ŘSD získalo klíčové povolení pro dvacetimiliardové pokračování brněnského okruhu

Stavba Velkého městského okruhu v Brně v úseku Žabovřeská I. Foto: ŘSDStavba Velkého městského okruhu v Brně v úseku Žabovřeská I. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo kladné stanovisko od Jihomoravského kraje pro přípravu další části Velkého městského okruhu (VMO) v

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Na http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ je jiný časový plán výstavby, než na https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/ a návazně i v tomto článku. Podle popisu je časový plán na portálu VMO z roku 2017 a je pesimističtější než na portálu ŘSD. Obvyklé je, že starší časové plány mají optimističtější (nebo propadlé) termíny, než plány novější. Co se stalo?

Jiří Kocurek

Ten dlouhý tunel bude „zajímavý“, jelikož bude jen těsně podcházet navážky vzniklé při odstraňování sutin po druhé světové. Místo ekologů pyrotechinici, nedejbože arecheologové. Sem tam nějaký hledač druhoválečných „rekvizit“ už zas takový problém nebude. Ovšem daleko „zajímavější“ bude ten krátký tunel pod Olomouckou, především proto, že v místě je vietmanská tržnice. A vietnamci vcelku ochotně kopou pod zem, je-li třeba něco přepravit tak, aby nepřítel (zde celník) neměl tušení, že se něco takového vůbec děje. Kolují zvěsti a pověsti o systému tunelů pod tržnicí. PS: Celníky měli velice „rádi“ už v dobách Ježíšových, neb již tehdy celníci brali se clem… Číst vice »

jirka

tenhle okruh je jeste od adolfa ne?

Jiří Kocurek

Ne, Adolf stavěl na západ od Brna. Nedostavěl, mosty se rozpadají.

Tomáš Gottschalk

Nerozpadají, drží jako luteránská víra.

Eduard

Dobrá zpráva pro Brno. Ale nechápu proč tak dlouho trvá příprava, proč se musí na každé razítko, rozhodnutí tak dlouho čekat. To je opravdu takový velký problém to zkoordinova tak, aby nedocházelo tak velkým časovým zdržením?

jirka

jdes k doktorovi pro tablety- 4 hodiny cekani, jedes do prace 15km jedes to 1 hodinu. stavis barak cekas 3 roky. znam jednoho cecha co zacal stavet shop. Ale sam… bylo mu 40 let.. stavi to 15 let… je sam. Kram nestoji, on je psychicky dole a zdravotne down. Barak se zacina jiz rozpadat. Aneb cesi v praxi

dada

hmm proc se pousti do takovych akci, kdyz na to obektivne nema… nemusel by pak byt down ale v poklidu by byl up. Kdyz neumis vyridit papiry, nepoustej se do stavby.

Eduard

Očividně papíry neumí vyřídit nejen výše zmíněný pán, ale také ŘSD, ke škodě nás všech, co musíme stát dlouhé hodiny v zácpách, všech těch, co mají problém přejít přes cestu, vyjet z vedlejší, co musí dýchat špatný vzduch, trpět hlukem, vibracemi…

ene bene

Kde se nachází „nejdelší místo tunelu“?

Tomáš Gottschalk

Odhaduju, že tentokrát by nemusel být problém s ekoteroristy, bo ausgerechnet tento úsek vede buď pod zemí, nebo neobydlenou pustinou. Horší to asi bude s financováním stavby. Jako absolutně prioritní vidím postavení spojnice Jedovnické a Černovické, která by převedla podstatnou část zátěže ze Šimic (Svatoplukova, Gajdošova, Otakara Ševčíka) a umožnila jejich zpětnou humanizaci včetně např. šaliny ze Staré osady na Juliánov. Proto by město mělo v předstihu upravit všechny úrovňové křižovatky na Žarošické (Vlčnovská, Blatnická, Bzenecká) a udělat na nich podjezdy hlavního směru plus obdobná úprava na křižovatkách s Jedovnickou a na Novolíšeňské. Kdyby se toto podařilo, bude podstatná část… Číst vice »

dada

bacha na tu pustnu, aby se tam náhodou nenšli nejací sysli, nebo motýle…

Zlámalík

To, že to vede pustinou, není důvod.

Petr

Proč sem dáváte již několik let neaktuální plánek VMO? Jižní segment a bratislavská radiála bude uplně jinak viz mapa stavby.. to že ten plánek furt visí na webu města je věc jiná 😀

Petr

jo ty webovky jsem měl na mysli, dostane se tam člověk i z webu města, ale to není podstatné… pokud to provozuje ŘSD tak je to snad ještě horší že tam mají takový plánek když už se několik let ví že se půjde jižnější stopou a Bratislavská radiála nebude tak jak byla původně plánovaná

liposh

Já se ztratil. Tohle, tento obrázek co je tady nyní je ta finální verze, žejo? A to napojení do Komárova k šalině je outdated, je to tak?

