ŘSD získalo povolení pro obchvat Benešova s tunelem, cena prudce vzrostla

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

Ještě loni v březnu leták ke stavbě uváděl náklady 937 milionů, nyní je to 2,1 miliardy.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stanislav

Chtělo by to referendum Benešováků.

Stanislav

Efektivnější by bylo rozšíření pruhů na Benešov před Červenými vršky, kde je permanentní fronta, pro tunel není důvod, existuje podchod u Danone a frekvence chodců nemá takovou cenu 2,1 ml+ omezení provozu na jih.

Jaroslav

U Danone není žádný podchod!! jen tam zúžili protitankovejma zátarasama vozovku a vyhradili zabranou část vozovky pro průchod chodců! A ve směru z města dali značku dej přednost v jízdě protijedoucím vozidlům!

Tom

Úplná zbytečnost, kdyby se radeji soustredili na doszavbu D3 a necrcali penize na tuhle zbytecnost- nadchod pres E55 neboli 1/3 by vysrl levneji a byl by bychlejsi a hlavne az bude D3 zak tady doprava chcipne a tak je zo uplna zbytecbost

Kamil

Tak ze jestli to chápu správně , 1/3 vzdálenosti D1 -D3 předělaji na paskvil 2+1 . Kdyby to udělali poradně cele 2+2 a dali to okolo Benešova pod zem (jako to je často v Rakousku) nemuselimby řešit vedení cesty Posázavím s konečnou na D0 kde půjde jet jen doleva nebo doprava .. Takle by to bylo skoro hned a pak by si mohli hrát na stavbu Posazavim .

Kebab

Tak jednoduché to bohužel není.

Vojtech

No kromě křížení napojením u Mirosovice většinou je a jde o tu většinu

Dusanh

Většina je bez toho křížení u Mirošovic docela k ničemu.

SYN

Kdežto na D1 u Benešova můžete jet – překvapivě – doleva nebo doprava… rovně jen nějaké silničky.

Kanil83

Vycházím z teze ze 90% dopravy jede na Prahu, část této dopravy jede do prace . Tedy z D1 lze jet rovné , doleva doprava .zatimco konec na D0 nemá žádné místo na odstavení vozidla a plynuly přechod na MHD . Za mě je D3 Posazavim špatně a slo by to udělat mnohem , mnohem lépe . Zejména když D1-D3 je na to “připravena” od dob nedávno minulých .

Vlastimil Kocurek

Nesmysl, toto se dlouho řešilo, je to hotové a nemá smysl okolo toho spekulovat. Ne nic nebylo
připraveno ve smyslu, jak píšete, nebo hodně dávno.
D3 nevede Posázavím pouze v jenom místě Sázavu přetíná.

bkv

A kde máte jistotu, že vám 2+2 někdo bez problémů povolí?

Pavel

Již dlouhý čas mohlo být hotovo od Tužinky po vyústění U topolu. Místo toho někdo přišel s tehdejším fenoménem západní evropy OK a její implementace na zdejší provoz a povahu řidičů, která je diamentrálně odlišná od té západní. Nepodařilo se, kolony trvají, zlepšila se o stupeň bezpečnost. Kdyby se více přemýšlelo i více by se ve finále ušetřilo, bohužel.

Zbyněk

Na severu se plánovala MÚK, ale někdo to zařízl. To, že někteří nesledují značení a neumí využít OK, není problém ŘSD. Dále stále spousta lidí neumí ZIP, řadí se zbytečně brzy a někteří pak už nechtějí pustit vozidlo před sebe. Rád bych věřil, že se to za 20 let zlepší, že se to konečně všichni naučí, ale když vidím, kdo všechno dnes může dostat řidičák, tak nevím. A další věc – do Benešova je celkem rychlé vlakové spojení, koho štvou kolony, tak může relaxovat ve vlaku.

Zdeněk Viktora

Naopak. Do ZIP se většina řadí zbytečně pozdě.

zdumbrej

Do zipu se správně řadí na konci, ale co mnozí mistři řadiči-poučovači nezvládají, je pravidlo, že tam nemají přiletět jako hovado, ale už z dálky srovnat rychlost s pokračujícím pruhem.

