ŘSD zahájilo stavbu dalšího úseku D35, vznikne na ní první tunel

Vizualizace dálnice D35, úsek Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D35, úsek Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Oba úseky mají být hotové do roku 2026.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Stále jsem se nikde nedočetl, proč ten kopec nemohli obejít, když na jeho severním konci je spoustu volného prostoru až k trati Praha-Olomouc…???

ZdendaP

AFAIK tam do nedávna byla stavební uzávěra kvůli slavnému kanálu Dunaj – Odra – Labe. Ta byla definitivně zrušena teprve nedávno, zatímco příprava D35 běží už dlouhé roky.

Vojta _7

Docela absurdní, že tam kvůli takovému štěku přijede půlka vlády. Dluh miliarda za den a oni mají čas někde zdržovat…
To už mohli slavit i událost v Praze, kde se již po pouhých 14 letech povedlo rozsvítit část MÚK D10xD0. Ještě pár let a třeba se to povede komplet!

rumpeak

Tak se konečně začíná rýsovat základní dálniční síť, projektována na dopravu před 30 lety. Proč se ještě pořád nepřipravuje D19 z Humpolce do Plzně.?D0 od D1 po D5 už je dávno za hranicí kapacity.

david

Pardubice-Havl.Brod-Jihlava a pak na Znojmo a Viden by bylo taky hezky … ale ona tam uz ted je docela hezka jednicka. Par obchvatu obci navic by tam pomohlo, ale na dalnici to proste neni.

Jakub

A jel jsi někdy po tý „docela hezký jedničce“ (I/38)?
Denno denně kilometrový kolony od Kolína na KH, přes Havl. Brod se to taky nedá normálně projet (ano je tam nově obchvat, ale propustnost díky OK na obou koncích tragická), teď se po ní ještě mají tahat bloky k JE Dukovany. I/38 je jedna z nejdelších „jedniček“ v ČR a zasloužila by si v mnoha úsecích minimálně třípruh.
A to, že se furt rozjíždíte a pak brzdíte na páteřní komunikaci, díky absencí přeložek, je taky tragédie.
Co se na ní povedlo za posledních pár let je akorát přeložka Církvic.

SYN

Ten obchvat Havl.Brodu je trapný nejen kvůli kruháčům, ale taky proto že tam mají kus 50kmh… holt to mělo splňovat spoustu funkcí, no ale ani jednu pořádně…
Kvůli takovým křivým válkám tam pořád ještě vychází projíždět „prostředkem“ protože je to sice o něco pomalejší, ale citelně kratší.

Jakub

No když jedeš po I/38 tak to přes město je i rychlejší než po obchvatu. Zmizeli kamiony i část osob. dopravy.
Jinak ano obchvat je trapný, stačí když tam jede manipulátor 20km/h tak jsi v pr… jelikož proti jede štrůdl a ty ho nemáš jak předjet.
Já prostě nechápu, proč se páteřní komunikace u nás stále dělají dvoupruh.
Třetí pruh nastřídačku a byl by klid, všichni by byli spoko (víceméně po vzoru Německa).

SYN

Zato budeme mít obchvat obchvatu Všestar… za mě jasný fail.

J.Š.Hájek

To přetížení I/38 začalo kdysi zpoplatněním D1, kdy kamiony začali šetřit mýtný poplatek jízdou praha-kolín Havlíčkův Brod-Jihlava a i když se I/38 zpoplatnilo (myslím ze stejne jako dálnice) tak už to zůstalo pretizene. Počet kamionů na I/38 je děsivý.

smart

To je pro autora tak těžké stáhnout si aktuálnější mapku celého tahu, než sem přikládat starou z ledna? Zdroj: https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice

Asd

Jen tak dál a houšť. Pěkně do Liberce a do Mohelnice. Včera bylo pozdě.

Jarda

Odklad kvůli panu
Premiérovi asi 14 dní…

Danny

tak kvůli premiérovi max. odklad kladívkové ceremonie… to úplně nesouvisí se stavbou.

Jarda

A není to trochu komedie?

Dálnice

Sutrklep je standardní ceremonie při zahájení důležité liniové stavby. Vás si tam asi zvát nebudou.

jarda

tak nějaký ten rok na D35 už jsem …

Danny

Komedie to pro mnoho lidí asi může být, ale já reagoval na Váš příspěvek, který vyzněl poněkud zavádějícím dojmem. Kdo si dělá jaká fota pro svůj marketing je mi celkem jedno.

mlokXCM

Docela by mě zajímalo, jestli je také v plánu rozšířit sjezd z D11 (ve směru od Prahy) na D35 na dva pruhy.

Joe

Stojí těch 400 metrů za to? Jel jsem tam xkrát a nepřišlo mi, že by se to tam nějak špuntovalo. Těch pár nadrženců spěchálků to vždycky přežilo.

mlokXCM

Bývá tam občas dost aut, a to ještě ani zdaleka není doprava tak vysoká, jaká se očekává, až bude kompletně dokončená do Mohelnice. Podle mě by takové sjezdy měly být dvoupruhé.

