ŘSD zahájilo stavbu okružní křižovatky na silnici I/43 u Sebranic, má zabránit častým nehodám
Stavba okružní křižovatky na I/43 u Sebranic na Blanensku. Pramen: ŘSD
Výhledově by pro zajištění nadregionálního provozu měla být silnice I/43 nahrazena plánovanou silnicí I/73.
Nevím jak někdo může mluvit o náhradě I/43 pomocí I/73, když I/73 třeba do Svitav nepovede (nebo teda povede, ale se zajížďkou 30km, což je skoro 100% navíc)… Pro tranzit dále to jakžtakž bude použitelné (zajížďka 20km po lepší silnici tam může být přijatelná) ale do mezilehlých sídel jako Letovice, Březová nebo Hradec n.Sv. to prostě nepůjde nahradit…
Takže náhrada tak z 50%.
Tam má hlavně stát dálnice, která je rozestavěná od roku 1938. Ubohost.
To zase je kravina! Uměle zpomalovat naprosto přehlednou rovinu. Kvůli několika blbcům, co neumí vyjet z vedlejší na hlavní.
A pokud je tam někdy takový provoz, kvůli kterému to nejde, tak na tu chvíli to řešit semafory.
Těch několik blbců jsou každodenní kolony aut čekajících z významné boční komunikace II/150, na kterou zároveň odbočují auta z obou směrů z I/43. Čili takový šrumec, že kruháč je minimální řešení, ještě lepší by byla mimoúrovňová.
Jestli všeználek panda jede jednou za rok z Hradce do Chorvatska, tak to holt vydrží, stejně jako já vydržím nový kruháč v Litomyšli, kde si místní chtějí nakoupit v Lidlu.
Nejde o žádnou chvíli, protože I/73 se jen tak hned stavět nebude.
No, ono jak se nám prokázalo třeba na Lipůvce na stejné silnici, ne vždy je kruháč nejlepší… byl tam a po pár letech ho zase zrušili, teď je tam připojovací pruh výrazně oddělený a s dostatečnou délkou a funguje „to“ líp.
MÚK – jo to by bylo fajn… jenže zase kvůli výšce náklaďáků musí být taková múk děsné „hovado“ 🙁
Na semaforech budeš čekat delší dobu a máš mnohem vyšší pravděpodobnost, že budeš i na hlavní muset zastavit.
Ve chvílli s malým provozem pak bude semafor leda tak k na***ní, bude to daleko horší než ten kruháč.
Dočasně na 10 let.
Místo, kam kruhak patří z bezpečnostního (auta jezdí rychle z kopců na obou stranách) tak i dopravního (dopravní proudy jsou zde celkem rovnocenné a navíc je zde hodně aut odbocujicich z vedlejší doleva). Za mě škoda, že tam nebyl dávno.
Ideál by byla MÚK, ale čeká se na Godota. Popravdě spíš už na jeho vnuka, než na starého pána.
Jo táááák, až z plánku je to jasný. Já pořád myslel že jde o odbočení na Kunštát (v Sebranicích), a ono jde o odbočku na Boskovice – to mohl autor uvést a bylo by to jasný hned.
Řešením je rozhodně postavení D43, ať už ji nazýváme I/73 nebo jinak.
D 43 (ex. A88) je báječná myšlenka, dejte se do toho co nejdříve!
A bude uprostřed hora Říp jako na 53 do Znojma?
Ne! Budou tam palmy a botanická zahrada. Jako ve Španělsku. 🙂
Dobrý ! A teď bych ještě rád viděl rozestavěné těleso dálnice Vratislav – Brno a obchvat Lipůvky .
Toho bohdá nebude, aby se bystrčtí NIMBYsté vzdali svého blokování „dálnice je plánována desítky let, ale my se sem nedávno přistěhovali takže ji zde nechceme“.
Chtěl bych tu dálnici (či jak se ta 4proudovka bude formálně kategorizovat), ale jsem realista. Bohužel..