SYN

Pokud vůbec LZE končícím pruhem „přiletět“, pak to znamená že se pruhy pohybují výrazně odlišnou rychlostí, tedy nejde o souběžnou jízdu, a pak nejde o zip ale o „normální“ zařazování do průběžného pruhu… uznávám že v takovém případě je to hodně o interpretaci…

Jinak je „na konci“ a „na konci“… člověk by řekl že by se mělo řadit nejpozději tam kde je (šikmá) plná čára, ale jeden kolega z práce se přímo vyžívá v tom že málem škrábe lak o fyzickou bariéru ukončující pruh, a básní přitom o Itálii…

Ivan_pha

Do ZIP se řadí až těsně před místem zúžení, do té doby souběžná jízda. V praxi už to spousta lidí umí funguje to výborně, vy očividně mezi ně nepatříte, soudě podle komentu.

Saljack

Zrovna u Tužinky je jedno z mála míst, kde zip funguje a lidé to tam dodržují.

Tom

Kak kdy a jak kdo

Budějčák

No to je kravina chvilku před dostavbou D3 ve Stč kraji!
To bude horší než lepší, protože během stavby se to tam zasekne ještě víc.
Chodník ke Konopišti lze udělat jinak (lávka – 1000x levnější, taxík zdarma pro zájemce – ročně min. 5000x levnější)…
Nejvíc by situaci pomohl zákaz odbočení vlevo z I/3 na severním kruháči, o kus dále jižněji je MÚK, která by to v pohodě zvládla (do ul. Máchova) a bylo by po 3/4 problému.
Řešení téměř zdarma a ihned (pár značek).
Do D3 už nic nevymýšlet, hlavně nedělat další uzavírky při megalomanských stavbách…

Dálnice

Presne. Pokud by se vyuzily ty 2 existujici MUK, protáhnul 2pruh az k Cerv.vrsku, zakazalo odboceni vlevo a udělal podchod nebo lavka do parku, mohl byt problém vyresen za zlomek nakladu a téměř okamzite.

Michal M

Dočasnou lávku tam město mohlo vydržkovat už před 30 lety.
Nejsem schopný posoudit jaký je přínos všech těch staveb (rampy, širší mosty atd.), ale asi bych se tady do nějakých uzavírek nebo dlouhodobých omezení vrhal až po dostavění D3.

Vojtech

Má to jednotný problém. Tot jde z cizích peněz = z prachu statu. Tj ani z peněz Benesovskych, ani Stc kraje. Ale všichni politici si tím budou honit tričko. A je před volbami

Saljack

Nejde to udělat jinak než bez tunelu nebo zbourání přilehlých domů a posunutí silnice. Památkáři nedovolí posun vstupu do Konopišťského parku a lávka se tam vedle silnice nevejde.

Jaroslav

Domy se žádné bourat nebudou! Rozšíří se silnice do pole , zvednou a rozšíří se mosty na MÚK aby pod nimi projely kamiony a vznikly chodníky, zaniknou dva nebezpečné přechody přes silnici (ten k Mydlářce nahrazen o ulici dál podchodem, do parku nad severním portálem zakrytí), jednostranná MÚK u mlékárny bude doplněna odbočovací a připojovací větví do města, křižovatka u stadionu bude zrušena a tím bude umožněn plynulý průjezd z města k sádkám na papírně ,potažmo zadem na Neveklov ,nová lávka na konci úseku obnoví přístup od Marijánovic a Černého lesa k zámku přerušené OK U topolu. Je tento výčet… Číst vice »

Jaroslav

Zákaz odbočení vlevo na severním kruháči by znamenal, že kamiony by se do města nedostaly! Obě MÚK mají totiž sníženou podjezdní výšku a kamion pod nimi neprojede!

petr

Benešov je těžký průšvih a každodenní kolony jsou oprus. Rozšíření asi trochu pomůže, ale hlavní problém způsobují okružní křižovatky (alespoň dle mého). Nicméně troch tápu v tom, co zde všichni uvádí a to dostavba D3 ! Podle mapy cz je D3 právě tato silnice ( za Miličínem ) a D4 je tam vedená od Příbrami k Miroticím 🙂 tak nevím 🙂 🙂 Vůbec se nepřu jen v tom trošku plavu 🙂

Michal M

Hlavním problémem je slití dvou pruhů do jednoho. Třeba nechápu proč dva pruhy končí 1 km před Benešovem, kdyby to došlo ke kruháku, je to lepší.
Mapy.cz jsou u D3 správně, tahle silnice za Miličínem navazuje na dálnici.

petr

nechápu ty – ?? s nikým se nehávám, nikomu neodporuji, jen nechápu to značení silnic !

