ŘSD získalo povolení k modernizaci protektorátního mostu Šmejkalka na D1
Most na D1 přes údolí Šmejkalky. Pramen: www.ceskedalnice.cz
Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení ke zřejmě nejsložitější části modernizace dálnice D1, kterou představuje most Šmejkalka. Jde o jediný dodnes
Je BesignBuild je to též jako jsem četl na Slovensku „žlutá kniha“ ???? Nebo něco jiného ??? Tedy projek tuj i postav.
Díky za odpověď.
Ano.
Lepší bude ten most nechat tak jak je, protože jak do toho budou vrtat naší současní odborníci tak za par let spadne. Zlatá Krupova ocel a beton té doby nemá chybu. Proto budu i rád, když R 43 povede po postavených základech z 39 roku, tak jak ji navrhli nemecti odborníci, vést ji jinudy? Chran nás pán Bůh.
Dotaz: Co na tom povoleni trvalo tak dlouho?
Ten most je skutečně technická lahůdka a doufám, že se s ní ŘSD popere jen v dobrém slova smyslu. Je supr zpráva, že se projektuje najednou na budoucí režim 3+3 pruhy. Nezbývá než doufat že těch šesti pruhů se snad jednou dočkáme i k Brnu v celé délce dálnice. Jinak pohled z dálky na údolí s mostem je skutečně moc hezký.
Spis bych doufal, ze 6 pruhu do Brna v budoucnu nebude potreba, protoze se zlepsi vlaky a dalsi cast aut odvede dostavena D35. Ono kdyz se podivam na to, jak ty tripruhovy useky realne fungujou, nejak velkej prinos oproti 2+2 se stoupacim ve vetsich kopcich tam nevidim. Pripravit na to tenhle most relativne blizko Prahy, kdyz se stejne rekonstruuje chapu, to jo, ale celejch tech 200 km doufam fakt nikdy potreba nebude.
Ten třípruh by byl potřeba již dnes na ty intenzity. Ano souhlasím že jedním z velkých problémů je absence D 35 , která by min severní tranzit odvedla. Vlak jako řešení je použitelný pro lidi mezi Prahou a Brnem, to možná. Ne ale pro někoho kdo jede z Berlína do Budapešti atp. Těch aut co začínají a končí v Brně je na téhle spojnici mizivé procento v celkovém objemu provozu.
o mizivém procentu bych pomlčel, ono tak mizivé nebude, ve Vašem příspěvku jsou 3 myšlenkové mezery: 1) ten kdo jede z Berlína do Budapešti, použije spíše letadlo 2) zlepšení vlaků není jen o dopravě do Brna, např. pokud by se zlepšilo spojení vlakem do Jihlavy (z Brna i z Prahy) opět část aut z D1 ubude, obdobně je otázka do dalších míst za Brnem, kam se dnes jezdí vozem po D1 3) zlepšení vlaků není jen o osobních autech, zlepšení evropské železnice jako celku (i když chápu, že ČR toho má více co dohánět v porovnání s jinými státy) a… Číst vice »
Zde se ale nebavíme o nějakém vylepšení vlaků a jestli mají jezdit do každé Lhoty. Zde je řeč o úpravě dálnice a o tom co udělat aby byla pro uživatele co nejpříjemnější jízda. Jinak ta letadla toho teď moc nespojila a z vlastní zkušenosti vidím těch německých SPZ na D1 docela dost, z toho usuzuji, že ne každý němec někam létá, ale zřejmě i používá auto pro přesuny v Evropě.
No bavíme se o tom, jestli má cenu rozšiřovat D1 na 3+3 v celý dýlce a do toho bychom měli počítat, jaká intenzita tam bude v době, kdy by se takový prodloužení dalo připravit a postavit (což je v podání ŘSD, zejména ve chvíli, kdy se pustili do velký modernizace bez příprav na takový rozšíření v celý dýlce, velmi, velmi dlouho) a ne jaká intenzita je tam dnes. Já vidím jako reálnou možnost, že +- za stejnou dobu bude D35 mezi Opatovicema a Olomoucí, takže převezme tu část, která míří z Brna dál na sever, železniční spojení se zlepší, takže… Číst vice »
Všechny dálnice rozšířit a stavět 3+ 3. Co je na tom složitého.
