ŘSD získalo povolení pro obchvat Benešova s tunelem, cena prudce vzrostla

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

Ještě loni v březnu leták ke stavbě uváděl náklady 937 milionů, nyní je to 2,1 miliardy.

Odebírat
Upozornit na
guest
64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Již dlouhý čas mohlo být hotovo od Tužinky po vyústění U topolu. Místo toho někdo přišel s tehdejším fenoménem západní evropy OK a její implementace na zdejší provoz a povahu řidičů, která je diamentrálně odlišná od té západní. Nepodařilo se, kolony trvají, zlepšila se o stupeň bezpečnost. Kdyby se více přemýšlelo i více by se ve finále ušetřilo, bohužel.

Budějčák

No to je kravina chvilku před dostavbou D3 ve Stč kraji!
To bude horší než lepší, protože během stavby se to tam zasekne ještě víc.
Chodník ke Konopišti lze udělat jinak (lávka – 1000x levnější, taxík zdarma pro zájemce – ročně min. 5000x levnější)…
Nejvíc by situaci pomohl zákaz odbočení vlevo z I/3 na severním kruháči, o kus dále jižněji je MÚK, která by to v pohodě zvládla (do ul. Máchova) a bylo by po 3/4 problému.
Řešení téměř zdarma a ihned (pár značek).
Do D3 už nic nevymýšlet, hlavně nedělat další uzavírky při megalomanských stavbách…

Dálnice

Presne. Pokud by se vyuzily ty 2 existujici MUK, protáhnul 2pruh az k Cerv.vrsku, zakazalo odboceni vlevo a udělal podchod nebo lavka do parku, mohl byt problém vyresen za zlomek nakladu a téměř okamzite.

petr

Benešov je těžký průšvih a každodenní kolony jsou oprus. Rozšíření asi trochu pomůže, ale hlavní problém způsobují okružní křižovatky (alespoň dle mého). Nicméně troch tápu v tom, co zde všichni uvádí a to dostavba D3 ! Podle mapy cz je D3 právě tato silnice ( za Miličínem ) a D4 je tam vedená od Příbrami k Miroticím 🙂 tak nevím 🙂 🙂 Vůbec se nepřu jen v tom trošku plavu 🙂

Michal M

Hlavním problémem je slití dvou pruhů do jednoho. Třeba nechápu proč dva pruhy končí 1 km před Benešovem, kdyby to došlo ke kruháku, je to lepší.
Mapy.cz jsou u D3 správně, tahle silnice za Miličínem navazuje na dálnici.

petr

nechápu ty – ?? s nikým se nehávám, nikomu neodporuji, jen nechápu to značení silnic !

MK

D3 končí od CB před Miličínem, dal kolem Benesova až k D1 pokračuje I/3. Dostavbou D3 je myšleno pokračování dalnice od Miličína k Pražskému okruhu mimo Benešov.

Vladimír Bílý

Schizofrenní postup ŘSD. Pokud se udělají 2 OK místo MÚK, protože jednou tranzit odvede dálnice, tak tohle je zase otočka opačným směrem.

Michal M

Je to pokus o řešení přechodu do zámeckého parku. To by ale šlo udělat i jednodušeji.
Nicméně související stavby typu rampy a šířky mostů si upgrade taky zaslouží.

Martin

Kdyby tolik usílí věnovalo ŘSD D3 tak se také už se mohlo stavět a v budoucnu by do Benešova už nikdo nejel. Tak aspoň vidíme proč zdražily dálniční známky. Obchvat úplně k ničemu.

Pako

Bohužel, právě protože ŘSD už 30 let válčí těžce s větrnými mlýny v podobě brutální legislativy, která neumožňuje sebemenší posun v přípravě D3 tak musí hasit tento úsek u Benešova. Bohužel zrovna ten kruháč směrem ku Praze je zdrojem nekonečných kolon a chtělo by jej nahradit MÚK. Ten jižní je kapacitně v pohodě.

Michal Bartoníček

Opravdu řidiči sypou do daní tolik peněz, že se tohle vyplatí? Prostě si pořád myslím, že si neuvědomují, kolik ty silniční stavby stojí.

Michael

Bože, proč? Proč už se nestaví D3 mezi Táborem okolo Maršovic a Jiloveho k D0, a místo toho vymyslí RSD úplně zbytečnou stavbu, která úplně zdecimuje na 2 roky dopravu mezi Prahou a Táborem? To jsou na RSD opravdu takoví dem.nti? Fuj. Na 2 roky nonstop kolona…

p.ondrash

My ten tunel stejně chceme, dálnice nedálnice..

Pako

Na ŘSD nejsou dementi. Naprosto dementní je český úřední moloch, kdy nelze přes všechny politické proklamace získat potřebná povolení pro již léta naplánovanou stavbu.

lvy

Opravdu chce někdo tohle realizovat před tím, než se dostaví D3? Po její dostavbě by se mělo ověřit jaký tam zůstane provoz a teprve poté řešit. Kocourkov hadra.