MK

D3 končí od CB před Miličínem, dal kolem Benesova až k D1 pokračuje I/3. Dostavbou D3 je myšleno pokračování dalnice od Miličína k Pražskému okruhu mimo Benešov.

petr

velmi děkuji za odpověď – díky za vysvětlení 🙂

Michal M

Třeba ty mínusy máš za to, že sem píšeš hovadiny. Tohle je D3 vysvětlena výše a tohle je D4 na mapy.cz:
https://mapy.cz/s/numuborapu

petr

jaký hovadiny ? prostě jsem se zeptal, chápu, že ty jsi rozumný a vševědoucí a proto ti dám palec nahoru ! Člověče ty máš vážně dost!

SYN

Kvůli tomu že u Benešova není dost místa mezi městem a zámeckým parkem Konopiště, tak se v podstatě nikdy neuvažovalo že by D3 vedla až na sjezd z D1 u Mirošovic. Takže ovšem zůstává stále otevřené kudy přesně má dojít k Praze…
Ten přesypaný 200m tunel tady asi není špatná věc, bohužel jako při jeho budování to bude chvíli ještě horší než teď, než to může být o něco lepší… ale jestli čekat na D3 to se taky může bohužel dost protáhnout.

Vladimír Bílý

Schizofrenní postup ŘSD. Pokud se udělají 2 OK místo MÚK, protože jednou tranzit odvede dálnice, tak tohle je zase otočka opačným směrem.

Michal M

Je to pokus o řešení přechodu do zámeckého parku. To by ale šlo udělat i jednodušeji.
Nicméně související stavby typu rampy a šířky mostů si upgrade taky zaslouží.

Saljack

Plus ty dvě nízké MÚK, kde to každou chvíli někdo narve pod most a u Konopišťské kvůli tomu musí být odbočení vlevo

Jaroslav

Právě tahle stavba konečně zvedne výšku těch mostů aby se pod ně vešly vysoké kamiony které se tam běžně i víc než 10krát ročně zapasujou nebo očesají náklad!

Martin

Kdyby tolik usílí věnovalo ŘSD D3 tak se také už se mohlo stavět a v budoucnu by do Benešova už nikdo nejel. Tak aspoň vidíme proč zdražily dálniční známky. Obchvat úplně k ničemu.

Pako

Bohužel, právě protože ŘSD už 30 let válčí těžce s větrnými mlýny v podobě brutální legislativy, která neumožňuje sebemenší posun v přípravě D3 tak musí hasit tento úsek u Benešova. Bohužel zrovna ten kruháč směrem ku Praze je zdrojem nekonečných kolon a chtělo by jej nahradit MÚK. Ten jižní je kapacitně v pohodě.

Kebab

Jižní je kapacitně v pohodě, protože severní k němu víc aut nepustí. Kdyby se severní nahradil MÚK, kolony se jen přesunou k jižnímu.

SYN

No ale někdo v tom Benešově (část dopravního proudu) taky odbočuje ne? Přece to není 100% tranzit…?

Nose Peak

Kdyby Váš (pra)dědek načerno postavil chajdu u Sázavy, taky by se Vám nějaká D3 nelíbila….

Vojtech

Proč Praděd.. těm se od 1990 vystěhovala polovina jižního města ( z Prahy)

Nose Peak

Stupeň výstavby D3 v Jihočeském kraji a její absence ve Sředočeském myslím dostatečně ukazuje, wo der Hund begraben liegt…

Michal Bartoníček

Opravdu řidiči sypou do daní tolik peněz, že se tohle vyplatí? Prostě si pořád myslím, že si neuvědomují, kolik ty silniční stavby stojí.

