obnoveny

ŘSD zahajuje přípravné práce před zahloubením obchvatu Benešova

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

Kolem parku u zámku Konopiště vznikne téměř 200 metrů dlouhý tunel.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Zrovna v sobotu jsem si tam udělal výlet a vzpomínal, že se o tom dlouho nepsalo. Samozřejmě jsem neodolal cestě přes zámecký park, na cestu z Konopiště jí mám nejradši. A ta silnice se prostě nějak překoná.
Pětimetrový zábor parku, není to moc? Musí ta silnice zrovna v tomhle místě mít 3 pruhy (a proč ne 4, prostě 2+2).
Ale hlavně že už to bude, teda pokud se to opravdu uskuteční, mluví se o tom aspoň 30 let.

Honza S.

A nebylo by lepší už konečně postavit tu dálnici?

Béďa Havránek

Ne, probohy. Vyhozených 100 miliard a škody převyšující tuto částku s pochybným přínosem.

Tomáš Záruba

D3 tudy nepovede, tak k čemu? Pro těch pár městeček mezi BN a Miličínem…?

peter

Zdroje očividně jsou.

Martin

Naprostá zrůdnost a rozkradani veřejných peněz. Nutně jsou 4 pruhy a hlavně odstranění těch kruhových objezdů a nebo nájezd přes ně tak aby se jelo 100 km/h a víc v celém úseku

peter

4 pruhy proč? Vedle bude dálnice za 70 mld Kč.

Radek

Vy jste odborník přes dopravu? Nebo přes finance? …. p.s. V žádném tunelu není povolená rychlost více jak 80

Luboš

Co třeba Valík u Plzně?

Oldřich Stránský

Občas jdeme pěšky na Konopiště kolmo od nádraží po oficiální cestě pro pěší.Přejít státovku,to je horor.Kdyby kolony aut nezastavily,byl by problém. Ale že by kvůli tomu musel být tunel?🫣Šlo by snad jiné řešení 🤔

Jakub Veselý

Jaké?

petr

Poslední dobou je to o dost lepší. Řidiči tam mají padesátku a možná i upozornění na ten bývalý přechod. Takže po delší době čekání se vždy najde někdo, kdo zastaví. Jako malé dítě pamatuju na tom místě zebru s výstražnou tabulkou „pozor nebezpečný přechod“ ani nevím, kdy tam ty pruhy zmizely, ale chodí se tudy odjakživa dodnes (ta cesta tam byla dřív než silnice). Jinak kromě cesty přes zámecký park se dá jít kolem mlékárny (bývalé danone, nevím co je to dneska), kde silnici podejdete nebo jako kolmo od Dukelské školy, kde ale zase je nutné tuhle silnici přecházet. (Okolo… Číst vice »

Petr

Tak jsem koukal na turistickou mapu. Turistická trasa (tedy to, co by se dalo nazvat oficiální cestou) do Konopiště nyní vede kolem Mlékárny, to je asi nejbezpečnější cesta, tím, že státovku podchází.

Radek

Stejný dotaz jako níže: Jaké jiné řešení? Tunel pro chodce? Most pro chodce (vozičkáři a kočárky by měli smůlu)? Díky za aspoň trochu logickou odpověď.
p.s. Nemyslíte si, že kdyby šlo jiné (asi myslíte lepší) řešení, tak že by ho vybrali?
p.s. s tím, že je horor to přejít, souhlasím.

Tomáš Flaška

Špuntem jsou tam ty dva kruháče. Tohle dle mě ničemu nepomůže. Možná jen těm chodcům, kterých je tam tak 10 za hodinu. N

Twix

Jsem tu jediný co si myslí že ty kruháče nejsou problém? Resp. ano, kruháč u Kauflandu občas zdržuje provoz na hlavní silnici, ale bez něj bychom zase měli nekonečnou frontu aut, co chce odbočit doleva do města, a hledá skulinu aby je někdo z protisměru nesestřelil. Na turbokruháči Červené Vršky jsem se nezdržel nikdy, asi nejezdím ve správné časy, ale i tady to bez kruháče bylo od města o hubu. Jedině že by se tam postavily mimoúrovňové křižovatky, ale to zjevně neprošlo.

Jakub Veselý

Ještě před pár lety tam byly namísto kruháčů křižovatky. Lepší to nebylo, spíše naopak.

Pavel Q

Jak budou vypadat objízdné trasy po dobu výstavby? Ještě že už je hotová ta D4.

