AFAIK tam do nedávna byla stavební uzávěra kvůli slavnému kanálu Dunaj – Odra – Labe. Ta byla definitivně zrušena teprve nedávno, zatímco příprava D35 běží už dlouhé roky.
Vojta _7
6 měsíců
Docela absurdní, že tam kvůli takovému štěku přijede půlka vlády. Dluh miliarda za den a oni mají čas někde zdržovat…
To už mohli slavit i událost v Praze, kde se již po pouhých 14 letech povedlo rozsvítit část MÚK D10xD0. Ještě pár let a třeba se to povede komplet!
rumpeak
6 měsíců
Tak se konečně začíná rýsovat základní dálniční síť, projektována na dopravu před 30 lety. Proč se ještě pořád nepřipravuje D19 z Humpolce do Plzně.?D0 od D1 po D5 už je dávno za hranicí kapacity.
Pardubice-Havl.Brod-Jihlava a pak na Znojmo a Viden by bylo taky hezky … ale ona tam uz ted je docela hezka jednicka. Par obchvatu obci navic by tam pomohlo, ale na dalnici to proste neni.
A jel jsi někdy po tý „docela hezký jedničce“ (I/38)?
Denno denně kilometrový kolony od Kolína na KH, přes Havl. Brod se to taky nedá normálně projet (ano je tam nově obchvat, ale propustnost díky OK na obou koncích tragická), teď se po ní ještě mají tahat bloky k JE Dukovany. I/38 je jedna z nejdelších „jedniček“ v ČR a zasloužila by si v mnoha úsecích minimálně třípruh.
A to, že se furt rozjíždíte a pak brzdíte na páteřní komunikaci, díky absencí přeložek, je taky tragédie.
Co se na ní povedlo za posledních pár let je akorát přeložka Církvic.
Ten obchvat Havl.Brodu je trapný nejen kvůli kruháčům, ale taky proto že tam mají kus 50kmh… holt to mělo splňovat spoustu funkcí, no ale ani jednu pořádně…
Kvůli takovým křivým válkám tam pořád ještě vychází projíždět „prostředkem“ protože je to sice o něco pomalejší, ale citelně kratší.
No když jedeš po I/38 tak to přes město je i rychlejší než po obchvatu. Zmizeli kamiony i část osob. dopravy.
Jinak ano obchvat je trapný, stačí když tam jede manipulátor 20km/h tak jsi v pr… jelikož proti jede štrůdl a ty ho nemáš jak předjet.
Já prostě nechápu, proč se páteřní komunikace u nás stále dělají dvoupruh.
Třetí pruh nastřídačku a byl by klid, všichni by byli spoko (víceméně po vzoru Německa).
To přetížení I/38 začalo kdysi zpoplatněním D1, kdy kamiony začali šetřit mýtný poplatek jízdou praha-kolín Havlíčkův Brod-Jihlava a i když se I/38 zpoplatnilo (myslím ze stejne jako dálnice) tak už to zůstalo pretizene. Počet kamionů na I/38 je děsivý.
Komedie to pro mnoho lidí asi může být, ale já reagoval na Váš příspěvek, který vyzněl poněkud zavádějícím dojmem. Kdo si dělá jaká fota pro svůj marketing je mi celkem jedno.
mlokXCM
6 měsíců
Docela by mě zajímalo, jestli je také v plánu rozšířit sjezd z D11 (ve směru od Prahy) na D35 na dva pruhy.
Bývá tam občas dost aut, a to ještě ani zdaleka není doprava tak vysoká, jaká se očekává, až bude kompletně dokončená do Mohelnice. Podle mě by takové sjezdy měly být dvoupruhé.
Presne, vzdyt se staci podivat do Nemecka, jak ma vypadat takovy dalnicni „Dreieck“. Rozsireni z dvou pruhu na ctyri klidne kilometr pred rozdelenim a plynule razeni. Tady uz se mi kolikrat stalo pri vysokem provozu stalo, ze strudl aut od Prahy na D35 jel tak 50. Nejde o tech par vterin, ale spis o to, ze jakykoli naznak zpomaleni v prubeznem pruhu je na dalnici nebezpecny a naprosto nezadouci.
No tak je to v průběžném pruhu, nebo se jedná o odbočování?
Jako můžeme se bavit že to možná od začátku mohlo být velkoryseji, ale když už není, tak že by byla priorita to okamžitě vylepšovat? Fakt tu nemáme potřebnější fleky kde je to horší?
soulasim, ze je to poddimenzovano. celkove nase MUK jsou velmi divne projektovany a vetsinou je na nich zuzen vyjezd ze dvou na jeden pruh.
konktretne tato MUK bude v budoucnu pusobit jako spunt.
on i sjezd od prahy na pardubice v opatovicich je resen spatne. proc tam nemhl byt bypass na prime sjeti kdyz jde o preferovany smer…?
