejná…
Výkres zde: https://imgur.com/0N6vaUn
Budou tam dva pruhy už na mostě čímž se využije v současnosti zašrafovaná část.
Díky. Jeda z větví která se má modernizovat tedy vypadá takto: https://mapy.cz/s/jutenumopo
Dotaz na místní: Proběhla od loňska (foto je 05/2023) nějaká oprava?
Jel jsem tudy naposledy v dubnu a takový stav si pamatuji.
Rád bych všem negativně komentujícím osvětlil situaci. Doplnění pruhu od Strakonické ke Globusu je spíše bezpečnostní vylepšení, protože dnes je to velmi nepřehledné. To samé platí o nájezdu ze zdola na Strakonickou. Tam to vskutku pomůže i po dokončení obou obchvatů. Jediné co ten smysl asi lehce postrádá je to doplnění pruhů ze Strakonické k Tescu. Ale když už se tam něco dělá, tak to asi chtějí udělat vše, aby se tam případně nekopalo příště znovu…
Žádné rozšíření nepostrádá smysl.
Nejdřív jsem si ťukal na čelo, ale ono je vlastně asi záhodno mít to hotové ještě do konce roku. V prosinci se otevře D4 a zároveň D3 do Kaplice, a jelikož středočeské části D3 se nikdo z nás nedožije, budou auta z Prahy do Rakouska desítky let jezdit po D4, skrz Budějovice a dál po D3.
Ikdybychom se dožili, tak do 10 let tomu věří leda optimista. No a za 10 let bude ten povrch stejně zralý na opravu.
Žádné nákladné věci v tom nejsou, do mostů se snad nešahá vůbec.
Po D4 se více jezdit nebude, začne se dělat most v Protivíně, to bude dlouhá a otravná akce…. Možná až bude hotový, a ty dva obchvaty u Budějovic – ale pak bude severní spojka. Předmětná křižovatka pak spíš bude předmětem zlidštění, chodníky, cyklopruhy…
Sakra, tato křižovatka je automobilová, tam je tak hrozný vzduch, že tam chodci ani cyklisté nepatří, navíc je nebezečná i pro auta.
Pro chodce např. z Pražského sídliště je cesta pro chodce a cyklisty (in-linery)okolo řeky, pak přes dvousměrnou velkou lávku přes Vltavu, podjezdem pod E55 na Sídliště Vltava a tam asi 200m za touto křižovatkou je kruháč, kde přejdou přes přechod a mohou pokračovat na sídliště Vltava, nebo Máj, nebo Šumava.
Prostě určitá dopravní místa nezhumanizuješ. A ani to není potřebné.
Na co cyklopruhy, když cyklostezka vede kousek vedle po lávce pro pěší a cyklisty.
Já si zase ťukám na čelo, jak to myslíte? Ze směru od D4 (resp. I/20) na Linec – jak dolů na I/3 nebo tady doleva na D3 skrze město, se nezmění vůbec nic. Spíš v tom vidím zase snahu všechno urážet, jak tu bývá zvykem.
Mate pravdu, hlavne kdyz si vezmu v uvahu, ze se navic stavi dodatecnych cca 9 km „dalnice“ jakozto vypadovka z CB prave na Pisek, tak bude zbyvat pouze 35km na Pisek vs 45km kdyz bych jel pres Tabor. A to zaroven pres D3 musim absolvovat očistec jmenem D1 a „česká sibiř“, kde jsou pravidelne dlouhe kolony a navic rada dosti nebezpecnych useku predevsim kvuli lesni zvery + neni ani obchvat Milicina. Silnice na Pisek je za me lepsi.
Kvůli lesní zvěřy? 😲
Může to být asi dost tvrdý střet 🙂
Je to tak. Od prosince to začne narůstat.
Přesně o tom to je.
Za 3 měsíce se otevírá dálnice + se začne stavět severní spojka. Tato křižovatka bude zanedlouho křižovatkou silnic, u nichž ani není důvod aby šlo o II.třídu. Mělo by jít o standardní městské ulice…
Měl si to zaplatit kraj nebo město z dotací, na které se složí daňový poplatníci z jiných zemí EU…
Druhá věc je, že v Praze pruhy ubývají a nic nového se nestaví. V téhle vesnici se staví asi 10 staveb najednou. V Praze a okolí 0.