Grefin

Přes město a přes provizorní objížďku

Dachs

Úsměvné. Za mnoho mnoho let tam nikdo nebyl schopen vybudovat nadchod (nějakou lávku), nebo podchod, teď někdo rovnou přichází se zatunelováním silnice I. tř., která kapacitně to už dávno nedává, i kvůli těm kruhákům, které jsou nedomyšlené. A pokud někdo nevidí, v čem ty chyby ze strany projektantů / zadavatele spočívají, je to hodně smutné …že to mělo tak blízko ke schvalovacím razítkům. Pravda, Mělník v blbosti už Benešov začíná trumfovat… 😛

SYN

Ty kruháky si myslím bohužel JSOU promyšlené, ale jako co největší zpomalení provozu… na to místo patří, ale až poté co bude aspoň částečně možné objetí města po D3…

petr

Nadchod myslím tehdy ztroskotal na bezbariérovosti, začly se vymýšlet nějaké výtahy, takže z lávky a schodiště, kterou by tam za den složilo nákladní auto vzniknul nějaký megaprojekt, moc drahý na to, aby to někdo zaplatil.
Nevím už na čem ztroskotal podchod.
Ta kruháky mi taky přišly zvláštní, ale jako nemotorista to těžko posoudím.

Radek

Lávka z logiky věci je nesmysl – jak píšete, vynechalo by to kočárky i vozíčkáře. V zimě námrazy ap. To převýšení by bylo kvůli kamionům značně vysoké a úplná bezbarierovost by lávku roztáhla na několik set metrů. Přijde mi logičtější podchod. V návrhu podjezdu jsem neviděl důvod, proč ne ten podchod. Jediné, co to vysvětluje, je, že komplikující křižovatka z Benešova na Chvojen ap. by zmizela…

Luboš

Omezovat hustou dopravu na 2 roky před realizací D3 považuju za stejný nesmysl jako zastřešení Spořilovské za 7 mld, když se staví 511 D1 – D0.
Pohněte s D3 a kolem Benešova pak už pojede jenom místní provoz, který si hravě poradí i s těmi kruháči.

SYN

Nojo, když ona k těmto projektům vede až „nouze nejvyšší“ a tak se to odkládalo a odkládalo… podobně na I/43.

Přípravář

Středočeská D3 za těch šílených 70 mld (spíš nakonec tak 100) je nesmysl. Stačí I/3 zkapacitnit. A tady nedělat 3pruhy, ale 4. Ale to by si kapříci vypustili kšeft…

Béďa Havránek

Musíme jim ho vypustit my.

Vojtěch Svobodný

Očividně jste po I/3 v životě nejel, nebo možná max v sobotu dopoledne. Neznám silnici, která by si více zasloužila dálnici než je právě tato. Je to skutečně naprostá hrůza a každý průjezd je utrpením, říkáte naprosté kraviny.

SYN

Jistě, 4pruh průtah obcema… to zní „slibně“.

AlfM

Já s Vámi souhlasím. Ano, I/3 je v současnosti nevyhovujícící. Ale už máme D4 do Písku, staví se obchvaty Dasného a Češnovic, chystá se zkapacitnění celé I/20, takže pro cestu do ČB tu budeme mít daleko levnější alternativu. Pro napojení Benešovska a Táborska by opravdu stačilo zkapacitnit stávající I/3.

Martas

„Omezovat hustou dopravu na 2 roky před realizací D3“ – Uvědomujete si, že v roce 2019 svítila na mapě ŘSD výstavba 2024-2028? Neočekávám otevření dřív než 2035.

Radek

Něco na tom je…

Jira

Nejdříve tam postaví krouhače a potom chtějí zvyšovat plynulost 🙃

Jméno

+200 % za 9 let, taky pěkný.

Jaroslav

Tohle aspiruje na titul „nejhloupější investice roku“. Důvody:
1) Rozšířit silnici těsně před tím než se bude stavět dálnice která dopravu odvede. Intenzity klesnou a důvod pomine
2) rozšířit úsek mezi dvěma kruháky které vytváří fronty, ale kruháky nepředělat na mimoúrovňovou křižovatku, tedy fronty zůstanou
3) celou investici v objemu přes 2 miliardy zdůvodnit potřebou procházky pro 5 lidí denně, když 50 metdů od daného místa je podchod

Rád bych viděl ekonomické posouzení investice a trestní zodpovědnost pro ty, kteří ji odsouhlasili

