ŘSD zahájilo stavbu nových kilometrů D55, uleví Babicím a Starému Městu
Vizualizace D55 u Starého Města. Foto: ŘSD
Na jižní Moravě začala stavba devíti kilometrů nové dálnice. Uleví městům a obcím.
Na jižní Moravě začala stavba devíti kilometrů nové dálnice. Uleví městům a obcím.
Na jednu stranu pekne, na druhou – i kdyz bude hotovy cely usek Stare Mesto – Otrokovice, tak to dopravu Brno – SK po E50 neodkloni.. 🙁
Ano nikdy neodkloní. Kdyby byla kdysi plánovaná dálnice z Holubic na Trenčín a ne ta sedlácká prázdná dálnice z VY na Hulín a někdy možná až do Gottwaldova dnes Zlín tak by vše jelo na střed SK jelo tudy. To věděl i ten jejich Baťa.
Dobrý, dopravu z měst a vesnic je potřeba dostat mimo, ale státovka místo dálnice by stačila.
Nestavíme to pro dnešek, mělo by se pracovat s předpokladem, že se na to dalších min. 50 let nebude sahat (kromě údržby).
Pokud stavba začala tak jako v Prostějově stavba odbocovacich a připojovací z pruhů na estakade, kde za měsíc zarazili tři tyče pod mostem, jinak nic, tak místním preju stálé duševní zdravi.
Stavba sice dnes „papírově“ začala, ale vzhledem k nutnosti nového výběrového řízení na archeologický výzkum reálně začne mnohem později…
viz.: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3190875-rsd-musi-znovu-rozhodnout-o-namitkach-archeologu-ohledne-d55?fbclid=IwAR054rQ6pyZeSRVnOW5TJqiwhVN0emd_6boBGg5Z0vKCgbxGx7Y2Sz7qhnA
Mohl by mi někdo vysvětlit tu přetržku trasy kolem Spytihněvy do Otrokovic?
Díky.
Mohl. Ve Spytihněvi chtěli podjezd místo nadjezdu a muselo se předělávat územní řízení, čímž se tento úsek zpozdil.
No sláva konečně se začalo, no hlavně aby se rychle začali stavět i navazující úseky. Úsek Staré Město-Moravský Písek, už vypadá taky nadějně. Uvidíme co ty další.
Jedna se dalnici stavenou v rovinate krajine a stejnak vyjde 1km v prepoctu na 350 mil Kc. Vi nekdo kde se stavi dalnice v prepoctu na 1km 100 mil, nebo aspon 200 mil Kč? Pry by nekde v CR mely byt.
ano, ale co kilometr to pomalů nějaká ves, takže přeložka silnice, most přes dálnici a pak těch několik potůčku se musí přemostit ( a dle toho, co je na již postavené D55, tak to nebude jen mostek, ale trochu větší most, pod kterou projde zvěř apod… ) a hurá cena za kilometr 350mil 🙂
Už se nemůžu dočkat, až se konečně dostaví již budovaný obchvat Otrokovic 😀
definujte rozdíl mezi „rovinatou a nerovinatou krajinou. Díky.
Podle me neni zde potreba budovat zasadni zarezy a nasypy, vzdyt spolecne s mosty zvysuji rapdine cenu.
Ja ale ptal na cenu 100 – 200 mld kc/km, protoze se touto cenou chlubili v televizi. Tak se ptam odoborne verejnosti, kde ty km jsou. Dekuji za odpoved.
V tomto případě jsou ještě protihlukové stěny, 2 mimoúrovňové křižovatky, jedna z nich je velká. Náspy a výkopy tam také jsou, část zeminy se musí odvést, apod…
Nevíte někde, zdali dojde po zprovoznění ke zrušení přejezdu v severní části Babic?
Dle mapky, by zrušený měl být, jelikož je tam zvýrazněná mostní konstrukce
Ale zase by byla sranda svést dálnici na přejezd, zvlášť na koridoru.
Přejezd ale zůstane, ale bude sloužit pouze jako přístup k těm pár domů.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=17.4753242&y=49.1257131&z=18&rm=97kdvxTZVjfeQfa3 A proč to nejde takto? Stačí trochu rozšířit tuto silničku.
Protože by tam musela být další MÚK, která se už nevejde.
Si počkejte pár let až bude dálnice přivedená před Moravský Písek…
To ano, ale na mapce stále zůstává i přejezd na současné silnici do Kudlovic. Za tratí je tam pár baráků, hřbitov a nějaké soláry. Byla by škoda nevyužít takovou skvělou příležitost ke zrušení přejezdu na koridoru.
dle mapy to spíš vypadá že tam zůstane pro obsluhu pár domů za tratí a hřbitova.
Alespoň bude mít hřbitov víc zákazníků. 🙂