Petr

tím neaktuálním plánkem VMO bylo myšleno toto: http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/
teĎ už je z článku smazán, proto to možná bylo matoucí.. Mapka v článku je jinak aktuální (z ŘSD)

Tomáš Gottschalk

S bratislavskou radiálou asi bude hodně velká taškařice. Nedovedu si představit, že by se vlastníci farmy Ráječek vzdali jen tak bez boje. A v tom jim budu fandit, protože původní trasování po druhém břehu Svitavy mi připadá šetrnější k přírodě. Konflikt s komárovským spolkem je ale neméně ostrý.

Jiří Kocurek

Jen fanděte, původní varianta totiž přivede tranzitní dorpavu více do centra a to je přece sen všech ekologů.

Tomáš Gottschalk

Jakože kvůli tomu, že by BR šla blíž k Hněvkovského, tak většina řidičů zamíří místo na VMO na Dornych? Tento argument mi přijde stejně pitomý jako kolovrátek bystrckých ekologů, že D43 zapůsobí jako nasávací trychtýř a stáhne do nebohého sídliště tranzitní dopravu z celé severní Evropy.

Jan

Mohl by mi, prosím, někdo znalý vysvětlit, jak je možné, že tady slibují zahájení stavby 2023 a ještě ani nezačalo územní řízení a u D11 Jaroměř – Trutnov bude územní rozhodnutí vydané již v průběhu příštího roku (pravděpodobně), ale stavět se začne (podle odhadu) až v roce 2025?

666

Jak to mohou slibovat? Jednoduše. Položte si otázku, jaká je vymahatelnost těchto slibů?

Petr Petr

Termíny jsou pouze orientační a teoreticky nejdříve možné. Je to v závislosti na spoustě okolnostech – kolik bude peněz – nyní se ani neví kolik dostaneme na další EU sedmiletku 2021-2027, neví se jak budou protestovat místní a různí ekoaktivisti. Dále se stavba může zdražet na prací zavalených stavebních úřadech, na vyvlastňování, apod…

a8n

Ani teoreticky. Leda by tím termínem byl začátek projektování podle žlutého FIDICu. Ostatně stačí se podívat na Tomkovo/Rokytova. ÚR 2011, 2008. Za 9/11,5 let to nedokázali dotáhnout ani k vypsání VŘ respektive žádosti o SP.

Laik

V Brně je další průšvih. Kapacita D1 v úseku Ostrovačice – Holubice je už nějakou dobu nedostatečná a bude hůř. Řešení zatím v nedohlednu.

Petr Petr

Od Rosic až po Holubici plánuje ŘSD 6 pruh, má na to i letáky, ale termín realizace je zatím 2025+, takže v nedohlednu.

Zlámalík

Ten se měl stavět už dřív, ale zarazil to ministr Bárta v r. 2010. Od té doby se to jen flikuje, naposledy zítra otevíranou rekonstrukcí km 190 – 194, kdy za půl roku!!! stihli ďábělským tempem vyměnit 4 km asfaltu, aniž by došlo ke zlepšení (a aniž by ten úsek byl předtím nějak špatný).

Zlámalík

Petr Petr: to jsou ty Holubice, ne ta Holubice.

Tomáš Gottschalk

Tohle a další věci jdou na triko neschopného vedení brněnského závodu ŘSD jmenovitě Davidy Fialy.

Insider

Jakkoliv je Fiala jen prodejce hypoték nasazený díky politickým konexím, do tohoto nemá co mluvit. Už jen proto, že dopravním stavbám absolutně nerozumí. Že je ŘSD neschopné, o tom není pochyb :-).

Jiří Kocurek

Řešením by bylo vytovřit takové podnmínky, aby kontejnerová nákladní doprava tranzitující přes ČR ze severomořských přístavů nejela po D1, ale aby kontejnery vezl vlak.
Bohužel proti tomuto záměru jde prosazovaná stavba nákladního průtahu zkrz osobní nádraží s hustým osobním provozem a častým úrovňovým křížením. Prý se na to máme těšit, bude to lepší, řešením prý bude postavit druhé Maloměřice na jihu, kde si nákladní vlak počká, až bude noc, a teprve potom pojede. „řešením“…

Martin Bednar

Jirko, mate k tomuto Vasemu reseni nejaka cisla, jako treba kolik je kontejnerove nakladni dopravy vuci standardni nakladni doprave? O tom ze i zeleznice je v nekterych mistech na hranici sve kapacity ani nemluvim. Dekuji za ty cisla.