Karel Mio

Presne, vzdyt se staci podivat do Nemecka, jak ma vypadat takovy dalnicni „Dreieck“. Rozsireni z dvou pruhu na ctyri klidne kilometr pred rozdelenim a plynule razeni. Tady uz se mi kolikrat stalo pri vysokem provozu stalo, ze strudl aut od Prahy na D35 jel tak 50. Nejde o tech par vterin, ale spis o to, ze jakykoli naznak zpomaleni v prubeznem pruhu je na dalnici nebezpecny a naprosto nezadouci.

SYN

No tak je to v průběžném pruhu, nebo se jedná o odbočování?

Jako můžeme se bavit že to možná od začátku mohlo být velkoryseji, ale když už není, tak že by byla priorita to okamžitě vylepšovat? Fakt tu nemáme potřebnější fleky kde je to horší?

t t

soulasim, ze je to poddimenzovano. celkove nase MUK jsou velmi divne projektovany a vetsinou je na nich zuzen vyjezd ze dvou na jeden pruh.
konktretne tato MUK bude v budoucnu pusobit jako spunt.
on i sjezd od prahy na pardubice v opatovicich je resen spatne. proc tam nemhl byt bypass na prime sjeti kdyz jde o preferovany smer…?

jva

Ono by úplně stačilo, kdyby odbočující nezačínali pod 1km do sjezdu předjíždět. Pak najednou zjistí, že před tím kamionem je 5 dalších (a až bude zákaz předjíždění se kamionů, bude hůř) a jak se na ten sjezd vecpat, že? Takže brzda, myška, pak možná i ten blinkr dojde a na průšvih (ten za vámi odbočovat nechce, tudíž s vaším bržděním nepočítá) je zaděláno.A takových spořičů jednotek sekund denně vidím (a že bude mít odbočovák dva pruhy to nevyřeší, spíš pak křižování přes pruhy přibude – viz 203km D1 do Brna od Vyškova)…

JiriP

Sjezd rozšířit na 2 pruhy a D11 z Prahy až do Poděbrad na 3. Už dneska je tam občas těsno s každým dalším otevřeným úsekem D35 to bude horší.

JiP

Naprosta pravda, uz dnes tam vznikaji dost kolizni situace a tlacenice a to zdaleka jeste nejde o ocekavany provoz. Ten sjezd je silne poddimenzovany a bylo to jasne uz od pocatku. Nechapu, kdo toto schvaluje, protoze i naprosty laik to musi hned videt a neni to na nasi dalnicni siti jediny priklad.

Joe

A nejsou ty kolizní situace taky trochu o tom, že se tam někteří experti snaží vecpat na poslední chvíli? OK, beru že s každým prodloužením dálnice a hotovým úsekem se stane vytíženější.

beedat

Ten tunel bude 2+2? Protože by dávalo smysl nyní trochu připlatit a mít do budoucna rezervu na 3+3.

Fero

Buď rád za 2+2

Vladimír Bílý

Nejlepší tunel je žádný tunel:-)

standa

nejlepší de..il je žádný de..il stejná rétorika…

Otakar

Zrovna tento tunel je naprosto zbytečný a vznikne jen kvůli dědkovi chcankovi, který prosazoval kanál DOL, skrze které se nemohla dálnice vyhnout danému kopci (protože v těch místech byla územní rezerva pro ten nesmysl).

Jiří Kocurek

Stejně by tam nejspíš musel být ekodukt, v místě vede biokoridor.
https://mapy.pardubickykraj.cz/hv/pakr/PAKR?MAP=us&lon=16.0989783&lat=49.9818941&scale=15000

Karel Mio

Ekodukt by asi nemusel mit 550 metru, jeho provoz by nestal miliony rocne a nemuselo by se kvuli nemu zpomalovat.

Jiří Kocurek

O kolik by se to zpozdilo kvůli přeprojektování?

Pepan

Několik let. EAI, územní rozhodnutí, protesty…

Vladimír Bílý

Přesně tak. Tak dálnice mohla být v pohodě trasována okolo toho brdku v pohodě zleva i zprava povrchově, případně přes něj větším náspem a zářezem. Je to zbytečný tunel a zbytečné komplikace.

Swariner

Evidentně se zde upřednostnila rychlost dokončení. Za mě dobře že tak.

SYN

Ono to asi není „trochu“? To je holt větší profil ražení… a teda že by zrovna okolo Vraclavi byla jedna z nejvyšších hustot provozu v našich zemích…

Jiřik

To by nebylo jen „trochu“ připlatit.
Při rozšíření základny o polovinu se zvýší objem rubaniny na dvojnásobek a stavebnětechnické provedení klidně na pětinásobek, protože výpočet nosných konstrukcí bude vypadat o dost jinak.