Inženýr

Co řidiči osobáků, kamiony. Tyto těžké potvory jedním průjezdem opotřebují dálnici stejně jako 50 aut. Provozovatelé kamiondopravy by na stavbu silnic měli přispívat větším dílem. Státní ČD platí za bezpečnost i použití dopravní infra a soukromé kamiony by neměly platit za zvýšení bezpečnosti a zlepšení údržby? Když už nekasírujete české dopravce, kasírujte alespoň ty cizí kamiony. Ať neděláme cizincům děvečku pro všechno, už tak jsme sousedním státům k smíchu.

Michael

Bože, proč? Proč už se nestaví D3 mezi Táborem okolo Maršovic a Jiloveho k D0, a místo toho vymyslí RSD úplně zbytečnou stavbu, která úplně zdecimuje na 2 roky dopravu mezi Prahou a Táborem? To jsou na RSD opravdu takoví dem.nti? Fuj. Na 2 roky nonstop kolona…

p.ondrash

My ten tunel stejně chceme, dálnice nedálnice..

Pako

Na ŘSD nejsou dementi. Naprosto dementní je český úřední moloch, kdy nelze přes všechny politické proklamace získat potřebná povolení pro již léta naplánovanou stavbu.

lvy

Opravdu chce někdo tohle realizovat před tím, než se dostaví D3? Po její dostavbě by se mělo ověřit jaký tam zůstane provoz a teprve poté řešit. Kocourkov hadra.

Martas

Ano, protože D3 se každý rok o rok odsouvá

Rodney

U I/73 snad nikdo ani žádné termíny neuvádí a obchvat Lipůvky, Lažan a Milonic nikoho ani nenapadne ve snu připravovat…zajímavé.

Martas

I/73 má 2030-2034

Jinak se ale závady na této silnici (resp. I/43) taky řeší, např obchvat Podlesí, nebo mimoúrovňová křížení (což je přesně tady případ v Benešově).

Tady máte všechny připravované stavby: https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0

SYN

Když se k takto dalekému plánu přidají obvyklé další odklady, tak to jsou termíny „na svatého dyndy“…

Viktor Šedivý

„937 milionů, nyní je to 2,1 miliardy “

To nějak úplně nesedí s tím, jaká prý je inflace.

Petr

Evidentně špatně spočítané výkazy výměr.

V. F.

Měnil se i projekt, takže sedí.

Petr

Kouknul jsem se na vizualizaci a projekt jde ve stopách „nejlepších“ tradic dopravních staveb z druhé poloviny 70. let. Tyjo – takový hnus někdo dokáže prezentovat jako pokrok? Kvůli 150 metrům propojení Benešova s parkem 2 kilometry nechutné dálnice s tunelovou dírou.

Petr

Kdyby tam udělali snížení rychlosti na 50 a semafor s přechodem, vyšlo by to na tisícinu nákladů. Hluk by se snížil, koridor do zámeckého parku by existoval. Odpadly by raketové náklady na provoz a údržbu tunelu.

Ferda

A kolony aut by se tam tvořily i přes noc… To fakt lidi v okolí chtěj… 👍

Petr

Jaké kolony aut? Padesátka v obci je nějaký problém? Reálnou potřebu jít touto cestou do parku má tak 15 lidí za den. Ostatní jdou po chodníku podél Konopišťské. Toto je naprosto šílené vyhazování peněz, hádám způsobené tlakem ministerstva vnitra, které má v oblasti rekreační a školící středisko.

Martas

Je vidět, že to tam znáte a víte, že jakmile se vytvoří každou neděli fronta mezi 2 OK, tak vůbec navigace jako Waze, Google, Mapy nevedou všechnu dopravu skrz Benešov.

Ferda

Dejte na cely obchvat padesátku a budete tam mít tykolony i bez semaforů. Teď je tam padesátka jen u vstupu do parku a ty kolony se tam stejně tvoří, zatim jen ve špičkách a to hlavně díky tomu, že většina řidičů z té sedmdesátky nesleví…

Petr

Na obchvat v místě přechodu 50, v obci plošná 30. Tak přece funguje civilizovaný svět.

Michal M

V civilizovaném světě mají ovšem dálnici, která tady chybí.

Jaroslav

V tom případě NECHCI bejt civilizovanej a jako barbar všechny jako Vy rozvěsit po větvích!!Nebo rovnou sežrat!

qěcy

Nevím, jakou reálnou, ale ve skutečnosti tam i bez Kolín vidím před sebou během jedné až pěti minut přejít jednotky lidi, takze denně to budou spíše stovky chodců. Na to samozřejmě není potřeba tunel.