Není plánovaná, v úseku Bystrc-Troubsko je postavená a provozovaná. Jde ovšem o pokračování na Kuřim.
Těleso je rozestavěné i s mosty, můžete ho nejen vidět, ale dokonce si na něm udělat padesátikilometrovou procházku. V krátkém úseku Sebranice-Boskovice se na něm dokonce i jezdí (je po něm vedena II/150).
Líbí se mi ta nepostavená D73 na plánku. Jo ŘSD, plánovat, to by jim šlo. Teď ještě realizace. Jak se říkává v projekci, papír snese všechno.
Zrovna tuto stavbu netrápí neaktivita ŘSD, ale naopak přílišná aktivita spekulantů a nimbystů, kteří nechtějí respektovat liniovou stavbu více než 30 let zanesenou v plánech… A aby stavba dávala smysl, musí se začít od Brna od napojení na D1.
I od Kuřimi na sever, pochopitelně včetně napojení, by to bylo lepší než drátem do oka.
Co 30 let v plánech, ona je 80 let fyzicky vyhrabaná v terénu…
Kolega Hala by si asi měl víc studovat, vyřvávat by mu šlo.
Hele a co konkrétně dělá ŘSD pro to, aby ta stavba byla postavena?
Mně přijde že dost málo..
Máslo na hlavě má jak ŘSD, tak i NIMBYsté. (plus i MD resp. stát obecně, že netlačí tuto stavbu dopředu a že nezmění právní rámec umožňující nesmyslně blokovat liniové stavby)
Vážně máte pocit, že ŘSD dělá dennodenně vše proto, aby D73 byla postavena, ale kazí jim to NIMBYsté a jiní obyvatelé okolo?
Ona sa snáď v Sebranicích začne konečne dodržovať rýchlosť.
Resp. bude zábava, keď sa niekto zabudne, rozfofruje to z jedného alebo druhého svahu a kruháč nevyberie.
Pozor, není to v Sebranicích 😀
Samozrejme že to nie je priamo v obci, ale nemalá časť ľudí si to od Brna cez tú križovatku hasí z kopca toľko, že potom značka začiatok obce nič neznamená a v lepšom prípade spomalí na 50 pri prvých domoch, v horšom taktak dobrzdí pred vozidlom, čo v obci odbočuje na Kunštát. Takto, keď budú museť v tom ďolíku všetci spomaliť na 30, by sa mohli chovať normálnejšie. Obdobne by mohli opačným smerom nemíňať cedulu koniec obce 80. Inak križovatka v obci by to ani byť nemohla, to by museli zbúrať celú Vaculku vrátane toho vyhláseného motorestu. Zaujímavé, že som… Číst vice »
„spomalí na 50 pri prvých domoch“
Však to je správně. Značka „začátek obce“ má označovat začátek zastavěného území, nikoliv hranici katastru. Že je umístěná daleko před začátkem zastaveného území … Nasázet značky bez rozmyslu a pak se divit, že je řidiči nedodržují, to je za 5 z psychologie.
No, on je tam ešte pred tým vjazd do Alpsu a za horizontom autobusová zastávka a prechod pre chodcov. Takže rizikové to tam je celé.
Vjezdů, horizontů a zastávek jsou u nás tisíce, přesto doufám nebudeme všude dávat 50. Za horizont stejně musíte zpomalit kvůli vzdálenosti, na jakou máte rozhled. Tohle veledůležité pravidlo se postupně utápí v pevných omezeních a pak to podle toho vypadá.
Přesně tak. Nežeň se kam nevidíš. Totální základ i pro jízdu na kole a běžkách (padlý strom přes lesní cestu).
První domy na Vaculce je blbá fabrika, zastávka a parkoviště motorestu vlevo, čili žádná obytná zástavba, žádný pohyb chodců. To znamená, že 50 km/h má smysl až před křižovatkou s I/19, kde spíš hlavně chybí odobočovací pruh, respektive ani není kde ho udělat.
Konečně!