Danny

Super. Pokud se nic nestane, tak do 10 let bude hotova většina dálniční sítě…. možná se sice ještě bude finišovat krátký úsek přes Nové Mlýny na D52, jižní D55, severní část pražského okruhu a středočeská D3, ale už se budeme blížit k cíli. Snad v příštích 5 letech po těch dekádách plánování a studií začne i takový rozmach železnic, jako zažívají dálnice v posledních 3 – 5 letech.

Tomáš Gottschalk

Mylsíte, že v té době bude hotová D43?

Danny

Nemyslím, nebude… pokud se nepletu, tak D43 ze základní dálniční sítě vypadla.

Danny

Resp. bude z ní „vylepšená“ jednička… ať už to znamená cokoliv.

Dálnice

Plusminus 4pruh à la SPMV. Žádné drama.

SYN

Jen aby to nebylo častějí „mínus“ čtyřpruh…

Tom

Dobrý den.
Prosím, kde lze najít mapu těchto plánovaných/hypotetických dálnic?
Děkuji za radu.

Kodl

Chybět bude stále D49..

Danny

tam je otázkou, jestli pokračování vůbec bude dál vedeno v plánech jako dálnice…

Asd

Byla by věčná škoda kdyby ne. I bratři Slováci s tou dálnicí počítají.

Tomáš Škrov

Jen s polovičním profilem.

Vrták

D49 si ji po právu vyřvou obce na trase až se jim tam sejdou auta a kamiony z D1 a D35.

Danny

Já jim to přeju.

kodl

Tou dobou ale bude rok 2035/2040.. predvidatelne a dohledne je to ale jiz nyni, neudela se vsak klasicky nic.

Jiřik

Spíše D13, D20, D29 a D37…

Frantisek X

Jako že je objemy dopravy nutno hnát limitně k nekonečnu? K čemu ještě budou železnice, když podle současných trendů lokálky zrušíme a dálkové dopravě postavíme přepychové silnice?

Frantisek

Vikendove sotojizdy a lidi co chteji jezdit s kolem, ale ne na nem?

Lysimachia

Jen bych mírnil to nadšení z D35, je to samozřejmě potřebná stavba, ale bez adekvátního rozšíření D11 bude Praha-Poděbrady peklo. Plus se na D11 přeleje i provoz z D10 po dokončení hraničního úseku u Trutnova…

David

D11 dostane i zabrat, pokud se nekdy podari aspon obchvat Prahy k D1.

Ale zase tak cerne bych to nevidel, rust poctu aut spomaluje a neroste tolik ani pocet ridicu. Klesa pocet pracujicich a obecne vymirame. Nebyt migrace z Ukrajiny, tak je to hodne znat. Ten narust IAD proste velmi brzo narazi na sve prirozene limity.

Dan

Vaše obavy mám taky, ale snad se stihne do té doby I/12. Mohlo by to část dopravy z D11 v tom nejkritičtějším úseku přebrat a jinak vytvořit případnou objízdnou trasu, jen škoda, že se naplánuje 4 pruh až do Kolína.

Jaaa

No v Praze z toho bude nádhera.

Dálnice

Nadhera bude az v Praze bude D0.

PetrN

Máte chybně napsáno ze začátku že“ nový tunel bude dlouhý 800m“, jedná se o délku vyčleněného úseku, správná délka tunelu je uvedena níže v detailu úseků, a to 525m, resp. 569m

Lukáš Kníže

Super!!! Jen tak dál. Doufám taky, že se ŘSD a Pardubický kraj poučili z ostud z chybějících přivaděčů a u právě budovaných úseků se brzy začnou stavět i obchvaty. 😏
Dašice se už brzy dotáhnou, a taky vypadá že se i ty Sezemice zahájí. Tak hurá do povolování přivaděče Mýto – Choceň, Holice – Borohrádek a obchvat České Třebové. 😏😏😏

Jaaa

Jen tak dál, máme málo hluku, prachu, překážek a asfaltobetonu v krajině.

Honza

Ano, přesně, jen tak dál!
Ten hluk a prach je právě proto, že nejsou dálnice a obchvaty, které by ten hluk a prach odvedly do míst, kde to nevadí.

Gawain

Paráda, ještě Janov – Litomyšl a bude rozestavěný krásný souvislý úsek od Ostrova až po Opatovec.

Jan M

AČeská část dálnice bude ready. Teď ještě rozjed tu Moravu

Tomáš Gottschalk

Na Moravě žádné jedy nepotřebujeme.

Jiří Kocurek

Ani v Moravě a už vůbec ne Moravu někam vozit, sesuvů jsme si užili v 97. až až.

Dálnice

Myslite tu samou Moravu, kde se aktualne stavi D49, D55, D48 a D1? A myslite rozjeT? A myslite?