Béďa Havránek

Kde berete dojem, že se bude stavět nějaká dálnice, která dopravu odvede, nota bene brzo?

libor

je pravda, že kdyby se toto postavilo už před 10ti lety, tak bychom to vzali jako ok, ale v současné době, kdy to fakt vypadá nadějně s tou dálnicí, to působí až komicky. Skoro bych řekl, zda ty mld.kč, co tady padnou, nepoužít na něco jiného (např. Příbram, 2.část)

Patton

Naprostá pravda, navíc ještě k tomu omezení propustnosti železniční trati v useku Praha – Benešov (stavba PO), rekonstrukce Šmejkalky…..To je koktejl hrůzy. Denně jezdí tisíce lidí do Prahy a alternativa není. Tuto zbytečnou stavbu je nutno zastavit.

DonBrunos

No jo, že 700milionů na 2,1 miliardy…to si zase někdo nahrabe 🤮🤮🤮

N.N.

2016-2025, proběhla nějaká inflace. Taky nejspíš nepracujete za stejnou mzdu jako v roce 2016.

Radek

No jestli vaši mzdu za 9 let za stejnou práci ztrojnásobili, tak vám gratuluju a určitě se s námi podělíte o jméno tohoto zaměsnavatele roku (dekády) 😉

Fred Rooks

Ať rovnou zahloubi dvě patra a nemusí se ničit co zbývá ze středních Čech.

SYN

A to by vůbec netrvalo dvakrát tak dlouho a nestálo třikrát tolik… ne tady je potřeba jen to nejnutnější, zbytek prostřednictvím D3 která při stavbě neblokuje současný průjezd.
Až bude D3 funkční, toto zde bude nouzová objízdná trasa třeba při nehodě na dálnici.

Béďa Havránek

I kdyby, tak je to lepší než ničit další velký kus krajiny.

libcha

Řekl bych, že cíl zvýšení plynulosti silničního provozu se zrovna tímhle nedosáhne vůbec. Pozitivní efekt vidím hlavně pro pěší mezi Bene a parkem, kteří místo nebezpečného přechodu budou mít komfortní vycházku (což hodnotím více než kladně, ale je to něco jiného, než se deklaruje). Samotný obchvat je stran plynulosti především zabitý dvojicí nesmyslně vybudovaných kruháčů.

Jaroslav Černý

Proč přesně by neměl stačit nadchod? K čemu to bude, až se dostaví D3?

Dejf

No jako silnice duchů to nebude nikdy a co si budem, teď je to tam mimořádně hnusný. Ten přechod je tam taky pro zlost.

DonBrunos

Nejsmutnější je, že žádný přechod tam nikde není….

libor

ono na silnicích prvních tříd přechody moc nejsou nikde 😉 to je taková vlastnost 😀

Dejf
Libor

Ten se nepočítá, to je polodálnice a ostuda…

Oldřich Stránský

Myslím, že ani 50m vzdalený podchod,jak se psalo 🫣

Jaroslav

Přechod byl zrušen! Byla zrušena i červená turistická značka která přes něj vedla! Teď je tam pouze vyústění parkové cesty opatřené patníkem uprostřed aby dovnitř a ven z parku neprojely auta a proti němu průchod v protihlukové stěně! Pokud tohle místo někdo používá pro překročení oné silnice I.třídy činí tak na vlastní riziko a ohrožuje řidiče po ní jedoucí!

Fred Rooks

Třeba se D3 dostaví tudy nebo se nedostaví vůbec.

MP22

Stará trojka bude i po dostavbě D3 poměrně vytížená a dá se čekat, že pár let po dostavbě dálnice tam ten provoz bude prakticky stejný jako dřív. Ať to bude trvat 5 nebo 20 let, do té doby nebude ta silnice tak jako tak úplně prázdná. Oddělení zámeckého parku od města byla prasárna a je jen dobře, že se to napraví

Béďa Havránek

Tak proč se potom má stavět ta D3 jinudy?

Přípravář

protože jinudy tunelem to bude dražší, než zkapacitnit I/3.

A hlavně, že už jiná dálnice hotová do Písku, takže druhá D3 není třeba…

Béďa Havránek

Zkapacitnění I/3 je za mě jediná rozumná varianta. Opak křičí akorát betonáři, tulenáři a NIMBYisti na trase.

