ŘSD zbuduje na staré části D7 tucet nouzových zálivů

D7 u Brandýska. Autor: Autor: User:Miaow Miaow – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3818156D7 u Brandýska. Autor: Autor: User:Miaow Miaow – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3818156

Krajnice je úzká a v případě poruchy vozidla nebo dopravní nehody dochází k výraznému omezení dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asdf

Kultivace dálnice, LOL.

off

Proboha to je fakt priorita.. co takhle nájezd ze Středokluk směr Praha, kde jsou obrovské skladové areály, denně tady při nájezdu na dálnici vznikají desítky krizových situací a setkání dvou kamionů na sjezdu/nájezdu je situace neřešitelná bez zbourání svodiel (která už ani nikdo neopravuje…)

Martin Hodek

Nějakou rozsáhlou kultivaci by určitě zasloužila i D35 od Mohelnice. Jen si zkuste spočítat na kolika místech jsou tam poškozená svodidla.

Planovano

Je to na stránce ŘSD jako plánováno. Zálivy přesně jako tady.

Vojta _7

Předpokládám, že je to provizorium a později budou 3+3 pruhy. Rozšiřovat jen krajnici a za pár let zase rozšiřovat je kravina. Třeba D0 u CČM se nedávno modernizovala a teď se bude rozšiřovat jako kdyby se to nemohlo udělat najednou…

SYN

No, tohle přece nebude přímo rozšířování krajnice (průběžné) jen v několika bodech (vychází cca. po necelém kilometru)? Viděl jsem tam stoupací pruhy, pokud je mají v každém kopci tak by to na 40k mělo být celkem v pohodě… pentlogram ukazuje podstatně vyšší intenzity například na D5 či D8 takže bych neviděl tady průběžné 3+3 jako prioritu.

Milan

Obávám se, že o D0 u Černého mostu melete nesmysly – vozovka tam byla nedávno připravena – rozšířena na přidání jízdního pruhu, ale ten dosud nebyl vyznačen – https://mapy.cz/s/fezagulesu , a co se občas v médiích objeví, tak je to kvůli nedostavění nových protihlukových opatření, aby hluk z vyšší kapacity provozu se v nadlimitním množství nešířil do okolí komunikace.

A mimochodem celé to platí i o přilehlém úseku D11 takřka od D0 – https://mapy.cz/s/gabevejemu po cca 5. kilometr – https://mapy.cz/s/musogorajo ve směru z Prahy a cca po exit 8 – https://mapy.cz/s/cekafecuru ve směru do Prahy.

Démon

Namísto uvedení do „dálničního“ stavu taková blbost. Jeďte do Polska, uvidíte ten blbý experiment v praxi! To rovnou dejte do stavu 3+3, okolo Prahy k prvním exitům bude běžné.

SYN

To je tak někam po Buštěhrad, ale ne tady co jsou odtud fotky…

Honza

A bude někdo řešit, že tyhle nouzové zálivy používají kamiony k pauzám?
Vždycky mají záclony za okny, žádná porucha…

PeteT

Nechápu, že to policie neřeší. Na D1 je obvykle většina zalivů obsazena spáči.

SYN

Já bych to neřešil, odstup od „aktivního pruhu“ je u těchto zálivů obvykle tam 2-3m, pokud se nebojí oni já bych jim do toho nekecal… aspoň dokud tam jedno místo ještě zbývá.

asdf

„Já bych to neřešil“

Jo, až do té doby, než zablokují někoho, kdo ten záliv opravdu potřebuje a bude z toho smrťák…

Rossec

MUK Aviatická, to je fofr s výstavbou, to vykácené už zarůstá znovu křákama.

Jarda

Proč neudělají rovnou postupně rozšíření celé krajnice? Zřejmě budeme fasovat věštecké koule aby bylo možné nehody přesně plánovat tak, aby vozidlo skončilo přesně v zálivu a ne před ním či kdekoliv mimo něj.

PetrN

Protože se výhledově počítá s 3+3 po exit 7 viz přestavba mostů u MUK Kněževes

Neznalek

No ale daná fotka je až za exitem 7 a vlevo vedle dálnice je velká obec Brandýsek. Ono mnohem lepší pro provoz a emise by bylo kdyby ten velikej kolec provrtali tunelem – na fotce stoupání má stoupací pruh a sklon který dávno nevyhovuje normám a z opačné strany až dvojnásobně dlouhé6 taktéž velmi příkré klesání klesání do údolí a v údolí velmi prudká a nepřehledná zatáčka k exitu 18 Slaný…

SYN

Tohle je kilometr 10-11

PetrN

Tak fotka je zjevně jen ilustrační, v článku se vysloveně píše o úseku Kněževes-Středokluky. Navíc od Prahy po exit 7 je to v úzké kategorii S22,5. Dále až po Slaný pak S24,5 kde už je krajnice vcelku použitelná, ostatně ve stejné kategorii je i D10 od Brandýsa po Turnov

MaT

Sice tohle je asi takové low-cost řešení, ale stejně by to chtělo spíš než zálivy rozšířit tu krajnici časem celou. Jsou poruchy, se kterými člověk moc daleko (a tedy ani k nejbližšímu takovému zálivu) prostě nedojede…

SYN

Ale ten počet takových poruch co vás zastaví „na fleku“ je dost nízký. Podle mě lepší pořádný hluboký záliv na kterém je přiměřené místo pro pohyb „okolo“ než řekněme půl metru navíc na krajnici průběžně. To už raději rovnou ty 3+3 (a nouzové zálivy min. každých 500m).

Sizifon

Na D1 v úseku Měřín-Jihlava sou po 300m. Řešení je to dobré,alesponˇ osádka vozu nemusí za nepřízně počasí stepovat někde za svodidlama a nikdo je tam neporazí.

Jan

Včera bylo pozdě…

Kubisek

Proč neudělají k exitu 7 rovnou třípruh.

mic

Protože na to nemají chechtáky.
Nicméně by bylo vhodné deklarovat úmysl kultivace bývalých erkových silnic do dálničních parametrů a podnikat systémové kroky kýženým směrem. Úprava sjezdu 3 takovým krokem byla. Zálivy jsou rozpačitým přešlapováním.

Tomáš

Co se týče rozšiřování dálnic na 3+3, tak nejdříve je akutně potřeba rozšířit Pražský okruh mezi sjezdem na Barrandov a D5 a zkapacitnit MÚK s D5, aby to tam nestálo prakticky každý den.

SYN

I D8 má větší prioritu než D7 (za Kladnem)…

V. F.

1 – udělají
2 – ne teď, protože na to nemají stavební povolení