Martas

Ano, protože D3 se každý rok o rok odsouvá

Rodney

U I/73 snad nikdo ani žádné termíny neuvádí a obchvat Lipůvky, Lažan a Milonic nikoho ani nenapadne ve snu připravovat…zajímavé.

Martas

I/73 má 2030-2034

Jinak se ale závady na této silnici (resp. I/43) taky řeší, např obchvat Podlesí, nebo mimoúrovňová křížení (což je přesně tady případ v Benešově).

Tady máte všechny připravované stavby: https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0

Viktor Šedivý

„937 milionů, nyní je to 2,1 miliardy “

To nějak úplně nesedí s tím, jaká prý je inflace.

Petr

Evidentně špatně spočítané výkazy výměr.

V. F.

Měnil se i projekt, takže sedí.

Petr

Kouknul jsem se na vizualizaci a projekt jde ve stopách „nejlepších“ tradic dopravních staveb z druhé poloviny 70. let. Tyjo – takový hnus někdo dokáže prezentovat jako pokrok? Kvůli 150 metrům propojení Benešova s parkem 2 kilometry nechutné dálnice s tunelovou dírou.

Petr

Kdyby tam udělali snížení rychlosti na 50 a semafor s přechodem, vyšlo by to na tisícinu nákladů. Hluk by se snížil, koridor do zámeckého parku by existoval. Odpadly by raketové náklady na provoz a údržbu tunelu.

Ferda

A kolony aut by se tam tvořily i přes noc… To fakt lidi v okolí chtěj… 👍

Petr

Jaké kolony aut? Padesátka v obci je nějaký problém? Reálnou potřebu jít touto cestou do parku má tak 15 lidí za den. Ostatní jdou po chodníku podél Konopišťské. Toto je naprosto šílené vyhazování peněz, hádám způsobené tlakem ministerstva vnitra, které má v oblasti rekreační a školící středisko.

Martas

Je vidět, že to tam znáte a víte, že jakmile se vytvoří každou neděli fronta mezi 2 OK, tak vůbec navigace jako Waze, Google, Mapy nevedou všechnu dopravu skrz Benešov.

Ferda

Dejte na cely obchvat padesátku a budete tam mít tykolony i bez semaforů. Teď je tam padesátka jen u vstupu do parku a ty kolony se tam stejně tvoří, zatim jen ve špičkách a to hlavně díky tomu, že většina řidičů z té sedmdesátky nesleví…

Petr

Na obchvat v místě přechodu 50, v obci plošná 30. Tak přece funguje civilizovaný svět.

Michal M

V civilizovaném světě mají ovšem dálnici, která tady chybí.

qěcy

Nevím, jakou reálnou, ale ve skutečnosti tam i bez Kolín vidím před sebou během jedné až pěti minut přejít jednotky lidi, takze denně to budou spíše stovky chodců. Na to samozřejmě není potřeba tunel.

Pražec

Zrovna ta padesátka tam je přinejmenším deset let, co já pamatuju

Ferda

Je, ale jen na krátkém úseku a nikdo jí nedodržuje… Jinak by to tam bylo ještě větší peklo…

A všichni víme, kudy lidi jezdí, když se to u přechodu do parku ucpe…

Dálnice

Obchvat Benesova vykazuje masivni miru doprasenosti. Jsou tam dve MUK, kdyby se pridelaly další dve na obou koncích Benesova a odstranilo odbocovani vlevo, které vytvari největší kolony, a kruhace, stalo by to zlomek ceny tohoto tunelového nesmyslu a mohlo to uz desitky let stat a fungovat. Pro pristup do parku podchod. Zdrzeni s D3 jde na konto nimbystu z Alternativy D3, tem se podarilo oddalit vystavbu minimalne o 10 let. Tlak na jeji dostavbu bude s dokoncovanim dalnicni site vetsi a vetsi. Snad se fakt po otevreni useku k rakouskym hranicim nekdy za 3-4 roky zacne i v StC.

Vojta _7

Vyhozené dvě miliardy krátce před stavbou D3 a možným převedením původní silnice na kraj….
Místo toho se mohla urychlit D3 z Miličína do Benešova, která vede souběžně s I/3. Není důvod, proč by se tato část nemohla zprovoznit o několik let dříve než ta přes Sázavu. Tunelové úseky budou dočasně chybět i na D35…
Další věc je, že při stavbě se bude jezdit přes město, což bude totální kolaps.
Mě osobně je ale jedno, zda stát bude dlužit 3000 nebo 3002 miliard + dalších x půjček, úroků atd…

Ferda

To rešení je tam potreba tak jako tak, i s D3. Lidi tama jezdit nepřestanou…

ZdendaP

I/3 se v úseku Mirošovice – Nová Hospoda AFAIK převádět na kraj nebude, ale nadále zůstane silnicí první třídy. I po dokončení D3 se tu očekává silný provoz. Proto se mimochodem jen před několika málo lety stavě obchvat Olbramovic.