Nebo myslíte že bude bezpečné střádat 2+3/3+2.
příklad máme v Německu, kde by dálnice 2+2 prostě stála, ani se nehla.
v Plzni se teď začíná stavět další část městského okruhu 1 + 1 !!! …. to je raritka co ?
přesto lze předpokládat, že část nynějších automobilistů (nejen němců) po obnovení letecké přepravy přesedlá z aut do letadel
Ale kamióny se do letadel nepřesunou, a budou stále přibývat.
Kde jste přišel na tvrzení že začíná a končí v Brně pouze mizivé procento? U nákladní dopravy asi bude převažovat tranzit dále za Brno (D52, D2, I/50, D1, D46), ale Brno je rozhodně velkým zdrojem a cílem osobní dopravy. Na přeshraničních úsecích na jih a na východ jsou významně nižší intenzity a třeba ty na D2 a I/52 výrazně vytěžuje i severo-jižní směr od Polska. Ad. cesta z Berlína do Budapešti/Vídně/Bratislavy, kolik si myslíte že je takových aut co jede po D1, možná 1-2%, zbytek je převážně vnitrostátní doprava. Intenzity RPDI od Mirošovic po Kývalku +/- kolísají od 40000 do… Číst vice »
Z Berlína do Budapešti vlakem bude asi lepší přes Vídeň. Alespoň z Berlína do Vídně to tak dnes je.
Oprava: Přes MNICHOV a VÍDEŇ.
no já si myslím, že němec z Berlína do Pešti spíš poletí (samo část pojede vlakem, část autem)
D35 tys ftipnej. In the next life. Rakousko A1 2×3 pruhy s to I na rampach. A2 komplett a10 taky a staci to SOTVA
nechápu váš komentář?? A10 je komplet jen 2+2 pruhy, A2 po většinu trasy taky s výjimkou výjezdu A2 z Vídně až po Exit 57, kde je nejdřív 2×4 a poté 2×3 a pak ještě 40km úseku kolem Grazu 2x3pruhy
Ale a1je 2×3 a A21 je taky 2x 3. A10 2×2. A2 zcasti 2×3 a 2×2. Chtel jsem rict Nase D1 davno mela bejt 2×3. A ty znicene pruhy na rampach. Nevim jestli to je tokovina nebo kroupovina.
A rozsireni D1 na komplet 3+3 neni v nasich podminkach vtip, ale neco, co se da v pohode stihnout do roka a do dne? I kdyby se na tom zacalo pracovat dneska, je to v podani RSD taky na desitky az stovky let. A kdyz to srovnam vyznamove, dam prednost ty D35 pred tim rozsirovanim.
Ne tady na to nemame hlavy. Vzdyt vetsina neumi Ani pocutat a logicky myslet. Jo zvanit blbost a delat vse obracene nez nemci to je deviace ceskeho ourady
Plány na 3+3 pruhy jsou známy už delší dobu a tenhle úsek se tam neobjevuje:
https://cdn.xsd.cz/resize/9422dc376ea13fd3822daaf29486f484_resize=1903,1345_.jpg?hash=6f027a9a4cd15b6766b218d6d5c7fd52
Zatímco 3+3 se má dělat do Poděbrad, tady to má smysl tak max. prodloužit o 2 až 3 exity dál.
Tady jsou zas vidět intenzity po dostavbě dálniční sítě a kompletní sítě VRT (trochu to tam kazí ten dálniční okruh).
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/01/okruh_2.jpg
Intenzity na D11/35 a D1 budou vyrovnané a třeba mezi Žďárem a Humpolcem budou intenzity kolem 30k voz/24h, takhle nízko to na D11 nikde nespadne.
D1 je na trase Berlín – Instanbul. Tři pruhy potřeba jsou. Pravý hlavně pro kamiony. Dnes když kamion předjíždí pomalé auto nebo jiný kamion, tak se jedná o brzdu provozu.
3+3 považuji za potřebný na všech dálnicích, bude to bezpečnější a rychlejší.
3+3 neí bohužel řešení. Výsledkem je, že všichni jednou vlevo nebo uprostřed a je to náchylnější ke zpomalení a kolizím. Řešením bude D35 a pak propojení ze Svitav na Brno. Navíc D35 stojí stejně, jako přidání pruhů na D1.
3+3 řešení je, neboť dnes je povětšinou jeden pruh de facto souvislá jízda kamionů a na této dálnici obzvlášť, tudíž osobákům by de facto zůstal stejně režim 2+2.