V téhle vesnici se pětadvacet let nepostavilo vůbec nic krom zanádražky, čímž se stala dopravně nejdebilnějším místem v republice. Tento dluh se teď konečně napravuje.
No tahle křižovatka s odbočením vlevo od Písku si o titul nejblbější říká taky.
Tohle je fakt šílený. Intenzity tam klesnou po otevření obchvatu, a ve druhé fázi po otevření severní spojky.
Takže pak to bude zkapacitněné proč, pro koho?
To si dělají s tou argumentací pr…, ne? Vždyť severní spojka se má začít stavět v listopadu a dálniční obchvat přes D3 se má otevřít před Vánocemi (vše informace z nedávné doby z tohoto serveru). Tak co to melou o neodkladnosti přestavby této křižovatky zrovna teď? Naopak, záborem místa pro stavbu zde způsobí dočasně totální kolaps dopravy. Na jaře tam bude podstatně nižší intenzita dopravy, pak by mohli zvážit, zda má to rozšíření křižovatky vůbec smysl. Začátek prací hned teď je nějaká pomsta ŘSD jihočeským politikům, aby jim naštvala voliče před krajskými volbami?
Navíc jestli má ŘSD na jihu nějak hodně peněz a málo práce, tak můžou urychlit třeba obchvat Sedlice…
Zkapacitňovat to teď, 3 měsíce před otevřením obchvatu? Akorát tam bude dálniční křižovatka dvojkových silnic u sídliště..
Já bych teda těch pár měsíců ještě počkal a pak tam udělal nějakou turbookružní křižovatku nebo tak něco.
Pro downvotery: vysvětlete mi prosím, co je na tom špatně. Nelíbí se vám čistě ten nápad s kruhákem? Nebo myslíte, že i po zmizení 90% aut tam bude potřeba taková křižovatka?
Křižující komunikace jsou ve dvou úrovních. To se jako ta dolní vyheveruje na násyp a zase spadne dolů jenom proto, aby se tam udělalo úrovňové kolečko?
Je to jen nápad, ale do budoucna nehcat ze Strakonické 2 pruhy na mostě a pod mostem kruháč, napojený ke Strakonické rampami, dle provozu doplnit bypass.
Ale to až s hotovou serverní spojkou a až se doprava sžije s obchvatem D3. Taky dle stavu dnešního mostu.
z článku: „kvůli zatím chybějící severní spojce, která propojí silnici I/20 s dálnicí D3“
A severní spojka fakt nebude za 3 měsíce hotová.
Pravda, děkuji za upozornění.
Přesně tak. Teď jsou to už jen vyhozené peníze. Tyto úpravy měly být provedeny již před mnoha lety a ne zmíněné tři měsíce před otevřením obchvatu, který z této křižovatky odkloní nemalou část tranzitní dopravy sever – jih, která zde působí problémy a tím ji uvolní.
Server-Jih? Zmizí jedině provoz z jihu směrem na Tábor.
Pokud ale server je směr Vodňany a jih je směr Krumlov/Kaplice, tak přes tuhle křižovatku pojedou, ikdyby jeli po obchvatu Budějovic, po D3. Jen nepojedou přímo, ale budou odbočovat. https://mapy.cz/s/kamudadalo
Zmizí jedině provoz z jihu směrem na Tábor. Ano a spolu s ním i ve směru na Jindřichův Hradec, což si troufnu tvrdit, že je nejpodstatnější část tranzitu z Rakous a v létě z Lipenska tudy jedoucí. To že tam zůstane vámi popisovaný tranzit ve směru od Písku, nic nemění na tom, že úprava křižovatky měla být provedena už dávno. Ale možná, že teď hraje hlavní roli zamýšlený aquapark, který se má stavět v těsné blízkosti křižovatky.
Taky nechápu, že nikdo neměl už dávno odvahu rozmlátit a postavit správně všechny tyhle na hlavu postavené komunistické paskvily…
Za komunistů to bylo plánovaný jinak, ale ušetřilo se. A úplně se to zazdilo po revoluci tou lávkou pro pěší, takže spíš demokratickej paskvil…