SYN

Tak ano, budou tam jezdit auta, takže podle vaší logiky kravina…

Jaroslav

Blbe! 15 lidí denně? Během dne kolem kamery co sleduje příjezdovou cestu k zámku proběhne, projde, nebo projede na kole minimálně 100 lidí za hodinu! A do parku chodí běhat a na vycházky v rámci výuky benešovské školy! A ti všichni musí přes tu zas..nou silnici! A desítky maminek s kočárkama!!

Pražec

Zrovna ta padesátka tam je přinejmenším deset let, co já pamatuju

Ferda

Je, ale jen na krátkém úseku a nikdo jí nedodržuje… Jinak by to tam bylo ještě větší peklo…

A všichni víme, kudy lidi jezdí, když se to u přechodu do parku ucpe…

Naprosté zvěrstvo!

Podchod nebo nadchod stačí, semafor v žádném případě

Jaroslav

Už teď tam auta ve špičce stojí až za Bystrici a k Senohrabům! Když tam dáte semafor a 50ku tak to zašpuntujete od Miličína po Mirošovice v obou směrech!!

Dálnice

Obchvat Benesova vykazuje masivni miru doprasenosti. Jsou tam dve MUK, kdyby se pridelaly další dve na obou koncích Benesova a odstranilo odbocovani vlevo, které vytvari největší kolony, a kruhace, stalo by to zlomek ceny tohoto tunelového nesmyslu a mohlo to uz desitky let stat a fungovat. Pro pristup do parku podchod. Zdrzeni s D3 jde na konto nimbystu z Alternativy D3, tem se podarilo oddalit vystavbu minimalne o 10 let. Tlak na jeji dostavbu bude s dokoncovanim dalnicni site vetsi a vetsi. Snad se fakt po otevreni useku k rakouskym hranicim nekdy za 3-4 roky zacne i v StC.

SYN

Dvě MÚK za „zlomek ceny“?? Tak to bych chtěl vidět… Jako tu argumentaci proti kruháčům chápu, ale nevylepšujme to pohádkama!

Vojta _7

Vyhozené dvě miliardy krátce před stavbou D3 a možným převedením původní silnice na kraj….
Místo toho se mohla urychlit D3 z Miličína do Benešova, která vede souběžně s I/3. Není důvod, proč by se tato část nemohla zprovoznit o několik let dříve než ta přes Sázavu. Tunelové úseky budou dočasně chybět i na D35…
Další věc je, že při stavbě se bude jezdit přes město, což bude totální kolaps.
Mě osobně je ale jedno, zda stát bude dlužit 3000 nebo 3002 miliard + dalších x půjček, úroků atd…

Ferda

To rešení je tam potreba tak jako tak, i s D3. Lidi tama jezdit nepřestanou…

ZdendaP

I/3 se v úseku Mirošovice – Nová Hospoda AFAIK převádět na kraj nebude, ale nadále zůstane silnicí první třídy. I po dokončení D3 se tu očekává silný provoz. Proto se mimochodem jen před několika málo lety stavě obchvat Olbramovic.

Jaaa

Jojo, 2 + 1 = snaha protlačit D3 dolním Posázavím za každou cenu, přestože je už nejméně 10 let zřejmé, že je to totální hovadina.

Ale prostě ne a ne a ne, chceme za každou cenu další auta v Praze. To už není nekompetence, to je zlovůle. Asi v tom zase bude nějaká šmelina s pozemky.

Petr

Proč hovadina? Jinudy než přes Posázaví to nedává smysl.

Air Traveller

Jaaa je antiautomobilista – ze je to hovadina by prohlasil o kazde variante vedeni, krome varianty “celou d3 zrusit, to co uz se postavilo rozebrat”

Michal M

Ale kdepak, je to jen prostý nimbysta.

Michal M

Jen pro info: Šotoušek já bydlí u trasy D3 někde mezi Jílovým a Jesenicí a proto je pro něj tato kratší trasa „totální hovadina“.

coolio

Měli by udělat ještě 2 tunely pro přímý směr pod těma úžasnýma kruháčema, co tam už postavili.