MP22

Protože D3 nepovede nalepená na desítky vesnic a metr od města Benešova. A protože toto bude dál státní silnice řešící trochu jiný směr. Ale Béďo, to ty nepochopíš, neboj

Béďa Havránek

My si netykáme. Právě i kvůli tomu je navrhovaná středočeská D3 naprostý nesmysl, konkrétně protože nemá vést blízko současné trasy, kde jsou ty desítky vesnic právě kvůli existenci silnice, a tedy tam má silnice největší smysl. Souhlasím ale, že jde o jen trochu jiný směr, a tedy stačí zkapacitněná I/3.

Twix

Ale ta silnice tam nezanikne, ne? Takže si polepší jak ti, co tam bydlí, protože bude volnější, tak ti, co pojedou po D3 jinudy.

Béďa Havránek

Ta samozřejmě nezanikne, ale ani se na ní nic neuvolní a Benešovští navíc přijdou o kus okolí. Cokoli jiného než organické zkapacitnění současné silnice s nějakou tou přeložkou tu a onde není v nejlepším veřejném zájmu, protože blízko Prahy je volná krajina hodnotou kterou už nelze pošlapávat (tzn. přetínat liniovkami, zejména dálnicemi).

Dusanh

Jak „nic se neuvolní“? To jako všichni řidiči z Rakouska a jižních Čech místo jízdy po D3 masochisticky odbočí a vezmou to přes Benešov?

Béďa Havránek

Všichni ne, ale mnoho ani, protože pojedou do Benešova, za něj nebo prostě nějakým směrem, kde to přes Benešov bude nejblíž.

libor

ano, je to tak, osídlení je tam velké a a bude větší a větší… ale otázkou, zda by nestačil nad/podchod.

Béďa Havránek

Za prasárnu považuji protnutí dosud volné krajiny, a místy dost pěkné k tomu.

MP22

No a kolik lidí si tu krajinu díky D3 užije, to bude nádhera se projet 🙂

Béďa Havránek

Vás baví jezdit po dálnici? Mně ne. Raději se projedu po pěkných dvojkách.

Béďa Havránek

Omlouvám se za hrubku. Mimochodem, právě na zlepšení regionálních silnic by se, mimo jiné, použily peníze při nestavbě D3 v navržené zrůdné trase.

kik

Hmm, a jak byste tu situaci řešil? Stávající I/3 je přetížená a udělat z ní dálnici prostě nejde. Tohle už se mockrát probíralo nejen tady ale i na jiných serverech.
Když jste tedy tak chytrý zkuste navrhnout jak to kolem Benešova celý vyřešit – a včetně úseku Benešov – Mirošovice a napojení na D1.

Béďa Havránek

Tak to nemusí být dálnice, pouze maximálně zkapacitněná jednička. Vím, že se to sáhodlouze probíralo a probírá dodnes. Sleduju to už dlouhé roky a o nevyhnutelnosti, potřebnosti, ekonomičnosti i účelnosti středočeské D3 v zamýšleném trasování mám stále velké pochyby. Od Miličína bych přidal pruhy, nepříliš velkým obloukem ho obešel zleva, protáhl přeložku lomem pod Kalvárií zpátky k trase současné silnice a dál to táhl po její trase s obchvatem u Čapího hnízda na truc NIMBYistovi Babišovi a pak dál s nějakou tou přeložkou případně tunelem či zastřešením přes Benešov a dál až do Mirošovic, kde by se postavila nová MÚK.… Číst vice »

Béďa Havránek

Už jsem Vám na to poměrně rozsáhle odpověděl, tak snad se tu tato odpověď časem objeví. Ve zkratce, vyřešil bych to vedením více méně ve stávající trase I/3 jako kapacitní I/3 sem tam s přeložkou tunelem či zastřešením a novou MUK u Mirošovic.

Frantisek

200m tunel? Tak to musí být na 80kmh sa s usekáčem, aby tam náhodou někdo nejel 90…

noerf

Nyni je tam rychlost 70 km/hod a v jednom místě 50 km/hod, takže 80 bude zrychlení.

Martas

Nyní je tam reálná rychlost 0-10km/h. Takže cokoliv bude vyšší než dovolená pěšší chůze na Slovensku, bude zlepšení 🙂

bakiy

Umíme už postavit tunel i na 100 km/h… 😂

zlevněme dráhu

Tunel na 100 na komunikaci stavěné pro 90?

Miky

V tunelu bude 90ka, ale radary budou dva. Každý dvojpruh bude mít jeden, aby neponoukal řidiče k předjíždění.