ŘSD zahájilo tendr na úsek dálnice D7 kolem Slaného, odhad činí 2,3 miliardy
Výběrová řízení běží od loňska i na další dva úseky středočeské D7, uzávěrky byly ale několikrát posunuty.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výběr stavební firmy, která zajistí prodloužení dálnice D7 od Knovíze kolem Slaného. Tendry tak už běží na všechny tři chybějící úseky D7 ve Středočeském kraji. Předpokládaná cena 6,5 kilometru dlouhého dálničního obchvatu Slaného je 2,27 miliardy korun.
„Na akci je vydáno stavební povolení v právní moci, probíhá archeologický výzkum a majetkoprávní příprava,“ uvedl k tomu na síti X šéf ŘSD Radek Mátl. Stavba by podle letáku ke stavbě měla začít ještě letos a skončit v roce 2027.
Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města. Ten bude tvořit pravou polovinu dálnice, levou polovinu nechá ŘSD nově postavit. Mimo jiné to bude znamenat stavbu několika dálničních mostů a demolici některých budov. Zmizí například zahradní domek, který se nachází v místě budoucího mostního pilíře, nebo hala stavebnin. Nejprve bude zprovozněn nový jízdní pás, následně projde rekonstrukcí původní silnice (pravý pás).
Podobný harmonogram má i navazující 3,4 kilometru dlouhý úsek od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu obce Lotouš. U této stavby byl tendr na stavební firmu vypsán už loni v listopadu, uzavřít se měl na konci letošního ledna. Kvůli řadě dotazů ze strany zájemců byla uzávěrka několikrát posunuta a definitivně by měla vypršet dnes. Stavět by se mělo v letech 2024 až 2026.
Všechna stavební povolení už má ŘSD i pro poslední chybějící středočeský úsek, což je 6,8 kilometru dlouhá část D7 od Kutrovic po Panenský Týnec. Stavět by se mělo rovněž v letech 2024 až 2026. I zde se ale tendr – vypsaný loni před Vánoci – protahuje dotazy firem. Aktuálně platí uzávěrka pro podání nabídek 20. května.
„Příprava všech úseků je koordinována tak, abychom mohli jejich stavbu zahájit přibližně ve stejném časovém období,“ uvedlo už dříve ŘSD. Téměř 17 kilometrů dálnice D7 by se tak mělo motoristům otevřít téměř současně.
V době dokončení středočeské části D7 už by měl chybět k dokončení celé dálnice jen obchvat Postoloprt (Ústecký kraj), který se má stavět (dle aktuálních posunutých odhadů) v letech 2026 až 2029, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba Velkého pražského okruhu.