Haha, viz stoupání na Kývalku (km 182) – tři kamiony vedle sebe, nebo aspoň dva a vlevo dodávka s plachtou. Zákaz používání levého pruhu kamiony by opravdu pomohl všude.
Takže pojede v čele kolony Avia 70 km/h protože kopec a za ní náklaďáky, protože ji ze zákona nemůžou předjet. A když si zkontrolujete RZ, tak ta Avia neplatí povinné ručení – ano, správně, sedí v ní policajt v civilu.
Vsichni ne. Jen primitiv creaturyy 🙄😜
Kterých je ale u nás většina. Stačí se podívat jak se jezdí na třípruhu kolem Prahy nebo třeba v Lochkovským tunelu, kde jsou kamery, ale ani to nikoho nedonutí jet vpravo i když ten pruh je úplně prázdnej.
To máte pravdu. Když jsem tam jel posledně, tak v prázdném tunelu jel osobák v prostředním, dokonce v levém pruhu. Někdy bych chtěl být policajt nebo mít v autě velkorážní kulomet :-(.
Nevim Ludwigshafen Koblenz je takovejch mostu hafo nebo a9 a7 v reichu.
Jako pravidelný uživatel mostu i jako člověk pohybující se okolo stavebnictví jsem zvědavý jak celá akce bude vypadat. Provizorium by snad mělo být betonové (uvažovalo se o „stavebnici“ PIŽMO) a doufám, že 2+2 pruhy budou po celou dobu rekonstrukce. Také jsem zvědavý na vysoutěženou a výslednou cenu, cca 3/4G mi na tuto stavbu přijde docela málo.
Pro zájemce můžu doporučit výlet do údolí Šmejkalky, ten most je opravdu krásný.
Jen mě jako amatéra děsí životnost provizoria, které má být plánováno na cca. 2 roky. Chápu, že se to pak sundá, ale trochu mě děsí to, jak se dělá něco s tak krátkou životností.
tak to ale asi znamená, že se to po těch dvou letech sundá, ne že by to samo spadlo
Právě podle dřívějších vyjádření by se sundávat měl. O to spadnutí se úplně nebojím, spíš to, jak se dělá rozdílný beton na 100 let a na 5 let.
V případě betonového mostu, ať už bude řešen jakkoliv, rozdíl v kvalitě betonu prakticky nebude.
To, že provizorní most bude stát dva roky, neznamená, že bude postaven tak, že po těch dvou letech se začne rozpadat. Provizorium neznamená „řešení s krátkou životností“, ale „dočasné řešení s parametry nevyhovujícími pro dlouhodobé užívání“ – zde zřejmě připojení (poloměry) a šířka nevyhovující „dálničním parametrům“. Nakonec – provizorní mosty z(těsně po) WWII dodnes slouží – nevyhovují šířkou a rychlostí, ale stojí a umožňují provoz.
Vycházel jsem z článku v Novinkách (jo vím, že je to paskvil, ale zjevně je to citace): „Provizorní část se pro novou konstrukci nejspíš nevyužije. Bude se podle Studeckého stavět tak, aby vydržela jen dobu rekonstrukce dálničního mostu, nikoli nejméně sto let, na které je dimenzován dálniční most. Proto bude po rekonstrukci dálnice provizorní část stržena. S nadsázkou tak lze říct, že se mostní provizorium bude rok stavět a rok vydrží.“ Tedy to bude spíš založeno na těch poloměrech, než na kvalitě materiálu? Mě to bylo divné.
A čo si predstavujete pod takýmto slovom „nadsázka“, Kefalín?
Tak on ten most nemusí být z betonu ale železa. A betonu je mraky druhů a stejně tak asfaltu . Záleží kdo si co objedná a zaplatí a pokud to někdo neoj*be . Zvlášť v cz že skusenosti víme že jednotka dočasnosti je čtyřicet let . Třeba ve výsledku budeme mít mosty dva 😁
2+2 pruhy budou pořád, ale ne na provizoriu, to bude jednopruhové (viz článek). 2+1 zůstane na „starém“ mostě (nejdříve vlevo, pak vpravo).
možná pak vpravo už bude na zrekonstruovaném 2+2 stejně jak nyní ve Vel.Mezu? Nebo se to tak neplánuje? asi záleží na nosnosti