ŘSD zahájilo stavbu okružní křižovatky na silnici I/43 u Sebranic, má zabránit častým nehodám
Výhledově by pro zajištění nadregionálního provozu měla být silnice I/43 nahrazena plánovanou silnicí I/73.
Na silnici I/43 u Sebranic na Blanensku se naplno rozběhly stavební práce, na jejichž konci má být nová okružní křižovatka. Cílem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je zvýšit bezpečnost řidičů v úseku častých nehod, místem denně projede přes 15 tisíc vozidel. Křižovatka by měla být hotova koncem roku.
Podle policie patří styková křižovatka silnic I/43 a II/150 u Sebranic k nejnebezpečnějším na jižní Moravě. Po I/43 je veden mezinárodní tah, který jižně od Brna pokračuje po silnici I/52 (dálnici D52) ve směru na Vídeň.
Provoz na I/43 zatím stavba neomezuje. „Aktuálně začínáme budovat provizorní komunikaci, která nám umožní zachovat obousměrný provoz v režimu 1+1, to znamená jeden jízdní pruh v každém směru,“ uvedl šéf brněnské pobočky ŘSD David Fiala. Koncem roku nicméně dojde i na kyvadlový provoz, ten bude trvat týden.
Nová okružní křižovatka bude mít průměr 40 metrů a čtyři paprsky. Čtvrtý severní paprsek bude nicméně využit až v rámci dostavby obchvatu Sebranic na silnici I/19. V zájmu zpomalení vozidel bude ve směru od Bořitova před křižovatkou vybudován ostrůvek, který jízdní pruh vychýlí.
Výhledově by pro zajištění nadregionálního provozu měla být silnice I/43 nahrazena plánovanou silnicí I/73 vedenou v trase D1 – Kuřim – Svitávka – Velké Opatovice – Jevíčko – D35. Stávající silnice I/43 by pak měla sloužit zejména regionální dopravě.
Výstavba nové silnice I/73 je plánována na přelom 20. a 30. let. Do té doby je podle silničářů nezbytné vylepšovat technický stav silnice I/43. Novou okružní křižovatku postaví společnost OHLA ŽS za 33 milionů korun, předpokládaná cena byla 36 milionů.