Ono by úplně stačilo, kdyby odbočující nezačínali pod 1km do sjezdu předjíždět. Pak najednou zjistí, že před tím kamionem je 5 dalších (a až bude zákaz předjíždění se kamionů, bude hůř) a jak se na ten sjezd vecpat, že? Takže brzda, myška, pak možná i ten blinkr dojde a na průšvih (ten za vámi odbočovat nechce, tudíž s vaším bržděním nepočítá) je zaděláno.A takových spořičů jednotek sekund denně vidím (a že bude mít odbočovák dva pruhy to nevyřeší, spíš pak křižování přes pruhy přibude – viz 203km D1 do Brna od Vyškova)…
Naprosta pravda, uz dnes tam vznikaji dost kolizni situace a tlacenice a to zdaleka jeste nejde o ocekavany provoz. Ten sjezd je silne poddimenzovany a bylo to jasne uz od pocatku. Nechapu, kdo toto schvaluje, protoze i naprosty laik to musi hned videt a neni to na nasi dalnicni siti jediny priklad.
A nejsou ty kolizní situace taky trochu o tom, že se tam někteří experti snaží vecpat na poslední chvíli? OK, beru že s každým prodloužením dálnice a hotovým úsekem se stane vytíženější.
beedat
6 měsíců
Ten tunel bude 2+2? Protože by dávalo smysl nyní trochu připlatit a mít do budoucna rezervu na 3+3.
Zrovna tento tunel je naprosto zbytečný a vznikne jen kvůli dědkovi chcankovi, který prosazoval kanál DOL, skrze které se nemohla dálnice vyhnout danému kopci (protože v těch místech byla územní rezerva pro ten nesmysl).
Přesně tak. Tak dálnice mohla být v pohodě trasována okolo toho brdku v pohodě zleva i zprava povrchově, případně přes něj větším náspem a zářezem. Je to zbytečný tunel a zbytečné komplikace.
To by nebylo jen „trochu“ připlatit.
Při rozšíření základny o polovinu se zvýší objem rubaniny na dvojnásobek a stavebnětechnické provedení klidně na pětinásobek, protože výpočet nosných konstrukcí bude vypadat o dost jinak.
Danny
6 měsíců
Super. Pokud se nic nestane, tak do 10 let bude hotova většina dálniční sítě…. možná se sice ještě bude finišovat krátký úsek přes Nové Mlýny na D52, jižní D55, severní část pražského okruhu a středočeská D3, ale už se budeme blížit k cíli. Snad v příštích 5 letech po těch dekádách plánování a studií začne i takový rozmach železnic, jako zažívají dálnice v posledních 3 – 5 letech.
Jako že je objemy dopravy nutno hnát limitně k nekonečnu? K čemu ještě budou železnice, když podle současných trendů lokálky zrušíme a dálkové dopravě postavíme přepychové silnice?
Vikendove sotojizdy a lidi co chteji jezdit s kolem, ale ne na nem?
Lysimachia
6 měsíců
Jen bych mírnil to nadšení z D35, je to samozřejmě potřebná stavba, ale bez adekvátního rozšíření D11 bude Praha-Poděbrady peklo. Plus se na D11 přeleje i provoz z D10 po dokončení hraničního úseku u Trutnova…
D11 dostane i zabrat, pokud se nekdy podari aspon obchvat Prahy k D1.
Ale zase tak cerne bych to nevidel, rust poctu aut spomaluje a neroste tolik ani pocet ridicu. Klesa pocet pracujicich a obecne vymirame. Nebyt migrace z Ukrajiny, tak je to hodne znat. Ten narust IAD proste velmi brzo narazi na sve prirozene limity.
Vaše obavy mám taky, ale snad se stihne do té doby I/12. Mohlo by to část dopravy z D11 v tom nejkritičtějším úseku přebrat a jinak vytvořit případnou objízdnou trasu, jen škoda, že se naplánuje 4 pruh až do Kolína.