SYN

nebyl by lepší „mostek“? Kvůli průjezdné výšce (do odbočky by asi stačila trochu nižší)… ale je fakt že „tunel“ víc řeší hluk…

Francimo

Až to pak za 1,4 miliardy vysoutěží tak pak budou přijímat gratulace jak zlevnuji a přitom budou o půl miliardy výše.

Obyvatel

Ať se na to vykašlou za ty peníze to je nulový přínos. Lávka s výtahy a eskalátory do parku vyjde levněji i s údržbou na alespoň 50 let.

Frantisek X

Možná, ale zaručíte funkčnost, nebo budete lidi kvůli autům honit nahoru a dolů po vysokých stupních eskalátorů? Navíc, zahloubení silnice přinese odhlučnění bez betonových bariér. Osobně bych tam dal přechod se semaforem a retardéry, to by bylo nejlevnější. 🙂 Investice je to ovšem hlavně pro auta…

Naprosté zvěrstvo!

Hlavní je odstranit ty kruhové objezdy a nahradit je mimoúrovňovými sjezdy které tam dva už dávno jsou a stačí! Nebo tedy přidat další dva a v celém úseku udělat čtyři pruhy a tohle je nesmysl který vůbec nic neřeší! Na Konopiště stačí malá lávka nebo podchod pro pěší.

noerf

Já myslím, že pokud začnou v roce 2027 stavět D3 ve středních Čechách, tak bude tato komunikace zbytečná. Navíc po dobu výstavby je předpoklad omezení provozu, které je v daném úseku značné.

Kozor24

Vsadím se že v roce 2027 stavět nezačnou

Jaaa

Zapomeňte. Satelitníci budou chtít dojíždět autíčkem do Prahy pořád – on jim totiž nikdo žádnou jinou použitelnou alternativu nenabídne.

Náhodný Kolemjdoucí

Zrovna z toho Benešova to jde docela dobře.

Emil

Kdyby byla celá D3 tak taková saskarna není třeba, protože by tudy jezdilo jen pár aut

Libor

Pár ne, ale taková stavba by byla opravdu zbytečná. Obchvat Benešova by měl být dál a to rovnou ve stopě budoucí D3, klidně ho postavit rovnou 2+2 jako dálnici a napojit na současnou silnici 3. Je silně nekoncepční dělat takové stavby…

Michal M

To neni pravda, nejaky a ne maly provoz tu bude. Ale D3 a podchod ci nadchod by stacit mel…

Jaaa

Podchod i nadchod jsou hovadina, to je historickej hlavní přístup do celého areálu, navíc to vede těsně kolem obytné zástavby. Tady by měla do podzemí ustoupit silnice.

Frantisek X

Pokud už by došlo na D3, pak si myslím, že by bylo nejlepší do tohoto místa instalovat přechod se semaforem, případně retardéry. Honit lidi nahoru a dolů pro pohodlí řidičů, to by některým šlo. Ne všem už ale jde snadno zdolávat schody.

František

Ono je tam hodně satelitů a lidí co dojíždí do Prahy. Těch co tam jsou ráno a vyjeli z Budejek zase tolik není – většinou jsou to Středočeský/Pražský značky

Petr

hodně lidí tam je to ano, ale já občas jedu ráno k D1 od Votic (je tam fabrika co pro nás vyrábí) a ta šnůra aut už se často táhne od Votic. Ve chvíli kdy bude D3 věřím tomu, že provoz tam klesne dost významně

Jaaa

Dopravní indukce. 😉

Hans N.

Nesouhlas. Po stávající I/3 bude pořád nějaký nemalý provoz. Pro opětovné spojení města a zámeckého parku je tunel důležitý.

Ferda

Přesně. Ti lidi v okoli tam trpěj už několik desítek let, tak jim ten tunel přejme…

Michael

Určitě ano. Jen se to má stavět, až bude D3 hotová, a ne teď. Víte, co bude ty 2 roky za masakr v dopravě přes Benešov?

Ferda

Je to potřeba a bude to potřeba…

Observer

To je pravda, podíl dálkové dopravy na současném provozu na benešovském obchvatu asi není vysoký. Takže dopravní zatížení stávající silnice 1/3 asi zásadně nepoklesne ani po dokončení středočeské části D3.