Jaaa

Jojo, 2 + 1 = snaha protlačit D3 dolním Posázavím za každou cenu, přestože je už nejméně 10 let zřejmé, že je to totální hovadina.

Ale prostě ne a ne a ne, chceme za každou cenu další auta v Praze. To už není nekompetence, to je zlovůle. Asi v tom zase bude nějaká šmelina s pozemky.

Petr

Proč hovadina? Jinudy než přes Posázaví to nedává smysl.

Air Traveller

Jaaa je antiautomobilista – ze je to hovadina by prohlasil o kazde variante vedeni, krome varianty “celou d3 zrusit, to co uz se postavilo rozebrat”

Michal M

Ale kdepak, je to jen prostý nimbysta.

Michal M

Jen pro info: Šotoušek já bydlí u trasy D3 někde mezi Jílovým a Jesenicí a proto je pro něj tato kratší trasa „totální hovadina“.

coolio

Měli by udělat ještě 2 tunely pro přímý směr pod těma úžasnýma kruháčema, co tam už postavili.

Francimo

Až to pak za 1,4 miliardy vysoutěží tak pak budou přijímat gratulace jak zlevnuji a přitom budou o půl miliardy výše.

Obyvatel

Ať se na to vykašlou za ty peníze to je nulový přínos. Lávka s výtahy a eskalátory do parku vyjde levněji i s údržbou na alespoň 50 let.

Frantisek X

Možná, ale zaručíte funkčnost, nebo budete lidi kvůli autům honit nahoru a dolů po vysokých stupních eskalátorů? Navíc, zahloubení silnice přinese odhlučnění bez betonových bariér. Osobně bych tam dal přechod se semaforem a retardéry, to by bylo nejlevnější. 🙂 Investice je to ovšem hlavně pro auta…

Naprosté zvěrstvo!

Hlavní je odstranit ty kruhové objezdy a nahradit je mimoúrovňovými sjezdy které tam dva už dávno jsou a stačí! Nebo tedy přidat další dva a v celém úseku udělat čtyři pruhy a tohle je nesmysl který vůbec nic neřeší! Na Konopiště stačí malá lávka nebo podchod pro pěší.

noerf

Já myslím, že pokud začnou v roce 2027 stavět D3 ve středních Čechách, tak bude tato komunikace zbytečná. Navíc po dobu výstavby je předpoklad omezení provozu, které je v daném úseku značné.

Kozor24

Vsadím se že v roce 2027 stavět nezačnou

Jaaa

Zapomeňte. Satelitníci budou chtít dojíždět autíčkem do Prahy pořád – on jim totiž nikdo žádnou jinou použitelnou alternativu nenabídne.

Náhodný Kolemjdoucí

Zrovna z toho Benešova to jde docela dobře.

Emil

Kdyby byla celá D3 tak taková saskarna není třeba, protože by tudy jezdilo jen pár aut

Libor

Pár ne, ale taková stavba by byla opravdu zbytečná. Obchvat Benešova by měl být dál a to rovnou ve stopě budoucí D3, klidně ho postavit rovnou 2+2 jako dálnici a napojit na současnou silnici 3. Je silně nekoncepční dělat takové stavby…

Michal M

To neni pravda, nejaky a ne maly provoz tu bude. Ale D3 a podchod ci nadchod by stacit mel…

Jaaa

Podchod i nadchod jsou hovadina, to je historickej hlavní přístup do celého areálu, navíc to vede těsně kolem obytné zástavby. Tady by měla do podzemí ustoupit silnice.

Frantisek X

Pokud už by došlo na D3, pak si myslím, že by bylo nejlepší do tohoto místa instalovat přechod se semaforem, případně retardéry. Honit lidi nahoru a dolů pro pohodlí řidičů, to by některým šlo. Ne všem už ale jde snadno zdolávat schody.

František

Ono je tam hodně satelitů a lidí co dojíždí do Prahy. Těch co tam jsou ráno a vyjeli z Budejek zase tolik není – většinou jsou to Středočeský/Pražský značky

Petr

hodně lidí tam je to ano, ale já občas jedu ráno k D1 od Votic (je tam fabrika co pro nás vyrábí) a ta šnůra aut už se často táhne od Votic. Ve chvíli kdy bude D3 věřím tomu, že provoz tam klesne dost významně

Jaaa

Dopravní indukce. 😉

Hans N.

Nesouhlas. Po stávající I/3 bude pořád nějaký nemalý provoz. Pro opětovné spojení města a zámeckého parku je tunel důležitý.

Ferda

Přesně. Ti lidi v okoli tam trpěj už několik desítek let, tak jim ten tunel přejme…

Michael

Určitě ano. Jen se to má stavět, až bude D3 hotová, a ne teď. Víte, co bude ty 2 roky za masakr v dopravě přes Benešov?

Ferda

Je to potřeba a bude to potřeba…

Observer

To je pravda, podíl dálkové dopravy na současném provozu na benešovském obchvatu asi není vysoký. Takže dopravní zatížení stávající silnice 1/3 asi zásadně nepoklesne ani po dokončení středočeské části D3.