Máte chybně napsáno ze začátku že“ nový tunel bude dlouhý 800m“, jedná se o délku vyčleněného úseku, správná délka tunelu je uvedena níže v detailu úseků, a to 525m, resp. 569m
Lukáš Kníže
6 měsíců
Super!!! Jen tak dál. Doufám taky, že se ŘSD a Pardubický kraj poučili z ostud z chybějících přivaděčů a u právě budovaných úseků se brzy začnou stavět i obchvaty. 😏
Dašice se už brzy dotáhnou, a taky vypadá že se i ty Sezemice zahájí. Tak hurá do povolování přivaděče Mýto – Choceň, Holice – Borohrádek a obchvat České Třebové. 😏😏😏
Stále jsem se nikde nedočetl, proč ten kopec nemohli obejít, když na jeho severním konci je spoustu volného prostoru až k trati Praha-Olomouc…???
AFAIK tam do nedávna byla stavební uzávěra kvůli slavnému kanálu Dunaj – Odra – Labe. Ta byla definitivně zrušena teprve nedávno, zatímco příprava D35 běží už dlouhé roky.
Docela absurdní, že tam kvůli takovému štěku přijede půlka vlády. Dluh miliarda za den a oni mají čas někde zdržovat…
To už mohli slavit i událost v Praze, kde se již po pouhých 14 letech povedlo rozsvítit část MÚK D10xD0. Ještě pár let a třeba se to povede komplet!
Tak se konečně začíná rýsovat základní dálniční síť, projektována na dopravu před 30 lety. Proč se ještě pořád nepřipravuje D19 z Humpolce do Plzně.?D0 od D1 po D5 už je dávno za hranicí kapacity.
Pardubice-Havl.Brod-Jihlava a pak na Znojmo a Viden by bylo taky hezky … ale ona tam uz ted je docela hezka jednicka. Par obchvatu obci navic by tam pomohlo, ale na dalnici to proste neni.
A jel jsi někdy po tý „docela hezký jedničce“ (I/38)?
Denno denně kilometrový kolony od Kolína na KH, přes Havl. Brod se to taky nedá normálně projet (ano je tam nově obchvat, ale propustnost díky OK na obou koncích tragická), teď se po ní ještě mají tahat bloky k JE Dukovany. I/38 je jedna z nejdelších „jedniček“ v ČR a zasloužila by si v mnoha úsecích minimálně třípruh.
A to, že se furt rozjíždíte a pak brzdíte na páteřní komunikaci, díky absencí přeložek, je taky tragédie.
Co se na ní povedlo za posledních pár let je akorát přeložka Církvic.
Ten obchvat Havl.Brodu je trapný nejen kvůli kruháčům, ale taky proto že tam mají kus 50kmh… holt to mělo splňovat spoustu funkcí, no ale ani jednu pořádně…
Kvůli takovým křivým válkám tam pořád ještě vychází projíždět „prostředkem“ protože je to sice o něco pomalejší, ale citelně kratší.
No když jedeš po I/38 tak to přes město je i rychlejší než po obchvatu. Zmizeli kamiony i část osob. dopravy.
Jinak ano obchvat je trapný, stačí když tam jede manipulátor 20km/h tak jsi v pr… jelikož proti jede štrůdl a ty ho nemáš jak předjet.
Já prostě nechápu, proč se páteřní komunikace u nás stále dělají dvoupruh.
Třetí pruh nastřídačku a byl by klid, všichni by byli spoko (víceméně po vzoru Německa).
Zato budeme mít obchvat obchvatu Všestar… za mě jasný fail.
To přetížení I/38 začalo kdysi zpoplatněním D1, kdy kamiony začali šetřit mýtný poplatek jízdou praha-kolín Havlíčkův Brod-Jihlava a i když se I/38 zpoplatnilo (myslím ze stejne jako dálnice) tak už to zůstalo pretizene. Počet kamionů na I/38 je děsivý.
To je pro autora tak těžké stáhnout si aktuálnější mapku celého tahu, než sem přikládat starou z ledna? Zdroj: https://www.dalnice-d35.cz/#useky-dalnice
díky za upozornění, mapa vyměněna.
Jen tak dál a houšť. Pěkně do Liberce a do Mohelnice. Včera bylo pozdě.
Odklad kvůli panu
Premiérovi asi 14 dní…
tak kvůli premiérovi max. odklad kladívkové ceremonie… to úplně nesouvisí se stavbou.
A není to trochu komedie?
Sutrklep je standardní ceremonie při zahájení důležité liniové stavby. Vás si tam asi zvát nebudou.
tak nějaký ten rok na D35 už jsem …
Komedie to pro mnoho lidí asi může být, ale já reagoval na Váš příspěvek, který vyzněl poněkud zavádějícím dojmem. Kdo si dělá jaká fota pro svůj marketing je mi celkem jedno.
Docela by mě zajímalo, jestli je také v plánu rozšířit sjezd z D11 (ve směru od Prahy) na D35 na dva pruhy.
Stojí těch 400 metrů za to? Jel jsem tam xkrát a nepřišlo mi, že by se to tam nějak špuntovalo. Těch pár nadrženců spěchálků to vždycky přežilo.
Bývá tam občas dost aut, a to ještě ani zdaleka není doprava tak vysoká, jaká se očekává, až bude kompletně dokončená do Mohelnice. Podle mě by takové sjezdy měly být dvoupruhé.
Presne, vzdyt se staci podivat do Nemecka, jak ma vypadat takovy dalnicni „Dreieck“. Rozsireni z dvou pruhu na ctyri klidne kilometr pred rozdelenim a plynule razeni. Tady uz se mi kolikrat stalo pri vysokem provozu stalo, ze strudl aut od Prahy na D35 jel tak 50. Nejde o tech par vterin, ale spis o to, ze jakykoli naznak zpomaleni v prubeznem pruhu je na dalnici nebezpecny a naprosto nezadouci.
No tak je to v průběžném pruhu, nebo se jedná o odbočování?
Jako můžeme se bavit že to možná od začátku mohlo být velkoryseji, ale když už není, tak že by byla priorita to okamžitě vylepšovat? Fakt tu nemáme potřebnější fleky kde je to horší?
soulasim, ze je to poddimenzovano. celkove nase MUK jsou velmi divne projektovany a vetsinou je na nich zuzen vyjezd ze dvou na jeden pruh.
konktretne tato MUK bude v budoucnu pusobit jako spunt.
on i sjezd od prahy na pardubice v opatovicich je resen spatne. proc tam nemhl byt bypass na prime sjeti kdyz jde o preferovany smer…?
Ono by úplně stačilo, kdyby odbočující nezačínali pod 1km do sjezdu předjíždět. Pak najednou zjistí, že před tím kamionem je 5 dalších (a až bude zákaz předjíždění se kamionů, bude hůř) a jak se na ten sjezd vecpat, že? Takže brzda, myška, pak možná i ten blinkr dojde a na průšvih (ten za vámi odbočovat nechce, tudíž s vaším bržděním nepočítá) je zaděláno.A takových spořičů jednotek sekund denně vidím (a že bude mít odbočovák dva pruhy to nevyřeší, spíš pak křižování přes pruhy přibude – viz 203km D1 do Brna od Vyškova)…
Sjezd rozšířit na 2 pruhy a D11 z Prahy až do Poděbrad na 3. Už dneska je tam občas těsno s každým dalším otevřeným úsekem D35 to bude horší.
Naprosta pravda, uz dnes tam vznikaji dost kolizni situace a tlacenice a to zdaleka jeste nejde o ocekavany provoz. Ten sjezd je silne poddimenzovany a bylo to jasne uz od pocatku. Nechapu, kdo toto schvaluje, protoze i naprosty laik to musi hned videt a neni to na nasi dalnicni siti jediny priklad.
A nejsou ty kolizní situace taky trochu o tom, že se tam někteří experti snaží vecpat na poslední chvíli? OK, beru že s každým prodloužením dálnice a hotovým úsekem se stane vytíženější.
Ten tunel bude 2+2? Protože by dávalo smysl nyní trochu připlatit a mít do budoucna rezervu na 3+3.
Buď rád za 2+2
Nejlepší tunel je žádný tunel:-)
nejlepší de..il je žádný de..il stejná rétorika…
Zrovna tento tunel je naprosto zbytečný a vznikne jen kvůli dědkovi chcankovi, který prosazoval kanál DOL, skrze které se nemohla dálnice vyhnout danému kopci (protože v těch místech byla územní rezerva pro ten nesmysl).
Stejně by tam nejspíš musel být ekodukt, v místě vede biokoridor.
https://mapy.pardubickykraj.cz/hv/pakr/PAKR?MAP=us&lon=16.0989783&lat=49.9818941&scale=15000
Ekodukt by asi nemusel mit 550 metru, jeho provoz by nestal miliony rocne a nemuselo by se kvuli nemu zpomalovat.
O kolik by se to zpozdilo kvůli přeprojektování?
Několik let. EAI, územní rozhodnutí, protesty…
Přesně tak. Tak dálnice mohla být v pohodě trasována okolo toho brdku v pohodě zleva i zprava povrchově, případně přes něj větším náspem a zářezem. Je to zbytečný tunel a zbytečné komplikace.
Evidentně se zde upřednostnila rychlost dokončení. Za mě dobře že tak.
Ono to asi není „trochu“? To je holt větší profil ražení… a teda že by zrovna okolo Vraclavi byla jedna z nejvyšších hustot provozu v našich zemích…
To by nebylo jen „trochu“ připlatit.
Při rozšíření základny o polovinu se zvýší objem rubaniny na dvojnásobek a stavebnětechnické provedení klidně na pětinásobek, protože výpočet nosných konstrukcí bude vypadat o dost jinak.
Super. Pokud se nic nestane, tak do 10 let bude hotova většina dálniční sítě…. možná se sice ještě bude finišovat krátký úsek přes Nové Mlýny na D52, jižní D55, severní část pražského okruhu a středočeská D3, ale už se budeme blížit k cíli. Snad v příštích 5 letech po těch dekádách plánování a studií začne i takový rozmach železnic, jako zažívají dálnice v posledních 3 – 5 letech.
Mylsíte, že v té době bude hotová D43?
Nemyslím, nebude… pokud se nepletu, tak D43 ze základní dálniční sítě vypadla.
Resp. bude z ní „vylepšená“ jednička… ať už to znamená cokoliv.
Plusminus 4pruh à la SPMV. Žádné drama.
Jen aby to nebylo častějí „mínus“ čtyřpruh…
Dobrý den.
Prosím, kde lze najít mapu těchto plánovaných/hypotetických dálnic?
Děkuji za radu.
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby?page=0
Chybět bude stále D49..
tam je otázkou, jestli pokračování vůbec bude dál vedeno v plánech jako dálnice…
Byla by věčná škoda kdyby ne. I bratři Slováci s tou dálnicí počítají.
Jen s polovičním profilem.
D49 si ji po právu vyřvou obce na trase až se jim tam sejdou auta a kamiony z D1 a D35.
Já jim to přeju.
Tou dobou ale bude rok 2035/2040.. predvidatelne a dohledne je to ale jiz nyni, neudela se vsak klasicky nic.
Spíše D13, D20, D29 a D37…
Jako že je objemy dopravy nutno hnát limitně k nekonečnu? K čemu ještě budou železnice, když podle současných trendů lokálky zrušíme a dálkové dopravě postavíme přepychové silnice?
Vikendove sotojizdy a lidi co chteji jezdit s kolem, ale ne na nem?
Jen bych mírnil to nadšení z D35, je to samozřejmě potřebná stavba, ale bez adekvátního rozšíření D11 bude Praha-Poděbrady peklo. Plus se na D11 přeleje i provoz z D10 po dokončení hraničního úseku u Trutnova…
D11 dostane i zabrat, pokud se nekdy podari aspon obchvat Prahy k D1.
Ale zase tak cerne bych to nevidel, rust poctu aut spomaluje a neroste tolik ani pocet ridicu. Klesa pocet pracujicich a obecne vymirame. Nebyt migrace z Ukrajiny, tak je to hodne znat. Ten narust IAD proste velmi brzo narazi na sve prirozene limity.
Vaše obavy mám taky, ale snad se stihne do té doby I/12. Mohlo by to část dopravy z D11 v tom nejkritičtějším úseku přebrat a jinak vytvořit případnou objízdnou trasu, jen škoda, že se naplánuje 4 pruh až do Kolína.
No v Praze z toho bude nádhera.
Nadhera bude az v Praze bude D0.
Máte chybně napsáno ze začátku že“ nový tunel bude dlouhý 800m“, jedná se o délku vyčleněného úseku, správná délka tunelu je uvedena níže v detailu úseků, a to 525m, resp. 569m
Super!!! Jen tak dál. Doufám taky, že se ŘSD a Pardubický kraj poučili z ostud z chybějících přivaděčů a u právě budovaných úseků se brzy začnou stavět i obchvaty. 😏
Dašice se už brzy dotáhnou, a taky vypadá že se i ty Sezemice zahájí. Tak hurá do povolování přivaděče Mýto – Choceň, Holice – Borohrádek a obchvat České Třebové. 😏😏😏
Jen tak dál, máme málo hluku, prachu, překážek a asfaltobetonu v krajině.
Ano, přesně, jen tak dál!
Ten hluk a prach je právě proto, že nejsou dálnice a obchvaty, které by ten hluk a prach odvedly do míst, kde to nevadí.
Paráda, ještě Janov – Litomyšl a bude rozestavěný krásný souvislý úsek od Ostrova až po Opatovec.
AČeská část dálnice bude ready. Teď ještě rozjed tu Moravu
Na Moravě žádné jedy nepotřebujeme.
Ani v Moravě a už vůbec ne Moravu někam vozit, sesuvů jsme si užili v 97. až až.
Myslite tu samou Moravu, kde se aktualne stavi D49, D55, D48 a D1? A myslite rozjeT? A myslite?